RMAEIE/2003
ID intern unic:  356639
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE ŞI INTEGRĂRII EUROPENE
REGULAMENT Nr. 2003
din  20.05.2003
Comisiei mixte moldo-ucrainene pentru
colaborarea În domeniul prevenirii accidentelor
industriale, catastrofelor, calamităților naturale
și lichidării consecințelor lor*
Publicat : 30.12.2009 în Tratate Internationale Nr. 40     art Nr : 472     Data intrarii in vigoare : 20.05.2003
    _____________________
    *Încheiat la Almatî la 28 septembrie 1995.
    În vigoare din 28 septembrie 1995.

Articolul l
Noţiuni generale
    Comisia mixtă moldo-ucraineană pentru colaborarea în domeniul prevenirii accidentelor industriale, catastrofelor, calamităţilor naturale şi lichidării consecinţelor lor (în continuare Comisia mixtă) acţionează în baza art. 5 al Acordului între Cabinetul de Miniştri al Ucrainei şi Guvernul Republicii Moldova cu privire la colaborarea în domeniul prevenirii accidentelor industriale, catastrofelor, calamităţilor naturale şi lichidării consecinţelor lor (în continuare Acord), semnat în or. Kiev pe data de 4 august 2001.
    Comisia mixtă moldo-ucraineană se creează de organele competente ale Ucrainei şi Republicii Moldova (din partea Ucrainei - Ministerul Ucrainei pe probleme de situaţii excepţionale şi pe probleme de protecţie a populaţiei de consecinţele catastrofei de la Cernobâl, din partea Republicii Moldova - Departamentul Situaţii Excepţionale al Republicii Moldova), care în continuare se numesc Părţi.
Articolul 2
Sarcinile Comisiei mixte
    1) Sarcinile principale ale Comisiei mixte sunt:
    a) elaborarea recomandărilor cu scopul desfăşurării de către Părţi a politicii coordonate în domeniul prevenirii accidentelor industriale, catastrofelor, calamităţilor naturale şi lichidării consecinţelor lor;
    b) elaborarea recomandărilor, menite să apropie prevederile  legislative Părţilor în aceste probleme;
    c) participarea în programele internaţionale respective ale cooperării  internaţionale în domeniul prevenirii accidentelor industriale, catastrofelor, calamităţilor naturale şi lichidării consecinţelor lor;
    d) elaborarea modului, regulilor şi procedurilor, care se referă la executarea prevederilor Acordului şi soluţionării întrebărilor discutabile între Părţi în interpretarea şi aplicarea Acordului menţionat;
    e) organizarea împreună cu subdiviziunile din subordine ale Părţilor, precum şi cu ministerele şi instituţiile interesate ale Părţilor, a planificării, pregătirii şi realizării activităţilor pentru executarea prevederilor Acordului.
    2) Realizarea sarcinilor, puse în sarcina Comisiei mixte, se îndeplineşte în ordinea prevăzută de Acord:
    a) organizarea şi îndeplinirea monitorizării proceselor periculoase tehnogene şi ecologice, precum şi ale fenomenelor naturale;
    b) prognoza accidentelor industriale,  catastrofelor, calamităţilor naturale  şi evaluarea consecinţelor lor;
    c) schimbul de informaţii şi tehnologii;
    d) schimbul de specialişti şi savanţi;
    e) organizarea mixtă a conferinţelor, seminarelor şi şedinţelor de lucru;
    f) planificarea, elaborarea şi realizarea în comun a proiectelor de cercetare, demonstrarea lor;
    g) evaluarea riscului pentru mediul înconjurător şi pentru sănătatea populaţiei în legătură  cu  posibilele  poluări  în  rezultatul  accidentelor industriale, catastrofelor şi calamităţilor naturale;
    h) evaluarea influenţei transfrontaliere ale accidentelor industriale, catastrofelor şi calamităţilor naturale asupra mediului înconjurător;
    i) elaborarea publicaţiilor, rapoartelor şi cercetărilor tematice;
    j) asigurarea legăturii între Părţi;
    k) pregătirea cadrelor;
    l) acordarea ajutorului la lichidarea consecinţelor accidentelor  industriale, catastrofelor şi calamităţilor naturale;
    m) coordonarea asigurării normaţiv-metodice a acţiunilor în situaţii excepţionale;
    n) întocmirea şi prezentarea spre examinare de către Părţi a rapoartelor anuale despre mersul îndeplinirii prezentului Acord.
    3) Comisia  mixtă  îndeplineşte  şi  altă  activitate  în  domeniul prevenirii accidentelor industriale, catastrofelor şi calamităţilor naturale şi lichidării consecinţelor lor, care poate fi coordonată de Părţi.
Articolul 3
Organizarea lucrului Comisiei mixte
    Comisia mixtă este constituită dintr-un număr egal de membri permanenţi de la fiecare Parte. Pentru soluţionarea problemelor concrete Comisia mixtă implică alţi specialişti ai Părţilor. La şedinţele Comisiei mixte pot participa cu drept de vot consultativ reprezentanţii ministerelor, instituţiilor şi organizaţiilor interesate ale statelor Părţi.
    Şedinţele planificate ale Comisiei mixte se desfăşoară nu mai rar de o dată pe an. Locul desfăşurării şedinţelor - pe rând în Ucraina şi Republica Moldova.
    La necesitate, în particular la apariţia sau în caz de pericol de apariţie a situaţiei excepţionale, care necesită adoptarea deciziei de către Comisia mixtă, poate fi desfăşurată şedinţa extraordinară a Comisiei mixte pe teritoriul acelei Părţi, care a propus desfăşurarea acesteia.
    Termenii şi locul desfăşurării şedinţei Comisiei mixte urmează să fie coordonate de Părţi. Copreşedintele Comisiei mixte din partea Părţii, pe teritoriul căreia are loc şedinţa ordinară a Comisiei mixte, în termen de nu mai târziu de 30 de zile până la desfăşurarea acesteia, expediază copreşedintelui Comisiei mixte al celeilalte Părţi o invitaţie scrisă, precum şi propunerile sale pentru agenda întrunirii. Agenda finală a întrunirii, luând în consideraţie propunerile ambelor Părţi, se coordonează în scris până la desfăşurarea şedinţei Comisiei mixte.
    Comisia mixtă activează în conformitate cu planurile de lucru anuale.
    Cheltuielile pentru desfăşurarea şedinţei Comisiei mixte se finanţează de către Partea pe teritoriul căreia se desfăşoară şedinţa.
    Partea,  care primeşte reprezentanţii celeilalte Părţi pentru participarea în activitatea prevăzută de Acord şi care nu este legată nemijlocit de acordarea ajutorului la lichidarea consecinţelor situaţiilor excepţionale, acoperă toate cheltuielile pentru aflarea şi transportarea lor pe teritoriul statului său, dacă Părţile nu coordonează altfel. Intrarea pe teritoriul statului Părţii care primeşte şi ieşirea de pe teritoriul acesteia se plăteşte de Partea care trimite. Fiecare decizie a Comisiei mixte se primeşte pe bază de consens. Rezultatele fiecărei şedinţe ale Comisiei mixte se documentează prin protocol, care se întocmeşte în două exemplare originale în limbile ucraineană şi moldovenească. Protocolul urmează a fi aprobat de Părţi. Deciziile primite la şedinţa Comisiei mixte şi incluse în protocol, intră în vigoare după aprobarea protocolului. Comisia mixtă poate primi decizii cu caracter de recomandare.
    Funcţiile preşedintelui la şedinţa Comisiei mixte se îndeplinesc de copreşedintele Comisiei mixte din partea acelui stat, pe teritoriul căruia are loc şedinţa. Limbile de lucru ale Comisiei mixte sunt limbile ucraineană, moldovenească şi rusă.
    Prezentul Regulament acţionează în cadrul acţiunii Acordului şi poate fi modificat cu acordul reciproc al Părţilor.
    Regulamentul este întocmit în două exemplare, în limbile rusă, ucraineană şi moldovenească, toate textele având aceeaşi putere juridică.
    Prezentul Regulament este valabil pe întreaga perioadă a activităţii Comisiei mixte şi intră în vigoare din momentul semnării.
    Semnat în or. Odessa la 20 mai 2003.