DCCA13/2010
ID intern unic:  333887
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
CONSILIUL COORDONATOR AL AUDIOVIZUALULUI
DECIZIE Nr. 13
din  11.02.2010
cu privire la difuzarea spoturilor publicitare ale produselor farmaceutice
 în cadrul serviciilorde programe radio şi TV
Publicat : 05.03.2010 în Monitorul Oficial Nr. 33     art Nr : 128
    La 10 noiembrie 2009 Agenţia Medicamentului din Republica Moldova, întru realizarea competenţelor funcţionale privind efectuarea expertizei – avizării materialelor publicitare ale produselor medicamentoase, în scopul respectării cerinţelor art. 19 din Legea nr. 1227 din 27.07.1997 cu privire la publicitate, art. 22 şi 23 din Legea nr. 1409 din 17.12.1997 cu privire la medicamente, precum şi în scopul asigurării veridicităţii informaţiei despre medicamentele cărora li se face publicitate, pentru evitarea utilizării incorecte sau iraţionale a medicamentelor, a solicitat aportul Consiliului Coordonator al Audiovizualului pentru a atrage atenţia  radiodifuzorilor aflaţi sub jurisdicţia Republicii Moldova asupra necesităţii avizării materialelor publicitare pentru produsele farmaceutice de către Agenţia Medicamentului.
     În scopul verificării gradului de respectare a condiţiilor de difuzare a spoturilor publicitare în cadrul serviciilor de programe ale radiodifuzorilor a produselor farmaceutice şi tratamentele medicale, în conformitate cu prevederile art. 19 (10) al Codului audiovizualului şi art. 19  din Legea cu privire la publicitate, au fost monitorizate serviciile de programe ale următorilor radiodifuzori: Moldova 1, Prime, 2 plus, NIT, N 4, TV 7, Pro TV Chişinău, TV Dixi, Euro TV Chişinău şi Muzica TV.
    1. În cadrul serviciilor de programe ale radiodifuzorilor supuşi monitorizării au fost difuzate spoturi publicitare pentru următoarele produse farmaceutice:

Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea produsului
Ora de difuzare
 
Prime
 
 24.11.09
„Prostamol”

07:36, 17:56, 19:13

„Dicloran Plus”

07:37,10:06, 12:16,16:18, 22:03
„Ibufen”

07:38, 08:40, 09:22, 10:27, 12:17

„Calcemin”
08:37
„Sekrol”
08:39, 22:39
„Sinupret”
09:05, 10:24
Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea produsului
Ora de difuzare
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Prime
24.11.09
„Rinza”

09:06, 10:26, 19:33

„Rinzasip”

00:42, 09:20, 10:08, 11:57, 12:51, 13:57, 19:12

„Rinza Lorsept”

09:22, 12:14, 12:18, 19:57
„Doctor Mom” unguent
09:24, 19:35
„Doctor Mom” pastile

10:25, 11:59, 12:50, 22:00

„Doctor Mom” sirop

09:19, 10:57, 19:59

„Mezim”

07:06, 10:05, 12:54, 21:30

„Flavamed”

11:02, 12:15, 22:02

„Prospan”
20:18, 21:33
„Fastum Gel”

10:09, 11:56, 15:56, 18:20

25.12.09

„Voltaren gel”

07:36, 09:38
„Otrivin”  spray nazal

08:06, 10:01, 11:12, 21:31

„Novopasit”
09:05,11:26
„Espumizan”
18:56

„Flavamed sirop”

19:58

„Sirop Prospan”

20:16, 21:34
„Subtyl”
20:18, 21:33
„Prostamol”
20:18

„Mezim Forte”

21:28, 23:26
2 plus
26.11.09
„Doctor Mom” sirop

07:22, 07:45, 09:18, 10:38, 12:53, 13:42, 15:22, 16:37, 17:44, 18:52, 20:58

„Doctor Mom” pastile

07:22, 08:49, 09:41, 10:09, 11:52, 14:35, 17:29, 20:21, 23:30

„Doctor Mom” unguent

07:26, 08:52, 12:20, 18:16, 22:41

„Rinzasip”

07:24, 08:47, 09:42, 10:39, 11:53, 14:39, 15:22, 17:29, 18:14, 20:20, 23:31

„Dicloran Plus”

07:24, 07:50, 08:20, 08:47, 09:19, 10:13, 10:38, 11:52, 12:54, 18:54, 21:50

„Fastum Gel”
07:25, 08:21

„Rinza lorsept”

07:45, 08:47, 10:37, 11:51, 12:52, 13:41, 16:36, 17:50, 21:49, 23:43

Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea produsului
Ora de difuzare
 
2 plus
 

„A-ferin Hot”

07:48, 17:29
„Flavomed”

08:19, 12:53, 16:38, 17:46, 18:51

„Rinza”

08:20, 09:18, 10:11, 13:32, 14:36, 15:27, 21:21, 23:39

„Secrol”

08:22, 13:41, 19:35

„Prostamol”

08:23, 17:30, 18:55

„Sinupret”
08:49, 18:15
„Fastum Gel”

13:34, 17:28, 20:22

„Nazol”
18:53
„Mezim”
20:55
29.12.09
„Espumizan”

07:45, 11:19, 13:32, 17:46, 21.09

„Mezim Forte”

07:47, 12:20, 18:01

„A-ferin Hot”

10:45, 12:53, 18:05, 21:33

 
NIT
27.11.09
„Doctor Mom”

00:13, 10:18, 14:47

„Rinza”
00:14
„Doctor Mom” sirop
00:50

„Rinza Lorsept”

00:51
„Fastum Gel”

07:04, 08:05, 09:48, 11:48, 12:47, 14:44, 16:55

„Dicloran Plus”
07:05, 16:15
„RinzaSip”
07:06, 18:43
„Rennie”
07:34, 22:34
„Mezim”

07:35, 10:13,11:24, 12:26, 13:32, 14:24, 15:11, 16:25, 17:54, 19:41, 22:21

„Flavamed”

07:37, 10:11,11:43, 13:54, 15:38,

18:48
„Fastum Gel”

07:04, 08:05, 09:48, 11:48, 12:47, 14:44, 16:55

„Prostamol-uno”
08:07, 09:52, 13:28, 15:42
„Sinupret”
09:01, 10:12, 10:18, 22:40
„Calcemin”
12:26, 18:46
25.12.09
„Mezim forte”

07:08, 15:21, 19:08, 21:39

„Voltaren”

08:30, 13:42, 19:10

„Novopasit”

08:53, 15:22, 17:47

„Prostamol”
08:53, 09:50, 10:36, 14:23, 22:15,
16:14
 
 
„Espumizan”
09:16, 17:09, 22:14
 
Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea produsului
Ora de difuzare
 
NIT
 
25.12.09
„Otrivin”

13:39, 16:52, 17:46, 23:23

„Flavamed”
20:36
N 4
14.01.10
„Mikosist”
12:49, 19:26, 19:57, 21:41
„Otilin”

14:55, 17:23, 19:57, 21:41, 22:17

„Arpetol”
19:27, 20:58, 22:17, 19:57
TV 7
24.11.09
„Arpetol”
07:27, 20:25, 22:02
Pro TV Chişinău
25.11.09
„Nazol”
08:23, 12:04, 15:30, 18:46, 19:55, 21:55, 22:22
„A–ferin Hot”
08:50, 10:31, 12:06, 13:30, 14:29, 16:14
„Otilin”
09:16, 17:27, 19:54, 22:52
„Tribelus”
19:51, 22:39, 23:35
26.12.09

„Otilin Spray”

09:05, 12:19, 16:59, 19:27, 22:15, 23:16

„Nazol”

09:09, 11:17, 15:23, 17:37, 19:56, 21:52, 23:42

TV Dixi
29.12.09
 
„Novopasit”

08:16, 08:52; 09:20, 09:54, 10:53, 11:21, 11:48, 12:15, 12:48, 13:21,

13:48, 16:23, 16:47, 17:53, 18:53, 19:24, 19:54, 20:23, 20:49, 21:26, 21:53, 22:46

Euro-TV Chişinău
14.11.09
„Pananghin”

08:37, 17:35, 18:29, 19:29, 21:58

 
„Otilin”

16:57, 20:32, 21:58

 
„Tribelus”

16:57, 20:34, 22:25

 

„Sirop Lincas”

18:29, 19:55, 21:28

 
„Insti”

18:29, 21:58, 22:25

 
„Trachisan”
18:57, 20:32
 
„Bior Gel”

19:29, 19:55, 21:28, 22:00, 22:28

 26.12.2009
„Otilin”
12:30,14:35, 16:43, 20:30, 22:26
 
„Trachisan”
19:31, 20:56, 22:00

    * În cadrul serviciilor de programe ale posturilor de televiziune „Moldova 1”, monitorizat la 25.12.09, şi „Muzica TV”, monitorizat la 29.12.09, nu au fost difuzate spoturi publicitare ale produselor farmaceutice.
    2. Cu excepţia spoturilor publicitare ale produselor medicamentoase, în cadrul teleshopping-urilor, difuzate în perioada de referinţă de către posturile de televiziune „NIT”, „TV 7” şi „N 4”, au fost plasate spoturi publicitare pentru o serie de suplimente nutritive:

Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea produsului
Ora de difuzare
NIT
27.11.09
„Erosil”

10:21, 10:28, 12:52,13:00

„Bi Fort”

10:21, 12:52

„Zdorovaia Coja”

10:28, 13:00
„Добрый молодец”
15:43, 15:43
 „Вечная молодость”
15:43, 15:43
25.12.09
„Erosil”

10:39, 10:46,11:46, 11:53

„BI – Fort”
10:42, 11:49
„Dobrîi molodeţ” 
15:40, 15:44
Вечная молодость
15:43, 15:46
TV 7
24.11.2009
Вечная молодость
12:33, 12:34, 12:41, 12:45, 14:51, 14:52, 14:53, 14:56
Добрый молодец”
12:35, 12:39, 12:42
25.12.2009
 „Вечная молодость”
12:34, 12:36, 12:43, 12:46, 14:53
Добрый молодец”
12:37, 12:40, 12:44, 14:51, 14:55
N 4
14.01.2010
Добрый молодец”

09:41, 52:54, 11:32, 16:15, 16:18

 „Вечная молодость”

09:50, 09:50, 16:17,16:20


    3. În cadrul serviciilor de programe ale posturilor de televiziune „Moldova 1”, „Prime”, „NIT”, „Pro TV Chişinău”, „TV 7” şi „Euro TV Chişinău” au fost difuzate spoturi publicitare pentru următoarele servicii şi tratamente medicale:

Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea serviciului
Ora de difuzare
Prime
24.11.09
„On clinic”

00:41, 07:35,17:56, 18:48

NIT
27.11.09
„Insunorm”
15:43
„Ecopuls”
15:43
„On-Clinic”
17:43, 17:56
25.12.09

„Vibro Shape”

10:44, 11:51

„Insunorm”
15:38, 15:47, 15:48
„КЦМГ”
10:48,11:54
Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea serviciului
Ora de difuzare
 
TV 7
 
24.11.2009
Centrul medical „Ortoped”
17:36
„Mikof”
20:19
„Insunorm”

12:31, 12:32, 12:37, 12:39, 12:46, 12:47, 14:54, 14:55

25.12.2009

„Микрохирургия глаза имени Феодорова”

08:28, 20:57

Centrul medical „Ortoped”

08:54, 17:35, 19:47

„Insunorm”

12:33, 12:34, 12:39, 12:40, 12:48, 14:50, 14:51, 14:57, 14:58

„Ecopulse”

12:35, 12:46, 14:54

Salon „Grand Optica”

12:49, 22:26

Centrul „Здоровье”
14:43
Moldova 1
   25.12.2009
„Calmed”
18:56, 20:56
Euro TV Chişinău
14.11.09
Clinica oftalmologică Fiodorov
20:59, 22:28
Pro TV Chişinău
26.12.09
Sanatoriul „Constructorul”

20:32, 22:16, 22:32


    4. Spoturile publicitare ale unor produse medicamentoase difuzate de către posturile de televiziune „Prime”, „2 plus”, „Pro TV Chişinău” şi „Euro TV Chişinău” nu au conţinut numărul de înregistrare şi/sau avertizarea de a se adresa medicului sau farmacistului în cazul manifestării de reacţii adverse:

Postul de televiziune

Data / ora de difuzare

Denumirea produsului

Derogarea
2 plus
29.12.09

„Mezim Forte”

Numărul de comercializare a preparatului a fost plasat în ultimele 2 secunde a spotului. Derogare de la art. 19(10) din Codul Audiovizualului, care stipulează că mesajul de avertisment trebuie să aibă o durată nu mai mică de 5 sec.

Postul de televiziune
Data / ora de difuzare
Denumirea produsului
Derogarea
2 plus
29.12.09

„A-ferin Hot”

A lipsit mesajul de adresare medicului sau farmacistului în cazul manifestării de reacţii adverse, precum şi numărul de înregistrare a produsului.

Prime
25.12.09
„Prostamol”

 În ambele cazuri, numărul de comercializare este plasat în ultima secundă a spotului publicitar

 
 

„Mezim Forte”

Euro TV Chişinău
14.11.09
„Trachisan”

În toate trei spoturi a lipsit recomandarea de a se adresa medicului sau farmacistului în caz de reacţii adverse

 

Sirop „Lincas”

 

26.12. 09

„Trachisan”
Pro TV Chişinău
25.11.09
„A – ferin Hot”

Preparatul a fost dat publicităţii fără număr de înregistrare şi recomandarea de a se adresa medicului sau farmacistului în caz de reacţii adverse


    5. În cadrul serviciilor de programe ale unor radiodifuzori supuşi monitorizării în perioada de referinţă au fost difuzate spoturi publicitare ale produselor farmaceutice în care numărul licenţei de comercializare/de înregistrare şi recomandarea de a se adresa medicului sau farmacistului în cazul manifestării de reacţii adverse, din cauza suprapunerii culorilor titrelor cu cele ale imaginilor din spotul publicitar, precum şi din cauza caracterelor mici, acestea au fost puţin lizibile:

Postul de televiziune
Data monitorizării
Denumirea produsului
Ora de difuzare
Prime
24.11.09
„Dicloran Plus”

07:37, 10:06, 12:16, 22:03

„Rinzasip”

00:41, 09:20,10:08, 11:57, 12:51, 13.57, 19:12

„Calcemin”
08:37
„Rinza”

09:06, 10:26, 12:18, 19:33

„Prospan”
20:18, 21:33
„Sekrol”
08:39
„Doctor Mom” sirop

09:19, 11:57,12:16, 19:59

„Doctor Mom” pastile

10:25,11.59,12.50, 22:00

„Doctor Mom” unguent
09:24,19:35
2 plus
26.11.09
„Dicloran Plus”

07:50, 08:20, 08:47, 09:19, 10:13, 10:38,11:52, 12:54, 18:54, 21:50

„Doctor Mom” sirop

07:22, 07:45, 09:18,10:38, 12:53, 13:42, 15:22, 16.37, 17:44, 18:52, 20:58 

„Doctor Mom” pastile

07:22, 08:49, 09:41, 10:09, 11:52, 14:35,17:29, 20:21, 23:30

„Doctor Mom” unguent

07:26, 08:52, 12:20, 18:16, 22:41

„Rinzasip”

07:24, 08:47,09:42, 10:39, 11:53, 14:39,15:22, 17:29, 18:14, 20:20, 23:31

„Rinza”

08:20, 09:18,10:11, 13:32, 14.36, 15.27, 17:46, 21:21, 22.39

„Nazol”
18:53
NIT
27.11.09
„Doctor Mom” sirop
00:50
25.12.09
„Prostamol”
08:53; 09:50; 10:36; 14:23, 16:14; 22:15
„Otrivin”
13:39; 16:52; 17:46; 23:23
Euro TV Chişinău
14.11.09
„Otilin”
16:57, 20:32, 21:58
„Pananghin”
08:37,17:35, 19:29, 21:58
26.12.09
„Otilin”

12:30, 14:35, 16:43, 20:30, 22:26

N 4
14.01.10
„Mikosist”

12:49; 19:26; 19.57; 21:41, 22:17

„Otilin”
14:55; 17:27; 19:57;21:41
Pro TV Chişinău
25.11.09
„Nazol”

08:23, 12.04,15:30,18:46, 19:55, 21:55, 22:22

26:12:09
„Otilin Spray”
09:05, 12:19, 16:59,19:27, 22:15, 23:16
„Nazol”

09:09, 11:17, 15:23, 17:37, 19:56, 21:52, 23:42


    La şedinţa publică a participat reprezentantul Agenţiei Medicamentului, dna Angela Buzu, şef Secţie management şi marketing farmaceutic, care şi-a expus poziţia vis-a-vis de rezultatele monitorizării efectuate de CCA şi a constatat că timp de 8 zile au fost difuzate 349 de spoturi publicitare, dintre care doar 9% au fost examinate de grupul de experţi ai AM:

Anexa 1
Nr.
Postul TV
Nr. zile
monitorizate

Nr. preparate

medicamentoase reclamate

Nr. preparate medicamentoase

avizate de AM

1
TV Prime
2
21
2
2
NIT
2
21
1
3
2 plus
2
16
2
4
EuroTV
2
7
1
5
PRO TV Chişinău
2
6
1
6
N 4
1
3
2
7
TV 7
1
1
0

    La postul de televiziune TV Dixi i s-a făcut publicitate unui singur preparat - Novopasit, spotul publicitar al căruia a apărut pe parcursul zilei de 22 ori;  R.a.- (ameţeli, senzaţie de oboseală, greaţă, vomă, pirozis, diaree sau constipaţie, prurit, convulsii etc. Contraindicat în conducerea mijloacelor de transport).
    În urma monitorizării serviciilor de programe s-a constatat că din 34 preparate medicamentoase doar 7 au fost avizate de către AM:

Anexa 2
Nr.
Denumirea
medicamentului
 
Avizare
 
 
 
Denumirea
medicamentului
Avizare
 
 
Denumirea
Medicamentului
Avizare
 
1
„A-ferin Hot”
-
12
„Ibufen”
-
23
„Rinza Lorsept”
-
2
„Arpetol”
-
13
„Insti”
-
24
„Rinza”
-
3
„Bior Gel”
-
14
„Mezim Forte”
-
25
„Rinzasip”
-
4
„Calcemin”
+
15
„Mikosist”
+
26
„Sekrol”
-
5
„Dicloran Plus”
-
16
„Nazol”
+
27
„Sinupret”
+
6
„Doctor Mom” pastile
-
17
„Novopasit”
-
28
„Sirop Lincas”
-
7
„Doctor Mom”
 Sirop
-
18
„Otilin Spray”
+
29
„Sirop Prospan”
-
8
„Doctor Mom” unguent
-
19
„Otrivin”spray nazal
-
30
„Subtyl”
-
9
„Espumizan”
-
20
„Pananghin”
+
31
„Trachisan”
-
10
„Fastum Gel”
-
21
„Prostamol-uno”
-
32
„Tribelus”
-
11
„Flavamed sirop”
-
22 22
Rennie”
+
33
„Voltaren gel”
-

    Monitorizarea publicităţii medicamentelor a scos în evidenţă numeroase încălcări, care contravin cerinţelor stipulate în titlul VIII ,,Publicitatea” din Directiva Europeană 2001/83/CE, conform căreia:
    PUBLICITATEA trebuie:
    1) să încurajeze utilizarea raţională a produsului medicamentos respectiv, prezentîndu-l în mod obiectiv şi fără a-i exagera calităţile terapeutice;
    Ex: Rinza, Tylol-Hot, Fastoric, la care a fost trecut cu vederea componentul antihistaminic cu efect sedativ, ce este contraindicat   conducătorilor auto.
    PUBLICITATEA nu trebuie:
    1) să stimuleze consumul excesiv de medicamente;
    Ex. Rinzasip – unde toată familia îşi alege după gust preparatul;
    2) să dea impresia că o consultaţie medicală sau o intervenţie chirurgicală nu sînt necesare, în special prin oferirea unor sugestii de diagnostic;
    Ex. Prostamol-Uno – preparat recomandat în tratarea afecţiunilor vezicii urinare, uretrei şi prostatei, care este contraindicat în afecţiuni hepatice şi gastrointestinale, iar printre contraindicaţii se numără scăderea potenţei. Iată aici, pentru cei ce se autotratează apare colacul salvator – Tribelus, ce tratează această boală, timp de 75 zile, perioadă în care ar putea să avanseze gradul de malignitate, în caz dacă autodiagnoza nu se confirmă;
    3) să conţină imagini, scheme ori fotografii care ar arăta modificări ale organismului uman provocate de boli sau leziuni ori de acţiunea produselor medicamentoase asupra organismului uman sau a unor părţi ale acestuia;
    Ex. Espumizan
    4) să sugereze că efectul tratamentului cu produsul medicamentos respectiv este garantat, nu este însoţit de efecte secundare;
    Ex. Fastum-gel (subst. activă – Ketoprofen). Efecte adverse(E.a.)- dermatită alergică, retenţie de lichid;
    Voltaren-gel, (subst. activă Diclofenac) – (E.a.) - uricare, exeme;
    Mig-400 (subst. activă Ibuprofen) (E.a) - dermatită alergică, cefalee, dureri abdominale şi gastrice, diaree, greaţă, vomă);
    5) să se adreseze exclusiv sau în special copiilor, punîndu-se accent pe calităţile gustative;
    Ex. Flavamed, Sekrol – (E. a. – tulburări gastrointestinale, reacţii alergice, cefalee, erupţii cutanate).
    În conformitate cu cele constatate şi avînd în vedere că publicitatea la produsele medicamentoase trebuie să se supună unor condiţii stricte şi unui control efectiv pentru evitarea utilizării incorecte sau iraţionale a medicamentelor, în temeiul Legii cu privire la medicamente, art. 23 alin. 1 („Informaţia despre medicamente trebuie să întrunească următoarele cerinţe: a) să fie obiectivă, judicioasă, actuală  şi bazată pe date ştiinţifice şi documente oficiale; b) să aibă un conţinut suficient şi o descriere adecvată nivelului destinatarilor (medici, farmacişti şi pacienţi); c) să contribuie la folosirea eficientă a medicamentelor; d) să nu inducă în eroare consumatorul; (2) Publicitatea medicamentelor trebuie să întrunească următoarele cerinţe: a) să fie veridică, obiectivă şi bazată pe documente oficiale; b) să nu stimuleze populaţia la folosirea excesivă a medicamentelor; c) să nu producă  o impresie exagerată despre compoziţia şi originea medicamentului sau calităţile lui medicale”), în  conformitate cu art. 19 (10), 37, 38, 40 ale Codului audiovizualului nr. 260-XVI din 27.07.2006, Legea nr. 1227 din 27.07.1997 cu privire la publicitate, Statutul CCA, Regulamentul cu privire la procedura şi condiţiile de eliberare a licenţelor de emisie şi a autorizaţiilor de retransmisie, aprobate prin Hotărîrea nr. 433-XVI din 28.12.2006 a Parlamentului Republicii Moldova, Consiliul Coordonator al Audiovizualului
DECIDE:
    Art. 1. Materialele publicitare pentru produsele farmaceutice vor fi difuzate în cadrul serviciilor de programe ale radiodifuzorilor după avizarea acestora de către Agenţia medicamentului din Republica Moldova.
    Art. 2. În conţinutul spoturilor publicitare pentru produsele medicamentoase se vor include în mod obligatoriu următoarele componente:
    a) denumirea produsului;
    b) numărul certificatului de înregistrare sau a autorizaţiei de punere pe piaţă;
    c) indicaţia terapeutică (afecţiunile pentru care se foloseşte produsul medicamentos);
    d) avertizarea „Acest medicament se eliberează fără prescripţie medicală. Citiţi cu atenţie prospectul. În cazul manifestării de reacţii adverse adresaţi-vă medicului sau farmacistului.” Publicitatea pentru produsele medicamentoase, difuzată într-o formă prescurtată (cu o durată ce nu depăşeşte 10 secunde), va include avertizarea: „Se recomandă citirea cu atenţie a prospectului.”
    Art. 3. Avertizările menţionate în art. 2 lit. d) se vor difuza la sfîrşitul spotului publicitar, sonor şi vizual, timp de minimum 5 secunde. În cazul spoturilor mai scurte de 10 sec., textul va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului.
    Art. 4. Spoturile publicitare pentru produsele farmaceutice se vor difuza în conformitate cu prevederile art. 13 (8) al Legii cu privire la publicitate („Publicitatea  privind una şi aceeaşi marfă (lucrare, serviciu), precum şi unul şi acelaşi furnizor de publicitate se permite nu mai mult de două  ori, cu o durată totală de pînă la două minute,  pe parcursul unei ore de emisie pe un canal de frecvenţă”).
    Art. 5. Controlul asupra executării prezentei Decizii îl exercită Direcţia monitorizare.
    Art. 6. Prezenta Decizie se publică în Monitorul Oficial al Republicii Molodva şi pe pagina web a CCA.

    PREŞEDINTELE CONSILIULUI
    COORDONATOR AL AUDIOVIZUALULUI               Gheorghe GORINCIOI

    Secretar                                                                            Constantin Bârcă

    Nr. 13. Chişinău, 11 februarie 2010.