HGA912/2005
ID intern unic:  295472
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 912
din  26.08.2005
cu privire la aprobarea Regulamentului şi componenţei
nominale  a Colegiului Agenţiei Rezerve  Materiale,
Achiziţii Publice şi Ajutoare Umanitare
Publicat : 02.09.2005 în Monitorul Oficial Nr. 117-118     art Nr : 980
HG616 din 30.05.06, MO87-90/09.06.06 art.664

Întru executarea Legii nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr. 59-61, art. 203), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
Regulamentul Agenţiei Rezerve Materiale, Achiziţii Publice şi Ajutoare Umanitare, conform anexei nr.1;
componenţa nominală a Colegiului Agenţiei Rezerve Materiale, Achiziţii Publice şi Ajutoare Umanitare, conform anexei nr.2.
2. Se  abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.3.

PRIM-MINISTRU                                                           Vasile TARLEV

Contrasemnează:
Ministrul finanţelor                                                            Zinaida Grecianîi
Ministrul economiei
şi comerţului                                                                       Valeriu Lazăr
Ministrul justiţiei                                                                Victoria Iftodi

Chişinău, 26 august 2005.
Nr. 912.

Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 912
din 26 august 2005

R E G U L A M E N T U L
Agenţiei Rezerve Materiale, Achiziţii Publice
şi Ajutoare Umanitare
I. Dispoziţii generale
1. Agenţia Rezerve Materiale, Achiziţii Publice şi Ajutoare Umanitare (în continuare - Agenţia) este o autoritate administrativă centrală care activează pe lîngă Guvern şi se subordonează acestuia.
2. Agenţia îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, Legea nr.589-XIII din 22 septembrie 1995 privind rezervele materiale de stat şi de mobilizare, Legea privind achiziţiile publice nr. 96-XVI din 13 aprilie 2007, Legea nr.1491-XV din 28 noiembrie 2002 cu privire la ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova şi alte legi, hotărîri ale Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, alte acte normative, precum şi cu prevederile prezentului Regulament.
    [Pct.2 modificat prin HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
3. Structura aparatului central şi efectivul-limită ale Agenţiei sînt aprobate de Guvern.
4. Agenţia este persoană juridică cu sediul în mun.Chişinău, dispune de ştampilă cu Stema de Stat şi cu denumirea sa, conturi trezoreriale bugetare, speciale, valutare şi de alte atribute necesare.
II. Sarcinile şi atribuţiile de bază ale Agenţiei
5. Agenţia are următoarele sarcini principale:
în sistemul rezervelor materiale ale statului:
1) administrarea, coordonarea activităţilor şi exercitarea controlului în domeniul rezervelor materiale ale statului;
2) crearea rezervelor materiale de stat, acumularea, livrarea (stocarea) şi păstrarea bunurilor materiale destinate:
a) aplicării unor măsuri urgente de lichidare a consecinţelor calamităţilor naturale;
b) protecţiei populaţiei în caz de situaţii excepţionale determinate de calamităţi naturale, epidemii, epizootii, accidente industriale, fenomene sociale sau economice, în alte cazuri de forţă majoră;
c) intervenirii operative pentru asigurarea funcţionării stabile a economiei naţionale în condiţii extreme;
d) asigurării Forţelor Armate în condiţii de război, în partea ce vizează rezervele materiale ale statului;
e)  acordării de ajutor umanitar;
3) crearea rezervelor de mobilizare, acumularea, livrarea (stocarea) şi păstrarea lor la întreprinderi, organizaţii şi asociaţii, conform sarcinilor de mobilizare aprobate de  Guvern, pentru a asigura:
a) organizarea fabricării producţiei militare şi altei producţii industriale de primă necesitate, precum şi reparaţia tehnicii militare şi a bunurilor din dotarea armatei;
b)  crearea formaţiunilor şi instituţiilor speciale pe timp de război;
c) funcţionarea neîntreruptă a întreprinderilor industriale, de transport, instituţiilor de ocrotire a sănătăţii şi obiectelor de telecomunicaţii în timp de război şi situaţii excepţionale;
d) protecţia populaţiei şi a trupelor armate, acordarea asistenţei medicale, protecţia animalelor şi a plantelor agricole în condiţiile aplicării mijloacelor moderne de nimicire în masă şi în caz de situaţii excepţionale;
4) asigurarea activităţii metodologice a instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor de stat şi autorităţilor administraţiei publice locale privind modul şi condiţiile de livrare (stocare), păstrare şi eliberare a bunurilor materiale din rezervele materiale ale statului;
în domeniul achiziţiilor publice:
5) asigurarea executării legislaţiei cu privire la achiziţii;
6) reglementarea de stat şi coordonarea interramurală în domeniul achiziilor;
7) asigurarea economiei şi eficacităţii achiziţiilor;
8) efectuarea controlului legalităţii desfăşurării licitaţiilor şi a achiziţiilor dintr-o singură sursă şi altor proceduri de achiziţie prevăzute de legislaţie;
     [Pct.5 subpct.8) modificat prin HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
9) asigurarea transparenţei şi publicităţii procedurilor de achiziţie;
10) asigurarea obiectivităţii şi nepărtinirii la efectuarea procedurilor de achiziţie şi a încrederii publice în aceste proceduri;
în activitatea cu ajutoarele umanitare acordate Moldovei:
11) administrarea şi coordonarea generală a activităţii de recepţionare, evidenţă şi distribuire a ajutoarelor umanitare acordate Moldovei;
12) exercitarea controlului asupra recepţionării şi distribuirii ajutoarelor umanitare acordate Republicii Moldova;
13) asigurarea recepţionării, păstrării, distribuirii şi evidenţei ajutoarelor umanitare transmise în adresa statului sau fără a avea indicat recepţionarul concret;
14) crearea condiţiilor de depozitare şi păstrare a bunurilor transmise în adresa statului sau fără a avea indicat recepţionerul concret;
15) asigurarea metodologică şi organizarea activităţii Comisiei interdepartamentale pentru ajutoarele umanitare (în continuare Comisia interdepartamentală) şi coordonarea activităţii comisiilor teritoriale, precum şi celor specializate pentru ajutoarele umanitare privind modul de recepţionare şi distribuire a ajutoarelor umanitare;
16) publicarea dării de seamă anuale în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, pentru informarea publicului privind recepţionarea şi distribuirea ajutoarelor umanitare.
6. Pentru realizarea sarcinilor de bază ce-i revin, Agenţia exercită următoarele atribuţii:
în sistemul rezervelor materiale ale statului:
1) elaborează şi prezintă Guvernului spre aprobare Nomenclatorul bunurilor materiale din rezervele de stat şi rezervele de mobilizare, stabileşte nivelurile maxime şi cele intangibile ale stocurilor, coordonate cu ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţile administraţiei publice locale;
2) asigură îndeplinirea sarcinilor de acumulare, împrospătare şi înlocuire a bunurilor materiale din rezervele de stat şi rezervele de mobilizare stocate la instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile create în acest scop şi subordonate Agenţiei, la întreprinderile şi organizaţiile subordonate altor organe centrale de specialitate şi ale autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi în spaţiile unor agenţi economici;
3) organizează păstrarea şi deservirea rezervelor materiale ale statului la instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile create în acest scop şi subordonate Agenţiei, la întreprinderile şi organizaţiile subordonate altor organe centrale de specialitate şi ale autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi în spaţiile unor agenţi economici, pe bază de contract, indiferent de tipul lor de proprietate;
4) eliberează, în modul stabilit, bunurile materiale din rezervele materiale ale statului;
5) determină şi aplică preţuri libere la bunurile materiale livrate (stocate) şi eliberate din rezervele materiale ale statului în modul stabilit;
6) elaborează, în comun cu organele de resort respective, şi aprobă regulamente, instrucţiuni, dispoziţii privind modul şi condiţiile de livrare (stocare), păstrare şi eliberare a bunurilor materiale din rezervele materiale ale statului;
7) exercită controlul asupra executării prevederilor actelor normative care reglementează domeniile de activitate ale Agenţiei şi aplică măsuri pentru prevenirea şi lichidarea oricăror încălcări ale acestora;
8) efectuează coordonarea metodologică privind organizarea evidenţei statistice şi contabile unice a bunurilor materiale din rezervele de stat şi rezervele de mobilizare, precum şi privind circulaţia lor; asigură, în modul stabilit, prezentarea dărilor de seamă statistice şi contabile de către instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile subordonate Agenţiei, întreprinderile şi organizaţiile subordonate altor organe centrale de specialitate şi ale autorităţilor administraţiei publice locale şi de către depozitarii responsabili;
9) prezintă trimestrial şi anual dările de seamă financiare Ministerului Finanţelor;
10) prezintă Guvernului, în modul stabilit, informaţii privind îndeplinirea sarcinilor de acumulare, disponibilul şi circulaţia bunurilor materiale din rezervele de stat şi rezervele de mobilizare;
11) determină direcţiile prioritare şi programele lucrărilor de cercetări ştiinţifice, experimentale, de proiectare şi exploatare în domeniul păstrării pe termen lung a bunurilor materiale, asigură aplicarea lor;
12) determină amplasarea teritorială, efectuează lucrări de construcţie, reconstrucţie, reparaţii capitale şi curente, reutilare şi dotare tehnică a instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate, destinate păstrării bunurilor materiale din sistemul rezervelor materiale ale statului, din contul mijloacelor bugetare, extrabugetare şi altor surse de finanţare;
13) organizează paza bunurilor materiale din rezervele materiale ale statului stocate la instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile subordonate;
14) asigură, pe bază de contract, recepţionarea, depozitarea şi păstrarea bunurilor ce fac obiectul Regulamentului aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 972 din 11 septembrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, pentru care există posibilităţi şi condiţii necesare de depozitare şi păstrare;
în domeniul achiziţiilor publice:
15) acordă grupurilor de lucru pentru achiziţii ajutor metodologic în problemele de achiziţie, elaborează şi editează imprimatele-tip obligatorii ale documentelor de tender şi ale altor documente;
16) editează Buletinul achiziţiilor publice şi menţine pe Internet un website, în care se publică invitaţiile de participare la licitatii, avizurile publicitare referitoare  la achiziţii şi reclame, informaţii privind procedurile de achiziţie;
17) înregistrează documentele şi rezultatele preselecţiei de calificare efectuate de grupul de lucru pentru achiziţii;
18) înregistrează documentele de tender elaborate de grupul de lucru pentru achiziţii;
19) examinează dările de seamă privind procedurile de achiziţie, prezentate de grupurile de lucru pentru achiziţii;
20) înregistrează, în baza dărilor de seamă, contractele de achiziţii încheiate prin metoda licitaţiei şi prin metoda achiziţiei dintr-o singură sursă;
21) coordonează activitatea de utilizare a asistenţei tehnice străine în domeniul achiziţiilor publice;
22) întocmeşte, în modul stabilit de Guvern, lista de interdicţie a operatorilor economici şi ţine evidenţa acestora;
     [Pct.6 subpct.22) modificat prin HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
23) verifică contestaţiile operatorilor economici şi ia decizii pe marginea lor;
     [Pct.6 subpct.23) modificat prin HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
    24) iniţiază şi susţine acţiunile de instruire a personalului autorităţilor contractante şi operatorilor economici implicat în organizarea şi desfăşurarea procedurilor de achiziţie publice şi atribuirea contractelor de achiziţie publică
[Pct.6 subpct.24) în redacţia  HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
     241) întocmeşte, actualizează şi menţine Lista operatorilor economici calificaţi şi Lista de interdicţie a operatorilor economici;
      242) gestionează registrul automatizat al achiziţiilor publice

       [Pct.6 subpct.241- 242) introduse prin  HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
25) efectuează coordonarea generală şi exercită controlul asupra recepţionării şi distribuirii ajutoarelor umanitare acordate Republicii Moldova;
26) în comun cu comisiile teritoriale pentru ajutoarele umanitare, analizează şi evaluează necesarul de ajutoare umanitare, identifică beneficiarii care au nevoie de astfel de ajutoare în mod prioritar;
27) identifică, în comun cu instituţiile de stat şi organizaţiile obşteşti, donatorii noi de ajutoare umanitare şi promovează relaţiile de cooperare cu ei;
28) examinează în prealabil documentele necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de introducere în ţară a ajutoarelor umanitare;
29) întocmeşte şi propune spre aprobare Comisiei interdepartamentale autorizaţiile pentru introducerea în ţară a ajutoarelor umanitare şi eliberează aceste autorizaţii recepţionerilor/distribuitorilor de ajutoare umanitare;
30) întocmeşte şi ţine evidenţa proceselor-verbale ale Comisiei interdepartamentale;
31) asigură recepţionarea, păstrarea, depozitarea, distribuirea şi evidenţa ajutoarelor umanitare trimise în adresa statului sau fără a avea indicat recepţionerul concret;
32) formează şi completează baza de date cu privire la ajutoarele umanitare acordate Moldovei, prezintă trimestrial şi anual darea de seamă financiară Ministerului Finanţelor;
33) depistează încălcările comise la recepţionarea, distribuirea şi utilizarea ajutoarelor umanitare şi ia măsuri pentru lichidarea acestora;
34) prezintă Guvernului, în modul stabilit, informaţii vizînd recepţionarea şi distribuirea ajutoarelor umanitare;
35) înfiinţează şi administrează, în modul stabilit de legislaţia în vigoare, un fond de rezervă din bunurile ce constituie ajutoare umanitare, care va fi utilizat pentru asigurarea păturilor defavorizate ale populaţiei.
III. Drepturile Agenţiei
7. Agenţia are următoarele drepturi:
în sistemul rezervelor materiale ale statului:
1) să elaboreze măsuri de stat menite să asigure crearea rezervelor de stat şi rezervelor de mobilizare, să controleze realizarea acestor măsuri;
2) să efectueze controlul necesar asupra îndeplinirii de către instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile subordonate Agenţiei, întreprinderile şi organizaţiile subordonate altor organe centrale de specialitate şi ale autorităţilor administraţiei publice locale a sarcinilor privind crearea rezervelor de mobilizare, respectarea condiţiilor de păstrare şi  evidenţă stabilite;
3) să controleze respectarea regimului şi modului de  elaborare şi utilizare, multiplicare, păstrare, transmitere şi evidenţă a documentaţiei speciale în procesul executării lucrărilor  în domeniul rezervelor materiale ale statului;
4) să înainteze, în modul stabilit, propuneri de modificare şi completare a actelor legislative în vigoare şi a actelor normative ale autorităţilor administraţiei publice în problemele ce vizează rezervele materiale ale statului;
5) să înainteze autorităţilor administraţiei publice, instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate Agenţiei, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate altor organe centrale de specialitate propuneri executorii privind lichidarea deficienţelor în procesul de creare, păstrare şi evidenţă a rezervelor materiale ale statului şi să solicite informaţia despre executarea lor;
6) să înainteze propuneri de înfiinţare a instituţiilor, organizaţiilor şi întreprinderilor în subordinea sa, să aprobe statutele lor, să le reorganizeze sau să le lichideze, în modul stabilit de lege;
7) să gestioneze patrimoniul statului ce i-a fost atribuit, să exercite controlul asupra utilizării eficiente a acestuia, să coordoneze încheierea contractelor de dare în arendă de către instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile subordonate;
8) să încheie contracte cu întreprinderi nesubordonate privind arendarea suprafeţelor depozitare din posesia acestora, în scopul păstrării rezervelor materiale ale statului;
9) să dirijeze activităţi cu caracter comercial de vînzare-cumpărare pe piaţa internă şi de import-export pentru acumularea şi împrospătarea bunurilor materiale, precum şi pentru eliberarea acestora din rezervele materiale ale statului, în legătură cu excluderea lor din Nomenclatorul aprobat, cu diminuarea nivelurilor stocurilor sau ca urmare a actualizării periodice a structurii sortimentului, efectuate de instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile subordonate, precum şi de alţi depozitari responsabili;
10) să acumuleze, în condiţiile existenţei unor surse financiare disponibile, stocuri ale unor bunuri materiale neprevăzute în Nomenclatorul aprobat, cu includerea lor ulterioară în Nomenclator;
11) să permită instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate perceperea unui adaos comercial pentru bunurile materiale eliberate din rezervele materiale ale statului, în limitele prevăzute de actele normative în vigoare;
12) să valorifice unele bunuri materiale la preţuri reduse în situaţiile în care eliberarea lor, cu titlu de împrospătare, împrospătare cu decalaj în timp, deblocare, nu poate fi efectuată din cauza conjuncturii de piaţă;
13) să utilizeze temporar mijloacele financiare bugetare şi speciale ale Agenţiei pentru acoperirea cheltuielilor aferente recepţionării, încărcării, transportării, descărcării, depozitării, păstrării şi distribuirii ajutoarelor umanitare, cu restituirea lor ulterioară din mijloace obţinute de la comercializarea parţială a bunurilor ce constituie ajutoare umanitare, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
14) să elaboreze în cazurile stabilite de legislaţie acte departamentale vizînd problemele rezervelor materiale ale statului, executorii pentru ministerele, instituţiile, organizaţiile, întreprinderile cărora le sînt adresate;
15) să aplice, în modul stabilit, sancţiuni pecuniare întreprinderilor, organizaţiilor, depozitarilor responsabili pentru încălcarea Legii privind rezervele materiale de stat şi de mobilizare, regulilor, normelor şi instrucţiunilor ce reglementează executarea lucrărilor din domeniul rezervelor materiale ale statului;
16) să înainteze materiale pentru aplicarea măsurilor respective de influenţare juridică în instanţele judecătoreşti, organele de drept şi de resort pentru tragerea la răspundere a persoanelor vinovate de încălcarea prevederilor actelor normative şi de executarea necalitativă a lucrărilor;
în domeniul achizitiilor publice:
17) să elaboreze, în cazurile stabilite de legislaţie, acte normative cu privire la achiziţii;
18) să înainteze, în modul stabilit de legislaţie, propuneri pentru perfecţionarea actelor legislative şi normative în problemele achiziţiilor;
19) să participe la elaborarea şi realizarea unor proiecte şi programe în problemele achiziţiilor;
20) să stabilească relaţii şi să colaboreze cu agenţii similare din alte ţări şi organizaţii internaţionale, să convoace şedinţe republicane, conferinţe şi simpozioane în problemele achiziţiilor;
21) să organizeze, în modul stabilit, consfătuiri pentru discutarea chestiunilor ce ţin de competenţa ei, cu participarea conducătorilor şi specialiştilor din organele administrative, din grupurile de lucru pentru achiziţii;
22) să solicite şi să obţină de la organele centrale de specialitate, alte autorităţi administrative centrale, autorităţile administraţiei publice locale, întreprinderi, organizaţii şi instituţii, indiferent de forma de proprietate, materiale analitice, informative şi alte materiale necesare pentru soluţionarea problemelor ce ţin de competenţa ei, precum şi să solicite sau să anuleze, după caz, rezultatele procedurilor de achiziţie publică;
     [Pct.7 subpct.22) modificat prin HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
în activitatea cu ajutoarele umanitare acordate Moldovei:
23) să elibereze, în modul stabilit, autorizaţii pentru introducerea în ţară a ajutoarelor umanitare şi să stabilească statutul bunurilor introduse;
24) să coordoneze introducerea în ţară, cu autorizaţia Ministerului Sănătăţii, a articolelor protetico-ortopedice, a medicamentelor, consumabilelor şi a echipamentelor medicale;
    
[Pct.7 subpct.24) modificat prin HG462 din 24.03.08, MO66-68/01.04.08 art.437]
25) să emită, în cazurile stabilite de legislaţie, dispoziţii, regulamente şi instrucţiuni vizînd recepţionarea şi distribuirea ajutoarelor umanitare, executorii pentru instituţiile de stat şi organizaţiile obşteşti care desfăşoară astfel de activitate;
26) să prezinte propuneri privind modificarea şi completarea actelor legislative şi normative în problemele ce ţin de ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova;
27) să încheie contracte cu întreprinderi nesubordonate privind arendarea suprafeţelor de depozitare din posesia acestora, în scopul păstrării ajutoarelor umanitare trimise în adresa statului sau fără a avea indicat recepţionerul concret;
28) să delege în străinătate, cu acordul Guvernului, specialişti din cadrul Agenţiei şi unităţilor subordonate, după necesitate, cu scopul luării deciziilor asupra introducerii în ţară a ajutoarelor umanitare acordate de donatorii străini;
29) să solicite şi să primească, după caz, de la instituţiile de stat şi organizaţiile obşteşti informaţii despre negocierile purtate de acestea în scopul obţinerii ajutoarelor umanitare;
30) să decidă asupra distribuirii ajutoarelor umanitare trimise în adresa statului sau fără a avea indicat recepţionerul concret;
31) să comercializeze, în caz de necesitate, o parte din ajutoarele umanitare, determinată de Guvern, în sumă echivalentă cheltuielilor suportate la recepţionarea, efectuarea expertizelor, încărcarea, transportarea, descărcarea, depozitarea, păstrarea şi distribuirea ajutoarelor umanitare trimise în adresa statului sau fără a avea indicat recepţionerul concret, precum şi în cazurile în care acestea sînt destinate instituţiilor medicale sau sociale ori persoanelor care au suferit în urma conflictelor armate sau calamităţilor naturale;
32) să solicite şi să primească de la comisiile teritoriale şi cele specializate pentru ajutoarele umanitare, instituţiile de stat şi organizaţiile obşteşti dări de seamă cu privire la recepţionarea, distribuirea şi utilizarea ajutoarelor umanitare;
33) sa înfiinţeze şi să administreze un fond de rezervă din bunurile ce constituie ajutoare umanitare, care va fi utilizat pentru asigurarea păturilor defavorizate ale populaţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
34) să negocieze şi să încheie, în modul stabilit de legislaţie şi în limitele competenţelor sale, acorduri şi protocoale de colaborare în domeniul său de activitate cu parteneri străini;
35) să decidă, în baza expertizelor sanitare, fitosanitare, veterinare, ecologice respective, prezentate de către organele abilitate prin lege, asupra utilizării ulterioare, inutilităţii sau restituirii donatorului a bunurilor ce constituie ajutoare umanitare;
36) să beneficieze de alte drepturi ce decurg din prevederile legislaţiei în vigoare.
IV. Administrarea activităţii Agenţiei
8. Agenţia este condusă de directorul general, numit în şi eliberat din funcţie de Guvern. Directorul general al Agenţiei are un vicedirector general, care este numit în şi eliberat din funcţie de Guvern, la propunerea directorului general.
9. Directorul general al Agenţiei:
1) asigură şi poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor şi atribuţiilor Agenţiei ce derivă din prezentul Regulament;
2) conduce activitatea Agenţiei şi a subdiviziunilor ei;
3) stabileşte obligaţiunile de serviciu ale vicedirectorului, determină, în limitele funcţiilor ce-i revin, gradul de responsabilitate al vicedirectorului, şefilor de direcţii şi secţii ale Agenţiei, al conducătorilor instituţiilor, organizaţiilor şi întreprinderilor subordonate Agenţiei;
4) reprezintă, fără mandat, interesele Agenţiei în toate organele administraţiei de stat şi economice, atît în ţară, cît şi peste hotarele ei. În anumite cazuri, directorul general al Agenţiei  poate delega exercitarea atribuţiilor ce-i revin vicedirectorului;
5) în caz de necesitate, operează modificări în structura internă a aparatului central al Agenţiei şi subdiviziunilor ei, în limitele structurii şi efectivului-limită aprobate de Guvern;
6) emite ordine şi dispoziţii în problemele ce ţin de competenţa Agenţiei, inclusiv privind numirea în şi eliberarea din funcţie a funcţionarilor publici şi a altor salariaţi ai Agenţiei. Ordinele şi dispoziţiile sînt executorii pentru toate subdiviziunile, instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile  subordonate Agenţiei, dacă legislaţia nu prevede altfel;
7) aprobă regulamentele subdiviziunilor structurale şi statutele instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate din sistemul rezervelor materiale ale statului;
8) numeşte în şi eliberează din funcţie, în modul stabilit, conducătorii instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate Agenţiei;
9) aprobă regulamentul intern de stimulare materială şi sancţionare a angajaţilor Agenţiei;
10) anulează ordinele şi dispoziţiile emise şi semnate de vicedirector ce contravin legislaţiei în vigoare şi intereselor Agenţiei;
11) propune spre aprobare Guvernului componenţa nominală a Colegiului Agenţiei, organizează şi prezidează şedinţele acestuia;
12) aprobă, în comun cu ministerele, organizaţiile obşteşti, regulamente, ordine, norme, instrucţiuni şi alte acte normative în sistemul rezervelor materiale ale statului, achiziţiilor publice şi în activitatea cu ajutoarele umanitare acordate Republicii Moldova;
13) administrează fondul de rezervă format din bunurile ce constituie ajutoare umanitare, care va fi utilizat pentru asigurarea păturilor defavorizate ale populaţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
14) poartă răspundere personală pentru utilizarea raţională a mijloacelor financiare ale Agenţiei şi integritatea valorilor materiale ale acesteia;
15) respectă principiile de conducere unipersonală, exercită şi alte funcţii de administrare care nu contravin legislaţiei.
10. În cadrul Agenţiei se instituie un Colegiu, în componenţa căruia intră: directorul general al Agenţiei (preşedintele Colegiului), vicedirectorul acesteia, alţi funcţionari din aparatul central al Agenţiei, reprezentantul Consiliului Economic pe lîngă Prim-ministru.
    În caz de eliberare a membrilor Colegiului Agenţiei din funcţiile publice deţinute, atribuţiile lor în cadrul Colegiului vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în aceste funcţii, fără emiterea altei hotărîri de Guvern
    [Pct.10 modificat prin HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
Componenţa nominală a Colegiului este aprobată de Guvern.
11. Colegiul Agenţiei:
1) se conduce în activitatea sa de Regulamentul cu privire la activitatea Colegiului, aprobat de directorul general al Agenţiei;
2) examinează în şedinţele sale problemele principale ce decurg din sarcinile şi funcţiile de baza ale Agenţiei, examinează proiectele celor mai importante acte legislative, documente metodologice, regulamente, instrucţiuni.
12. Deciziile Colegiului privind chestiunile examinate se aplică prin ordinele directorului general al Agenţiei.
13. Reorganizarea Agenţiei se efectuează în modul stabilit de legislaţie.
14. Cheltuielile necesare pentru acumularea, completarea, întreţinerea, dezvoltarea bazei tehnico-materiale în domeniile rezervelor materiale ale statului, achiziţiilor publice, precum şi pentru activitatea ce ţine de ajutoarele umanitare ale Agenţiei, instituţiilor, întreprinderilor şi organizaţiilor bugetare, subordonate acesteia, sînt suportate din contul mijloacelor de bază şi mijloacelor speciale ale bugetului de stat, conform legislaţiei în vigoare.
[Pct.14 exclus prin HG616/30.05.06, MO87/09.06.06 art.664, pct.(15) devine (14)]

Anexa nr. 2
a Hotărîrea  Guvernului nr. 912
din 26 august 2005

COMPONENŢA NOMINALĂ
a Colegiului Agenţiei Rezerve Materiale,
Achiziţii Publice şi Ajutoare Umanitare

    ŢURCAN Ion                      – director general al Agenţiei, preşedintele Colegiului
Membrii Colegiului:
    POTÎRNICHE Teodor         – vicedirector general al Agenţiei
    STERPU Mihail                    – şef al Direcţiei rezerve materiale ale statului
    STRATULAT Tamara          – şef al Direcţiei finanţe şi evidenţă contabilă
    GRIB Ghenadie                    – şef al Direcţiei achiziţii publice
    MALIC Mihai                      – şef al Direcţiei ajutoare umanitare
    RÎBALCO Alexei                 – membru al Consiliului Economic pe lîngă Prim-ministru,
                                                  director general al S.R.L. “Agropiese TGR”

    [Anexa nr.1 în redacţia HG1369 din 07.12.07, MO194-197/14.12.07 art.1420]
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr. 912
din 26 august 2005
LISTA
Hotărîrilor Guvernului care se abrogă
1. Hotărîrea Guvernului nr.1217 din 31 decembrie 1997 "Cu privire la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.12-13, art.86).
2. Hotărîrea Guvernului nr.511 din 20 mai 1998 "Privind modificarea şi completarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.1217 din 31 decembrie 1997" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.62-65, art.613).
3. Punctul 1 din Modificările operate în deciziile Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1055 din 16 octombrie 1998 "Privind modificarea, suspendarea acţiunii şi abrogarea unor decizii ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.97-98, art.1019).
4. Punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.1090 din 29 octombrie 1998 "Cu privire la modificarea şi completarea unor hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.100-102, art.1044).
5. Hotărîrea Guvernului nr.663 din 3 iunie 2003 "Despre aprobarea Regulamentului, structurii şi statelor de personal ale Agenţiei de Stat pentru Rezervele Materiale şi Ajutoarele Umanitare pe lîngă Guvernul Republicii Moldova şi a Regulamentului cu privire la modul de recepţionare, păstrare, distribuire şi evidenţă a ajutoarelor umanitare acordate Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.116-120, art.699), în partea ce se referă la aprobarea Regulamentului Agenţiei de Stat pentru Rezervele Materiale şi Ajutoarele Umanitare pe lîngă Guvernul Republicii Moldova.
6. Punctul 13 din Modificările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.966 din 6 august 2003 "Cu privire la aprobarea Modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului Republicii Moldova" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.182-185, art.1020).
7. Hotărîrea Guvernului nr.47 din 23 ianuarie 2004 "Despre aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1217 din 31 decembrie 1997" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.22-25, art.180).
8. Hotărîrea Guvernului nr.42 din 17 ianuarie 2005 "Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1217 din 31 decembrie 1997" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.13-16, art.92).
9. Punctul 2 din Modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.337 din 23 martie 2005 "Privind aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.55-58, art.387).