HGM56/2017 ID intern unic: 368825 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 56
din 06.02.2017 | |
cu privire la Consiliul Național de Planificare a Teritoriului | |
Publicat : 10.02.2017 în Monitorul Oficial Nr. 40-49 art Nr : 102 | |
MODIFICAT HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18 În conformitate cu prevederile art.11 alin. (5) din Legea nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.131-133, art.1018), cu modificările și completările ulterioare, în vederea elaborării Planului de amenajare a teritoriului național și a planurilor regionale de amenajare a teritoriului, Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se instituie Consiliul Național de Planificare a Teritoriului pentru supravegherea și coordonarea elaborării Planului de amenajare a teritoriului național și a planurilor regionale de amenajare a teritoriului. 2. Se aprobă: 1) Regulamentul Consiliului Național de Planificare a Teritoriului, conform anexei nr.1; 2) componența Consiliului Național de Planificare a Teritoriului, conform anexei nr. 2. [Pct.2 modificat prin HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] [Pct.3 abrogat prin HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] PRIM-MINISTRU Pavel FILIP Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale şi construcţiilor Vasile Bîtca Nr. 56. Chişinău, 6 februarie 2017. Anexa nr. 1
la Hotărîrea Guvernului nr. 56 din 6 februarie 2017 REGULAMENTUL
1. Regulamentul Consiliului Național de Planificare a Teritoriului (în continuare – Regulament) stabilește statutul juridic, componența, atribuțiile și modul de funcționare a Consiliului Național de Planificare a Teritoriului (în continuare – Consiliu). Consiliului Național de Planificare a Teritoriului I. DISPOZIŢII GENERALE 2. Consiliul nu are personalitate juridică și își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituției Republicii Moldova, legilor, hotărîrilor și dispozițiilor Guvernului, altor acte normative, precum și ale prezentului Regulament. 3. Prezentul Regulament stabilește sarcina principală a Consiliului, care rezidă în supravegherea procesului de elaborare a Planului de amenajare a teritoriului național și a planurilor de amenajare a teritoriilor regionale, finanțate din bugetul de stat. II. SARCINILE PRINCIPALE ALE CONSILIULUI
4. Consiliul are următoarele obiective: 1) coordonează activitățile autorităților administrației publice centrale și locale în vederea elaborării documentației de amenajare a teritoriului; [Pct.4 subpct.1) modificat prin HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] 2) asigură transparența utilizării mijloacelor financiare alocate. 5. Consiliul are următoarele sarcini: 1) asigură colaborarea intersectorială pentru elaborarea documentației de amenajare a teritoriului; 2) asigură monitorizarea valorificării mijloacelor financiare alocate pentru elaborarea Planului de amenajare a teritoriului național și a planurilor de amenajare a teritoriilor regionale. III. DREPTURILE ȘI OBLIGAȚIILE CONSILIULUI
6. Pentru atingerea obiectivelor și îndeplinirea atribuțiilor sale de bază, stabilite în prezentul Regulament, Consiliul are următoarele drepturi.1) să antreneze în activitatea sa instituții de stat și private, organizații neguvernamentale, institute de cercetări științifice, precum și experți independenți; 2) să adopte decizii cu caracter de recomandare în chestiunile ce țin de competența sa și să asigure transparența acestora; 3) să solicite și să primească din partea autorităților publice centrale și locale, a instituțiilor din domeniului politicilor de ramură informațiile necesare pentru elaborarea Planului de amenajare a teritoriului național și a planurilor de amenajare a teritoriilor regionale; 4) să promoveze deciziile ce țin de competența sa Guvernului spre examinare și aprobare; 5) să propună, după caz, constituirea de consilii și grupuri de lucru interministeriale, cu rol consultativ, în scopul examinării problemelor și coordonării acțiunilor prioritare de interes național, regional și intersectorial din domeniul planificării teritoriale; [Pct.6 subpct.5) introdus prin HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] 6) să monitorizeze activitatea consiliilor și grupurilor de lucru interministeriale create. [Pct.6 subpct.6) introdus prin HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] 7. Pentru atingerea obiectivelor și îndeplinirea atribuțiilor de bază stabilite în prezentul Regulament, Consiliul are următoarele obligații: 1) să elaboreze și să aprobe Planul de acțiuni privind elaborarea Planului de amenajare a teritoriului național și a planurilor de amenajare a teritoriilor regionale; 2) să întocmească procesele-verbale ale ședințelor Consiliului și să țină evidența acestora; 3) să prezinte informații, rapoarte și dări de seamă Guvernului, la cererea acestuia; 4) să îndeplinească și alte obligații care derivă din obiectivele sale de activitate. IV. ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII CONSILIULUI
8. Consiliul este format din:1) președinte; 2) vicepreședinte; 3) secretar; 4) membrii consiliului. 9. Președintele are următoarele atribuții: 1) stabilește data și locul desfășurării ședinței; 2) convoacă ședințele ordinare ale Consiliului; 3) convoacă ședințele extraordinare; 4) organizează activitatea Consiliului; 5) invită la ședințele Consiliului, după caz, conducători și specialiști din autoritățile publice centrale și locale, alte instituții, precum și experți independenți; 6) reprezintă Consiliul în relațiile cu terțe părți, în limita competenței sale, și este responsabil de chestiunile aferente domeniului de activitate a Consiliului. 10. Vicepreședintele Consiliului îndeplinește atribuțiile președintelui în lipsa acestuia. [Pct.10 în redacția HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] 11. Secretarul asigură funcționarea Consiliului și exercită următoarele atribuții: 1) întocmește procesele-verbale ale ședințelor Consiliului; 2) la indicația președintelui, organizează ședințele Consiliului, asigură schimbul de informații între membrii Consiliului, precum și orice alte activități specifice; 3) execută dispozițiile președintelui Consiliului; 4) menține relațiile Consiliului cu autoritățile publice centrale și locale, cu societatea civilă și cu alte instituții; 5) elaborează rapoartele respective cu privire la activitatea Consiliului; 6) asigură reflectarea activității Consiliului în mass-media; 7) informează Consiliul despre executarea hotărîrilor sale anterioare. 12. Secretarul Consiliului nu are drept de vot. 13. Membrii Consiliului au următoarele drepturi și obligații: 1) să ia cunoștință de materialele prezentate Consiliului spre examinare, să le studieze și să le verifice; 2) să participe prin vot la adoptarea de hotărîri cu privire la chestiunile în discuție; 3) să-și exercite atribuțiile în conformitate cu legislația și prezentul Regulament. 14. Consiliul se întrunește în ședințe ordinare, care se convoacă trimestrial, și în ședințe extraordinare, care se convoacă în caz de necesitate. 15. Ședințele Consiliului se deschid și sînt prezidate de președinte. În cazul în care președintele Consiliului lipsește, ședința este deschisă și prezidată de vicepreședintele Consiliului. 16. Materialele referitoare la chestiunile supuse examinării în cadrul Consiliului se prezintă secretarului de către raportor cu cel puțin 5 zile înainte de ședință. 17. Proiectul ordinii de zi a ședinței Consiliului și materialele aferente chestiunilor vizate se expediază membrilor Consiliului de către secretarul acesteia cu cel puțin 2 zile înainte de data şedinţei. 18. Ședințele sînt deliberative dacă la ele participă mai mult de 1/2 din numărul membrilor Consiliului. 19. Deciziile privind chestiunile examinate se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor Consiliului prezenți la ședință. 20. Membrii Consiliului care nu sînt de acord cu hotărîrea adoptată au dreptul la opinie separată, care se consemnează în procesul-verbal al şedinţei. 21. Procesul-verbal se semnează de către președintele ședinței și secretarul Consiliului. Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului nr. 56/2017 COMPONENŢA
Ministrul agriculturii, dezvoltării regionale și mediului, președinte al ConsiliuluiConsiliului Național de Planificare a Teritoriului Secretarul general de stat al Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, vicepreședinte al Consiliului Șeful Direcției planificare spațială a Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, secretar al Consiliului Secretarul de stat al Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului (în domeniul dezvoltării regionale și rurale) Secretarul de stat al Ministerului Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului (în domeniul protecției mediului și resurselor naturale) Secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii (în domeniul construcțiilor și infrastructurii drumurilor) Secretarul de stat al Ministerului Finanțelor Secretarul de stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării (în domeniul culturii) Secretarul de stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării (în domeniul tineret și sport) Secretarul de stat al Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale (în domeniul sănătății publice) Secretarul de stat al Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale (în domeniul politici demografice) Secretarul de stat al Ministerului Afacerilor Interne (în domeniul gestionării crizelor și situațiilor de urgență, rezervelor materiale de stat și de mobilizare) Directorul Agenției Servicii Publice Directorul general adjunct al Agenției Relații Funciare și Cadastru Directorul general al Agenției de Investiții Directorul executiv al Congresului Autorităților Locale din Moldova Președintele Uniunii Geodezilor, Geologilor și Inginerilor Cadastrali din Republica Moldova Reprezentantul Uniunii Arhitecților din Republica Moldova (domeniul amenajarea teritoriului și urbanism) [Anexa nr.2 în redacția HG786 din 01.08.18, MO285-294/03.08.18 art.819; în vigoare 03.08.18] |