HGM1140/2010 ID intern unic: 337153 Версия на русском |
Versiunea originala Fişa actului juridic | ||||||||||||||||||||||||||||
![]() Republica Moldova | |||||||||||||||||||||||||||||
GUVERNUL | |||||||||||||||||||||||||||||
HOTĂRÎRE
Nr. 1140
din 15.12.2010 | |||||||||||||||||||||||||||||
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de acordare a ajutorului bănesc beneficiarilor de protecție internațională | |||||||||||||||||||||||||||||
Publicat : 24.12.2010 în Monitorul Oficial Nr. 254-256 art Nr : 1284 | |||||||||||||||||||||||||||||
MODIFICAT HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535 HG230 din 02.04.13, MO69-74/05.04.13 art.284 NOTĂ: în titlu, în tot textul hotărîrii, al Regulamentului și al anexelor, cuvîntul „rambursabil” se exclude, iar textul „refugiați și beneficiari de protecție umanitară”, la orice formă gramaticală, se substituie cu textul „beneficiari de protecție internațională” la forma gramaticală corespunzătoare prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535 În conformitate cu articolul 33 alineatul (2) din Legea nr.270-XVI din 18 decembrie 2008 privind azilul în Republica Moldova (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.53-54, art.145), Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modul de acordare a ajutorului bănesc beneficiarilor de protecție internațională (se anexează). 2. Se abrogă: Hotărîrea Guvernului nr.1622 din 31 decembrie 2003 „Despre aprobarea Regulamentului privind modul de acordare a ajutorului bănesc refugiaţilor” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr. 13-15, art. 99); punctul 2 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 854 din 11 iulie 2008 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr. 131-133, art. 871). PRIM-MINISTRU Vladimir FILAT Contrasemnează: Ministrul finanţelor Veaceslav Negruţa Ministrul afacerilor interne Victor Catan Nr. 1140. Chişinău, 15 decembrie 2010. Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr.1140 din 15 decembrie 2010 REGULAMENT
1. Regulamentul cu privire la modul de acordare a ajutorului bănesc beneficiarilor de protecție internațională (în continuare – Regulament) stabileşte procedura de examinare a cererilor de acordare a ajutorului bănesc.cu privire la modul de acordare a ajutorului bănesc beneficiarilor de protecție internațională CAPITOLUL I Dispoziţii generale 2. Competenţa de a examina cererile de acordare a ajutorului bănesc beneficiarilor de protecție internațională revine Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne. CAPITOLUL II
3. Ajutorul bănesc se acordă o singură dată şi este destinat persoanelor cărora le-a fost recunoscut statutul de refugiat sau cărora le-a fost acordată protecţie umanitară, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Depunerea şi examinarea cererii [Pct.4 abrogat prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] 5. Refugiatul sau beneficiarul de protecţie umanitară care solicită acordarea ajutorului bănesc depune la Biroul migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne următoarele acte: a) cererea de acordare a ajutorului bănesc prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul Regulament; b) copia documentului de identitate. 6. Cererile pentru acordarea ajutorului bănesc pot fi depuse în termen de două luni de la data acordării statutului de refugiat sau protecţiei umanitare. Cererea se depune personal, iar în cazul minorilor neînsoţiţi şi persoanelor cu tulburări psihice (boli mintale sau deficienţe mintale), care au obţinut o formă de protecţie, cererea este depusă de către reprezentantul legal. 7. Biroul migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne examinează cererea în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii. La examinarea cererii se vor lua în considerare: a) declaraţia solicitantului privind lipsa mijloacelor de existenţă (modelul declaraţiei este aprobat prin ordinul directorului Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne); b) numărul membrilor familiei solicitantului şi numărul persoanelor aflate la întreţinere; c) raportul de evaluare a nivelului de trai, întocmit de angajaţii Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne. CAPITOLUL III
8. După evaluarea fiecărui caz în parte, prin ordinul directorului Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne este acordat ajutorul bănesc pe un termen de 6 luni, din contul şi în limitele alocaţiilor prevăzute în acest scop în legea bugetului de stat pe anul respectiv.Acordarea ajutorului bănesc 9. Plata ajutorului bănesc se efectuează lunar, în mărimea stabilită anual prin hotărîre de Guvern. Prima plată a ajutorului bănesc se efectuează începînd cu luna următoare celei în care a fost aprobată cererea. [Pct.10 abrogat prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] 11. Ajutorul bănesc se acordă beneficiarului de protecție internațională numai la prezentarea documentului de identitate. În cazul minorilor neînsoţiţi şi persoanelor cu tulburări psihice (boli mintale sau deficienţe mintale), care au obţinut o formă de protecţie, ajutorul se ridică de reprezentantul legal, la prezentarea documentelor confirmative. 12. Refugiatul sau beneficiarul de protecţie umanitară este obligat să-şi ridice ajutorul bănesc în termen de 15 zile lucrătoare de la data informării acestuia de către persoana responsabilă pentru evidenţa acordării şi rambursării ajutorului bănesc. 13. În cazul în care beneficiarul de protecție internațională nu-şi ridică nemotivat ajutorul bănesc în termenul stabilit, acesta va fi exclus din lista de plată pentru luna în care urma să-şi ridice ajutorul bănesc. [Pct.14 abrogat prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] 15. Dreptul la ajutor pentru beneficiari de protecție internațională încetează: a) la încheierea perioadei de 6 luni; b) la încetarea sau la anularea formei de protecţie; c) dacă raportul de evaluare a nivelului de trai, întocmit de angajaţii Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne, conţine informaţii ce atestă faptul că persoana dispune de suficiente resurse financiare care să acopere necesităţile sale şi ale familiei sale. 15.1 Ajutorul îi este retras beneficiarului programului de integrare în cazul: a) neparticipării în mod regulat la activităţile stabilite în planul individual de integrare; b) nedepunerii eforturilor pentru parcurgerea tuturor etapelor programului de integrare, potrivit angajamentului de integrare semnat; c) nerespectării normelor de disciplină, de conduită şi a celor stabilite de conducătorii cursurilor, precum şi a reglementărilor interne ale centrelor de cazare sau, după caz, ale altor locuinţe; d) neinformării Biroului migraţie şi azil cu privire la orice schimbare de natură să afecteze prezenţa la activităţile de integrare. [Pct. 151 introdus prin HG230 din 02.04.13, MO69-74/05.04.13 art.284] [Capitolul IV abrogat prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] Capitolul V
22. Directorul Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne desemnează prin ordin o persoană din cadrul Biroului responsabilă pentru evidenţa acordării ajutorului bănesc.Evidența acordării ajutorului bănesc [Capitolul V titlul în redacția prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535]
[Pct.22 modificat prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] 23. Evidenţa acordării ajutorului bănesc se ţine în Registrul de evidenţă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul Regulament. [Pct.22 modificat prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] 24. Registrul de evidenţă este numerotat, şnuruit şi certificat prin semnătura directorului Biroului migraţie şi azil al Ministerului Afacerilor Interne şi ştampila Biroului. anexa nr.1 [Anexa nr.1 modificată prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] [Anexa nr.2 abrogată prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] Anexa nr. 3
la Regulamentul cu privire la modul de acordare a ajutorului bănesc beneficiarilor de protecție internațională BIROUL MIGRAŢIE ŞI AZIL AL MINISTERULUI AFACERILOR INTERNE
REGISTRUL de evidenţă a acordării ajutorului bănesc
[Anexa nr.3 în redacția prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535] |