HGM988/2012
ID intern unic:  346109
Версия на русском
Versiunea originala
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 988
din  24.12.2012
cu privire la Unitatea de implementare a Proiectului de
construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II
Publicat : 28.12.2012 în Monitorul Oficial Nr. 273-279     art Nr : 1066
    MODIFICAT
    HG724 din 18.07.18, MO267-275/20.07.18 art.759; în vigoare 20.07.18

    NOTĂ:
    În textul hotărîrii și al Regulamentului, cuvintele „Ministerul Dezvoltării Regionale și Construcțiilor”, la orice caz gramatical, se substituie prin cuvintele „Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului”, la cazul gramatical corespunzător prin HG724 din 18.07.18, MO267-275/20.07.18 art.759; în vigoare 20.07.18



    În temeiul art.2 al Legii nr. 182 din 11 iulie 2012 pentru ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei întru realizarea Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.165, art.559), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se instituie pe lîngă Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, numit prin Acordul-cadru în calitate de Agenţie de implementare a Proiectului, Unitatea de implementare a Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II, cu un personal în număr de 5 unităţi, care va fi finanţată din contul creditului oferit de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei.
    2. Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului va organiza, în termen de o lună, concursul pentru angajarea managerului de proiect şi lansarea activităţii Unităţii de implementare a Proiectului.
    3. Se aprobă:
    Regulamentul de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II, conform anexei nr.1;
    Componenţa Comitetului de supraveghere al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II, conform anexei nr.2.
    4. Se abrogă:
    punctul 7 din Hotărîrea Guvernului nr.6 din 16 ianuarie 2008 „Cu privire la dizolvarea Serviciului Naţional Locuinţă” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.11-12, art.70);
    alineatele doi şi trei ale punctului 1, precum şi anexele nr.2 şi nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr. 326 din 19 martie 2008 „Cu privire la organizarea activităţii Serviciului Naţional Locuinţă în procesul de dizolvare” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr. 61-62, art. 394).

    PRIM-MINISTRU                                                             Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    ministrul economiei                                                             Valeriu Lazăr
    Ministrul dezvoltării regionale
    şi construcţiilor                                                                     Marcel Răducan
    Ministrul finanţelor                                                               Veaceslav Negruţa

    Nr. 988 Chişinău, 24 decembrie 2012.


Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 988
din 24 decembrie 2012

REGULAMENT
de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie
a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II
    Regulamentul de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II (în continuare – Regulament) stabileşte cadrul juridic, obiectivele, drepturile şi atribuţiile, precum şi modul de administrare a Unităţii.
I. DISPOZIŢII GENERALE
    1. Unitatea de implementare a Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II (în continuare – Unitate) este instituţie publică, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului (în continuare – Minister) şi funcţionează în baza prezentului Regulament.
    2. Adresa juridică a Unităţii este: Republica Moldova, mun. Chişinău, str. Cosmonauţilor, nr.9, bir.705, MD-2005.
    3. Unitatea îşi desfăşoară activitatea pe principii de autonomie administrativă şi financiară, dispune de conturi de decontare, inclusiv în valută străină, de ştampilă şi formulare cu Stema de Stat.
    4. Scopul Unităţii constă în asigurarea îndeplinirii eficiente a obligaţiilor Republicii Moldova asumate în temeiul Acordului-cadru de împrumut dintre Guvernul Republicii Moldova şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei întru realizarea Proiectului de construcţie a locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile II, ratificat prin Legea nr. 182 din 11 iulie 2012, prin dirijarea, monitorizarea şi coordonarea lucrărilor de implementare a Proiectului în cauză, pînă la finalizarea lui, în conformitate cu exigenţele Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei (în continuare – Bancă).
    5. Întreţinerea Unităţii se efectuează din mijloacele financiare acordate din contul creditului prevăzute pentru aceste scopuri, în baza unui deviz aprobat de Minister şi coordonat cu Ministerul Finanţelor.
II. SARCINILE UNITĂŢII
    6. Sarcinile principale ale Unităţii sînt următoarele:
    a) implementarea Proiectului susţinut de Bancă în domeniul construcţiei locuinţelor pentru păturile socialmente vulnerabile din localităţile Republicii Moldova;
    b) gestionarea economică, financiară, tehnică a Proiectului şi răspunderea deplină privind supravegherea acestuia;
    c) monitorizarea implementării Proiectului, prezentarea rapoartelor Ministerului, Ministerului Finanţelor, Băncii şi Comitetului de supraveghere al Unităţii;
    d) prezentarea raportului final, care va conţine o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale şi de mediu ale Proiectului;
    e) ţinerea evidenţei contabile şi prezentarea rapoartelor lunare şi trimestriale privind utilizarea fondurilor destinate Proiectului, în conformitate cu legislaţia naţională şi recomandările Băncii;
    f) asigurarea îndeplinirii tuturor angajamentelor stipulate în Acordul-cadru, monitorizarea şi evaluarea performanţelor;
    g) acordarea asistenţei necesare misiunilor de supraveghere ale Băncii şi îndeplinirea recomandărilor stipulate în rapoartele de supraveghere;
    h) efectuarea activităţilor pentru realizarea proiectului anterior;
    i) desfăşurarea altor tipuri de activităţi necesare pentru implementarea, în condiţii optime, a Proiectului.
III. ATRIBUŢIILE UNITĂŢII
    7. Unitatea are atribuţii de beneficiar în procesul realizării Proiectului:
    1) operaţionale: monitorizarea şi coordonarea tuturor activităţilor în cadrul Proiectului pînă la finalizarea lui;
    2) de raporturi:
    a) colaborarea, în procesul de construcţie, cu Ministerul, cu autorităţile administraţiei publice ale localităţilor participante în Proiect, cu respectarea prevederilor Legii nr.436-XVI din 28 decembrie 2006 privind administraţia publică locală;
    b) încheierea contractelor cu autorităţile administraţiei publice locale în vederea construcţiei blocurilor locative pentru păturile socialmente vulnerabile în cadrul Proiectului, coordonate cu Ministerul, în care se va reglementa prezentarea de către autorităţile administraţiei publice locale către Unitate a documentaţiei permisive şi a celei de proiect expertizată şi verificată, transmiterea în folosinţă, pe durata construcţiei, a terenurilor sau blocurilor nefinalizate, asigurarea supravegherii tehnice a procesului de construcţie;
    c) stabilirea şi menţinerea relaţiilor permanente cu Banca şi autorităţile administraţiei publice locale respective;
    d) monitorizarea nivelului de implementare a Proiectului, întocmirea rapoartelor lunare şi trimestriale cu privire la mersul lucrărilor, prezentîndu-le Ministerului, Ministerului Finanţelor, autorităţilor administraţiei publice locale respective şi Băncii pe toată durata Proiectului;
    3) de achiziţionare: organizarea licitaţiilor pentru selectarea antreprenorilor generali la construcţia blocurilor locative din cadrul Proiectului, în condiţiile stipulate în Acordul-cadru;
    4) financiare:
    a) asigurarea plasării tuturor intrărilor din împrumutul Băncii pe un cont trezorerial deschis la Trezoreria Teritorială Chişinău – bugetul de stat;
    b) gestionarea contului trezorerial, administrarea cheltuielilor în cadrul Proiectului şi efectuarea plăţilor contractuale;
    c) autorizarea, înregistrarea şi raportarea tuturor tranzacţiilor;
    d) prezentarea către Ministerul Finanţelor a setului de documente în scopul completării contului Proiectului;
    e) efectuarea în termen a plăţilor direct către antreprenorii generali, cu respectarea graficului lucrărilor de construcţie;
    f) gestionarea financiară şi administrarea contractuală în cadrul Proiectului;
    g) păstrarea rapoartelor financiare ale cheltuielilor şi plăţilor în cadrul Proiectului în conformitate cu practicile contabile acceptate la nivel naţional şi aliniate cu cerinţele Băncii, stipulate în Acord;
    h) păstrarea tuturor rapoartelor şi înregistrarea tuturor tranzacţiilor în conformitate cu legislaţia Republicii Moldova şi cu recomandările Băncii;
    i) verificarea lucrărilor finalizate şi prezentate spre plată de către antreprenorii generali, cu confirmarea cererilor respective de plată;
    j) organizarea recepţiei finale a blocurilor locative, cu predarea lor autorităţilor administraţiei publice locale respective.
IV. DREPTURILE UNITĂŢII
    8. În realizarea sarcinilor şi funcţiilor sale, Unitatea are dreptul:
    a) să posede, să utilizeze şi să administreze bunurile şi mijloacele băneşti destinate asigurării activităţii sale;
    b) să dispună de patrimoniu, inclusiv bunuri procurate şi mijloace financiare alocate de Bancă, alte instituţii;
    c) să apară în calitate de reclamant şi reclamat în instanţele de judecată şi arbitraj;
    d) să administreze mijloacele financiare de pe conturile Unităţii.
V. ADMINISTRAREA UNITĂŢII
    9. Conducerea Unităţii este efectuată de către Comitetul de supraveghere şi manager.
    10. Organul suprem de conducere al Unităţii este Comitetul de supraveghere, componenţa căruia se aprobă de Guvern. Comitetul de supraveghere este împuternicit să adopte decizii în toate problemele de activitate a Unităţii, care nu intră în atribuţiile managerului.
    11. De competenţa exclusivă a Comitetului de supraveghere sînt:
    a) direcţionarea generală a implementării Proiectului;
    b) apărarea intereselor beneficiarilor de Proiect;
    c) asumarea rolului conducător în soluţionarea problemelor majore de politică ale Proiectului;
    d) asigurarea transparenţei în utilizarea fondurilor;
    e) coordonarea deciziilor de politici şi activităţilor, conform Proiectului.
    12. Şedinţele Comitetului de supraveghere se convoacă cel puţin o dată în trimestru sau ori de cîte ori este nevoie, la propunerea a cel puţin trei membri ai Comitetului sau a managerului Unităţii. Şedinţele Comitetului de supraveghere sînt deliberative dacă la ele sînt prezente 2/3 din membri. Votarea la şedinţele Comitetului de supraveghere are loc după principiul: un membru – un vot. Deciziile Comitetului de supraveghere se adoptă prin simpla majoritate de voturi ale membrilor prezenţi.
    13. La şedinţele Comitetului de supraveghere se întocmeşte lista membrilor prezenţi, în care se indică numele şi prenumele fiecărui membru sau al reprezentantului acestuia. Această listă se anexează la procesul-verbal al şedinţei.
    14. Lucrările de secretariat ale Comitetului sînt asigurate de Unitate.
    15. Executarea deciziilor Comitetului de supraveghere, precum şi conducerea operativă a activităţii Unităţii revin managerului acesteia.
    16. Managerul Proiectului este angajat prin concurs, coordonat cu Banca, pe bază de contract semnat cu Ministerul, pe o perioadă determinată, care nu poate depăşi perioada de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenele stabilite în Acordul-cadru.
    17. Managerul are următoarele atribuţii:
    a) poartă răspundere personală pentru îndeplinirea atribuţiilor Unităţii;
    b) organizează activitatea personalului Unităţii;
    c) reprezintă Unitatea în relaţiile cu organele de stat, autorităţile administraţiei publice locale beneficiare de Proiect;
    d) încheie contracte individuale de muncă, numeşte şi concediază salariaţii Unităţii.
    18. Efectivul-limită al Unităţii constituie 5 unităţi salariale, inclusiv: manager de proiect, 2 ingineri-constructori, contabil şi specialist în problema achiziţiilor. Colaboratorii Unităţii sînt angajaţi prin concurs, coordonaţi cu Banca, pe bază de contract semnat cu managerul Proiectului, pe o perioadă determinată, care nu poate depăşi perioada de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenele stabilite în Acordul-cadru.
    Angajaţii Unităţii de implementare a Proiectului nu au statut de funcţionar public.
VI. EVIDENŢA ŞI DĂRILE DE SEAMĂ
    19. Unitatea va prezenta Băncii şi Ministerului Finanţelor rapoarte periodice, coordonate cu Ministerul, Comitetul de supraveghere al Unităţii, inclusiv rapoarte financiare, de activitate şi altă informaţie adiţională solicitată.
VII. ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII UNITĂŢII
    20. Activitatea Unităţii încetează pe baza unei hotărîri de Guvern, prin reorganizarea sau lichidarea ei, în conformitate cu legislaţia.
    21. În cazul lichidării Unităţii, bunurile materiale rămase vor trece în posesia Ministerului.

Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr. 988/2012

COMPONENŢA
Comitetului de supraveghere al Unităţii de implementare a
Proiectului de construcţie a locuinţelor
pentru păturile
socialmente vulnerabile II

    Ministrul agriculturii, dezvoltării regionale şi mediului, preşedinte al Comitetului
    Secretarul de stat al Ministerului Finanţelor (în domeniul investiţii publice, asistenţă financiară externă, datorii publice şi sistem trezorerial)
    Secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii (în domeniul infrastructurii calităţii şi cooperării internaţionale)
    Consultant principal în Direcţia coordonare politici şi priorităţi, Cancelaria de Stat
    Preşedinţii de raioane sau primarii oraşelor, beneficiari ai proiectului (în funcţie de finanţator)
    [Anexa nr.2 în redacția HG724 din 18.07.18, MO267-275/20.07.18 art.759; în vigoare 20.07.18]