OMTS525/2014
ID intern unic:  354369
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL TINERETULUI ŞI SPORTULUI
ORDIN Nr. 525
din  15.07.2014
cu privire la aprobarea Regulamentului privind
organizarea şi funcţionarea Comisiei de certificare
şi a modelului Certificatului de instituţie gazdă
a activităţii de voluntariat
Publicat : 15.08.2014 în Monitorul Oficial Nr. 238-246     art Nr : 1168     Data intrarii in vigoare : 15.08.2014
    În scopul realizării pct.132, cap. VI Dispoziţii speciale, al Regulamentului de aplicare a Legii voluntariatului nr. 121 din 18 iunie 2010 adoptat prin Hotărîrea Guvernului nr. 158 din 12.03.2012 cu privire la implementarea Legii voluntariatului nr. 121 din 18 iunie 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 16.03.2012, nr. 49-52, art. 187), pct. 1.2.2., obiectivul I, al Planului de acţiuni al Ministerului Tineretului şi Sportului pentru anul 2014 aprobat prin Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 07/44 din 03.02.2014, emit următorul
ORDIN:
    1. Se aprobă Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat, conform anexei nr.1.
    2. Se aprobă modelul Certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, conform anexei nr.2.
    3. Se aprobă componenţa Comisiei de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat, conform anexei nr. 3.
    4. Reprezentanţii societăţii civile care vor fi incluşi în componenţa Comisiei vor fi selectaţi de Ministerul Tineretului şi Sportului în urma unui concurs al dosarelor depuse de solicitanţi în termen de o lună de la data publicării prezentului ordin.
    5. Subdiviziunile ministerului (Direcţia tineret, Direcţia financiară, Direcţia juridică) vor asigura realizarea prezentului Regulament în limita atribuţiilor funcţionale, printr-un proces eficient de conlucrare interdepartamentală.
    6. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării.
    7. Controlul asupra prezentului ordin mi-l asum.

    MINISTRUL TINERETULUI ȘI SPORTULUI             Octavian BODIŞTEANU

    Nr. T/525/A. Chişinău, 15 iulie 2014.

              Anexa nr.1
la Hotărîrea nr. T/525/A
din 15 iulie 2014

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de certificare
a instituţiilor gazdă
a activităţii de voluntariat
I. DISPOZIŢII GENERALE
    1. Comisia de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat (în continuare – Comisia) este un organ colegial, instituit pentru atribuirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat persoanelor juridice de drept public sau privat fără scop lucrativ în conformitate cu prevederile prezentului Regulament.
    2. Comisia activează pe lîngă Ministerul Tineretului şi Sportului.
    3. Prezentul Regulament stabileşte:
    1) cerinţele pentru atribuirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    2) atribuţiile, constituirea şi funcţionarea Comisiei de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat din Republica Moldova (drepturile şi responsabilităţile membrilor, şedinţele, examinarea petiţiilor, procedura de examinare a solicitării privind atribuirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat);
    3) modalitatea de acordare a certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    4) modalitatea de înregistrare a instituţiilor gazdă în Registrul instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat;
    5) modalitatea de realizare a controlului conformării la statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat.
    4. În sensul prezentului Regulament, sînt utilizate următoarele noţiuni:
    instituţia gazdă a activităţii de voluntariat  – este persoana juridică de drept public sau privat, fără scop lucrativ, care administrează activitatea de voluntariat şi care încheie, în condiţiile legii, contracte de voluntariat;
    voluntariat formal – voluntariatul prestat conform legislaţiei în vigoare în instituţiile gazdă a activităţii de voluntariat;
    voluntariat neformal – voluntariatul prestat din diverse raţiuni personale în afara raporturilor cu instituţiile gazdă a activităţii de voluntariat;
    forţa de muncă – totalitatea persoanelor apte de muncă, respectiv a acelor persoane care au aptitudini fizice şi intelectuale care să le permită exercitarea unei activităţi utile;
    forţa de muncă salariată – totalitatea persoanelor cu vîrste cuprinse în limitele legale de muncă care-şi exercită activitatea în baza unui contract de muncă într-o unitate economică sau socială – indiferent de forma ei de  proprietate – sau la persoane particulare (în baza unui contract sau a unei înţelegeri), în schimbul unei remuneraţii;
    forţa de muncă voluntară  – totalitatea persoanelor apte de muncă care desfăşoară activităţi de utilitate publică, pe baza consimţămîntului liber exprimat, excluzînd orice remunerare financiară sau materială;
    standarde minime de calitate pentru activitatea de voluntariat – norme obligatorii la nivel naţional, criterii măsurabile, a căror aplicare garantează asigurarea unui nivel minim de calitate al procesului de prestare a serviciilor de voluntariat.
II. CERINŢE PENTRU ATRIBUIREA STATUTULUI
DE INSTITUŢIE GAZDĂ A ACTIVITĂŢII DE VOLUNTARIAT
    5. Statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat se atribuie doar persoanelor juridice de drept public sau privat, fără scop lucrativ.
    6. Persoanele juridice de drept public, care solicită statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat sau prelungirea acestuia prezintă Comisiei de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat un dosar care conţine următoarele documente:
    1) cererea cu privire la recunoaşterea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    2) programul anual de voluntariat al instituţiei;
    3) regulament intern cu privire la implicarea voluntarilor;
    4) confirmare privind pregătirea şi experienţă corespunzătoare a coordonatorului de voluntari din cadrul instituţiei;
    5) raportul de activitate al programului de voluntariat precum şi programul anual de voluntariat al instituţiei (în cazul în care s-a deţinut statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat), semnat de către conducătorul şi contabilul organizaţiei/instituţiei şi autentificat prin ştampilă;
    7. Persoanele juridice de drept privat, fără scop lucrativ, care solicită statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat sau prelungirea acestuia, prezintă Comisiei de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat un dosar care conţine următoarele documente:
    1) cererea cu privire la recunoaşterea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    2) copia certificatului de utilitate publică (în cazul în care este deţinut):
    3) copia certificatului de înregistrare ori decizia de înregistrare, confirmată prin aplicarea semnăturii şi ştampilei solicitantului;
    4) copia statutului organizaţiei;
    5) programul anual de voluntariat al instituţiei;
    6) regulament intern cu privire la implicarea voluntarilor în organizaţie/instituţie;
    7) confirmare privind pregătirea şi experienţă corespunzătoare a coordonatorului de voluntari din cadrul instituţiei;
    8) raportul de activitate al programului de voluntariat precum şi programul anual de voluntariat al instituţiei (în cazul în care s-a deţinut statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat), semnat de către conducătorul şi contabilul organizaţiei/instituţiei şi autentificat prin ştampilă.
III. ATRIBUŢIILE COMISIEI.
DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE MEMBRILOR
    8. Comisia are următoarele atribuţii:
    1) examinează rapoartele şi documentele persoanelor juridice de drept public sau privat, fără scop lucrativ, care solicită statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat sau prelungirea acestuia;
    2) întocmeşte, actualizează şi menţine lista instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat şi a listei de interdicţie;
    3) decide asupra acordării, prelungirii, respingerii sau retragerii acestui statut;
    4) eliberează certificatul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, conform modelului din anexa nr. 2, sau refuză motivat eliberarea acestuia;
    5) informează Ministerul Tineretului şi Sportului, Ministerul Muncii Protecţiei Sociale şi Familiei, Ministerul Educaţiei, Ministerul Justiţiei, Ministerul Finanţelor şi alte autorităţi competente despre persoanele juridice cărora li s-a atribuit ori li s-a retras statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    6) efectuează controlul privind respectarea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat de către persoanelor juridice de drept public sau privat, fără scop lucrativ;
    7) avertizează instituţiile gazdă a activităţii de voluntariat în cazul în care acestea încalcă legislaţia;
    8) iniţiază procedura de retragere a certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat dacă organizaţia sau instituţia nu corespunde condiţiilor de atribuire a statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat sau dacă documentele prezentate conţin informaţii false;
    9) examinează petiţii în problemele ce ţin de competenţa sa;
    10) elaborează reguli, formulare, instrucţiuni, recomandări şi modele de documente ce ţin de atribuirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat şi le prezintă spre aprobare Ministerului Tineretului şi Sportului, care le face publice;
    11) aprobă modelul raportului instituţiei gazdă a activităţii de voluntariat privind realizarea planului de activitate;
    12) Publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi pe site-ul Ministerului Tineretului şi Sportului, în termen de 3 luni, raportul său de activitate pe anul expirat, precum şi lista actualizată a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat.
    9. Membrul Comisiei este în drept:
    1) să ia cunoştinţă de dosarele şi materialele prezentate Comisiei spre examinare şi să participe la examinarea lor;
    2) să-şi expună argumentele, să facă demersuri şi să prezinte materiale suplimentare;
    3) să propună spre examinare probleme ce ţin de competenţa Comisiei;
    4) să participe la adoptarea deciziilor prin vot şi să-şi expună, după caz, opinia separată;
    5) să solicite de la instituţiile gazdă a activităţii de voluntariat prezentarea informaţiei privind activitatea acestora.
    10. Membrul Comisiei este obligat:
    1) să-şi exercite atribuţiile în conformitate cu prevederile Legii voluntariatului, prezentul Regulament şi alte acte normative în vigoare;
    2) să participe la şedinţele Comisiei;
    3) să participe la elaborarea deciziilor Comisiei.
IV. MODUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
A COMISIEI
    11. Comisia este constituită din 11 membri, dintre care 5 reprezentanţi ai organelor administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniu şi 6 reprezentanţi ai sectorului neguvernamental, conform anexei nr. 3.
    12. Reprezentanţii societăţii civile sînt selectaţi prin concurs de către Ministerul Tineretului şi Sportului în baza dosarelor depuse de solicitanţi.
    13. În caz de eliberare a unor membri ai Comisiei din funcţiile publice deţinute, atribuţiile lor în cadrul acesteia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără a emite un alt ordin, iar în cazul membrilor Comisiei, reprezentanţi ai societăţii civile, se va aplica procedura de concurs.
    14. Candidat la funcţia de membru al Comisiei de certificare poate fi persoana care:
    1) cunoaşte limba de stat;
    2) este cetăţean al Republica Moldova;
    3) este desemnat de organele administraţiei publice centrale numite prin prezentul ordin sau de o organizaţie/instituţie a societăţii civile şi susţinut printr-o recomandare de cel puţin două organizaţii/instituţii ale societăţii civile;
    4) nu are antecedente penale.
    15. Membrii Comisiei sînt desemnaţi pe un termen de 3 ani.
    16. Mandatul de membru al Comisiei încetează în caz de:
    1) expirare a duratei mandatului;
    2) revocare;
    3) demisie;
    4) deces.
    17. Revocarea membrului Comisiei de certificare se face în cazul:
    1) încălcării legislaţiei;
    2) condamnării, în baza hotărîrii definitive şi irevocabile a instanţei de judecată, pentru comiterea unei infracţiuni;
    3) imposibilităţii, din motive de sănătate, de a-şi exercita atribuţiile mai mult de 4 luni consecutive confirmată prin certificatul medical;
    4) încetării activităţii în sectorul neguvernamental al reprezentantului societăţii civile;
    5) neparticipării fără motiv justificat de la 3 şedinţe consecutive;
    6) declarării dispariţiei fără urmă, în conformitate cu legea.
    18. În cazul încetării mandatului de membru al Comisiei, reprezentant al organelor administraţiei publice centrale, va fi desemnat un nou membru de către aceeaşi entitate care l-a desemnat pe primul, iar pentru desemnarea reprezentantului societăţii civile se va aplica procedura descrisă la pct. 12 al prezentului Regulament.
    19. Comisia este condusă de preşedintele Comisiei, desemnat de Ministerul Tineretului şi Sportului pe un termen de 3 ani.
    20. Preşedintele Comisiei are următoarele responsabilităţi:
    1) conduce lucrările Comisiei;
    2) reprezintă Comisia în relaţiile acesteia cu autorităţile publice;
    3) consultă membrii Comisiei şi stabileşte data şi ora desfăşurării şedinţelor;
    4) semnează deciziile Comisiei privind acordarea, prelungirea şi retragerea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, privind amînarea examinării sau respingerea solicitării ce ţine de atribuirea acestui statut;
    5) semnează certificatul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    6) exercită şi alte atribuţii ce ţin de buna funcţionare a Comisiei, ce reies din conţinutul prezentului Regulament.
    21. În cazul lipsei temporare sau imposibilităţii de exercitare a atribuţiilor, preşedintele desemnează un membru al Comisiei, care va asigura interimatul.
    22. Activitatea comisiei se desfăşoară în şedinţe ordinare cel puţin o dată în lună. În caz de necesitate, Comisia se convoacă în şedinţe extraordinare. Şedinţele Comisiei sînt publice.
    23. Şedinţele Comisiei sînt deliberative, dacă la ele participă 2/3 din membri.
    24. Comisia adoptă decizii cu votul majorităţii membrilor prezenţi. În caz de paritate de voturi se consideră că decizia nu a fost adoptată, iar examinarea cauzei se amînă.
    25. Pentru examinarea dosarelor parvenite Comisiei, la fiecare şedinţă se numeşte din rîndul membrilor Comisiei, prin rotaţie în ordine alfabetică, un raportor pentru dosarele care vor fi examinate la şedinţa următoare.
    26. Pînă la începerea examinării dosarului, membrul Comisiei este obligat să se autorecuze, dacă se află în conflict cu interesele organizaţiei necomerciale care solicită atribuirea statutului de instituţie gazdă activităţii de voluntariat.
    27. În cazul existenţei unor motive întemeiate, reprezentantul organizaţiei necomerciale care solicită atribuirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, poate cere recuzarea membrului Comisiei. Cererea de recuzare se examinează în cadrul Comisiei, care adoptă o decizie în acest sens.
    28. Lucrările şedinţei Comisiei sînt consemnate în proces-verbal, care conţine informaţii referitoare la prezenţa membrilor Comisiei şi a altor participanţi la şedinţă, conţinutul dezbaterilor, problemele puse la vot, rezultatele votării şi deciziile adoptate. Procesul-verbal se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile de la desfăşurarea şedinţei şi se semnează de către toţi membrii Comisiei participanţi la şedinţă.
    29. Ţinerea lucrărilor de secretariat ale Comisiei de certificare este asigurată de către Ministerul Tineretului şi Sportului
    30. Secretarul Comisiei are următoarele atribuţii:
    1) întocmeşte procesul-verbal al şedinţei;
    2) introduce informaţia cu privire la atribuirea, prelungirea sau retragerea certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat în Registrul instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat şi o publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi pe site-ul Ministerului Tineretului şi Sportului;
    3) publică pe site-ul Ministerului Tineretului şi Sportului ora, data şi locul desfăşurării şedinţelor Comisiei şi anunţă, în scris, membrii Comisiei şi persoanele invitate, inclusiv solicitanţii cu cel puţin 5 zile calendaristice înainte de data stabilită pentru şedinţă;
    4) primeşte, înregistrează şi expediază corespondenţa Comisiei;
    5) întocmeşte răspuns la petiţiile adresate Comisiei;
    6) transmite la indicaţia preşedintelui Comisiei în arhiva Ministerului Tineretului şi Sportului toate dosarele închise şi documentele ce le vizează;
    7) informează Ministerul Tineretului şi Sportului şi alte autorităţi competente despre persoanele juridice cărora li s-a atribuit ori li s-a retras statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    8) exercită, la indicaţia preşedintelui, şi alte atribuţii ce ţin de activitatea Comisiei.
V. EXAMINAREA PETIŢIILOR
    31.  Petiţiile sînt examinate de către Comisie în cursul activităţii sale obişnuite, în cadrul reuniunii ordinare, în conformitate cu Legea cu privire la petiţionare.
    32. Răspunsul la petiţie, aprobat de către Comisie, se semnează de către preşedinte.
VI. PROCEDURA DE EXAMINARE A SOLICITĂRII PRIVIND
ATRIBUIREA SAU PRELUNGIREA STATUTULUI DE INSTITUŢIE
GAZDĂ A ACTIVITĂŢII DE VOLUNTARIAT

    33. Comisia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii dosarului, examinează solicitarea privind atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat şi adoptă, după caz, una din trei decizii:
    1) atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat şi eliberarea sau prelungirea valabilităţii certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    2) amînarea examinării solicitării privind atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    3) respingerea solicitării privind atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat.
    34. Pentru atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat nu se percepe taxă.
    35. Decizia de atribuire sau prelungire a statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat şi de eliberare sau prelungire a valabilităţii certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat se adoptă pe baza raportului de examinare al dosarului prezentat de raportor membrilor Comisiei şi pe baza explicaţiilor în plenul şedinţei a reprezentanţilor solicitantului care asistă la şedinţa (dacă aceştia sînt prezenţi).
    36. Decizia de amînare a examinării solicitării privind atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat se adoptă dacă documentele prezentate Comisiei sînt incomplete. În acest caz, Comisia acordă solicitantului un termen de cel mult 30 de zile pentru înlăturarea neajunsurilor.
    37. Decizia de respingere a solicitării privind atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat se adoptă dacă solicitantul nu îndeplineşte cerinţele de la Capitolul II.
    38. Decizia Comisiei de certificare se motivează şi se comunică în scris solicitantului în termenii stabiliţi de lege.
    39. Persoana juridică de drept public sau privat, fără scop lucrativ, căreia i s-a atribuit sau prelungit statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat primeşte certificatul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, eliberat de Comisie, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării deciziei.
    40. Persoana juridică de drept public sau privat, fără scop lucrativ, dobîndeşte statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat din data adoptării deciziei privind atribuirea sau prelungirea acestui statut.
    41. Decizia de amînare sau respingere a solicitării privind atribuirea sau prelungirea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat şi eliberarea sau prelungirea valabilităţii certificatului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat poate fi atacată în conformitate cu Legea contenciosului administrativ.
VII. CERTIFICATUL DE INSTITUŢIE GAZDĂ
A ACTIVITĂŢII DE VOLUNTARIAT
    42. Certificatul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat (denumit în continuare certificat), realizat conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin este un act oficial prin care se atestă  dreptul de a folosi forţa de muncă voluntară şi care atestă îndeplinirea standardelor minime de calitate pentru activitatea de voluntariat.
    43. Certificatul permite instituţiilor gazdă să achiziţioneze şi să folosească instrumentele de lucru cu voluntarii prevăzute în actele normative din domeniu.
    44. Certificatul se eliberează pe un termen de 3 ani, iar valabilitatea lui poate fi prelungită ulterior pentru aceeaşi perioadă de timp.
    45. Pe perioada deţinerii certificatului, instituţia gazdă este obligată să respecte condiţiile care au stat la baza atribuirii statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat.
    46. În cazul depistării abaterilor de la condiţiile prevăzute pentru acordarea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, Comisia de Certificare va avertiza instituţia gazdă respectivă cu privire la abaterile depistate şi va cere înlăturarea acestora în cel mult 60 de zile. În cazul în care instituţia gazdă nu a înlăturat în termenul menţionat abaterile depistate, Comisia va adopta decizia de retragere a certificatului incluzînd-o în lista de interdicţie.
    47. Decizia de retragere a certificatului va fi adoptată şi în cazul în care se va constata de către organele competente că instituţia gazdă a făcut abuzuri privind managementul activităţii de voluntariat stabilite prin lege.
    48. Decizia de retragere a certificatului poate fi atacată în conformitate cu Legea contenciosului administrativ. În cazul în care decizia de retragere a certificatului a fost contestată în baza Legii contenciosului administrativ, decizia menţionată se suspendă pînă la adoptarea unei hotărîri definitive de către instanţa de judecată.
    49. Retragerea certificatului constituie temei de încetare a drepturilor legate de statutul de instituţia gazdă.
    50. Din momentul retragerii certificatului încetează facilităţile acordate în legătură cu statutul de instituţie gazdă.
    51. Lista de interdicţie este un înscris oficial şi este întocmită de către comisie în scopul limitării persoanelor juridice pentru o perioadă de 3 ani de a deţine statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat.
VIII. REGISTRUL DE STAT AL
INSTITUŢIILOR GAZDĂ A ACTIVITĂŢII
DE VOLUNTARIAT
    52. Registrul de stat al instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat este ţinut de Ministerul Tineretului şi Sportului.
    53. În Registrul instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat se introduc următoarele date:
    1) denumirea instituţiei gazdă a activităţii de voluntariat;
    2) data eliberării certificatului şi numărul acestuia;
    3) adresa şi datele de contact ale instituţiei gazdă a activităţii de voluntariat;
    4) numele şi prenumele conducătorului instituţiei gazdă a activităţii de voluntariat;
    5) data prelungirii termenului pentru statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, a expirării termenului sau, după caz, a retragerii statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat.
    54. Registrul de stat al instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat se ţine în limba de stat.
    55. Registrul şi datele care se conţin în el sînt publice.
    56. Ministerul Tineretului şi Sportului păstrează toate dosarele persoanelor juridice care au solicitat statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat. Dosarele conţin documentele depuse la solicitarea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat, cele pe care le întocmeşte Comisia şi cele pe care persoana juridică le prezintă ulterior, pe parcursul activităţii.
IX. CONTROLUL CONFORMĂRII LA STATUTUL
DE INSTITUŢIE GAZDĂ A ACTIVITĂŢII
DE VOLUNTARIAT
    57. Controlul privind respectarea statutului de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat se efectuează de către Comisia de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat.
    58. În exercitarea funcţiilor de control, Comisia este în drept:
    1) să solicite informaţii referitoare la activităţile persoanei juridice ce ţin de statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat;
    2) să ceară  explicaţii scrise organelor instituţiei gazdă şi membrilor ei;
    3) să sesizeze organele abilitate despre efectuarea de controale asupra respectării legislaţiei, inclusiv a celei fiscale;
    4) să ceară şi să primească de la autorităţile publice informaţia necesară pentru control;
    5) să solicite instituţiilor gazdă copii de pe documente şi/sau, după caz, documentele în original;
    6) să ceară raportul de activitate al programului de voluntariat, semnate de conducătorul asociaţiei şi avînd ştampila acesteia;
    7) să asiste la activităţile instituţiei gazdă;
    8) să exercite alte drepturi prevăzute de actele normative.
    59. Pentru exercitarea controlului asupra activităţii instituţiilor gazdă, Comisia este în drept să instituie grupuri de control, inclusiv cu specialişti în domeniu.
    60. Membrii Comisiei vor fi organizaţi în 3 grupuri de control care participă timp de 1 lună, prin rotaţie, la efectuarea controlului. Preşedintele fiecărui grup de control se numeşte din rîndul membrilor grupului de control prin rotaţie în ordine alfabetică. Acesta, după efectuarea controlului, este responsabil să întocmească şi să prezinte la şedinţa Comisiei:
    1) raportul privind rezultatele controlului efectuat;
    2) scrisorile de avertizare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat (dacă este cazul);
    3) propunerile de retragere a certificatului, în cazul în care nu s-au înlăturat abaterile depistate timp de  60 de zile sau s-au făcut abuzuri privind rambursarea cheltuielilor indispensabile activităţii de voluntariat stabilite prin lege, în vederea adoptării deciziei de retragere a certificatului.
    61. Finanţarea cheltuielilor aferente deplasării membrilor Comisiei pentru exercitarea funcţiei de control prin asistarea la activităţile instituţiei gazdă se face din contul şi în limita surselor financiare prevăzute pentru activităţile de tineret ale Ministerului Tineretului şi Sportului.
X. DISPOZIŢII SPECIALE
    62. Persoanele juridice de drept public sau privat, fără scop lucrativ, care doresc să implice voluntari în activitatea lor după adoptarea prezentului Regulament sînt obligate să obţină mai întîi statutul de instituţie gazdă a activităţii de voluntariat.


    anexa nr.2

Anexa nr. 3
la Hotărîrea nr. T/525/A
din  15 iulie 2014


COMPONENŢA
Comisiei de certificare a instituţiilor gazdă a activităţii de voluntariat
    5 reprezentanţi ai organelor administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniu:
    Ministerul Tineretului şi Sportului
    Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei
    Ministerul Educaţiei
    Ministerul Justiţiei
    Ministerul Finanţelor
    6 reprezentanţi ai societăţii civile