HGA52/1991 ID intern unic: 293196 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 52
din 01.02.1991 | |
cu privire la instituirea Fondului social al Republicii Moldova | |
Publicat : 30.06.1991 în Monitorul Oficial Nr. 3-6 art Nr : 59 | |
Abrogată prin HG472 din 24.04.98, MO62/09.07.92
HG579 din 17.08.95, MO56-57/12.10.95 art.456 HG708 din 22.09.94, MO8/13.10.94 HG436 din 24.06.94, MO6/30.06.94 HG250 din 13.05.93, MO3/30.05.93 art.153 HG722 din 05.11.92, MO11/30.11.92 HG267 din 20.04.92, MO4/30.04.92 HG627 din 13.11.91, MO0/30.12.90 HG419 din 09.08.91 HG266 din 22.05.91 Notă: În tot textul hotărîrii se substituie cuvintele "R.S.S. Moldova" prin cuvintele "Republica Moldova prin Legea nr.267 din 20.04.92 În scopul înfăptuirii politicii coerente de stat în domeniul asigurărilor sociale, dezvoltării continue a asistenţei sociale ca fiind un sistem unic şi integral de acordare a ajutorului material cetăţenilor inapţi pentru muncă şi puţin asiguraţi din republică şi întru executarea Decretului Preşedintelui Republicii Moldova din 16 ianuarie 1991 nr.60 Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. A institui pe lîngă Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova Fondul social al Republicii Moldova ca organ unic de stat, asistenţei sociale şi de contribuire la plasarea populaţiei în cîmpul muncii.
2. A aproba Statutul provizoriu al Fondului social al Republicii Moldova (anexa nr.1)
3. A aproba componenţa comitetului de conducere a Fondului social al Republicii Moldova (anexa nr.2)
4. Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova în comun cu Ministerul finanţelor al Republicii Moldova cu acordul Federaţiei sindicatelor independente din Republicii Moldova să prezinte Guvernului republicii spre confirmare propuneri privind candidatura preşedintelui comisiei de revizie a Fondului.
Preşedintele comisiei de revizie a Fondului social al Republicii Moldova în termen de o lună să elaboreze şi să prezinte Guvernului Republicii Moldova Regulamentul comisiei în cauză.
5. Comitetul de conducere a Fondului social al Republicii Moldova în comun cu Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova, Ministerul finanţilor al Republicii Moldova, Banca republicană din Moldova a Băncii de stat a U.Republicii şi cu acordul Federaţiei sindicatelor independente din Moldova:
să elaboreze şi să prezinte Guvernului Republicii Moldova în termen de o lună condiţiile de achitare de către cetăţeni a ratelor obligatorii de asigurare în Fondul social al Republicii Moldova şi condiţiile şi ordinea asigurării sociale de stat a persoanelor care prestează munca individuală, inclusiv în condiţii de arendă individuală (de grup), sau în gospodăria ţărănească personală şi a patronilor;
să elaboreze şi să aprobe:
ordinea de încasare şi evidenţa a ratelor de asigurare, achitate de către asiguraţi în Fondul social al Republicii Moldova;
ordinea de încasare şi evidenţa vărsămintelor benevole de la întreprinderi, organizaţii şi cetăţeni, precum şi încasările din venitul provenit de la acţiunele culturale şi de altă natură organizate în favoarea Fondului social al Republicii Moldova;
ordinea încasării şi evidenţii unei părţi a venitului vărsat în Fond de întreprinderile mici şi medii, tipografia şi editura din cadrul Fondului social al Republicii Moldova în corespundere cu statutele (regulamentele) lor;
ordenea utilizării mijloacelor băneşti ale Fondului social al Republicii Moldova.
6. Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova şi Ministerul finanţelor al Republicii Moldova să determine condiţiile de salarizare a lucrătorilor Fondului social al Republicii Moldova şi în termen de o lună să prezinte Guvernului Republicii Moldova propunerile de rigoare.
7. A pune în sarcina Ministerului finanţelor al Republicii Moldova exercitarea controlului asupra vizării depline şi în termen a ratelor de asigurare.
8. Departamentul de stat pentru statistică al Republicii Moldova în comun cu comitetul de conducere a Fondului social al Republicii Moldova, Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova, Ministerul finanţelor al Republicii Moldova şi cu acordul Fediraţiei sindicatelor independente din Moldova în termen de două luni să aprobe formele de evidenţă a mijloacelor Fondului social al Republicii Moldova.
9. Comitetul executiv al Consiliului municipal Chişinău de deputaţi ai poporului în termen de trei luni să rezolve chestiunea privind repartizarea spaţiului pentru amplasarea serviciilor Fondului social al Republicii Moldova conform cererii Ministerului muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova.
10. A stabili pentru anul 1991 alocări în fondul special de asigurare socială a Moldovei în mărime de 19,5 la sută din suma totală a ratelor de asigurare socială de stat.
PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVA M.DRUC
Chişinău, 1 februarie 1991
nr. 52
Anexa nr.1
la hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova din 1
februarie 1991 nr.52
STATUTUL PROVIZORIU
al Fondului social al Republicii Moldova
I. Dispoziţii generale
1. Fondul social al Moldovei* (* în continuare Fondul), creat în baza Decretului Preşedintelui Republicii Moldova din 16 ianuarie 1991, constituie un sistem financiar-bancar exstrabugetar independent de stat al republicii. În activitatea sa Fondul se călăuzeştede legile Republcii Moldova, deciziile Sovietului Suprem al Republicii Moldova, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrele şi dispoziţiile Guvernului Republicii Moldova, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului Republicii Moldova, şi de actualul statut provizoriu.
2. Fondul se ocupă de încasare, reproducerea lărgită şi folosirea mijloacelor pentru asigurările sociale de stat, asistenţa socială, precum şi pentru utilizarea braţelor de muncă.
3. Fondul e compus din următoarele fonduri speciale:
fondul special de pensii al Moldovei;
fondul special al asigurării sociale al Moldovei;
fondul de şomaj;
fondul special de rezevă al asistenţei sociale;
Regulamentele cu privire la fondurile speciale sînt aprobate de comitetul de conducere al Fondului.
[Pct.3 modificat prin HG708 din 22.09.94, MO8/13.10.94]
II. Sarcinile şi funcţiile Fondului
4. Sarcinile principele ale Fondului sînt:
încasarea şi administrarea folosirii mijloacelor bănăşti vărsate în formă de cotizaţii de către întreprinderi, instituţii, organizaţii, cooperative şi cetăţeni pentru asigurarea socială de stat, plata pensiilor, a indemnizaţiilor în caz de boală, şomaj, pentru susţinerea de către stat a familiei, altor acţiuni prevăzute de lege, pentru finanţarea organizaţiei măsurilor curative si de asanare;
organizarea activităţii de anteprinor în scopul reproducerii lărgite a mijloacelor Fondului pentru soluţionarea problemelor sociale şi reabilitatea socială a invalizilor şi şomerilor pe calea creării pentru ei a unor locuri de muncă suplimentare;
antrenarea mijloacelor băneşti ale întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor, cooperativelor şi persoanelor particulare şi folosirea lor pentru finanţarea susţinută a asistenţei sociale şi octotirii sănătăţii, precum şi pentru acordarea de ajutor familiilor, invalizilor,
cetăţenilor puţin asiguraţi şi rezolvarea altor probleme sociale;
participarea pe baza de contract, în scopul obţinerii de mijloace suplimentare, la realizarea programelor elaborate în comun cu alte republici, a celor unionale şi regionale privind susţinera socială a pensionarilor, invalizilor, şomerilor păturilor neîndestulate şi a altor categorii ale populaţiei, precum şi la finanţarea acestor programe;
colaborarea internaţională în problemele legate de asigurarea socială şi asistenţa socială;
activitatea editorială.
5. În scopul asigurării realizării sarcinilor menţionate Fondul:
acumulează mijloace băneşti şi finansează pensiile de stat şi subvenţiile plătite din contul său;
elaborează în comuncu Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova şi cu Ministerul finanţelor al Republicii Moldova propuneri privind mărimea ratelor pentru asigurarea socială de stat, la ordinea de constituire a mijloacelor fondului şi le prezintă spre examenare Guvernului Republicii Moldova;
stabileşte modul de folosire a mijloacelor Fondului;
asigură exercitarea controlului asupra utilizării judicioase a mijloacelor Fondului, precum şi în comun cu organele financiare şi sindicale - exercitarea controlului asupra încasării în termen şi complete a ratelor de asigurare;
desfăşoară activitatea comercială, organizează întreprinderi mici şi medii pentru producerea protezelor şi a altei producţii de importanţă socială, participînd astfel la crearea fondului statutar, la determinarea principalelor lor direcţii de activitate şi la folosirea unei părţi din profit în scopurile sale;
în baza referinţelor Expertizei de stat a condiţiilor de muncă adoptă hotărîri cu privire la diferenţierea tarifelor de asigurare socială de stat pe întreprinderi şi organizaţii în dependenţă de gradul de pericol al muncii, nocivitate şi caracterul ei complex, precum de starea altor condiţii de muncă;
participă la elaborarea propunerilor pentru programele unionale, republicane de dezvoltare socială şi sporire a nivelului de viaţă al poporului;
participă la elaborarea propunerilor vizînd perfecţionarea asistenţei sociale, precum şi a modului de majorare a pensiilor şi indemnizaţiilor în legătură cu schimbarea indicelui costului vieţii şi creşterea salariilor;
întreprinde manifestări rentabile, organizează încasarea vărsămintelor benevole a cetăţenilor, inclisiv a celor străini, a întreprinderilor şi organizaţiilor;
încasează alocările mijloacelor băneşti transferate pe bază de contract din alte republici, fondurile bugetului unional în vederea acoperirii cheltuielilor republicii pentru asigurarea socială şi plasarea în cîmpul muncii a cetăţenilor sosiţi în Moldova, precum şi în caz de calamnităţi naturale;
informează populaţia despre activitatea sa, publică anual dări de seamă privind executarea bugetului Fondului;
organizează şi finansează activitatea editorială;
colaborează în modul stabilit cu organizaţiile internaţionale în probleme ce ţin de competenţa sa.
III. Veniturile şi cheltuielile Fondului
6. Veniturile Fondului se formează din:
ratele de asigurare ale întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor, cooperativelor şi întreprinderilor indiferent de formele de proprietate şi gospodărire, ale persoanelor ce practică munca individuală, inclusiv şi în condiţii de arendă individuală (de grup) sau în gospodăria ţărănească personală;
ratele de asigurare obligatorie ale cetăţenilor;
alocările obligatorii ale întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor, cooperativelor, indeferent de formele de proprietate şi gospodărire conform actelor normative ale Republicii Moldova;
vărsămintele benevole ale întreprinderilor, instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor particulare din Republicii Moldova, U.R.S.S., republicile unionale şi ţările străine;
veniturile obţinute de la întreprinderea unor măsuri de la activitatea lui economică, editorială şi comercială;
mijloacele din bugetul republican, destinate pentru majorarea pensiilor în legătură cu schimbarea indicelui costului vieţii, creşterea salariilor şi în alte cazuri, precum şi pentru indemnizaţii, conform legislaţiei Republicii Moldova;
mijloacele băneşti, alocate pe bază de contract din alte republici, fonduri unionale (sau din bugetul unional) în vederea acoperirii cheltuielilor republicii pentru asigurarea socială, asistenţa socială şi plasarea în cîmpul muncii a cetăţenilor sosiţi în Moldova, precum şi în caz de calamnităţi naturale;
vărsămintele benevole ale cetăţenilor pentru asigurarea sănătăţii, asigurării suplementare la pensie, în caz de şomaj;
alocările speciale din bugetul local;
mijloacele transferate de statele străine conform acordurilor internaţionale.
7. Întreprinderileşi organizaţiile, ale căror lucrători au dreptul la pensie de bătrîneţe cu înlesniri, paralel cu ratele de asigurare depun în Fond alocări suplimentare din mijloacele destinate pentru salarizare în cuantumurile stabilite în conformitate cu legislaţia republicii cu privire la pensii.
8. Cetăţenii care prestează munca individuală, inclusiv în condiţii de arendă individuală (în grup), sau în gospodăria ţărănească personală, antreprenorii plătesc ratele de asigurare în modul stabilit de Guvernul Republicii Moldova.
9. Încasarea ratelor de asigurare socială, transformarea vărsămintelor benevole şi a altor depuneri, tercerea mijloacelor Fondului în conturile corespunzătoare, evidenţa şi folosirea lor, efectuează în ordinea aprobată de Comitetul de conducere a Fondului, Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova Ministerul finanţelor al Republicii Moldova, Banca republicană din Moldova a Băncii de stat din U.R.S.S. şi Federaţia sindicatelor independente din Moldova.
10. Mijloacele Fondului pot fi acumulate în ruble sau în altă valută de circulaţie republicană, precum şi în valută străină.
11. Veniturile Fondului provenite din activitatea comercială şi mijloacele băneşti transferate Fondului nu sînt impozabile.
Fondul este scutit de asemenea şi de plata taxelor de stat şi vamale destinate bugetului de stat.
12. Alocările speciale sau donaţiile primite în Fond se folosesc conform dorinţei întreprinderii, organizaţiei sau persoanei care a transferat aceste mijloace, dacă acest lucru nu contravine sarcinilor Fondului.
În cazul apariţiei unor divergenţe sumele alocate sau donaţiile sînt restituite sau trecute, la dorinţa decontatorului sau donatorului, în oricare alt fond.
13. Mijloacele băneşti acumulate se folosesc de către Fond la finanţarea următoarelor scopuri principale:
plata conform prevederilor legislaţiei Republicii Moldova a pensiilor (de bătîneţe, de invaliditate, de urmaş, pentru vechime în muncă, pensii sociale ş.a.) şi indemnizaţiilor de şomaj, pentru acordarea asistenţei de stat familiei şi altele;
majorarea pensiilor şi indemnizaţiilor în legătură cu schimbarea indicelui costului vieţii şi majorarea salariilor;
realizarea pe bază de contract a programelor unionale, republicane şi regionale de susţinere socială a pensiilor, invalizilor, copiilor, şomerilor, persoanelor puţin asigurate şi a altor categorii de populaţie;
plata indemnizaţiilor pentru pierderea temporară a capacităţii de muncă, pentru concediu de maternitate şi naşterea copilului, îngrijirea copilului şi indemnizaţii lunare pentru copii la atingerea anumitei vîrste, înmormîntare;
procurarea fişelor pentru tratament balneo-sanatorial şi de odihnă pentru oamenii muncii şi pentru familiile lor;
finanţarea întreţinerii sanatoriilor, profilactoriilor, taberilor de întremare a copiilor, şcolilor sportive pentru copii şi adoliscenţi;
finanţarea alimentării dietice, acordate oamenilor muncii, studenţilor instituţiilor superioare şi elevilor instituţiilor medii speciale şi profesional-tehnice;
dezvoltarea bazei tehnico-materiale a organizaţiilor curative de profilaxie şi de asanare, formarea unei rezerve în cazul creşterii considerabile a morbidităţii şi calamnităţilor naturale;
finanţarea elaborării programului republican cu privire la utilizarea braţelor de muncă;
susţinerea financiară a acţiunilor, iniţiativelor şi măsurilor, ce vizează înbunătăţirea asistenţei sociale şi a ocrotirii sociale a populaţiei;
pariciparea la finanţarea lucrărilor publice plătite;
acordarea ajutorului material mişcărilor de benefacere din domeniul asistenţei sociale şi al ocrotirii sănătăţii;
finanţarea pregătirii profesionale şi a reciclării cetăţenilor neangajaţi la muncă;
repartizarea mijloacelor pentru acoperirea cheltuielilor de protezare şi finanţarea susţinută a pregătirii profesionale a invalizilor şi a plasării lor în cîmpul muncii;
acordarea ajutoarelor speciale cetăţenilor neînstăriţi;
menţinerea contactelor internaţionale, orientate spre dezvoltarea asistenţei sociale şi ocrotirii sănătăţii, precum şi colaborarea în problemele plasării cetăţenilor în cîmpul muncii;
majorarea salariilor lucrătorilor din domeniul social-cultural;
constituirea fondurilor statutare ale întreprinderilor mici medii, tipografiei şi editurii, organizate de Fond, susţinerea financiară a activităţii lor, inclusiv şi pe bază de contract;
asigurarea activităţii curente şi întreţinerea organelor de administrare ale Fondului şi serviciului de stat pentru plasarea cetăţenilor în cîmpul muncii;
investierea rezervelor băneşti în hîrtii de valoare şi titluri de stat pe termen scurt sau de lungă durată, desfăşurarea activităţii comerciale;
dezvoltarea bazei tehnico-materiale a Fondului şi a asistenţei sociale, inclusiv crearea şi dezvoltarea sistemului de stat pentru plasarea cetăţenilor în cîmpul muncii;
înfăptuirea altor măsuri în conformitate cu sarcinile Fondului.
14. Fondul alocă mijloace pentru finanţarea susţinută pe bază de concurs în formă de indemnizaţie unică sau stabilă de lungă durată, precum şi în formă de împrumut cu dobîndă sau fără dobîndă.
15. Mijloacele Fondului rămase nefolosite în rezultatul economiei obţinute la chetuielile din buget anual, se acumulează în fondul respectiv cu destinaţie specială. Resursele disponibile ale Fondului pot fi repartizate pentru dezvoltarea activităţii economice şi comerciale.
16. Fondul acţionează în baza bugetului anual. Proiectul bugetului Fondului la resursele de venituri şi al articolele de cheltuieli se elaborează de către direcţia executivă a Fondului în comun cu Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova cu participarea Ministerului finanţelor al Republicii Moldova, Federaţiei sindicatelor independente din Moldova şi se aprobă de comitetul de conducere a Fondului. Mijloacele pentru asigurarea socială se stabilesc în procente anual din suma ratei de asigurare a asigurărilor care sînt încasate în contul curent ale fondului special al asigurării sociale al Moldovei cu destinaţie specială.
IV.Administrarea Fondului
17. Organele de conducere ale Fondului sînt comitetul de conducere, direcţia executivă şi comisia de revizie.
18. Din componenţa comitetului de conducere a Fondului fac parte membrii permanenţi: ministrul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova, precum şi reprezintanţii ministerului dat, Fediraţiei sindicatelor independente din Moldova, Ministerului finanţelor al Republicii Moldova, Ministerul ştinţei şi învăţămîntului al Republicii Moldova, Ministerul sănătăţii al Republicii Moldova şi Băncii republicane din Moldova a Băncii de stat a U.R.S.S.. Directorul executiv al Fondului face parte din conducere conform funcţiei pe care o deţine.
În componenţa comitetului de conducere a Fondului la propunerea Ministerului muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova, în comun acord cu Fediraţia sindicatelor independente din Moldova, sînt incluşi, de asemenea, şi reprezintanţi ai organizaţiilor obşteşti şi de stat, activitatea cărora ţine de apărarea intereselor pensionarilor, invalizilor, copiilor, şomerilor şi cetăţenilor neînstăriţi.
19. Componenţa comitetului de conducere, preşedintele şi vicepreşedintele Fondului se confirmă de Guvernul Republicii Moldova. Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova, care face parte din componenţa comitetului de conducere a Fondului, este, totodată preşedintele comitetului de conducere a fondului.
20. Comitetul de conducere a Fondului
stabileşte regulamentul, formele şi metodele activităţii sale;
aprobă regulamentele şi înstrucţiunele necesare privind problemele ce ţin de competenţa Fondului;
aprobă bugetul şi devizele de cheltuieli ale fondului, şi fondurilor cu destinaţie specială precum şi dare de seamă cu privire la executarea lor;
ia decizii privitor la alocarea de mijloace băneşti din Fond conform bugetelor şi decizelor de cheltuieli;
asigură respectarea ordinii stabilite în ce priveşte efectuarea calculelor în vederea mijloacelor băneşti ale Fondului şi întocmirea bugetului, evidenţei contabile a mijloacelor băneşti şi integritatea lor;
poartă răspundere totală pentru finanţarea la timp şi deplină a cheltuielilor pentru plata pensiilor şi indemnizaţiilor din mijloacele Fondului;
determina sarcinile imediate şi de perspectivă ale Fondului;
în comun cu Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova Ministerul finanţelor al Republicii Moldova şi Federaţia sindicatelor independente din Moldova prezintă propuneri Guvernului Republicii Moldova privitor la cuantumul ratelor asigurării sociale de stat;
În comun cu Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova Ministerul finanţelor al Republicii Moldova şi Federaţia sindicatelor independente din Moldova elaborează şi adoptă ordinea de constituire a mijloacelor Fondului;
aprobă structura, statele de personal şi devizul de cheluieli, inclusiv fondul de salarizare, ale aparatului direcţiei executive şi altor sub diviziuni subordonate comitetului de conducere, precum şi ale comisiei de revizie a Fondului;
numeşte directorul executiv al Fondului, locţiitorii lui, directorii tipografiei, editurii, întreprinderilor mici şi medii, redactorul-şef al editurii, fondatorul cărora este Fondul;
informează opinia publică despre activitatea Fondului;
reprezintă Fondul în relaţiile cu organizaţiile de peste hotare şi internaţionale.
21. Comiteul de conducere a Fondului activează pe baze obşteşti şi se convoacă în caz de necesitate, dar nu mai rar cît odată în trimestru. El este în drept să ia decizii în cazul prezenţei la şedinţă a cel puţin 2/3 din membrii Comitetului de conducere. Hotărîrele se adoptă cu majoritate simplă de voturi ale membrilor comitetului de conducere prezenţi la şedinţă.
22. Hotărîrele comitetului de conducere a Fondului cu privire la folosirea mijloacelor băneşti ale Fondului sînt obligatorii pentru deţinătorul Fondului.
23. Pentru asigurarea funcţiilor executive şi de dispoziţie ale comitetului de conducere a Fondului şi conducerii operative a Fondului, prin hotărîrea comitetului de conducere se crează direcţia executivă permanentă a Fondului.
Regulamentul direcţiei executive se aprobă de comitetul de conducere a Fondului.
24. Preşedintele comitetului de conducere a Fondului şi locţiitorul lui;
organizează îndeplinirea hotărîrelor comitetului de conducere a Fondului şi activitatea direcţiei executive a Fondului;
emit acte curente ale Fondului;
repărezintă Fondul în cadrul ţării şi peste hotare;
deschid şi dispun de conturile Fondului;
25. În caz de necisitate se crează consilii obşteşti ale fondurilor speciale, ordinea formării şi funcţionării lor este determinată de comitetul de conducere a Fondului.
26. Componenţa comisiei de revizie a Fondului se aprobă de către Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova şi Federaţia sindicatelor independente din Moldova. Din componenţa comisiei de revizie fac parte reprezintanţi ai organizaţiilor sindicale şi obşteşti, activitatea cărora ţine de apărarea intereselor pensionarilor, invalizilor, copiilor, şomerilor şi cetăţenilor neînstăriţi .
Preşedintele comisiei de revizie a Fondului este numit de Guvernul Republicii Moldova.
27. Comisia de revizie:
controlează activitatea economico-financiară a comitetului de conducere a Fondului, organelor lui executive, întreprinderilor şi organizaţiilor, a căror fondator este fondul;
controlează evidenţa bunurilor materiale;
verifică termenele şi coretitudinea executării lucrărilor în aparatul de conducere, examenarea scrisorilor şi sesizărilor cetăţenilor;
acordă ajutor metodic organelor care exercită controlul în chestiunele legate de activitatea Fondului;
prezintă comitetului de conducere a Fondului rezultatele controlorilor, iar în caz de necesitate - Guvernului Republicii Moldova.
28. Cheltuielile ce ţin de activitatea comisiei de revizie se fac din contul mijloacelor bugetului Fondului.
29. Întreprinderile, organizaţiile, instituţiile, cooperativele, organele locale ale asistenţei sociale, Ministerul muncii şi ocrotirii sociale al Republicii Moldova şi Federaţia sindicatelor independente din Moldova sînt obligate să prezinte comisiei de revizie, documentele necesare şi informaţiile referitoare şi informaţiile referitoare la sfera de activitate a Fondului.
V. Principiile juridice şi lichidarea Fondului
30. Statutul provizoriu al Fondului se aprobă de Guvernul Republicii Moldova.
31. Fondul este persoana juridică, are cont de decontare şi cont valutar în bancă,conturi curente ale fondurilor speciale, pecete, ştampilă şi formulare de modelul stabilit.
32. Fondul are dreptul să încheie acorduri şi contracte, să procure drepturi patrimoniale şi nepatrimoniale şi să poarte răspundere, să fie reclamant şi reclamat în judecată şi în arbitraj.
33. Fondul, conform obligaţiunilor sale, răspunde prin bunurile care-i aparţin şi care, conform legislaţiei Republlicii Moldova, pot fi urmărite. Fondul nu răspunde de obligaţiunile fondatorului său, la fel precum şi fondatorul nu răspunde de obligaţiunile Fondului.
34. Fondul obţine dreptul de persoană juridică din momentul aprobării prezentului Statut.
35. Întru asigurarea activităţii sale, Fondul este în drept:
să stăpînească clădiri, construcţii, mijloace de transport, utilaj şi alte bunuri;
să creeze şi să reorganizeze în ordinea stabilită întreprinderi şi organizaţii ale sale.
36. Activitatea Fondului se suspendează în modul stabilit iar problema utilizării ulterioare a mijloacelor speciale şi a donaţiilor aflate pe contul Fondului este pusă în sarcina comisiei de lichidare a Fondului, formată de Guvernul Republicii Moldova.
37. Comitetul de conducere a Fondului îşi are sediul în or. Chişinău.
Anexa nr.2
la hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova din 1
februarie 1991 nr.52
C O M P O N E N Ţ A
comitetului de conducere a Fondului
social al Republicii Moldova
Dumitru Nidelcu - Ministru al muncii şi protecţiei sociale al
Republicii Moldova, preşedintele comitetului
Membrii comitetului
O. Budza - preşedintele comitetului republican al
sindicatului independent al lucrătorilor
din construcţii al Republicii Moldova
A.Dziubinschi - vicepreşedinte al Comitetului veteranilor;
Gh.Grigoriţa - şef al Direcţiei asigurării sociale, protecţiei
muncii şi sănătăţii oamenilor muncii a Consili-
liului Federaţiei Sindicatelor Independente
Independente din Moldova;
V.Neculce - preşedinte al Societăţii invalizilor;
A.Selina - preşedinte a Consiliului central al sindicatului
lucrătorilor din industria locală şideservirea
comunală a populaţiei; Vasile GH. Gaidenic - prim-locţiitor al directorului Departamentului
Republican pentru Pensii şi Asistenţă Socială
al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale
al Republicii Moldova
Vasile Dumitru Sîrbu - prim viceministru al Muncii şi Protecţiei
Sociale al Republicii Moldova, director
executiv al Fondului Social al Republicii
Moldova
Ştefan Simion Olaru - membru al comitetului executiv al Uniunii
Ţăranilor din Moldova P.Chimirciuc - viceministru al sănătăţii
L.Guţu - viceministru al finanţelor
GH.Porcescu - preşedintele Comitetului central al sindicatilui
lucrărilor din complexului agroindustrial
Vasiloi Valentin - director executiv al Fondului Social;
Popovici Iacob - prim-vicepreşedinte al Federaţiei Sindicatelor
Independente din Moldova; Prodan Ion - viceguvernatorul Băncii Naţionale a Moldovei;
Moraru Mihail - viceministru al economiei.
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.579 din 17.08.95]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.436 din 24.06.94]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.250 din 13.05.93]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.722 din 05.11.92]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.267 din 20.04.92]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.627 din 13.11.91]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.419 din 09.08.91]
[Anexa 2 în redacţia Hotărîrii Guvernului nr.266 din 22.05.91] |