HGA864/2006
ID intern unic:  316776
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 864
din  01.08.2006
cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită
ale Agenţiei Construcţii şi Dezvoltarea Teritoriului
Publicat : 04.08.2006 în Monitorul Oficial Nr. 120-123     art Nr : 904
    HG162/14.02.07, MO21-24/16.02.07 art.148

    Întru executarea articolului II din Legea nr. 25-XVI din 16 februarie 2006 cu privire la modificarea şi completarea articolului 24 din Legea cu privire la Guvern nr. 64-XII din 31 mai 1990 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr. 66-69, art. 271) şi în temeiul Hotărîrii Guvernului nr.529 din 17 mai 2006 "Privind acţiunile de reorganizare a unor organe centrale de specialitate ale administraţiei publice"(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr. 79-82, art.572), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului, conform anexei nr.1;
    Structura aparatului central al Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului, conform anexei nr.2;
    Lista instituţiilor, organizaţiilor şi întreprinderilor subordonate Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului, conform anexei nr.3;
    Lista societăţilor pe acţiuni în care pachetul de acţiuni ale statului este administrat de Agenţia Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului, conform anexei nr.4.
    2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului în număr de 21 unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.
   
[Pct.2 modificat prin HG1096 din 08.10.07, MO161-164/12.10.07 art.1140]
    [Pct.2 modificat prin HG1002 din 10.09.07, MO146-148/14.09.07 art.1043]
    [Pct.2 modificat prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    3. Agenţia Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului va avea doi vicedirectori generali şi un colegiu format din 7 persoane, a cărui componenţă este aprobată de Guvern.
    [Pct.3 modificat prin HG162/14.02.07, MO21-24/16.02.07 art.148]
    4. Agenţia Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului este succesorul de drepturi ale Agenţiei pentru Dezvoltare Regională.
    5. Se pun la dispoziţia Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului încăperile situate pe adresa: mun.Chişinău, str. Cosmonauţilor, nr.9.
    6. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.5.
   
    Prim-ministru                                                          Vasile TARLEV
    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                 Mihail Pop

    Chişinău, 1 august 2006.
    Nr. 864.
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 864
din 1 august  2006
REGULAMENTUL
Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului
I. Dispoziţii generale
    1. Agenþia Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului (în continuare - Agenţia) este autoritatea administrativă centralã care elaborează şi promovează politica statului privind construcţia, inclusiv de locuinţe, amenajarea teritoriului, arhitectura.   
     [Pct.1 modificat prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
   2. În activitatea sa Agenţia se călăuzeşte de Constituţia şi legile ţării, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, acordurile internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi de prezentul Regulament.
    3. Agenţia este persoană juridică, dispune de ştampilă cu Stema de Stat şi cu denumirea sa în limba moldovenească, are cont trezorerial.
II. Sarcinile şi atribuţiile Agenţiei
   4. Sarcinile de bază ale Agenţiei sînt: elaborarea şi implementarea programelor naţionale şi regionale de amenajare a teritoriului, arhitectură, dezvoltare a industriei materialelor de construcţie, construcţii, inclusiv construcţia de locuinţe.
    [Pct.4 modificat prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    5. Pornind de la sarcinile de bază, Agenţia exercită următoarele atribuţii:
    a) atribuţii generale:
   1) elaborează şi promovează politicile şi strategiile statului în domeniile construcţiilor, amenajării teritoriului, arhitecturii, urbanismului, industriei materialelor de construcţie, locuinţelor şi serviciilor de apeduct şi canalizare;
    2) identifică problemele prioritare, elaborează şi promovează programe şi planuri naţionale de acţiuni în domeniul său de activitate şi exercită controlul asupra realizării lor;
    3) iniţiază, elaborează şi coordonează proiectele actelor normative, în limitele competenţei stabilite prin legislaţie, efectuează controlul asupra respectării legislaţiei în vigoare în domeniul de activitate;
     4) elaborează şi aprobă, în limitele competenţei sale, reglementări tehnice specifice domeniilor de activitate;
     5) generalizează practica de implementare a legislaţiei în domeniul său de activitate şi efectuează analiza realizării politicii statului în domeniul încredinţat;
     6) efectuează, după caz, reformele organizatorice şi/sau economice în domeniul gestionat, conform cerinţelor economiei de piaţă;
     7) acordă asistenţă informaţională, metodologică şi consultativă autorităţilor administraţiei publice locale pe problemele ce ţin de competenţele ei;
     8) monitorizează utilizarea eficientă a mijloacelor financiare din bugetul de stat direcţionate pentru susţinerea dezvoltării teritoriului;
    9) cooperează cu organizaţii internaţionale şi cu organe similare ale altor ţări în domeniul său de activitate, inclusiv prin încadrarea în organismele instituţionalizate ale acestora, în limitele competenţelor sale, examinează şi coordonează proiectele convenţiilor şi ale altor documente internaţionale, poartă negocieri asupra convenţiilor internaţionale în domeniul său de activitate şi le supune semnării în modul stabilit, prezintă propuneri privind aderarea Republicii Moldova la convenţiile internaţionale; reprezintă statul în calitate de coordonator în procesul executării angajamentelor ţării, ce decurg din convenţiile şi acordurile internaţionale în domeniul său de activitate, în proiectele realizate cu susţinere internaţională sau din contul surselor interne; contribuie la promovarea politicii de integrare europeană;
   10) participă, în limita competenţelor funcţionale, la realizarea activităţilor de cooperare transfrontalieră în cadrul proiectelor investiţionale, precum şi de cooperare interregională în cadrul programelor internaţionale;
    11) desfăşoară, în modul stabilit, concursuri şi încheie contracte de stat privind plasarea comenzilor de executare a lucrărilor şi prestare a serviciilor pentru necesităţile Agenţiei;
    12) asigură perfecţionarea specialiştilor Agenţiei, întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate;
    13) asigură, în limitele competenţei, protecţia informaţiilor ce constituie secret de stat;
    14) organizează expoziţii, seminare, conferinţe, simpozioane tematice în domeniul său de activitate;
    15) antrenează mass-media, organizaţii non-guvernamentale şi populaţia în procesul de luare a deciziilor şi de realizare a acţiunilor în domeniul său de activitate;
    16) exercită alte funcţii în domeniul său de activitate, stabilite prin lege, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului;
    b) atribuţii specifice:
în domeniul amenajării teritoriului şi al construcţiilor:
   17) asigură elaborarea Planului naţional de amenajare a teritoriului, bazat pe sinteza politicilor şi a planurilor raionale şi locale, şi sprijină îndeplinirea prevederilor acestuia; susţine metodologic şi asigură, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, realizarea direcţiilor principale de dezvoltare a localităţilor, sistemelor lor de importanţă vitală, zonelor de agrement, infrastructurilor edilitare şi a sistemelor de comunicaţii, determină obiectivele şi etapele de înfăptuire a acestora, corelîndu-le cu resursele naturale, umane şi necesităţile sociale;
    18) organizează şi monitorizează elaborarea Concepţiei de dezvoltare durabilă a teritoriului şi coordonează procesul de implementare a principiilor dezvoltării durabile în proiectarea urbanistică;
    19) avizează proiecte, susţine şi supraveghează realizarea acţiunilor urbanistice şi de amenajare a teritoriului, inclusiv proiectele construcţiilor amplasate în zonele centrale ale municipiilor şi oraşelor, magistralelor de transport, zonelor de agrement de importanţă republicană, precum şi proiectele-pilot în domeniul dezvoltării şi amenajării teritoriului;
    20) coordonează şi monitorizează reconstrucţia, restaurarea şi restabilirea monumentelor de arhitectură, istorie şi cultură, care formează aspectul urbanistic al  zonelor istorice pe teritoriul raioanelor, municipiilor, oraşelor, satelor şi comunelor, precum şi a complexelor arhitectonice;
    21) asigură susţinerea metodologică a procesului investiţional, stabileşte principiile de bază ale politicii investiţionale în domeniul său de activitate şi iniţiază acţiuni de atragere a investiţiilor pentru realizarea programelor şi a planurilor de acţiuni la nivel naţional; efectuează controlul privind valorificarea investiţiilor alocate, în special din bugetul de stat; coordonează asistenţa tehnică în domeniul său de activitate; elaborează, de sine stătător sau în comun cu alte instituţii, mecanisme financiar-creditare pentru realizarea programelor de dezvoltare a teritoriului;
    22) participă la fundamentarea şi coordonează, în modul stabilit, programul anual de lucrări publice finanţate de la bugetul de stat şi din credite externe, contractate sau garantate de stat, generalizează şi susţine alocările bugetare anuale pentru domeniul său de activitate şi realizează funcţiile de investitor (beneficiar) al obiectivelor proprii de construcţie; elaborează şi prezintă proiecte investiţionale pentru potenţialii investitori în domeniul său de activitate;
    23) promovează implementarea noilor tehnologii, a echipamentelor, aparatelor, maşinilor, mecanismelor performante şi a noilor materiale în domeniul său de activitate;
    24) supraveghează şi administrează patrimoniul de stat al întreprinderilor subordonate, al căror capital social este integral sau parţial de stat, şi direcţionează activitatea lor întru impulsionarea dezvoltării teritoriului;
     25) fondează, cu împuternicirea Guvernului, întreprinderi de stat în domeniul său de activitate, le reorganizează şi le lichidează în conformitate cu legislaţia în vigoare;
   26) asigură perfectarea documentelor necesare expunerii la privatizare a întreprinderilor subordonate sau a căror pachete de acţiuni au fost transmise Agenţiei în administrare;
     27) elaborează propuneri privind restructurarea întreprinderilor şi organizaţiilor subordonate;
    28) desemnează membrii consiliilor de administraţie şi managerii întreprinderilor de stat din subordine, încheie contracte cu managerii; desemnează reprezentanţii statului şi propune candidaturile managerilor şi ale altor reprezentanţi în organele de conducere ale societăţilor pe acţiuni din domeniul său de activitate, în care statul deţine pachete de acţiuni (cote-părţi de proprietate);
    29) efectuează dirijarea metodologică a activităţii organelor de arhitectură din subordinea autorităţilor administraţiei publice locale, inclusiv coordonarea numirii în funcţie şi eliberării din funcţie a conducătorilor acestor organe din cadrul autorităţilor administraţiei publice locale;
   30) permite, în conformitate cu legislaţia în vigoare, darea în locaţiune a bunurilor de stat de către întreprinderile subordonate, al căror capital social este integral sau majoritar de stat;
   31) stabileşte acţiunile principale de prevenire a proceselor geologice periculoase şi coordonează lucrările de protecţie a localităţilor, participă la cercetarea cauzelor accidentelor (surpărilor) produse la construcţii, edificii şi sistemele tehnico-edilitare, iniţiază şi supraveghează elaborarea programului de protecţie antiseismică a construcţiilor;
    32) efectuează controlul asupra calităţii documentaţiei de urbanism, lucrărilor de construcţie, precum şi asupra lucrărilor de restaurare prin intermediul Inspecţiei de Stat în Construcţii;
   33) asigură condiţiile unui mediu concurenţial în domeniul dezvoltării teritoriului; elaborează documentele metodologice cu privire la desfăşurarea licitaţiilor pentru adjudecarea proiectării şi executării investiţiilor publice, precum şi referitoare la relaţiile contractuale dintre participanţii la procesul investiţional în construcţii;
     34) creează şi gestionează baza de date a documentelor normative în domeniul construcţiilor;
     35) coordonează elaborarea documentelor normative în domeniul construcţiilor şi materialelor de construcţie;
    36) elaborează metodologia formării preţurilor (tarifelor) în construcţii, elaborează principiile de bază pentru determinarea valorii de deviz a obiectelor, organizează elaborarea bazei normative pentru întocmirea devizelor şi normelor consumului de resurse pe articole de deviz;
     37) organizează şi coordonează funcţionarea sistemului calităţii în construcţii prevăzut de legislaţia în vigoare, inclusiv în domeniul construcţiei de locuinţe;
    38) execută funcţia de coordonator general privind crearea şi distribuirea mijloacelor fondului special pentru finanţarea lucrărilor de constituire a bazei normative în construcţii, poartă răspundere şi efectuează controlul asupra utilizării conform destinaţiei a mijloacelor fondului;
    39) organizează şi asigură desfăşurarea activităţii comisiilor de atestare tehnico-profesională a specialiştilor din domeniul construcţiilor şi amenajării teritoriului;
    40) organizează activitatea de agrementare tehnică în domeniul materialelor de construcţie; coordonează activitatea privind elaborarea politicii de preţuri la materialele de construcţie fabricate în ţară, precum şi controlează calitatea acestor materiale;
    în domeniul locuinţelor şi serviciilor de apeduct şi canalizare:
    41) în scopul dezvoltării uniforme a regiunilor ţării, promovează politica de stat în domeniul construcţiei, reconstrucţiei şi întreţinerii locuinţelor; contribuie la elaborarea şi implementarea politicii de asigurare cu locuinţe a păturilor socialmente vulnerabile ale populaţiei;
    42) în comun cu autorităţile administraţiei publice locale, monitorizează implementarea legislaţiei cu privire la locuinţe; elaborează şi propune Guvernului proiecte de acte normative în domeniul aplicării acestei legislaţii pe problemele ce ţin de competenţa Agenţiei;
   43) evaluează costul unui metru pătrat de locuinţă pentru lucrările de construcţie a caselor de locuit, inclusiv a celor construite cu aplicarea metodei de creditare ipotecară, incluse în programele (proiectele) social-economice cu destinaţie specială în domeniul construcţiei caselor de locuit, aprobate de organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale;
    44) efectuează controlul asupra folosirii raţionale a mijloacelor financiare care reprezintă costul blocurilor locative nefinalizate transmise la balanţa Serviciului Naţional     Locuinţă şi asupra mijloacelor obţinute de la investitori pentru construcţia locuinţelor de serviciu, precum şi asupra distribuirii locuinţelor construite din contul acestor mijloace în conformitate cu Hotărîrea Guvernului nr.334 din 23 martie 2005 "Cu privire la asigurarea cu locuinţe a unor categorii de populaţie"; efectuează controlul asupra utilizării mijloacelor băneşti pentru construcţia altor tipuri de locuinţe din diferite surse de finanţare, construite prin intermediul Serviciului Naţional Locuinţă;
    [Pct.4 subpct.45) exclus prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    46) acordă asistenţă autorităţilor administraţiei publice locale, în limitele competenţei, privind revitalizarea serviciilor publice de gospodărie comunală în localităţi;
    47) contribuie la sporirea calităţii serviciilor publice şi de gestionare a fondului de locuinţe, prestate de către unităţile respective.
     [Pct.47 modificat prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
III. Drepturile Agenţiei
    6. Agenţia este în drept:
    1) să elaboreze, să aprobe, să emită, să modifice şi să revoce, în limitele stabilite prin legislaţie, acte normative, să emită ordine, instrucţiuni în domeniul său de activitate, executorii pentru persoanele fizice şi juridice, indiferent de tipul de proprietate şi forma de organizare juridică; să efectueze expertiza proiectelor şi atestarea specialiştilor, conform prevederilor legale;
    2) să controleze respectarea legislaţiei în vigoare referitor la domeniul său de activitate;
   3) să avizeze şi să coordoneze actele normative ale autorităţilor administraţiei publice în problemele vizînd domeniul său de activitate, să înainteze propuneri privind suspendarea acţiunilor sau anularea acestora în cazul constatării unor abateri de la normele şi standardele în vigoare;
   4) să înainteze, în modul stabilit, propuneri de suspendare a deciziilor autorităţilor administraţiei publice centrale şi de contestare a actelor autorităţilor administraţiei publice locale privind domeniul său de activitate, care contravin legislaţiei în vigoare;
    5) să stabilească, în comun cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, modul de elaborare, avizare, expertizare şi aprobare a documentelor normative ce ţin de domeniul său de activitate;
    6) să antreneze, în modul stabilit, la examinarea problemelor ce ţin de competenţa sa, specialişti ai ministerelor, autorităţilor administraţiei publice locale, asociaţiilor, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor, precum şi experţi netitulari;
   7) să organizeze licitaţii pentru proiectarea şi valorificarea investiţiilor publice, să ţină evidenţa tuturor licitaţiilor desfăşurate în domeniul construcţiilor, să depisteze încălcările admise în cadrul acestora;
   8) să instituie în cadrul Agenţiei grupuri de lucru, comitete tehnice, comisii şi consilii urbanistice, tehnice, ştiinţifice, economice, arhitecturale, precum şi în domeniul locuinţelor şi gospodăriei comunale; să  creeze, de comun acord cu Guvernul, grupuri de lucru interministeriale; să convoace consfătuiri interramurale pe problemele ce ţin de competenţa sa;
    9) să negocieze şi să încheie, în modul stabilit, tratate internaţionale cu autorităţile publice şi persoane juridice din străinătate, pentru soluţionarea problemelor puse în sarcina sa;
    10) să delege în străinătate specialişti din cadrul Agenţiei şi conducători ai unităţilor subordonate;
    11) să solicite şi să obţină gratuit de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, întreprinderile, instituţiile şi organizaţiile înregistrate pe teritoriul ţării informaţiile necesare pentru exercitarea atribuţiilor sale;
    12) să solicite autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale avize, opinii şi contribuţii în soluţionarea problemelor ce ţin de competenţa Agenţiei;
    13) să instituie, potrivit  competenţelor sale, comisii de stat pentru recepţia obiectelor finalizate şi să aprobe actele corespunzătoare.
IV. Organizarea activităţii Agenţiei
    7. Agenţia este condusă de directorul general, numit în funcţie şi eliberat din funcţie de Guvern.
    Directorul general are doi vicedirectori generali, numiţi în funcţie şi eliberaţi din funcţie de Guvern, la propunerea directorului general.
    [Pct.7 modificat prin HG162/14.02.07, MO21-24/16.02.07 art.148]
    8. În cadrul Agenţiei se constituie şi funcţionează un Colegiu. În activitatea sa Colegiul Agenţiei se călăuzeşte de regulamentul intern, aprobat de directorul general. Deciziile Colegiului se aplică prin ordinul directorului general.
    9. Directorul general:
    1) poartă răspundere pentru realizarea sarcinilor şi funcţiilor atribuite Agenţiei, asigură executarea legilor, hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor, dispoziţiilor şi ordonanţelor Guvernului, inclusiv respectarea prezentului Regulament;
    2) delimitează obligaţiile şi stabileşte responsabilităţile vicedirectorilor generali general, şefilor de direcţii şi servicii ale Agenţiei, şefilor instituţiilor şi organizaţiilor din subordine;
    [Pct.9 subpct.2) modificat prin HG162/14.02.07, MO21-24/16.02.07 art.148]
   3) aprobă schema de încadrare şi propune modificări în statele de funcţii ale aparatului Agenţiei, în cadrul efectivului-limită şi structurii organizatorice aprobate de Guvern;
   4) poartă răspundere personală pentru folosirea raţională a mijloacelor financiare ale Agenţiei, pentru integritatea bunurilor materiale, autenticitatea indicilor economici generali;
   5) aprobă regulamentele subdiviziunilor din cadrul Agenţiei şi statutele întreprinderilor, organizaţiilor şi instituţiilor subordonate; desemnează, în numele Guvernului, consiliile de administrare ale acestora;
    6) angajează şi concediază din funcţie funcţionarii publici şi alţi salariaţi ai Agenţiei, în conformitate cu prevederile legislaţiei;
   7) numeşte în funcţie şi eliberează din funcţie, în modul stabilit, conducătorii organizaţiilor şi instituţiilor subordonate, managerii-şefi ai întreprinderilor subordonate şi încheie sau reziliază contractele de management;
    8) emite ordine ce ţin de atribuţiile Agenţiei; în lipsa directorului general, ordinele sînt emise în numele acestuia de către unul din vicedirectorii generali;
    [Pct.9 subpct.8) modificat prin HG162/14.02.07, MO21-24/16.02.07 art.148]
    9) propune spre aprobare Guvernului componenţa numerică şi nominală a Colegiului, convoacă şi prezidează şedinţele acestuia;
    10) aprobă planurile tematice, anuale şi de perspectivă ale lucrărilor de cercetare ştiinţifică; aprobă programele şi planurile tematice anuale de elaborare a documentelor normative în domeniul construcţiilor, finanţate din fondul special;
   11) reprezintă interesele Agenţiei în relaţiile cu organele de stat, cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din alte state, cu autorităţile şi organismele  internaţionale şi cu autorităţile similare din alte ţări;
   12) aprobă, în comun cu alte ministere, agenţii şi servicii, ordine, regulamente, norme, instrucţiuni în domeniile de activitate prevăzute de legile respective, obligatorii pentru toate autorităţile administraţiei publice şi agenţii economici respectivi;
    13) exercită şi alte împuterniciri prevăzute de lege.
   10. În scopul elaborării strategiilor de dezvoltare în domeniul său de activitate, precum şi pentru aplicarea celor mai noi realizări ale ştiinţei şi tehnicii naţionale şi mondiale, pe lîngă Agenţie se instituie Consiliul republican pentru arhitectură, urbanism şi dezvoltarea teritoriului şi Consiliul tehnico-ştiinţific de stat în construcţii.   
Regulamentele consiliilor sus-numite se examinează de Colegiul Agenţiei şi se aprobă prin ordinul directorului general.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr. 864
din 1 august 2006
STRUCTURA
aparatului central al Agenţiei Construcţii
şi Dezvoltare a Teritoriului
    Direcţia construcţii şi urbanism
    Direcţia politica locativă şi integrare europeană
    [Poziţia exclusă prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    Secţia administrativă
  
  Direcţia pentru implementarea Proiectului de îmbunătăţire a sistemelor de aprovizionare cu apă în şase localităţi ale Republicii Moldova
    [Poziţia4 intrdusă prin HG1096 din 08.10.07, MO161-164/12.10.07 art.1140]
              
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr. 864
din 1 august 2006
LISTA
instituţiilor, organizaţiilor şi întreprinderilor subordonate
Agenţiei Construcţii şi Dezvoltare a Teritoriului
    I. Instituţii
    Inspecţia de Stat în Construcţii
    Serviciul Naţional Locuinţe
    [Poziţie exclusă prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    II. Instituţii ştiinţifice şi de proiectări
    Î.S. Institutul Naţional de Cercetări şi Proiectări în Domeniul Amenajării Teritoriului, Urbanismului şi Arhitecturii "URBANPROIECT" (cu funcţii teritoriale)
    Î.S. Institutul de Stat de Proiectări "INDUSTRIALPROIECT"
    Î.S. Institutul de Stat de Proiectare "RURALPROIECT" 
    [Poziţie exclusă prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    Î.S. Institutul de Cercetări Ştiinţifice în Construcţii "INCERCOM"
    Î.S. Serviciul pentru verificarea şi expertizarea proiectelor de construcţie
III. Întreprinderi de producere
    Î.S. Regia specializată de antrepriză pentru reglare şi montaj
   
   [Poziţie exclusă prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
    Î.S. Întreprinderea de stat specializată de executare a lucrărilor de explozie "INMEX"
    Î.S. Cariera de pietriş şi nisip din Cernăuţi, Ucraina
    Î.S. Cariera de piatră concasată din granit, Pervomaisk, Ucraina
    Î.S. Mina de piatră din Mileştii Mici
IV. Instituţii de instruire
   
      [Poziţie exclusă prin HG904 din 09.08.07, MO127-130/17.08.07 art.942]
     Î.S. Centrul de instruire "Inmacom-Didactic"
    V. Organizaţii prestatoare de servicii
    Î.S. Sanatoriul-preventoriu de bază "Constructorul"
   
Î.S. Centrul de cultură Populară “Veselia
     [Poziţie introdusă prin HG1442 din 21.12.07, MO1-4/01.01.08 art.3]

            Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului nr. 864
din 1 august  2006
LISTA
societăţilor pe acţiuni în care pachetul de acţiuni
ale statului este administrat de Agenţia Construcţii
şi Dezvoltare a Teritoriului

Denumirea societăţii pe acţiuni

Sediul
(localitatea)
 Întreprinderi de construcţii

Societatea pe acţiuni «Consocivil»

mun. Chişinău

Societatea pe acţiuni «Execond»

mun. Chişinău
Societatea pe acţiuni «Lucomont»
mun. Chişinău

Societatea pe acţiuni «Mecanoindmontaj»

mun. Chişinău
Holding «Monttehsan»
mun. Chişinău

Societatea pe acţiuni «Constructorul»

mun.Bălţi

Societatea pe acţiuni «Mehanizator»

or. Biruinţa

Societatea pe acţiuni «Arhproiect»

mun. Chişinău
 
 Întreprinderile de producere a materialelor de construcţie

Societatea pe acţiuni «Ceramica-T»

or. Taraclia

Societatea pe acţiuni «USBA»

or. Cahul
Întreprinderile prestatoare de servicii comunale

Societatea pe acţiuni «Nivelirum»

mun. Chişinău

Societatea pe acţiuni «Lalea-5»

mun. Chişinău

Societatea pe acţiuni «Comunal Service

mun. Bălţi

Societatea pe acţiuni «Locuinţa-Bălţi»

mun. Bălţi

Societatea pe acţiuni «Nicuşor-S»

or. Soroca

   [Anexa nr.4 modificată prin HG96 din 04.02.08, MO30-31/12.02.08 art.165]
Anexa nr.5
la Hotărîrea Guvernului nr. 864
din 1 august  2006
LISTA
hotărîrilor Guvernului care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr. 574 din 14 iunie 2005 "Cu privire la aprobarea structurii şi efectivului-limită ale Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr. 83-85, art.623).
    2. Hotărîrea Guvernului nr.952 din 6 septembrie 2005 "Cu privire la aprobarea Regulamentului Agenţiei pentru Dezvoltare Regională" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr. 123-125, art. 1026).