HGO70/2012
ID intern unic:  342121
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 70
din  06.02.2012
cu privire la instituirea Comisiei pentru implementarea
Planului naţional de acţiuni în domeniul drepturilor
omului pe anii 2011–2014
Publicat : 10.02.2012 în Monitorul Oficial Nr. 30-33     art Nr : 92
    În scopul executării art. 3 din Hotărîrea Parlamentului nr. 90 din 12 mai 2011 cu privire la aprobarea Planului naţional de acţiuni în domeniul drepturilor omului pe anii 2011-2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr.118-121, art.331), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se instituie Comisia pentru implementarea Planului naţional de acţiuni în domeniul drepturilor omului pe anii 2011–2014 şi se aprobă componenţa ei nominală, conform anexei nr.1.
    2. Se aprobă Regulamentul de activitate al Comisiei pentru implementarea Planului naţional de acţiuni în domeniul drepturilor omului pe anii 2011–2014, conform anexei nr. 2.
    3. Se stabileşte că, în caz de eliberare a membrilor Comisiei din funcţiile publice deţinute, atribuţiile lor în cadrul acesteia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără a emite o altă hotărîre de Guvern.

    PRIM-MINISTRU                                                Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru                                                  Mihail Moldovanu
    Ministrul justiţiei                                                   Oleg Efrim

    Nr. 70. Chişinău, 6 februarie 2012.

Anexa nr. 1
 la Hotărîrea Guvernului nr.70
din 6 februarie  2012

COMPONENŢA NOMINALĂ
a Comisiei pentru implementarea Planului naţional de acţiuni
în domeniul drepturilor omului pe anii 2011–2014

    MOLDOVANU Mihail    -    viceprim-ministru, preşedinte al Comisiei
    GROSU Vladimir             -    viceministru al justiţiei, vicepreşedinte al Comisiei
    BOTNARIUC Cristina    -    şef al secţiei analiză, monitorizare şi evaluarea politicilor,
                                                 Ministerul Justiţiei, secretar al Comisiei
    POPOV Andrei               -    viceministru al afacerilor externe şi integrării europene
    SAINCIUC Sergiu          -    viceministru al muncii, protecţiei sociale şi familiei
    CHEPTĂNARU Iurie     -    viceministru al afacerilor interne
    CĂRĂUŞ Maria             -    viceministru al finanţelor
    CALMÎC Octavian         -    viceministru al economiei
    ŢURCANU Gheorghe    -    viceministru al sănătăţii
    POTÎNG Tatiana             -   viceministru al educaţiei
    BELEACOVA Elena       -   director general al Biroului Relaţii Interetnice
    CHAN Claude                -   consilier ONU în Moldova
    BRIGHIDIN Andrei        -   coordonator al Programului Drepturile Omului şi
                                                Justiţie, PNUD Moldova
    GUZUN Ion                   -    membru al Asociaţiei Obşteşti „Centrul de
                                               Resurse Juridice”

Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului nr.70
din 6 februarie  2012

REGULAMENTUL
de activitate al Comisiei pentru implementarea Planului naţional
de acţiuni în domeniul drepturilor omului pe anii 2011–2014
I. Dispoziţii generale
    1. Comisia pentru implementarea Planului naţional de acţiuni în domeniul drepturilor omului pe anii 2011–2014 (în continuare – Comisia) este un organ consultativ, constituit în scopul monitorizării, coordonării şi evaluării gradului de implementare a Planului.
    2. Comisia este alcătuită din reprezentanţi ai ministerelor şi organizaţiilor necomerciale cu activitate în domeniul protecţiei drepturilor omului.
II. Atribuţiile şi modul de funcţionare ale Comisiei
    3. În procesul de activitate, Comisia exercită următoarele atribuţii:
    a) coordonează procesul de implementare a Planului;
    b) elaborează recomandări pentru autorităţile publice cu privire la  implementarea Planului;
    c) evaluează gradul de implementare a Planului;
    d) examinează trimestrial rapoartele privind implementarea Planului în diferite domenii;
    e) coordonează şi supraveghează procesul de actualizare a Planului;
    f)  informează opinia publică despre evoluţia realizării obiectivelor incluse în Plan;
    g) colaborează cu organizaţiile internaţionale, organizaţiile necomerciale şi cu mass-media.
    4. Pentru desfăşurarea activităţii sale, Comisia este în drept:
    a) să solicite de la autorităţile publice informaţiile necesare pentru activitatea sa;
    b) să invite specialişti pentru soluţionarea unor probleme din activitatea sa.
    5. Membrii Comisiei sînt obligaţi:
    a) să-şi exercite atribuţiile în conformitate cu prezentul Regulament;
    b) să participe la şedinţele Comisiei;
    c) să informeze conducerea autorităţilor pe care le reprezintă despre deciziile adoptate în cadrul şedinţelor.
    6. Preşedintele Comisiei este viceprim-ministrul, responsabil de coordonarea activităţii în sfera socială, care exercită următoarele atribuţii:
    a) conduce activitatea Comisiei;
    b) prezidează şedinţele Comisiei;
    c) semnează deciziile Comisiei şi exercită controlul asupra executării lor;
    d) reprezintă Comisia în relaţiile cu autorităţile publice;
    e) stabileşte ordinea de zi a şedinţelor în urma consultării tuturor membrilor Comisiei;
    f) exercită alte atribuţii în conformitate cu prezentul Regulament.
    7. În cazul lipsei temporare sau imposibilităţii de exercitare a atribuţiilor, preşedintele desemnează un membru al Comisiei, care va asigura interimatul.
    8. Activitatea de secretariat a Comisiei este asigurată de către Ministerul Justiţiei, care:
    a) informează membrii Comisiei despre locul, data şi ora convocării şedinţei;
    b) pregăteşte şi distribuie membrilor Comisiei proiectul ordinii de zi propus spre examinare;
    c) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei Comisiei;
    d) aduce la cunoştinţa autorităţilor vizate deciziile Comisiei;
    e) coordonează îndeplinirea deciziilor Comisiei;
    f) aduce la cunoştinţa membrilor Comisiei orice modificări parvenite în activitatea şi componenţa acesteia;
    g) exercită, la indicaţia preşedintelui Comisiei, alte atribuţii ce ţin de activitatea Comisiei.
    9. Comisia se întruneşte trimestrial în şedinţe. În caz de necesitate, Comisia se întruneşte în şedinţe extraordinare.
    10. Proiectul ordinii de zi a şedinţei este adus la cunoştinţa membrilor Comisiei cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurarea acesteia. Şedinţele Comisiei sînt publice.
    11. Orice membru al Comisiei poate prezenta propuneri, care vor fi incluse pe ordinea de zi şi examinate în comun cu alte materiale.
    12. Şedinţele Comisiei sînt deliberative dacă la ele participă majoritatea membrilor.
    13. Deciziile Comisiei sînt aprobate cu majoritatea voturilor celor prezenţi la şedinţă.
    14. Lucrările Comisiei se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretar, în termen de 5 zile de la data şedinţei, care este semnat de preşedinte şi de secretar, şi este expediat tuturor membrilor Comisiei.
    15. Deciziile Comisiei, cu recomandările de resort, se remit în adresa autorităţilor vizate în termen de 7 zile de la aprobare.