HGM362/1993 ID intern unic: 296199 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 362
din 11.06.1993 | |
privind aprobarea Regulamentului asupra modului şimărimilor de recuperare a cheltuielilor de întreţinere pentru personalul flotant din unităţile de telecomunicaţii, transport feroviar, fluvial, auto şi cele de deservire a şoselelor, reţelelor electrice şi de gaze,precum şi a cheltuielilor de deplasare în raza sectoarelor deservite de acesta | |
Publicat : 30.06.1993 în Monitorul Oficial Nr. 006 Promulgat : 11.06.1993 Data intrarii in vigoare : 30.06.1993 | |
Modificat
HG435/14.04.03, MO76/22.04.03 art.468
Hot. Guv nr.632 din 24.08.94
Guvernul Republicii Moldova h o t ă r ă ş t e:
1. Se aprobă Regulamentul asupra modului şi mărimilor de recuperare a cheltuielilor de întreţinere pentru personalul flotant din unităţile de telecomunicaţii, transport feroviar, fluvial, auto şi cele de deservire a şoselelor, reţelelor electrice şi de gaze, precum şi a cheltuielilor de deplasare în raza sectoarelor deservite de acesta, conform anexei.
2. Listele profesiilor, funcţiilor şi categoriilor de personal, cărora li se plătesc suplimente şi modul în care se vor efectua plăţile se stabilesc de către ministerele (departamentele de stat) respective, în conformitate cu prezentul regulamnet, fiind puse de acord cu ministerul muncii şi Protecţiei Sociale şi Federaţia Sindicatelor Independente din Moldova.
3. Se abrogă hotărîrea Sovietului Miniştrilor al R.S.S.M. din 25 ianuarie 1983 nr.30 "Cu privire la aprobarea Listelor profesiilor, funcţiilor şi categoriilor lucrătorilor transportului fluvial, cărora li se plătesc adaosuri pentru lucrul efectuat permanent în procesul deplasării, precum şi deplasările de serviciu în limitele sectoarelor care le deservesc" (Veştile R.S.S.M., 1983, nr.2, art.15).
Prim-viceprim-ministru
al Republicii Moldova Nicolae ANDRINATI
Aprobat
prin hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova
din 11 iunie 1993 nr.362
R E G U L A M E N T
asupra modului şi mărimilor de recuperare a cheltuielilor
de întreţinere pentru personalul flotant din unităţile de
telecomunicaţii, transport feroviar, fluvial, auto şi cele
de deservire a şoselelor, reţelelor electrice şi de gaze,
precum şi a cheltuielilor de deplasare în raza sectoarelor
deservite de acesta
1. Pentru recuperarea cheltuielilor de întreţinere a personalului flotant, precum şi în cazul deplasărilor de serviciu în raza sectoarelor deservite de acesta, se plătesc adaosuri în procente la salariul de funcţie sau cel tarifar lunar al lucrătorului (fără a se ţine cont de corficienţi, adaosuri, suplimente, alte plăţi suplimentare de stimulare şi compensare pentru fiecare 24 ore în următoarele mărimi:
1,5% - pentru efectuarea lucrului în procesul călătoriei, 3% - pentru deservirea trenurilor de pasageri, poştale şi de bagaje, vagoanelor-restaurant (cafenea-bufet) şi vagoanelor poştale în trenurile de pasageri;
20% din salariul de funcţie lunar (salariul tarifar) - pentru personalul flotant şi cel aflat în deplasări în raza sectoarelor deservite în permanenţă, dacă durata muncii în condiţii flotante este de 12 şi mai multe zile în lună şi durata fiecărei deplasări depăşeşte durata unei zile de lucru normale şi 1,5% din salariul de funcţie lunar (salariul tarifar, dacă personalul se află în condţiile menţionate mai puţin de 12 zile pe lună cu condiţia revenirii zilnice după efectuarea lucrărilor la locul permanent de muncă şi de trai (în ambele cazuri).
[Pct.1 al. 3modificat prin HG435/14.04.03, MO76/22.04.03 art.468]
[Pct.1 al. 3modificat prin HG435/14.04.03, MO76/22.04.03 art.468]
20% din salariul de funcţie lunar (salariul tarifar) - pentru personalul flotant şi cel aflat în deplasări în raza sectoarelor deservite în permanenţă, dacă durata muncii în condiţii flotante este de 12 şi mai multe zile în lună şi durata fiecărei deplasări depăşeşte durata unei zile de lucru normale şi 1,5% din salariul de funcţie lunar (salariul tarifar, dacă personalul se află în condţiile menţionate mai puţin de 12 zile pe lună.
În cazul deplasărilor de serviciu fără revenirea zilnică după efectuarea lucrărilor la locul permanent de lucru şi de trai, lucrătorilor detaşaţi pentru executarea lucrărilor de întreţinere tehnică, reparaţie, ajustare şi încercări ale utilajului în raza sectoarelor deservite, pentru fiecare zi calendaristică de aflare la locul de efectuare a lucrărilor se plăteşte un spor la salariu în schimbul diurnelor în mărime de 50 % din salariul tarifar (salariul de funcţie) calculat pentru o zi calendaristică, dar care să nu depăşească cuantumul diurnei calculat în mod similar pentru deplasările de serviciu. Sporurile menţionate nu se includ în cheltuielile pentru retribuirea muncii angajaţilor.
[Al. 4 introdus prin HG435/14.04.03, MO76/22.04.03 art.468 al. 4 devine 5]
Mărimile adaosului la salariul de funcţie (tarifar), prevăzute de prezentul Regulament sînt minime. Întreprinderile, organizaţiile şi instituţiile pot stabili un nivel sporit al adaosului, însă în toate cazurile mărimea acestuia nu trebuie să depăşească cuantumul diurnei (plătit pentru deplasările de serviciu), calculate pentru un lucrător pe zi conform legislaţiei în vigoare.
2. Adaosul în mărime de 1,5 sau 3% pentru fiecare 24 ore se plăteşte din momentul plecării lucrătorului pînă la reîntoarcerea acestuia la locul de bază al întreprinderii (organizaţiei) în care este angajat.
Totodată, timpul aflării lucrătorului în deplasare (cu excepţia lucrătorilor care deservesc terenurile suburbane), dacă el constituie peste 12 ore, dar nu depăşeşte 24 ore, se echivalează cu 24 ore.
Adaosul indicat se plăteşte conducătorilor, specialiştilor şi funcţionarilor secţiilor de linie ale organizaţiilor economice a căilor ferate pentru 24 ore incomplete atunci cînd durata deplasării în decursul a două zile calendaristice depăşeşte 12 ore, în acest caz adaosul se calculează ca pentru 24 ore.
3. Pentru muncitorii, cărora li se stabilesc salarii tarifare pe oră sau pe zi, mărimea adaosului se determină prin înmulţirea salariului tarifar orar la numărul mediu de ore lucrătoare în lună, iar pentru determinarea salariului tarifar pe zi - la numărul mediu de zile lucrătoare pe lună (25,4).
4. Lucrătorilor care, în conformitate cu punctul 1 al prezentului Regulament, beneficiază de adaosuri, nu li se plătesc diurne prevăzute pentru deplasare.
5. În cazul lucrărilor cu caracter flotant, precum şi a deplasărilor în raza sectoarelor deservite, în situaţii excepţionale, cînd lucrătorul este nevoit să staţioneze în drum sau în punctele sectorului deservit pentru durata mai mare de 24 ore, fără beneficiere de spaţiu de cazare gratuit, cheltuielile pentru închirierea spaţiului de cazare se recuperează în mărimile stabilite de Guvern.
6. Plata adausurilor, prevăzute în punctul 1 al prezentului Regulament se efectuează şi pentru zilele incapacităţii temporare de muncă pentru care a fost eliberat buletinul medical în afara locului permanent de trai.
7. Adaosul stabilit în mărime de 20% nu se calculează pentru timpul aflării în deplasare, concediu şi pentru zilele în care salariatul a lipsit nemotivat.
8. Suplimentele plătite în mărimile prevăzute de prezentul Regulament nu se iau în considerare la calcularea salariului mediu şi la calcularea cotizaţiilor pentru asigurări sociale de stat şi sînt neimpozabile, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
[Alin.1 pct.8 în redacţia Hot. Guv nr.632 din 24.08.94]
Totodată, acest adaos nu se include în calcul la stabilirea cheltuielilor legate de retribuirea muncii, care se iau în considerare la calcularea beneficiului supus impozitului.
9. Limitele sectoarelor deservite de lucrător, precum şi ale sectoarelor de deservire, reparare şi exploatare a liniilor de transport electric şi relelelor electrice se stabilesc de către conducătorul întreprinderii de comun acord cu organele sindicale.
10. Prezentul Regulament nu se extinde asupra lucrărilor care primesc plata soldei de campanie, adaosuri pentru lucrul cu caracter mobil, alimentare gratuită sau drepturi băneşti în locul acesteia, precum şi asupra lucrătorilor brigăzilor de locomotive şi ai brigăzilor de conductori din transportul feroviar.
|