DTCG101/1999 ID intern unic: 291267 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
MINISTERUL DEZVOLTĂRII TERITORIULUI, CONSRUCŢIILOR ŞI GOSPODĂRIEI COMUNALE | |
INSTRUCŢIUNE
Nr. 101
din 02.09.1999 | |
Instrucţiune provizorie privind modalitatea deconectării/reconectării individuale a apartamentelor de la/la sistemul de aprovizionare cu apă caldă | |
Publicat : 24.12.1999 în Monitorul Oficial Nr. 149 Promulgat : 24.12.1999 | |
Aprobată
prin Hotărîrea Colegiului
Ministerului Dezvoltării
Teritoriului, Construcţiilor
şi Gospodăriei Comunale
nr. 10/1 din 2 septembrie 1999
Mihai Ştirban
Viceministru
I. DISPOZIŢII GENERALE
1.1. Prezenta instrucţiune stabileşte relaţiile dintre întreprinderile prestatoare de servicii (în continuare - Furnizor), întreprinderile municipale de gestionare a fondului locativ, asociaţiile proprietarilor de locuinţe privatizate, cooperativele de construcţie a locuinţelor, întreprinderile de gestionare a fondului locativ departamental (în continuare - Gestionar) şi titularii locuinţelor (în continuare - Consumator) ce ţin de deconectarea/reconectarea individuală a apartamentului de la/la sistemul de aprovizionare cu apă caldă.
1.2. O condiţie obligatorie a procedurii de deconectare a apartamentului în cazul lipsei contoarelor este deconectarea de la toate branşamentele de aprovizionare cu apă caldă din apartamentul Consumatorului.
1.3. În cazul cînd Consumatorul acceptă contorizarea unui branşament se permite deconectarea celorlalte branşamente.
1.4. Deconectarea poate fi efectuată în modul stabilit de prezenta instrucţiune de către Gestionar (Furnizor) sau de alte persoane juridice (fizice) în prezenţa reprezentantului Gestionarului.
1.5. Toate cheltuielile legate de deconectarea şi reconectarea pe viitor a apartamentului de la/la sistemul de aprovizionare cu apă caldă le va suporta Consumatorul, conform taxei în vigoare.
II. DECONECTAREA/RECONECTAREA DE LA/LA SISTEMUL
DE APROVIZIONARE CU APĂ CALDĂ
2.1. Deconectarea individuală a apartamentului se efectuează în baza unei cereri depuse în scris de către Consumator Gestionarului (Furnizorului).
2.2. Deconectarea poate fi efectuată numai prin ruptură vizibilă şi sudarea branşamentelor de la coloanele de apă caldă.
2.3. După efectuarea deconectării (reconectării) se va întocmi un act ce va confirma deconectarea (reconectarea), semnat de Consumator şi Gestionar (anexa).
2.4. Reconectarea apartamentului la sistemul de aprovizionare cu apă caldă, se efectuează în baza unei cereri depuse în scris de către titularul apartamentului Gestionarului (Furnizorului), care în termen de pînă la 15 zile îşi va da acordul.
2.5. Reconectarea la sistemul de aprovizionare cu apă caldă se va efectua de către Gestionar (Furnizor) sau de alte persoane juridice (fizice) în prezenţa reprezentantului Gestionarului.
2.6. Gestionarul va prezenta datele cu privire la deconectările şi reconectările efectuate pînă la data de 5 a lunii următoare organizaţiilor prestatoare de servicii (Furnizorului), Concernului "Moldova-Gaz" şi Reţelelor Electrice (în municipiul Chişinău - ÎS "Infocom" şi S.A. "Termocom").
2.7. Consumatorul este obligat să asigure accesul reprezentantului Gestionarului (Furnizorului) în apartament pentru efectuarea controlului branşamentelor deconectate la cererea acestuia.
2.8. Din momentul deconectării Consumatorului de la sistemul de aprovizionare cu apă caldă, în blocurile locative înzestrate cu aragaze, în lipsa contoarelor, plata pentru gazele naturale va fi achitată conform "Catalogului de preţuri" al Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Energetică al Republicii Moldova, ca pentru apartamentele amenajate cu aragaz, ce dispun de sistema de alimentare cu apă fierbinte, dar neaprovizionate într-o anumită perioadă de timp.
2.9. Din momentul deconectării Consumatorului de la sistemul de aprovizionare cu apă caldă, în blocurile locative necontorizate Furnizorul va efectua în baza datelor prezentate de Gestionar recalcularea sarcinii de proiect a blocului locativ respectiv.
2.10. În cazul depistării reconectării neautorizate (după deconectare) a branşamentelor din apartament la sistemul de aprovizionare cu apă caldă al Gestionarului (Furnizorului), Consumatorul va achita plata pentru consumul de apă caldă la fel ca şi consumatorii care nu dispun de contoare din blocul respectiv, începînd cu data efectuării de către Gestionar (Furnizor) sau reprezentantului său a ultimului control.
Anexă
Act
privind deconectarea apartamentului de
la sistemul de aprovizionare cu apă caldă
"_____"___________1999 mun. Chişinău
1. Prezentul act este întocmit în prezenţa reprezentantului
Gestionatrului (Furnizorului) dl___________________________________________________
şi titularului apartamentului nr._______ din blocul locativ
nr._______ str.________________________şi confirmă deconectarea de la sistemul de
aprovizionare cu apă caldă.
2. Deconectarea apartamentului a fost efectuată prin ruptură vizibilă şi sudare a tuturor
branşamentelor de apă caldă din apartament.
3. Furnizorul va suspenda relaţiile cu titularul apartamentului privind aprovizionarea cu apă
caldă şi achitarea plăţii pentru acest serviciu, începînd cu data semnării prezentului act.
4. Titularul apartamentului este preîntîmpinat că, în caz de depistare a reconectării
neatorizate de către Gestionar (Furnizor), i se vor aplica sancţiuni conform pct. 2.10.
al Instrucţiunii provizorii privind modalitatea deconectării/reconectării individuale a
apartamentelor de la/la sistemul de aprovizionare cu apă caldă.
5. Prezentul act este întocmit în două exemplare, cîte unul pentru fiecare parte.
Gestionarul (Furnizorul) Titularul apartamentului
___________________________________
denumirea Furnizorului
___________________________________ ___________________________
numele, prenumele reprezentantului numele, prenumele chiriaşului
de bază/proprietarului
___________________________________ ____________________________
semnătura, ştampila semnătura, datele buletinului
de identitate
Act
privind reconectarea apartamentului la
sistemul de aprovizionare cu apă caldă
"_____"___________1999 mun. Chişinău
1. Prezentul act este întocmit în prezenţa reprezentantului
Gestionarului (Furnizorului) dl_________________________________________
şi titularului apartamentului nr._____ din blocul locativ
nr.__________ str.__________________şi confirmă reconectarea la sistemul
de aprovizionare cu apă caldă.
2. Reconectarea apartamentului a fost efectuată în conformitate cu cerinţele tehnice în vigoare.
3. Gestionarul (Furnizorul) va relua relaţiile cu Consumatorul privind aprovizionarea
cu apă caldă şi achitarea plăţii pentru acest serviciu, începînd cu data semnării prezentului act.
4. Prezentul act este întocmit în două exemplare, cîte unul pentru fiecare parte.
Gestionarul (Furnizorul) Titularul apartamentului
___________________________
denumirea Furnizorului
__________________________________ _____________________________
numele, prenumele reprezentantului numele, prenumele chiriaşului
de bază/proprietarului
__________________________________ _____________________________
semnătura, ştampila semnătura, datele buletinului
de identitate
|