OMS479/2013
ID intern unic:  348463
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
ORDIN Nr. 479
din  22.04.2013
cu privire la verificarea stării de sănătate a candidaţilor
la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind
corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător
Publicat : 28.06.2013 în Monitorul Oficial Nr. 136-139     art Nr : 928
    Coordonat                                                           ÎNREGISTRAT:
    prin Hotărîrea Consiliului Superior                        Ministerul Justiţiei
    al Magistraturii nr. 84/4 din 29.01.2013                nr. 922 din 17-06-2013
                                                                               ministru____________Oleg Efrim


    În conformitate cu art.61 al Legii cu privire la statutul judecătorului nr. 544-XIII din 20 iulie 1995 (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr. 15-17/63 din 22.01.2013) şi în scopul reglementării procedurii de verificare a stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie,
O R D O N:
    1. Se aprobă:
    1) Regulamentul cu privire la verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător, conform anexei nr.1.
    2) Componenţa nominală a Comisiei privind verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător, conform anexei nr.2.
    3) Componenţa nominală a Comisiei de contestaţie privind verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător, conform anexei nr.3.
    4) Lista maladiilor care nu permit exercitarea funcţiei de judecător, conform anexei nr.4.
    2. Direcţia asistenţă medicală spitalicească şi urgentă va asigura publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi plasarea pe pagina web a Ministerului Sănătăţii.
    3. Controlul executării ordinului în cauză se atribuie dlui Octavian Grama, viceministru.

    MINISTRUL SĂNĂTĂŢII                                              Andrei USATÎI

    Nr. 479. Chişinău, 22 aprilie 2013.

Anexa nr. 1
la Ordinul Ministerului Sănătăţii
nr. 479 din 22 aprilie 2013
Regulament
cu privire la verificarea stării de sănătate a candidaţilor
la funcţia de judecător şi a judecătorilor
în funcţie, privind
corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător

I. Dispoziţii generale
     1. Regulamentul are drept scop determinarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, de către o comisie specializată a Ministerului Sănătăţii, care eliberează Certificat medical privind starea sănătăţii a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător.
    2. Examinarea medicală a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie se va efectua la prezentarea confirmării înregistrării la Consiliul Superior al Magistraturii sau demersului Consiliului Superior al Magistraturii.
II. Organizarea şi funcţionarea comisiilor pentru verificarea stării
de sănătate a
candidaţilor la funcţia de judecător şi a
 judecătorilor în funcţie
    3. Verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie va fi efectuată de Comisia pentru verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător, din cadrul Dispensarului Republican de Narcologie (în continuare Comisia).
    4. Comisia:
    1) va funcţiona în baza prezentului Regulament;
    2) este alcătuită din 4 membri;
    3) se întruneşte periodic în condiţiile prezentului Regulament sau, la necesitate, avînd ca temei prezentarea de către solicitant a confirmării înregistrării la Consiliul Superior al Magistraturii sau demersului Consiliului Superior al Magistraturii;
    4) este convocată de către Preşedintele Comisiei;
    5) examinează dosarul complet depus conform pct.6 la prezentul Regulament a candidatului la funcţia de judecător şi a judecătorului în funcţie;
    6) eliberează concluzia privind starea sănătăţii a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, conform anexei nr.3.
    5. Dosarul se depune, cu cel puţin 10 zile înainte de şedinţă, la secretariatul Comisiei desemnat prin ordinul directorului general al Dispensarului Republican de Narcologie.
    6. Dosarul prezentat trebuie să conţină următoarele acte:
    1) Cererea candidatului la funcţia de judecător sau judecătorului în funcţie, privind verificarea stării de sănătate;
    2) Fişa medicală a bolnavului de ambulator (F 025/e);
    3) Concluzie despre starea sănătăţii de la comisia medicală psihiatrică;
    4) Concluzie despre starea sănătăţii de la comisia medicală narcologică;
    5) Concluzie despre starea sănătăţii de la medicul de familie, cardiolog, endocrinolog, oftalmolog, otorinolaringolog, chirurg.
    7. Comisia este în drept să solicite examinări suplimentare necesare pentru precizarea diagnosticului şi luarea deciziei definitive, inclusiv să coopteze, la necesitate şi alţi specialişti din sistemul sănătăţii.
    8. Examenul psihiatric al candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie se va efectua de o comisie medicală psihiatrică pentru verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie (în continuare comisia medicală psihiatrică).
    9. Comisia medicală psihiatrică va fi constituită din trei medici psihiatri şi un psiholog clinician în cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie.
    10. Componenţa nominală a comisiei medicale psihiatrice se aprobă prin ordinul directorului general al Spitalului Clinic de Psihiatrie.
    11. La comisia medicală psihiatrică candidaţii la funcţia de judecător şi judecătorii în  funcţie se vor prezenta personal cu următoarele acte:
    1) buletin de identitate;
    2) livretul militar (pentru supuşii militari);
    3) fişa medicală a bolnavului de ambulator (F 025/e);
    4) certificat privind evidenţa psihiatrică de la locul de trai.
    12. Concluzia comisiei medicale psihiatrice este valabilă timp de 45 de zile.
    13. Examenul narcologic a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie se va efectua de o comisie medicală narcologică pentru verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie (în continuare comisia medicală narcologică).
    14. Comisia medicală narcologică este constituită din trei medici în cadrul Dispensarului Republican de Narcologie.
    15. Componenţa nominală a comisiei medicale narcologice se aprobă prin ordinul directorului general al Dispensarului Republican de Narcologie.
    16. La comisia medicală narcologică candidaţii la funcţia de judecător şi judecătorii în funcţie se vor prezenta personal cu următoarele acte:
    1) buletin de identitate;
    2) livretul militar (pentru supuşii militari);
    3) fişa medicală a bolnavului de ambulatoriu (F 025e);
    4) certificat privind evidenţa narcologică de la locul de trai.
    17. Concluzia comisiei medicale narcologice este valabilă timp de 45 de zile.
    18. Cheltuielile pentru efectuarea examenelor necesare, conform taxelor stabilite în Catalogul tarifelor unice pentru serviciile medico-sanitare prestate contra plată de către instituţiile medico-sanitare publice, precum şi pentru serviciile acoperite din fondurile asigurării obligatorii de asistenţă medicală, prestate de instituţiile medico-sanitare publice şi cele private, vor fi acoperite:
    1) în cazul candidaţilor la funcţia de judecător - de către solicitantul examinării;
    2) în cazul judecătorilor în funcţie - de către Consiliul Superior al Magistraturii.
    19. Comisia va emite Certificatul medical privind starea sănătăţii a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător, în termen de 10 zile de la data examinării dosarului în cadrul Comisiei şi se semnează de toţi membrii Comisiei.
    20. Certificatul medical privind starea sănătăţii candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător se întocmeşte în două exemplare (conform anexei nr.1 la prezentul Regulament).
    Un exemplar:
    1) în cazul candidatului la funcţia de judecător - se eliberează candidatului;
    2) în cazul judecătorului în funcţie - se remite Consiliului Superior al Magistraturii, cu acordul prealabil consemnat de persoana examinată în cererea depusă conform pct.6.
Cel de al doilea exemplar se anexează la dosar.
III. Responsabilităţi şi drepturi
    21. Datele personale privind starea de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, pot fi prelucrate doar în strictă conformitate cu prevederile Legii nr.133 din 8 iulie 2011 privind protecţia datelor cu caracter personal.
V. Contestarea deciziilor Comisiei pentru verificarea stării de sănătate
 a candidaţilor  la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind
 corespunderea pentru exercitarea
funcţiei de judecător
    22. Persoanele ce candidează la funcţia de judecător sau judecătorii numiţi în funcţie, care nu sînt de acord cu decizia Comisiei sînt în drept să depună o contestaţie.
    23. Contestaţia se va depune la preşedintele Comisiei pentru verificarea stării de sănătate a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător, în termen de 5 zile de la data primirii Certificatului medical de către candidatul la funcţia de judecător sau de la data aducerii la cunoştinţă judecătorului în funcţie a conţinutului Certificatului medical, conform pct.20, subpct. 2 din prezentul Regulament.
    24. Preşedintele Comisiei va convoca Comisia de contestaţie, care va emite Certificatul medical privind starea sănătăţii a candidaţilor la funcţia de judecător şi a judecătorilor în funcţie, privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător (conform anexei nr.2 la prezentul Regulament), în termen de 30 de zile de la data înregistrării contestaţiei.
    25. Costul reexaminării va fi suportat de către persoana care a depus contestaţia.

   
anexa nr.1

    anexa nr.2

Anexa nr. 2
la Ordinul Ministerului Sănătăţii
nr. 479 din 22 aprilie 2013

COMPONENŢA NOMINALĂ
a Comisiei pentru verificarea stării de sănătate a candidaţilor
la funcţiile de judecător şi a judecătorilor în funcţie privind
corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător

    1. Mihail Oprea               - director general, Dispensarul Republican
                                              de Narcologie, preşedinte
    2. Mihail Hotineanu         - d.m., conf.univ., director general, Spitalul
                                             Clinic de Psihiatrie
    3. Stanislav Groppa        - academician, prof. univ., Catedra Neurologie
                                             FECMF a USMF „Nicolae Testemiţanu”
    4. Victor Botnaru            - d.h.m., prof. univ., şef Clinică medicală nr. 2,
                                            Departamentul Medicină Internă al USMF
                                            „Nicolae Testemiţanu”
Membrii supleanţi:
    1. Ghenadie Zaporojan   - medic narcolog superior, membru al Comisiei
                                            de specialitate a Ministerului Sănătăţii în domeniul
                                            narcologiei
    2. Valentin Oprea           - vicedirector medical, Spitalul Clinic de Psihiatrie
    3. Vitalie Lisnic               - d.h.m., conf. univ., Catedra  de Neurologie a
                                            USMF „Nicolae Testemiţanu”
    4. Valeriu Istrati              - d.h.m., prof. univ., şef Catedră Medicină Internă
                                            a USMF „Nicolae Testemiţanu”

Anexa nr. 3
la Ordinul Ministerului Sănătăţii
nr. 479 din 22 aprilie 2013

COMPONENŢA NOMINALĂ
a Comisiei de contestaţie pentru verificarea stării de sănătate a
candidaţilor
la funcţiile de judecător şi a judecătorilor în funcţie
privind corespunderea pentru exercitarea funcţiei de judecător
    1. Ion Coşciug             - d.m., conf. univ., Catedra de Psihiatrie, Narcologie
                                          şi Psihologie Medicală a USMF „Nicolae Testemiţanu”,
                                          preşedinte
    2. Anatol Nacu            - d.h.m., prof. univ., şef Catedră de Psihiatrie, Narcologie
                                          şi Psihologie Medicală a USMF „Nicolae Testemiţanu”
    3. Ion Moldovanu        - d.h.m., prof. univ., director general al Institutului de
                                          Neurologie şi Neurochirurgie
    4. Ion Ţîbîrnă               - d.h.m., prof. univ., şef Catedră Medicină Internă nr. 3 a
                                           USMF „Nicolae Testemiţanu”
    5. Ion Ciochină            - şef Direcţie juridică, Ministerul Sănătăţii
    6. Dina Rotarciuc         - membru al Consiliului Superior  al Magistraturii, judecător
                                          detaşat
Anexa nr. 4
la Ordinul Ministerului Sănătăţii
nr. 479 din 22 aprilie 2013
LISTA
bolilor care nu permit exercitarea funcţiei de judecător
    1. Tulburări mentale organice.
    2. Tulburări mentale şi de comportament induse de consumul de substanţe psihoactive.
    3. Schizofrenie.
    4. Tulburări delirante persistente.
    5. Tulburări  schizo-afective.
    6. Tulburări de afectivitate.
    7.  Tulburări anxios-fobice.
    8.  Tulburare obsesiv-compulsivă.
    9.  Tulburări disociative.
    10. Tulburări de personalitate.
    11. Epilepsie cu dereglări psihice (demenţă, tulburare organică de personalitate în epilepsie).