OSFSM707/2018
ID intern unic:  378824
Версия на русском
Versiunea originala
Fişa actului juridic

Republica Moldova
SERVICIUL FISCAL DE STAT
ORDIN Nr. 707
din  28.12.2018
cu privire la aprobarea Componenței nominale, Secretarului și a
Regulamentului de activitate ale Colegiului Serviciului Fiscal de Stat
Publicat : 04.01.2019 în Monitorul Oficial Nr. 1-5     art Nr : 53     Data intrarii in vigoare : 04.01.2019
    MODIFICAT
    OSFS166 din 08.04.19, MO132-138/12.04.19 art.683; în vigoare 12.04.19


    În scopul asigurării aplicării uniforme, corecte și nediscriminatorii a reglementărilor legislației fiscale, identificării soluțiilor optime pentru problemele apărute în procesul administrării fiscale, în conformitate cu prevederile art. 132 alin. (61) și alin. (8) și art. 1323 alin. (10) din Codul Fiscal,
ORDON :
    1. Se aprobă componența nominală a Colegiului Serviciului Fiscal de Stat, conform anexei nr.1.
    2. Se numește Secretar al Colegiului Serviciului Fiscal de Stat - dna Stici Diana - Șef Secție management operațional a Direcției Management Organizațional
    3. Se aprobă Regulamentul de activitate al Colegiului Serviciului Fiscal de Stat, conform anexei nr.2.
    4. Deciziile emise de Directorul Serviciului Fiscal de Stat în baza Hotărîrilor Colegiului sunt obligatorii și executorii pentru toți angajații și subdiviziunile Serviciului Fiscal de Stat.
    5. Se abrogă Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr. 29 din 10 aprilie 2017 „Cu privire la aprobarea Regulamentului de activitate a Consiliului executiv al Serviciului Fiscal de Stat”.
    6. Direcția expertiză juridică a Serviciului Fiscal de Stat va asigura publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
    7. Prezentul ordin intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

    DIRECTORUL SERVICIULUI
    FISCAL DE STAT                                                     Serghei PUŞCUŢA

    Nr. 707. Chişinău, 28 decembrie 2018.


Anexa nr.1 
la Ordinul SFS nr. 707 din 28 decembrie 2018

Componența nominală a Colegiului Serviciului Fiscal de Stat
    Pușcuța Serghei - Director  al SFS, Președintele Colegiului;
Membrii Colegiului:
    Lichii Iuri – Director adjunct al SFS;
    Țurcanu Igor – Director adjunct al SFS;
    Botnari Ludmila – Director adjunct interimar al SFS;
    Belous Victoria – Șef Direcție expertiză juridică a SFS;
    Golban Olga – Șef Direcție generală metodologia impozitelor și taxelor a SFS;
    Nemerenco Nicoleta – Șef Direcție generală conformare a SFS.

Anexa nr.2
la Ordinul SFS nr. 707 din 28 decembrie 2018

REGULAMENT
de activitate a Colegiului Serviciului Fiscal de Stat

I. Dispoziții generale
    1. Colegiul Serviciului Fiscal de Stat (în continuare – Colegiu) este un organ colegial pentru examinarea situațiilor ce țin de administrarea fiscală, de activitatea Serviciului Fiscal de Stat (în continuare-SFS) și de politicile promovate în administrarea fiscală.
    [Pct.1 în redacția OSFS166 din 08.04.19, MO132-138/12.04.19 art.683; în vigoare 12.04.19]
    2. Colegiul nu dispune de personalitate juridică și își desfășoară activitatea în temeiul prezentului Regulament.
II. Componența Colegiului
    3. Colegiul și componența acestuia se aprobă prin Ordinul SFS. Directorul  SFS, odată cu numirea în funcție, devine Președintele Colegiului. În lipsa acestuia, funcțiile le exercită directorul adjunct al SFS, care îl substituie.
    4. Membru al Colegiului poate fi orice angajat al SFS, ținînd cont de nivelul de calificare şi experiența de lucru, fiind numit fără a-și înceta activitatea în funcția deținută.
    5. Membrul Colegiului îşi încetează activitatea în Colegiu la încetarea raporturilor de serviciu, sau la inițiativa Președintelui Colegiului.
III. Atribuțiile Colegiului
    6. Colegiul are următoarele atribuții:
    - examinarea și aprobarea Hotărîrilor referitoare la subiectele de importanță majoră în administrarea fiscală, de planificare a activităților și de dezvoltare strategică a SFS;
    - examinarea și aprobarea propunerilor strategice cu privire la optimizarea și perfecționarea procedurilor de administrare fiscală;
    - identificarea soluțiilor strategice aferente subiectelor discutate în Colegiu și înaintarea Hotărîrilor Directorului SFS pentru adoptarea deciziei;
    - emiterea soluției fiscale individuale anticipate.
    [Pct.6 în redacția OSFS166 din 08.04.19, MO132-138/12.04.19 art.683; în vigoare 12.04.19]
IV. Drepturile și obligațiile membrilor Colegiului
    7. Membrii Colegiului au următoarele drepturi şi obligații:
    a) să solicite și să primească toate informațiile necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor sale;
    b) să ofere recomandări şi propuneri în legătură cu subiectele abordate în cadrul ședințelor Colegiului;
    c) să participe activ la ședințele Colegiului;
    d) să aplice raționamentul profesional astfel, ca opiniile expuse în cadrul ședințelor Colegiului să aibă drept scop perfecționarea administrării fiscale şi dezvoltarea SFS;
    e) să se expună pe marginea fiecărei probleme puse în discuție la Colegiu. În cazul în care în procesul expunerii propunerilor pe marginea problemelor discutate, membrii Colegiului au opinii separate, urmează să le expună inclusiv și în scris pentru a fi anexate la materialele examinate și, după necesitate, incluse în procesul-verbal;
    f) Președintele, Secretarul și membrii Colegiului sunt obligați să nu dezvăluie informațiile confidențiale şi datele cu caracter personal care le-au devenit cunoscute în cadrul activității respective.
V. Modul de organizare a activității Colegiului
    8. Ședințele Colegiului se convoacă după necesitate, la decizia Președintelui Colegiului.
    9. La ședințele Colegiului pot participa, în calitate de invitați, şi alți reprezentanți, specialiști în domeniu din cadrul SFS sau, după caz, persoane terțe. În cazul în care se examinează aspecte care conțin secret fiscal, participarea persoanelor terțe nu va fi acceptată.
    [Pct.9 modificat prin OSFS166 din 08.04.19, MO132-138/12.04.19 art.683; în vigoare 12.04.19]
    10. Ordinea de zi a ședinței Colegiului se aprobă de către Președintele Colegiului în funcție de problemele inițiate.
    11. Informarea membrilor Colegiului și a invitaților despre ordinea de zi, locul desfășurării, data și ora desfășurării ședințelor Colegiului se pune în sarcina Secretarului Colegiului (în continuare – Secretar). Acesta nu are drept de vot.
    12. Persoanele de conducere și de execuție ale subdiviziunilor responsabile de competența cărora țin subiectele incluse pe ordinea de zi a ședinței Colegiului, în termen de 3 zile lucrătoare (în cazul în care nu este prevăzut alt termen) pînă la ședința Colegiului, prezintă Secretarului pachetul de documente pe subiectele respective.
    13. Materialele prezentate Colegiului urmează să fie coordonate cu subdiviziunile responsabile și contrasemnate de directorul adjunct al SFS, care asigură patronarea subdiviziunii corespunzătoare. În cazul, cînd subiectele sunt acceptate pentru examinare, Secretarul multiplică și înmînează materialele pentru toți membrii Colegiului.
    14. Ședința Colegiului este deliberativă, dacă la ea participă cel puțin 4 persoane din componența acestuia.
VI. Adoptarea hotărârilor
    15. Colegiul aprobă Hotărâri cu simpla majoritate a voturilor membrilor și Președintelui Colegiului, prezenți la ședință. În caz de egalitate a voturilor, votul Președintelui este decisiv.
    16. Hotărârile Colegiului vor fi incluse în procesul-verbal al ședinței. În baza Hotărârilor respective, Directorul SFS va emite decizii.
    17.  În cazul soluției fiscale individuale anticipate, emiterea acesteia se aprobă de Colegiu.
VII. Dispoziții finale
    18. Secretarul Colegiului, la finalul ședinței, întocmește procesul-verbal, care include informația despre subiectele abordate și Hotărârile adoptate, indicînd numărul de persoane ce au votat „pro” și „contra” Hotărârii adoptate cu identificarea acestora.
    19. Executarea Hotărârilor Colegiului se monitorizează de subdiviziunile indicate în Hotărârile corespunzătoare, iar materialele examinate și copiile Hotărârilor adoptate se păstrează în dosarele subdiviziunilor ce au inițiat examinarea subiectului, iar originalele proceselor-verbale și ale Hotărârilor – la Secretarul Colegiului.
    20. Deciziile emise de Directorul SFS, în temeiul Hotărârilor Colegiului, urmează a fi aduse la cunoștința persoanelor cointeresate și angajaților SFS prin intermediul poștei electronice de către Secretarul Colegiului.
    21. Soluția fiscală individuală anticipată emisă de către Colegiu se aduce la cunoștințа persoanelor față de care se aplică și, după caz, altor organe cu atribuții de administrare fiscală.
    22. Modificările sau completările prezentului Regulament pot fi efectuate la propunerile membrilor și Președintelui Colegiului prin ordinul Serviciului Fiscal de Stat.