HGO24/2007
ID intern unic:  319699
Версия на русском
Versiunea originala
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 24
din  10.01.2007
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali
Publicat : 12.01.2007 în Monitorul Oficial Nr. 003     art Nr : 25
MODIFICAT
HG431/19.04.07, MO54-56/20.04.07 art.437
În conformitate cu Legea asistenţei sociale nr. 547-XV din 25 decembrie 2003 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.42-44, art.249) şi în scopul realizării eficiente a procesului de recrutare, selectare şi angajare a asistenţilor sociali, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali (se anexează).
2. Ministerul Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului, în comun cu Ministerul Administraţiei Publice Locale, va monitoriza procesul de realizare a prezentei hotărîri.
Prim-ministru            Vasile TARLEV
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
ministrul administraţie publice locale        Vitalie Vrabie
Ministrul sănătăţii  şi protecţiei sociale                 Ion Ababii
Nr. 24. Chişinău, 10 ianuarie 2007.
    
"Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr. 24
din 10 ianuarie 2007
Regulamentul
cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali
Prezentul Regulament stabileşte modul de angajare a asistenţilor sociali şi este elaborat în conformitate cu Legea asistenţei sociale nr. 547-XV din 25 decembrie 2003 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr. 42-44, art. 249).
1. Selectarea candidaţilor la funcţia de asistent social se efectuează în cadrul comisiei raionale/ municipale, create prin dispoziţia preşedintelui raionului/ primarului municipiului.
2. Comisia este formată din 5 membri:  
vicepreşedintele consiliului raional/ viceprimarul mun.Bălţi / şeful direcţiei generale asistenţă socială, mun. Chişinău - preşedintele comisiei;
şeful secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei/şeful direcţiei asistenţă socială de sector, mun. Chişinău;
un specialist în domeniul asistenţei sociale din secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei / direcţia asistenţă socială - secretarul comisiei;
un reprezentant, desemnat de primar, din primăria pentru care se selectează candidatul, care are drept de vot numai pentru candidatul primăriei pe care o reprezintă;
un reprezentant al direcţiei generale învăţămînt, tineret şi sport sau al societăţii civile.
3. Activitatea comisiei se desfăşoară conform planului aprobat de  preşedintele acestuia.
4. Comisia:
organizează informarea populaţiei, prin intermediul mijloacelor de informare în masă (radio, televiziune, ziare, panouri informative etc.), despre condiţiile pentru ocuparea funcţiei de asistent social, sarcinile asistentului social, cadrul juridic şi organizaţional, sediul (adresa, telefonul de contact) unde pot fi depuse cererea şi documentele necesare;
stabileşte modul de recepţionare a cererilor şi documentelor şi graficul şedinţelor;
examinează cererile şi corespunderea candidaţilor exigenţelor funcţiei, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
adoptă hotărîrea cu privire la candidaţii selectaţi pentru angajare în funcţia de asistent social.
5. La funcţia de asistent social pot candida, conform priorităţii expuse:
a)  persoanele cu studii speciale în domeniul asistenţei sociale (superioare, medii speciale) sau care urmează studii postuniversitare în domeniul asistenţei sociale;
b)  studenţii care fac studii în domeniul asistenţei sociale, la secţia cu frecvenţă redusă, în  instituţiile de învăţămînt (după anul III);  
c)  persoanele care au absolvit o instituţie de învăţămînt superior sau mediu de specialitate cu altă specializare decît asistenţa socială (preferabil socioumanistă).
6. Candidaţii depun cererea şi documentele, conform legislaţiei în vigoare (cererea adresată şefului secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei /  şefului direcţiei generale asistenţă socială a mun. Chişinău, curriculum vitae, copia diplomei de studii, certificatul medical, copia carnetului de muncă, copia buletinului de identitate), la comisia raională/ municipală.
7. În cazul în care comisia decide că nici unul dintre candidaţi nu corespunde exigenţelor pentru ocuparea funcţiei de asistent social, se organizează probe suplimentare (proba scrisă). Dacă nici în acest caz candidatul nu este selectat, procedura de primire a cererilor se repetă.  
8. Secretarul comisiei întocmeşte procesul-verbal al fiecărei şedinţe, care  se semnează de preşedinte şi membrii comisiei.
9. Candidaţii selectaţi în conformitate cu hotărîrea comisiei  se angajează în funcţia de asistent social pe lîngă secţia asistenţă socială şi protecţie a familiei/direcţia generală asistenţă socială,  prin ordinul şefului secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei /direcţiei generale asistenţă socială,  şi activează în teritoriul primăriei pentru care sînt selectaţi.
10. Remunerarea muncii asistentului social se efectuează de către angajator (şeful secţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei /direcţiei generale asistenţă socială) în conformitate cu legislaţia în vigoare.
11. Litigiile  cu privire la selectarea candidaţilor la funcţia de asistent social se soluţionează în instanţa  de judecată, în  condiţiile legii".
[Regulamentul în redacţia HG431/19.04.07, MO54-56/20.04.07 art.437]
[Regulamentul în redacţia HG431/19.04.07, MO54-56/20.04.07 art.437]
Aprobat    
prin Hotărîrea Guvernului nr.24
din  10 ianuarie  2007
Regulament
cu privire la modul de angajare a asistenţilor sociali
Prezentul Regulament determină modul de angajare asistenţilor sociali şi este elaborat în conformitate cu Legea asistenţei sociale nr. 547 - XV din 25 decembrie 2003 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr. 42-44, art.249).
1. Modul de angajare a asistentului social se efectuează în conformitate cu legislaţia în vigoare şi include următoarele etape:
a) recrutarea - care asigură succesul procesului de selectare a potenţialilor asistenţi sociali;
b) selectarea.
2. Criteriile de selectare şi angajare a asistentului social se stabilesc în conformitate cu art.17 al Legii asistenţei sociale nr. 547 - XV din 25 decembrie 2003  şi prevederile legislaţiei muncii.
3. Procesul de recrutare şi selectare a asistenţilor sociali se efectuează de comun acord între:
a) consiliul local;
b) consiliul raional, secţia/direcţia asistenţă socială şi protecţie a familiei;
c) Ministerul Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului.  
4. Primarul organizează publicitatea funcţiilor vacante de asistenţi sociali, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Anunţul funcţiei vacante de asistent social conţine informaţii detaliate pentru persoanele interesate: fişa de post care va cuprinde calificarea, competenţele, atribuţiile, drepturile şi responsabilităţile asistentului social.
5. Înscrierea candidaţilor pentru participare la concurs se efectuează prin depunerea următoarelor documente necesare:
a)  cererea de înscriere;
b) curriculum vitae;
c) diploma de studii;
d) certificatul medical;
e) copia carnetului de muncă;
f) copia buletinului de identitate.
6. Selectarea candidaţilor la funcţia de asistent social se face de o comisie raională/municipală, formată din cel puţin  cinci persoane:
primarul sau secretarul consiliului local;
un reprezentant al consiliului local;
şeful secţiei/direcţiei asistenţă socială şi protecţie a familiei;
cîte un reprezentant din domeniul sănătăţii şi educaţiei;
un reprezentant al societăţii civile etc.
Comisia se formează prin dispoziţia preşedintelui raionului/primarului municipiului.
7. Primarul prezintă  comisiei raionale/municipale pentru examinare dosarele personale ale candidaţilor la funcţia de asistent social (cel puţin 3 candidaţi la un post), selectaţi de către consiliul local respectiv.  În cazul în care comisia  raională/municipală decide că  nici unul din candidaţi nu corespunde cerinţelor fişei de post a asistentului social, comisia  este în drept să înainteze cel puţin trei candidaţi pentru ocuparea  postului de asistent social.
Comisia raională/municipală, în termen de 2 zile,  prezintă Ministerului Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului spre examinare, formulare de propuneri şi recomandări de angajare la funcţia de asistent social.
8. Ministerul Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului examinează, în termen de  5 zile, rezultatele concursului şi dosarele personale ale candidaţilor la funcţia de asistent social în cadrul comisiei create din specialişti în domeniu, reprezentanţi ai mediului educaţional şi reprezentanţi ai Ministerului Administraţiei Publice Locale şi îşi expune acordul, obiecţiile, înaintează propuneri şi recomandări de angajare la funcţia de asistent social.
9. Preşedintele raionului/primarul municipiului efectuează angajarea asistentului social în conformitate cu legislaţia muncii, ţinînd cont de propunerile şi recomandările Ministerului Protecţiei Sociale, Familiei şi Copilului.
10. Secţia/direcţia asistenţă socială şi  protecţie a familiei  este principalul organ ce monitorizează activitatea asistentului social şi întreprinde măsuri comune cu autorităţile administraţiei publice locale de ambele niveluri pentru realizarea în practică a cunoştinţelor, normelor şi valorilor asistenţei sociale pentru a interveni şi a acorda asistenţă persoanelor sau comunităţilor.