HGC1392/2016
ID intern unic:  368020
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 1392
din  22.12.2016
сu privire la modificarea şi completarea Regulamentului
privind restituirea taxei pe valoarea adăugată
Publicat : 22.12.2016 în Monitorul Oficial Nr. 452     art Nr : 1426d
    În scopul executării prevederilor art. 101, art. 1011 alin. (11) şi art. 102 alin.(8) pct. 1), 6), 7) şi 10) din Codul fiscal nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, ediţie specială din 8 februarie 2007), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    Regulamentul privind restituirea taxei pe valoarea adăugată, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 93 din 1 februarie 2013 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr. 27-30, art. 140), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1) la punctul 2:
    a) alineatul trei va avea următorul cuprins:
    „articolul 101 alineatul (5) din Codul fiscal, avînd ca bază livrările impozabile cu TVA, în conformitate cu art.104 lit.a), b), b1), f), g), h) şi i)  din Codul fiscal şi art.4 alin.(13) din Legea nr.1417-III din 17 decembrie 1997 pentru punerea în aplicare a titlului III al Codului fiscal;”;
    b) după alineatul şase se introduce un alineat nou cu următorul cuprins:
    „articolul 1011 din Codul fiscal
    6, în redacţia Legii nr.71 din 12 aprilie 2015 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative, pentru investiţiile (cheltuielile) capitale efectuate în clădiri  de producţie (destinate producerii mărfurilor sau serviciilor) începînd cu 1 mai 2015;”;
    c) alineatele opt şi nouă se abrogă;
    2) la punctul 13, subpunctul 2) va avea următorul cuprins:
    „2) subiectul impozabil a beneficiat de restituirea TVA de cel puţin două ori”;
    3) la punctul 19:
    a) propoziţia a doua va avea următorul cuprins:
    „30 de zile din acest termen sînt destinate pentru efectuarea controlului şi adoptarea deciziei de restituire, care include şi termenul specificat la art. 216 alin.(8) din Codul fiscal, iar 7 zile – pentru întocmirea documentelor de plată şi transmiterea acestora spre executare Trezoreriei de Stat.”;
    b) se completează în final cu o propoziţie cu următorul cuprins:
    „În cazul solicitării restituirii pentru perioada fiscală pentru care nu a expirat termenul de prezentare a Declaraţiei privind TVA, termenul de restituire se calculează din data expirării termenului de prezentare a Declaraţiei.”;
    4) punctul 32:
    a) la subpunctul 1), litera e) se abrogă;
    b) la subpunctul 6) literele a) şi b), cuvîntul „digital” se substituie cu cuvîntul „electronic”, la forma gramaticală corespunzătoare;
    c) subpunctul 7):
    la litera b), după cuvintele „subiectului impozabil” se introduc cuvintele „sau a brokerului vamal care a depus la organul vamal declaraţia vamală în formă electronică în numele subiectului impozabil”;
    la litera c), după cuvintele „subiectul impozabil” se introduc cuvintele „sau  brokerul vamal care a depus la organul vamal declaraţia vamală în formă electronică în numele subiectului impozabil”;
    d) subpunctele  10) şi 11) vor avea următorul cuprins:
    „10) pentru energia electrică, energia termică şi apa caldă destinate populaţiei – documentele care atestă livrările; în cazul livrării operatorilor reţelelor de distribuţie şi furnizorilor energiei electrice de către întreprinderile producătoare – actele de recepţie între operatorii reţelelor de distribuţie şi producători, respectiv între furnizorii energiei electrice şi producători, în celelalte cazuri – facturile fiscale ce confirmă livrările;
    11) pentru mărfurile şi serviciile livrate în conformitate cu art.104 lit.f) şi i) din Codul fiscal:
    a) copia declaraţiei vamale despre introducerea de către rezidentul zonei economice libere, rezidentul Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti sau rezidentul Aeroportului Internaţional Liber Mărculeşti a mărfurilor în zona economică liberă, în     Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti sau în Aeroportul Internaţional Liber Mărculeşti de pe restul teritoriului vamal al Republicii Moldova;
    b) contractul de livrare;
    c) copia certificatului rezidentului zonei economice libere, rezidentului Portului Internaţional Liber Giurgiuleşti sau rezidentului Aeroportului Internaţional Liber Mărculeşti căruia îi este efectuată livrarea;
    d) pentru livrările impozabile la cota zero a TVA:
    - de mărfuri – factura fiscală, în cazul în care este indicată zona economică liberă, Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti sau Aeroportul Internaţional Liber Mărculeşti ca punct de destinaţie;
    - de servicii – factura fiscală eliberată pe faptul acordării serviciilor, al căror loc de livrare reprezintă zona economică liberă, Portul Internaţional Liber Giurgiuleşti sau Aeroportul Internaţional Liber Mărculeşti;”;
    e) subpunctul 15) se completează cu litera d) cu următorul cuprins:
    „d) în cazul investiţiilor (cheltuielilor) capitale în clădiri de producţie (destinate producerii mărfurilor sau serviciilor), care sînt date în exploatare şi utilizate conform destinaţiei lor finale, suplimentar la documentele specificate la lit. a)-c) – procesul-verbal de recepţie finală, extrasul documentului cadastral ce atestă înscrierea acestora în registrul bunurilor imobiliare;”;
    f) se completează cu subpunctele 19)-21) cu următorul cuprins:
    „19) pentru livrarea produselor din biomasă lemnoasă, erbacee şi din fructe destinată producerii energiei termice şi apei calde:
    a) contractul în baza căruia au fost efectuate livrări la cota zero a TVA;
    b) scrisoarea beneficiarului pe formular oficial privind confirmarea faptului utilizării volumului (cantităţii) procurat(e) conform destinaţiei;
    c) facturile fiscale pentru livrările impozitate la cota zero a TVA;
    20) pentru livrările de mărfuri şi servicii destinate proiectului „Reabilitarea străzilor centrale şi modernizarea iluminatului public al centrului municipiului Chişinău”:
    a) contractul în baza căruia au fost efectuate livrări la cota zero a TVA;
    b) în cazul prestării serviciilor şi lucrărilor, actul de executare a lucrărilor;
    c) factura fiscală, contrasemnată de către un reprezentant autorizat al Primăriei municipiului Chişinău sau al beneficiarului;
    d) copia scrisorii Primăriei municipiului Chişinău pe formular oficial, cu indicarea denumirii beneficiarului şi a proiectului, cu confirmarea că acesta beneficiază de aplicarea cotei zero a TVA la mărfurile, serviciile şi lucrările procurate în  Republica Moldova, destinate realizării proiectului „Reabilitarea străzilor centrale şi modernizarea iluminatului public al centrului municipiului Chişinău”;
    21) pentru livrările de mărfuri şi servicii destinate Programului de investiţii prioritare prevăzut de Studiul de fezabilitate la Programul de alimentare cu apă şi tratare a apelor uzate în municipiul Chişinău:
    a) contractul în baza căruia au fost efectuate livrări la cota zero a TVA;
    b) în cazul prestării serviciilor şi lucrărilor, actul de executare a lucrărilor;
    c) factura fiscală, contrasemnată de către un reprezentant autorizat al S.A. „Apă-Canal Chişinău” sau al beneficiarului;
    d) copia scrisorii S.A. „Apă-Canal Chişinău” pe formular oficial, cu indicarea denumirii beneficiarului şi a proiectului, cu confirmarea că acesta beneficiază de aplicarea cotei zero a TVA la mărfurile, serviciile şi lucrările procurate în Republica Moldova, destinate realizării Programului de investiţii prioritare prevăzut de Studiul de fezabilitate la Programul de alimentare cu apă şi tratare a apelor uzate în municipiul Chişinău.”

    PRIM-MINISTRU                                                            Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                            Octavian Armaşu

    Nr. 1392. Chişinău, 22 decembrie 2016.