HGM1004/2006
ID intern unic:  317109
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 1004
din  29.08.2006
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la evidenţa de stat a
organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice
şi autorităţilor administraţiei publice locale
Publicat : 08.09.2006 în Monitorul Oficial Nr. 142-145     art Nr : 1087
    MODIFICAT
   
HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369
    HG962 din 08.08.16, MO265-276/19.08.16 art.1046
    HG692 din 20.06.07, MO90-93/29.06.07 art.728


    NOTĂ:
   
în tot textul anexei nr. 1, sintagma „oficiul teritorial al Camerei” se substituie cu sintagma „subdiviziunea competentă a Agenția Servicii Publice”, iar sintagma „Camera Înregistrării de Stat”, cuvîntul „Camera”, la orice formă gramaticală, se substituie cu sintagma „Agenția Servicii Publice”, la forma gramaticală corespunzătoare prin HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369
   În titlu şi în tot cuprinsul textului, sintagma “organele centrale de specialitate ale administraţiei publice” s-a completat cu sintagma “şi autorităţile administraţiei publice locale” la cazul respectiv, prin HG692 din 20.06.07, MO90-93/29.06.07, art.728



     În conformitate cu Legea nr.467-XV din 21 noiembrie 2003 cu privire la informatizare şi resursele informaţionale de stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.6-12, art.44) şi Concepţia sistemului informaţional automatizat "Registrul de stat al unităţilor de drept", aprobată prin Hotărîrea Guvernului nr.272 din 6 martie 2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.40-42, art.376), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul cu privire la evidenţa de stat a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publiceşi autorităţile administraţiei publice locale, conform anexei nr.1;
    modificările şi completările ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.272 din 6 martie 2002, conform anexei nr.2.
    2. Agenția Servicii Publice va asigura crearea şi funcţionarea sistemului informaţional pentru evidenţa organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale în cadrul Registrului de stat al unităţilor de drept şi utilizarea informaţiei în limitele prevăzute de legislaţie.
   
[Pct.2 modificat prin HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369]
    [Pct.2 modificat prin HG962 din 08.08.16, MO265-276/19.08.16 art.1046]
    3. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale vor asigura, în termen de o lună, prezentarea documentelor necesare la Agenția Servicii Publice pentru luarea la evidenţa de stat a organului respectiv şi celor subordonate, conform Regulamentului nominalizat.
   
[Pct.3 modificat prin HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369]
    [Pct.3 modificat prin HG962 din 08.08.16, MO265-276/19.08.16 art.1046]
    [Pct.4 abrogat prin HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369]
    [Pct.4 modificat prin HG962 din 08.08.16, MO265-276/19.08.16 art.1046]
    5. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Aparatului Guvernului.

    PRIM-MINISTRU                                                      Vasile TARLEV
    Contrasemnează:
    Ministrul dezvoltării informaţionale                            Vladimir Molojen

    Nr. 1004. Chişinău, 29 august 2006.

Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 1004
din 29 august 2006
REGULAMENTUL
cu privire la evidenţa de stat a organelor centrale de
specialitate ale administraţiei publice
şi autorităţilor
administraţiei publice locale
I. Dispoziţii generale
   1. Regulamentul cu privire la evidenţa de stat a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale (în continuare - Regulament) reglementează procedura evidenţei de stat a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice, care potrivit prevederilor legislaţiei nu sînt supuse înregistrării de stat.
    2. Evidenţa de stat a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale se efectuează în conformitate cu prevederile Legii nr.467-XV din 21 noiembrie 2003 cu privire la  informatizare şi resursele informaţionale de stat, Hotărîrii Guvernului nr.272 din 6 martie 2002 "Despre măsurile privind crearea sistemului informaţional automatizat "Registrul de stat al unităţilor de drept" şi prezentul Regulament.
    3. Evidenţa de stat constă în înscrierea în Registrul de stat al unităţilor de drept (în continuare - Registru) a datelor despre crearea, reorganizarea şi dizolvarea organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale, despre actele normative prin care au fost constituite, despre conducătorii acestora şi în atribuirea numărului de identificare de stat.
    4. Numărul de identificare de stat (IDNO) se atribuie organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale la evidenţa de stat iniţială şi rămîne neschimbat pe tot parcursul existenţei acestor organe. IDNO serveşte pentru identificarea organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale în sistemele informaţionale automatizate, documente şi, concomitent, reprezintă codul fiscal al organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale.
    5. Evidenţa de stat nu are efect juridic asupra constituirii organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale. Organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale se consideră constituite din momentul specificat în actul normativ prin care au fost create sau din momentul intrării în vigoare a acestuia.
    6. Evidenţa de stat a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale se efectuează de către Agenția Servicii Publice.
    7. Evidenţei de stat, conform prezentului Regulament, sînt supuse ministerele, alte autorităţi administrative centrale, unităţile subordonate acestora şi subdiviziunile desconcentrate în teritoriu, autorităţile administraţiei publice locale care au statut de persoană juridică.
    [Pct.7 în redacţia
HG692 din 20.06.07, MO90-93/29.06.07, art.728]
    8. Pentru a fi luate la evidenţa de stat, organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale vor prezenta la subdiviziunea competentă a Agenția Servicii Publice, pe suport de hîrtie sau electronic, formularul completat, conform anexei.
    9. Conducătorul organului central de specialitate al administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale este responsabil de prezentarea la timp a informaţiei veridice, pentru luarea la evidenţa de stat a organului încredinţat.
    10. Formularul privind luarea la evidenţă a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale se păstrează în arhiva Agenției Servicii Publice.
II. Modul de înscriere în Registru a  datelor despre organele
centrale de specialitate ale administraţiei publice
şi autorităţile
administraţiei publice locale
    11. Luarea la evidenţa de stat a organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale se efectuează în termen de 3 zile lucrătoare din momentul prezentării documentelor la subdiviziunea competentă a Agenția Servicii Publice.
    12. În Registru se înscriu, în mod obligatoriu, datele cu privire la:
    a) denumirea completă a organului central de specialitate al administraţiei publice şi autorităţilor administraţiei publice locale;
    b) numărul de identificare de stat (IDNO);
    c) data constituirii;
    d) actul normativ în baza căruia a fost creat (denumirea, numărul, data);
    e) modalitatea de constituire (nou-creat sau reorganizat) şi datele despre succesiunea în drept;
    f) sursa de finanţare;
    g) sediul, numerele de telefon, fax şi adresa electronică;
    h) numele şi prenumele conducătorului data naşterii, IDNP, funcţia, data   numirii  şi/sau eliberării;
    [Pct.12 lit. h) modificat prin HG692 din 20.06.07, MO90-93/29.06.07 art.728]
    h)1 numărul-limită al personalului;
    [Pct.12, lit. h)1 introdusă prin HG692 din 20.06.07, MO90-93/29.06.07 art.728]
     i) modul de încetare a activităţii (reorganizare sau dizolvare).
    13. În cazul în care datele trecute în Registru se modifică, organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale sînt obligate, în termen de 7 zile, să înştiinţeze subdiviziunea competentă a Agenția Servicii Publice, pentru a opera modificările respective în Registru. Modificările se efectuează în modul şi în condiţiile prevăzute pentru evidenţa iniţială.
III. Radierea organelor centrale de specialitate ale
administraţiei publice
şi autorităţilor administraţiei
publice locale din Registru
    14. Organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale se radiază din Registru în următoarele cazuri:
    a) încetarea activităţii (dizolvare);
    b) reorganizare;
    c) alte temeiuri stabilite de legislaţie.
    15. Radierea din Registru se efectuează în modul şi în condiţiile prevăzute pentru evidenţa iniţială.
IV. Prezentarea informaţiei despre organele centrale
de specialitate ale administraţiei publice
şi autorităţile
administraţiei publice locale
    16. Datele despre organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale înscrise în Registru au un caracter public.
    17. Agenția Servicii Publice, în termen de 3 zile lucrătoare de la data introducerii, radierii sau modificării datelor despre organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi autorităţile administraţiei publice locale în Registru, anunţă despre aceasta autorităţile publice interesate.

    anexa
    [Anexa modificată prin HG692 din 20.06.07, MO90-93/29.06.07 art.728]

Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr. 1004
din 29 august 2006
Modificările  şi completările
ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.272 din 6 martie 2002
    La punctul 11 din Concepţia sistemului informaţional automatizat "Registrul de stat al unităţilor de drept", aprobată prin Hotărîrea Guvernului nr.272 din 6 martie 2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.40-42, art.376), cu modificările ulterioare, alineatul doi se exclude, iar alineatul trei, după cuvîntul "înregistrează", se completează cu cuvintele "organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi".