OMFA114/2012
ID intern unic:  345414
Версия на русском
Versiunea originala
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL FINANŢELOR
ORDIN Nr. 114
din  12.10.2012
privind aprobarea Regulamentului de funcţionare a
Consiliului controlului financiar public intern
Publicat : 16.11.2012 în Monitorul Oficial Nr. 237-241     art Nr : 1379     Data intrarii in vigoare : 16.11.2012
    Abrogat prin OMF140 din 15.08.18, MO336-346/07.09.18 art.1319

    MODIFICAT
   
OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17
   
OMF126 din 03.10.16, MO355-359/14.10.16 art.1671; în vigoare 03.10.16
   
OMF82 din 13.06.16, MO169-183/24.06.16 art.1079; în vigoare 24.06.16
    OMF65 din 12.05.16, MO140-149/27.05.16 art.924; în vigoare 27.05.16
    OMF173 din 29.09.15, MO275-280/09.10.15 art.1915; în vigoare 09.10.15
   
OMF76 din 02.06.15, MO144-149/12.06.15 art.1000; în vigoare 12.06.15
   
OMF7 din 17.01.14, MO24-26/31.01.14 art.101; în vigoare 31.01.14
    OMF132 din 23.09.13, MO216-220/04.10.13 art.1465; în vigoare 04.10.13



    În vederea realizării prevederilor art.30, alin.(3) din Legea privind controlul financiar public intern nr.229 din 23 septembrie 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 231-234, art. 730),
ORDON:
    1. Se aprobă Regulamentul de funcţionare a Consiliului controlului financiar public intern, conform anexei nr.1;
    2. Se aprobă Componenţa nominală a Consiliului controlului financiar public intern, conform anexei nr.2;
    3. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării.

    MINISTRUL FINANŢELOR                                      Veaceslav NEGRUŢA

    Nr. 114. Chişinău, 12 octombrie 2012.


Anexa nr.1
la Ordinul ministrului finanţelor
nr. 114 din 12 octombrie 2012

REGULAMENT
de funcţionare a Consiliului controlului financiar public intern
I. Dispoziţii generale
    1. Regulamentul de funcţionare a Consiliului controlului financiar public intern reglementează criteriile de desemnare a membrilor Consiliului, atribuţiile, drepturile şi obligaţiile Consiliului, precum şi conducerea şi organizarea activităţii Consiliului.
    2. Consiliul controlului financiar public intern (în continuare, Consiliu) este instituit cu rol consultativ pe lîngă Ministerul Finanţelor în scopul monitorizării dezvoltării sistemului de control financiar public intern.
II. Componenţa şi criteriile de desemnare
a membrilor Consiliului
    3. Conform prevederilor Legii privind controlul financiar public intern nr.229 din 23 septembrie 2010, din Consiliu fac parte reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, ai unităţilor de audit intern ale entităţilor publice, cadre didactice cu titlu ştiinţific, specialişti din sectorul public.
    4. Consiliul este constituit din unsprezece membri (inclusiv preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului), numiţi de către ministrul finanţelor pe un termen de patru ani.
    [Pct.4 modificat prin OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17]
    5. Membrii Consiliului sînt numiţi conform următoarelor criterii:
    a) studii superioare în domeniul economico-financiar şi/sau juridic;
    b) experienţă de muncă de cel puţin cinci ani în audit, în management (inclusiv management financiar), în control public sau în mediul academic;
    [Pct.5 lit.b) în redacția OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17]
    c) posedarea limbii de stat;
    d) lipsa antecedentelor penale nestinse.
III. Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile Consiliului
    6. Misiunea Consiliului este de a acorda suport Ministerului Finanţelor în vederea asigurării unui nivel optim de conştientizare a beneficiilor controlului financiar public intern de către managerii entităţilor publice, astfel încît fondurile publice să fie gestionate conform criteriilor bunei guvernări.
    7. Principiile de activitate a Consiliului sînt determinate de misiunea acestuia şi constau în:
    i. asigurarea independenţei şi imparţialităţii în luarea deciziilor;
    ii. obiectivitatea şi transparenţa activităţii.
    8. Consiliul dispune de următoarele atribuţii:
    a) avizarea proiectelor de acte normative în domeniul controlului financiar public intern;
    b) avizarea raportului anual consolidat privind controlul financiar public intern;
    c) monitorizarea curentă şi examinarea funcţionalităţii sistemului de control financiar public intern, inclusiv a auditului intern, precum şi managementului financiar şi controlului;
    d) înaintarea propunerilor şi recomandărilor pentru dezvoltarea funcţiei de audit intern şi sistemelor existente de management financiar şi control;
    e) oferirea suportului Ministerului Finanţelor în luarea deciziilor referitor la dezvoltarea sistemului de control financiar public intern;
    f) monitorizarea realizării planurilor de activitate a Unităţii Centrale de Armonizare;
    g) monitorizarea procesului de certificare şi dezvoltare profesională continuă a auditorilor interni;
    h) examinarea contestaţiilor depuse la Comisia de certificare a auditorilor interni din sectorul public;
    i) examinarea altor subiecte generale / strategice legate de evoluţia sistemului de control financiar public intern.
    9. Consiliul are următoarele drepturi:
    a) să prezinte propuneri privind perfecţionarea cadrului normativ în vigoare în domeniul controlului financiar public intern;
    b) să solicite de la entităţile publice documente şi informaţii necesare exercitării atribuţiilor sale.
    10. Consiliul are următoarele obligaţii:
    a) să asigure independenţa şi imparţialitatea în luarea deciziilor, precum şi obiectivitatea şi transparenţa activităţii sale;
    b) să prezinte anual spre aprobare ministrului finanţelor planul de activitate şi devizul de cheltuieli, la necesitate;
    c) să prezinte ministrului finanţelor rapoarte anuale de activitate.
IV. Organizarea activităţii Consiliului
    11. Preşedintele Consiliului conduce activitatea Consiliului şi are următoarele atribuţii:
    a) prezidează şedinţele Consiliului;
    b) stabileşte locul şi data desfăşurării şedinţei şi aprobă agenda;
    c) asigură realizarea atribuţiilor Consiliului, precum şi monitorizează realizarea deciziilor Consiliului;
    c1) propune ministrului finanţelor modificarea componenţei nominale a Consiliului;
    [Pct.11 lit.c1) introdusă prin OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17]
    d) semnează procesul-verbal al şedinţei Consiliului;
    e) prezintă anual ministrului finanţelor raportul activităţii Consiliului.
    12. Consiliul dispune de un secretar, care este angajat al Direcţiei de armonizare a controlului financiar public intern din cadrul Ministerului Finanţelor.
    13. Secretarul Consiliului are următoarele atribuţii:
    a) elaborează proiectul agendei, pregăteşte materialele aferente şi le remite membrilor Consiliului cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei;
    b) întocmeşte procesul-verbal pentru fiecare şedinţă şi asigură păstrarea acestora;
    c) elaborează proiectul raportului anual de activitate a Consiliului;
    d) alte funcţii de secretariat pentru buna desfăşurare a şedinţelor Consiliului.
    14. Şedinţele Consiliului se convoacă de preşedinte şi se desfăşoară ori de cîte ori este necesar, dar nu mai rar de o dată pe an.
    [Pct.14 modificat prin OMF76 din 02.06.15, MO144-149/12.06.15 art.1000; în vigoare 12.06.15]
    15. Membrii Consiliului pot solicita Preşedintelui convocarea şedinţei Consiliului şi sînt în drept de a propune subiecte pentru a fi incluse în agendă.
    16. Şedinţa Consiliului este deliberativă dacă la ea participă majoritatea membrilor Consiliului. În cazul imposibilităţii participării la şedinţa Consiliului, membrul Consiliului desemnat prin ordinul ministrului finanţelor va delega o altă persoană competentă pentru participare la şedinţă. Despre delegarea altei persoane, membrul Consiliului anunţă prealabil Secretarul Consiliului, cel puţin prin poştă electronică.
    [Pct.16 modificat prin OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17]
    17. Deciziile Consiliului se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor. Fiecare membru al Consiliului (persoană delegată) are dreptul la un vot.
    [Pct.17 modificat prin OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17]
    18. Fiecare şedinţă a Consiliului se consemnează într-un proces-verbal, care se întocmeşte de către secretarul Consiliului, ulterior se semnează de preşedintele şi secretarul Consiliului.
    19. La şedinţele Consiliului pot fi invitaţi, cu acordul preşedintelui Consiliului, şi alţi specialişti, care nu sînt membri ai Consiliului.

Anexa nr.2
la Ordinul ministrului finanţelor
nr. 114 din 12 octombrie 2012

COMPONENŢA NOMINALĂ
a Consiliului controlului financiar public intern
    1. CICIBABA Iuri                   – viceministru al finanţelor, preşedinte al Consiliului;
    2. BABĂRĂ Valeriu                – vicedirector al Inspecţiei financiare din subordinea
                                                       Ministerului Finanţelor, vicepreşedinte al Consiliului;
    3. GROSU-AXENTI Diana     – vicedirector general al Companiei Naţionale de
                                                       Asigurări în Medicină;
    4. ANDRUŞCA Tamara          – membru al Curţii de Conturi a Republicii Moldova;
    5. GRECU Laura                     – preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale;
    6. SÎRBU Ion                           – şef al Direcţiei de armonizare a controlului financiar
                                                       public intern, Ministerul Finanţelor;
    7. JANDÎC Livia                      – şef al Direcţiei audit intern, Ministerul Finanţelor;
    8. COTOROBAI Raisa            – şef al Direcţiei audit intern, Primăria mun. Chişinău;
    9. CASIAN Angela                  – doctor în ştiinţe economice, conferenţiar universitar,
                                                       Academia de Studii Economice din Moldova;
    10. VORONIN Angela            – şef-adjunct al Direcţiei generale Trezoreria de Stat,
                                                        Ministerul Finanţelor;
    11. FONDOS Tatiana               – auditor intern, Serviciul audit intern, Cancelaria de
                                                         Stat;
    12. BABUCI Petru                    – şef al Serviciului de armonizare a managementului
                                                         financiar şi controlului în sectorul public, Ministerul
                                                         Finanţelor, Secretar al Consiliului.
    [Anexa nr.2 în redacția OMF16 din 26.01.17, MO50-59/17.02.17 art.205; în vigoare 26.01.17]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF126 din 03.10.16, MO355-359/14.10.16 art.1671; în vigoare 03.10.16]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF82 din 13.06.16, MO169-183/24.06.16 art.1079; în vigoare 24.06.16]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF65 din 12.05.16, MO140-149/27.05.16 art.924; în vigoare 27.05.16]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF173 din 29.09.15, MO275-280/09.10.15 art.1915; în vigoare 09.10.15]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF76 din 02.06.15, MO144-149/12.06.15 art.1000; în vigoare 12.06.15]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF7 din 17.01.14, MO24-26/31.01.14 art.101; în vigoare 31.01.14]
    [Anexa nr.2 modificată prin OMF132 din 23.09.13, MO216-220/04.10.13 art.1465; în vigoare 04.10.13]