HGA561/1995 ID intern unic: 293270 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 561
din 10.08.1995 | |
pentru aprobarea, modificarea şi completarea unor acte normative ale Guvernului Republicii Moldova în domeniul privatizării | |
Publicat : 31.08.1995 în Monitorul Oficial Nr. 48-49 art Nr : 370 | |
MODIFICAT
HG955 din 19.10.99, MO116-119/21.10.99 art.1010 HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651 HG1056 din 12.11.97, MO2-4/15.01.98 art.2 Notă: În tot textul hotărîrii cuvintele "Concursurile publice", "patrimoniul de stat" şi "Ministerul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat" se substituie prin cuvintele "concursurile comerciale", "patrimoniul public" şi "departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor" conform Hot. Guv. nr.713 din 29.06.98
Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
Modificările şi completările operate în unele acte normative ale Guvernului Republicii Moldova (anexa nr. 1);
Regulamentul concursurilor comerciale pentru cumpărarea pachetelor unice de acţiuni în procesul privatizării (anexa nr. 2);
Indicaţii metodice privind modul de calculare a cotelor patrimoniale ale fondatorilor (asociaţilor) întreprinderilor (asociaţiilor) intergospodăreşti din complexul agroindustrial (anexa nr. 3);
Regulamentul cu privire la concursurile comerciale pentru privatizarea obiectelor patrimoniului public (anexa nr. 4).
2. Seabrogă Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.607 din 23 septembrie 1993 "Despre aprobarea Regulamentului cu privire la desfăşurarea concursurilor de vînzare-cumpărare a patrimoniului publicîn procesul privatizării" (Monitorul Parlamentului Republicii Moldova, 1993, nr. 9, art. 276).
PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVA Andrei SANGHELI
Chişinău, 10 august 1995.
Nr. 561.
Contrasemnează:
Ministrul privatizării şi
administrării proprietăţii
de stat Ceslav Ciobanu
Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr. 561
din 10 august 1995
Modificări şi completări operate în unele acte normative
ale Guvernului Republicii Moldova
1. La Regulamentul cu privire la procurarea fără concurs de cătreparticipanţii la privatizare a acţiunilor întreprinderilor supuse privatizării contra bonuri patrimoniale, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 568 din 7 septembrie 1993 (Monitorul Parlamentului Republicii Moldova, 1993, nr. 9, art.269; Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1994, nr. 15, art. 129);
în punctul 1 după cuvintele "pînă la 20%" vor urma cuvintele "(sau 40% în cazul întreprinderilor de stat specializate pentru plasarea în cîmpul muncii a persoanelor handicapate)";
în subpunctul 2 din punctul 7 şi în punctul 8 după cuvintele "20 la sută" vor urma cuvintele "(sau 40 la sută în cazul întreprinderilor de stat specializate pentru plasarea în cîmpul muncii a persoanelor handicapate)";
Regulamentul se completează cu punctul 12/1 care va avea următorul cuprins:
"12/1. În cazul în care la procurarea fără concurs a acţiunilor întreprinderii au fost admise persoane care în conformitate cu art. 11 punctul 4 al Legii "Cu privire la privatizare" nu dispuneau de acest drept, numărul de acţiuni procurate de persoanele date va fi recalculat.
Această recalculare se va efectua în baza preţului de licitaţie:
a) în cazul în care societatea pe acţiuni a fost clasificată în categoria B sau C - preţul iniţial anunţat în Comunicatul informativ;
b) în cazul în care societatea pe acţiuni a fost clasificată în categoria D sau E - la preţul final de vînzare al acţiunilor la ultima licitaţie.
Persoanele indicate se exclud din Lista abonaţilor la acţiuni şi se includ în Lista de plată a acţiunilor, în care numărul de acţiuni al fiecărei persoane se determină în funcţie de preţul acţiunilor la licitaţia republicană. Adeverinţele provizorii eliberate acţionarilor, se declară nevalabile.
Restul de acţiuni, format ca rezultat al recalculării, rămîne la dispoziţia Ministerului Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat".
2. La "Regulamentul licitaţiilor "cu strigare" aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 316 din 17 mai 1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr. 36-37, art. 283):
ultimul subalineat al puntului 14 se completează cu următoarea propoziţie: "Persoanele juridice străine sînt în drept să participe la licitaţie numai în cazul în care statul străin deţine mai puţin de 10 la sută din patrimoniul lor";
în anexa nr. 3 în punctul 2.8 după cuvintele "le-a acceptat" urmează cuvintele "în scris".
3. În punctul 19 al Regulamentului cu privire la transformarea întreprinderilor de stat privatizate contra bonuri patrimoniale la licitaţiile "cu strigare", aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 316 din 17 mai 1995 cuvintele "într-un termen de o lună după încheierea contractului de vînzare-cumpărare a obiectului" se substituie prin cuvintele "într-un termen de două luni de la data punerii în aplicare a prezentului Regulament".
4. La Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.566 din 29 iulie 1994 "Cu privire la aprobarea Listelor obiectelor industriei de prelucrare din complexul agroindustrial, 50 la sută din acţiunile şi (sau) costul cărora vor fi distribuite gratuit furnizorilor de materii prime":
în anexa nr. 1 compartimentul "Subcomplexul de vinificaţie" se completează cu următoarele poziţii:
Centrul vinicol "Sălcuţa" Sălcuţa, r-nul Căuşeni,
Fabrica de vinuri "Săiţi" Săiţi, r-nul Căuşeni,
Fabrica de vinuri "Glia" Fetiţa, r-nul Cimişlia,
Fabrica de vinuri "Struguraş", Pleşeni, r-nul Cantemir,
Fabrica de vinuri "Cociulia," Cociulia, r-nul Cimişlia,
Întreprinderea de producţie şi comerţ Negureni, r-nul Teleneşti,
Fabrica de vinuri de arendă "Chirsova" Chirsova, r-nul Comrat,
Fabrica de vinuri "Zîmbreni" Zîmbreni, r-nul Ialoveni,
Combinatul de producere, colectare
şi prelucrare a strugurilor "Comrat" Comrat;
din anexa nr.1 se exclud toate poziţiile de la compartimentul
"Asociaţia de producţie "Moldmejcombifuraj";
în anexa nr. 2 compartimentul "Subcomplexul de vinificaţie" se completează cu următoarele poziţii:
Fabrica de vinuri "Ciumai" Ciumai, r-nul Taraclia,
Întreprinderea de stat "Sîngera or. Chişinău;
în anexa nr. 2 din compartimentul "Subcomplexul de vinificaţie" se exclude poziţia:
Sovhozul "Moldova" Mileştii Mici, Ialoveni
[Anexa nr.2 abrogată prin HG1056 din 12.11.97, MO2-4/15.01.98 art.2]
Anexa nr. 3
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr.561
din 10 august 1995
INDICAŢII METODICE
privind modul de calculare a cotelor patrimoniale ale
fondatorilor (asociaţilor) întreprinderilor (asociaţiilor)
intergospodăreşti din complexul agroindustrial
I. Dispoziţii generale
1. Prezentele Indicaţii metodice sînt elaborate în baza Legilor "Cu privire la proprietate", "Cu privire la privatizare", "Cu privire la Programul de stat de privatizare pentru anii 1995-1996", alte acte normative şi stabilesc modul de determinare a cotelor patrimoniale ale fondatorilor (asociaţilor) în întreprinderile(asociaţiile) intergospodăreşti din complexul agroindustrial (în continuarie -întreprinderi intergospodăeşti).
2. Indicaţiile metodice vizează întreprinderile intergospodăreşti din complexul agroindustrial, inclusiv obiectele asociaţiei "Moldagroconstrucţia" de importanţă raională (interraională) şi republicană.
[Pct.3 abrogat prin HG1056 din 12.11.97, MO2-4/15.01.98 art.2]
4. Pentru determinarea componenţei fondatorilor (asociaţilor) se folosesc hotărîrile Guvernului, hotărîrile ministerelor de ramură (departamentelor) şi/sau organelor administraţiei publice locale,adoptate în perioada constituirii întreprinderilor respective.
5. Determinarea cotei de participare a fiecărui fondator (asociat) în patrimoniul întreprinderii intergospodăreşti, pregătirea documentelor de reorganizare şi privatizare a obiectului ţine de competenţa Comisiei
de privatizare a întreprinderii intergospodăreşti.
6. La acţionarea şi privatizarea întreprinderilor intergospodăreşti valoarea estimativă a patrimoniului acestor întreprinderi se determină în baza documentelor de evidenţă contabilă în conformitate cu legislaţia.
[Pct.7 abrogat prin HG1056 din 12.11.97, MO2-4/15.01.98 art.2]
II. Modul de determinare a cotelor patrimoniale ale fondatorilor
(asociaţilor) în întreprinderileintergospodăreşti de importanţă raională (interraională) 8. Comisia de privatizare a întreprinderii intergospodăreşti, în baza documentelor de evidenţă contabilă, stabileşte pe ani depunerile patrimoniale iniţiale ale fiecărui fondator (asociat) în expresie bănească şi procentuală.
În cazul în care depunerile iniţiale au fost vărsate de către fondatori (asociaţi) în diferiţi ani, aceste depuneri vor fi recalculate la data respectivă de modificare a componenţei numerice a fondatorilor(asociaţilor).
În cazul în care fondatori (asociaţi) ai întreprinderilor intergospodăreşti sînt organe ale administraţiei publice locale şi/sau organe ierarhic superioare din complexul agroindustrial şi există probedocumentare că depunerile lor n-au fost efectuate din mijloacele bugetului de stat, cotele patrimoniale indicate se distribuie celorlalţi fondatori (asociaţi) proporţional depunerilor acestora.
Rezultatele calculelor vor fi fixate într-o referinţă (anexa nr. 1).
9. La acţionarea şi privatizarea întreprinderii intergospodăreşti valoarea întregului ei patrimoniu aparţinînd fondatorilor (asociaţilor) se determină conform ultimului bilanţ, în modul stabilit, şi se repartizează fondatorilor proporţional depunerilor lor.
10. Prin decizia fondatorilor (asociiaţilor), care au împuternicirile respective din partea colectivelor lor de muncă, o parte din cotele lor patrimoniale va fi transmisă gratuit lucrărilor şi pensionarilor, precum şi lucrătoriilor din infrastructura întreprinderii intergospodăreşti (în continuare-lucrători). Această cotă patrimonială nu poate fi mai mică decît cota calculată pentru lucrătorii întreprinderii intergospodăreşti, conform metodicii, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 568 din 7 septembrie 1993.
11. În baza calculelor,efectuate în conformitate cu punctele 9 şi 10 ale prezentelor Indicaţii metodice, Comisia de privatizare întocmeşte Tabelul-calcul al cotelor patrimoniale, care se transmit fondatorilor (asociaţilor), precum şi lucrătorilor, şi urmează a fi aprobat de către directorul agenţiei teritoriale a departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor (anexa nr.2)
12. Cota patrimonială, desemnată lucrătorilor, se distribuie întreei în funcţie de vechimea în muncă la întreprinderea intergospodărească în cauză (anexa nr. 3).
13. Adunarea fondatorilor (asociaţilor) va aproba în baza prezentării Comisiei de privatizare, valoarea patrimoniului întreprinderii intergospodăreşti în cauză, cotele patrimoniale alefondatorilor (asociaţilor), precum şi cota patrimoniului, care se transmite gratuit lucrătorilor, şi le va fixa într-un proces-verbal (anexa nr. 4).
14. Retragerea unui fondator (asociat) din întreprinderea intergospodărească, inclusiv în perioada de pînă la acţionare şi privatizare, se recunoaşte legală, dacă decizia dată a fost luată de către adunarea generală (adunarea împuterniciţilor) a colectivului de muncă a fondatorului (asociatului). Mărimea cotei patrimoniiale, care revine pentru plată se calculează conform ultimului bilanţ premergătordeciziei respective, în modul prevăzut în punctele 8 şi 9 ale prezentelor Indicaţii metodice,şi se examinează la adunarea generală a colectivului de muncă a fondatorului (asociatului).
III. Modul de determinare a componenţei asociaţilor întreprinderii
intergos-podăreşti de importanţă republicană şi ale cotelor lor patrimoniale 15. În baza examinării hotărîrii respective a Guvernului şi/sau a hotărîrii organului ierarhic superior din complexul agroindustrial rivind sursele de finanţare a construcţiei întreprinderii Comisia de privatizare a întreprinderii intergospodăreşti de importanţă republicană stabileşte asociaţii şi mărimea calculată a depunerilor lor.
Drept criteriu de bază serveşte mărimea cotei de participare a fiecărui asociat la constituirea fondului bănesc centralizat din cadrul organului ierarhic superior al complexului agroindustrial respectiv.
Datele privind cota de participare a asociaţilor în fondul bănesc centralizat se stabilesc în baza documentelor de evidenţă contabilă al acestui organ de conducere la data dării în exploatare a întreprinderii intergospodăreşti în cauză.
Ca rezultat al calculelor efectuate Comisia de privatizare întocmeşte o referinţă (anexa nr. 5).
16. La acţionarea şi privatizarea întreprinderii intergospodăreşti e importanţă republicană valoarea estimativă a patrimoniului care aparţine asociaţilor se determină conform ultimului bilanţ, în modul stabilit, şi se distribuie asociaţilor proporţional depunerilor calculate.
În baza acestor date Comisia de privatizare întocmeşte tabelul-calcul al cotelor patrimoniale ale asociaţilor, care se aprobă de către directorul agenţiei teritoriale a departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor (anexa nr. 6).
17. În baza deciziei Comisiei de privatizare a întreprinderii intergospodăreşti, aprobată de agenţia teritorială a departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor, pînă la 20 la sută din patrimoniul asociaţilor se transmite gratuit lucrătorilor. Această parte a patrimoniului se calculează şi se perfectează în modul stabilit de punctul 12 al prezentelor Indicaţii metodice.
IV. Dispoziţii finale
18. Litigiile apărute privind revendicările patrimoniale ale întreprinderilor din complexul agroindustrial asupra unei părţi a patrimoniului întreprinderilor intergospodăreşti pasibiili de privatizare, se examinează de către părţi în baza înţelegerii reciprocesau pe cale judiciară.
19. Privatizarea obiectelor de importanţă republicană şi raională, inclusiv a asociaţiei "Moldagroconstrucţia", asupra cărora statul nu şi-a confirmat dreptul de proprietate, se efectuează conform hotărîrii adunării generale a fondatorilor.
20. În cazul în care fondatorii nu sînt stabiliţi, la propunerea departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor Guvernul va decide problema recunoaşterii acestor obiecte ca proprietate de stat. Ele urmează a fi privatizate în conformitate cu legislaţia.
21. La reorganizarea întreprinderii intergospodăreşti în societate peacţiuni, asociaţii ei se includ în componenţa fondatorilor societăţii doar în cazul în care ei s-au adresat la Comisia de privatizare cu cerere în scris la data stabilită în avizul despre procurarea fără concurs a acţiunilor.
Anexa nr. 1 la Indicaţii metodice privind modul de
calculare a cotelor patrimoniale a fon-
datorilor (asociaţilor) întreprinderi-
lor (asociaţiilor) intergospodăreşti
din complexul agroindustrial
REFERINŢĂ
privind depunerile patrimoniale ale
fondatorilor (asociaţilor)
__________________________________________________________
(denumerea completă a întreprinderii intergospodăreşti)
Partea I. Date iniţiale
___________________________________________________________________
!Denumirea !Sediul(adresa ! Depunerile !Data !Denumirea,
nr.!fondatoru-!completă) !patrimoniale iniţia-!depune!numărul şi da- !lui (asoci! !le şi suplimentare, !rii !ta înregistră-
!atului) ! !lei !(luna,!rii documentu-
! ! ! !anul) !lui de eviden-
! ! ! ! !ţă
------------------------------------------------------------------------
1 ! 2 ! 3 ! 4 ! 5 ! 6
------------------------------------------------------------------------
________________________________________________________________________
în total x x x
------------------------------------------------------------------------
Notă: Se vor indica succesiv depunerile iniţiale şi suplimentare ale fiecărei întreprinderi-fondator (asociat).
Partea II. Recalcularea depunerilor patrimoniale ale
fondatorilor (asociaţilor) la date diferite
_____________________________________________________________________
|Denumirea | Depunerile patrimoniale ale |Cotele patrimonia-
nr.|fondatoru-| fondatorilor (asociaţilor) | le recalculate ale
|lui(asocia| --------------------------------|fondatorilor
|tului) | iniţial la |suplimentar la |(asociaţilor)
| | 0 1.01.19___ | 01.01.19____ | la 01.01.199_
| |-----------------------------------|(la data depu-
| | suma,lei | % | suma,lei |nerii supli-
| | | | |mentare)
---------------------------------------------------------------------
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
în total
---------------------------------------------------------------------
Notă: Distribuirea cotelor patrimoniale ale fondatorilor (asociaţilor) la data primei depuneri suplimentare, se efectuează în conformitate cu procentele, indicate în rubrica 4 cu ultima includere a sumei depunerii suplimentare. În cazul în care depunerile suplimentares-au efectuat mai mult o singură dată, calculul rubricii 6 se va efectua în mod repetat.
Anexa nr. 1
(continuare)
Partea III. Recalcularea depunerilor patrimoniale
în legătură cu excluderea din componenţa fondatorilor (asociaţilor)
a organelor administrării publice locale şi/sau a organelor ierarhic superioare din complexul agroindustrial (C.A.I.) ________________________________________________________________________
nr. |Denumirea |Cotele patrimoniale|Cotele patrimoniale|Cotele pat-
|fondatorului |ale fondatorilor |ale fondatorilor |rimoniale
|(asociatului)|(asociaţilor) la |(cu excepţia fonda-|recalculate
| |data ultimei recal-|torilor,excluşi din|ale fonda-
| |culări,lei |calcul |torilor
| | |-------------------|(asociaţi-
| | | suma,lei | % |lor),lei
------------------------------------------------------------------------
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
------------------------------------------------------------------------
1. Organul
administraţiei
publice locale x x x
2. Organul
ierarhic
superior din
C.A.I. x x x
3.
4.
În total
------------------------------------------------------------------------
Notă: Distribuirea cotelor patrimoniale ale fondatorilor (asociaţilor,) excluşi din componenţa fondatorilor (ministerului, departamentului, direcţiei centrale a C.A.I., A.A.I.R. etc.) între eilalţi fondatori (asociaţi) se efectuează în conformitate cu rocentele indicate în rubrica 5.
Preşedintele Comisiei de privatizare ______________ _____________
(semnătura) (numele,prenumele)
Membrii Comisiei ______________ ____________
(semnătura) (numele,prenumele)
______________ ____________________
(semnătura) (numele,prenumele)
______________ ____________________
(semnătura) (numele,prenumele)
Anexa nr. 2
la Indicaţii metodice privind modul de
calculare a cotelor patrimoniale a fon-
datorilor (asociaţilor) întreprinderilor
(asociaţilor) intergospodăreşti din
complexul agroindustrial
"A P R O B"
Directorul _________________
Agenţiei teritoriale a departamentului
privatizării şi administrării proprietăţii
de stat din cadrul Ministerului Economiei
şi Reformelor
___________________L.Ş._________________
(semnătura) (numele,prenumele)
"____"_____________________199____
Tabelul-calcul
al cotelor patrimoniale ale fondatorilor
(asociaţilor)
______________________________________________
(denumirea completă a întreprinderii intergospodăreşti)
În total__________pagini Pagina____________
______________________________________________________
nr. !Denumirea ! Cotele patrimoniale recalculate!Cotele patrimo-
!fondatorului !----------------------------------!niale conform
!(asociatului) ! lei ! % la total !evaluării la
! ! ! !01.01.199___
! ! ! !(conform ulti-
! ! ! !mului bilanţ),
! ! ! ! lei
-----------------------------------------------------------------------
1 ! 2 ! 3 ! 4 ! 5
-----------------------------------------------------------------------
Colectivul de
muncă al
întreprinderii
intergospodăreşti
-----------------------------------------------------------------------
În total 100%
-----------------------------------------------------------------------
Preşedintele Comisiei de privatizare ________________ _____________
(semnătura) (numele,prenumele)
L.Ş.
Membrii Comisiei _______________ _________________
(semnătura) (numele,prenumele)
_______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
_______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
_______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
"___"______________199___
Anexa nr. 3 la Indicaţii metodice privind
modul de calculare a cotelor
patrimoniale a fondatorilor
(asociaţilor) întreprinderilor
(asociaţilor) intergospodăreşti
din complexul agroindustrial
Lista
cotelor patrimoniale, transmise lucrătorilor
şi pensionarilor
___________________________________________
(denumirea completă a întreprinderii
intergospodăreşti)
conform hotărîrii fondatorilor (asociaţilor) ei
Numărul total de pagini____________ Pagina__________
-------------------------------------------------------------------------
nr. !Numele şi !Seria, numărul!Adresa, !Data!Vechimea !Cota !Semnătu-
!prenumele !paşaportului !codul !anul!în muncă !patrimo!ra lucră-
!acţionaru- !sau documentu-!poştal !naş-!la întrep!nială !torului,
!lui !lui, care îl ! !teri!rindere !persona!pensio-
! !înlocuieşte ! ! !---------!lă,lei !narului
! ! ! ! !ani!% la ! !
! ! ! ! ! !total! !
-------------------------------------------------------------------------
1 ! 2 ! 3 ! 4 ! 5 ! 6 ! 7 ! 8 ! 9
_________________________________________________________________________
1._______________
2._______________
Total x x
În total transmis patrimoniu în sumă de_________(______________)lei.
Preşedintele Comisiei de privatizare _____________ _______________
(semnătura) (numele,prenumele)
L.Ş.
Membrii Comisiei _____________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
_____________ ____________________
(semnătura) (numele,prenumele)
Anexa nr. 4
la Indicaţii metodice privind modul de
calculare a cotelor patrimoniale a fondatorilor
(asociaţilor) întreprinderilor (asociaţilor)
intergospodăreşti din complexul agroindustrial
Proces-verbal
al adunării generale ale fondatorilor
(asociaţilor)
__________________________________________________
(denumirea completă a întreprinderii intergospodăreşti)
or.(sat)____________ _______________199___
În total fondatori (asociaţi)________
Prezenţi la adunare conform listelor
de înregistrare_______(listele se
anexează)
Ordinea de zi:
1. Cu privire la împuternicirile fondatorilor (asociaţilor) şi ale adunării.
2. Cu privire la aprobarea valorii estimative a proprietăţii întreprinderii inclusiv a celei ce aparţine fondatorilor (asociaţilor), cu excepţia statului şi a cotelor patrimoniale.
3. Cu privire la atribuirea cotei patrimoniale lucrătorilor şi pensionarilor întreprinderii, precum şi lucrătorilor obiectelor infrastructurii.
S-a examinat:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Au luat cuvîntul:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
S-a hotărît:
1. Adunarea este deliberativă (prezenţi_______din_____fondatori(___%).
Şi-au confirmat împuternicirile_________fondatori (asociaţi) conform anexei.
2. Se aprobă valoarea estimativă a patrimoniului întreprinderii la"___"_____________199___ în sumă de_______(__________________) lei şi cotele patrimoniale ale fondatorilor (asociaţilor) conform tabelului-calcul, prezentat de Comisia de privatizare.
3. Se atribuie lucrătorilor şi personarilor întreprinderii_____% din valoarea estimativă a patrimoniului fondatorilor (asociaţilor), cu excepţia statului, în sumă de __________(_________________)lei.
(cu litere)
Preşedintele adunării _____________ ______________________
L.Ş. (semnătura) (numele,prenumele)
Secretarul adunării _____________ ______________________
(semnătura) (numele,prebumele)
Anexa nr. 4
(continuare)
Anexă
la Procesul-verbal nr.______
din____ _______________199__
Listele fondatorilor (asociaţilor) înregistraţi
__________________________________________
(denumirea întreprinderii)
_________________________________________________________
nr.|Denumirea întreprinderii-|Numele,prenumele|Denumirea |Semnătura
|fondator (asociat) |reprezentantului|documentu-|reprezentantu-
| | |lui de îm-|lui
| | |puternici-|
| | |re,numărul|
| | |data |
------------------------------------------------------------------------
1 | 2 | 3 | 4 | 5
------------------------------------------------------------------------
_________________________________________________________
Preşedintele adunării _____________ _____________________
L.Ş. (semnătura) (numele, prenumele)
Secretarul adunării _____________ ________________________
(semnătura) (numele,prenumele)
Anexa nr. 5
la Indicaţii metodice privind modul de
calculare a cotelor patrimoniale a fondatorilor
(asociaţilor) întreprinderilor (asociaţilor)
intergospodăreşti din complexul agroindustrial
Referinţă
privind sursele de finanţare ale contractului
------------------------------------------------------------------------
(denumirea completă a întreprinderii intergospodăreşti de importanţă
republicană)
Partea I. Documentele despre sursele de finanţare ale
construcţiei întreprinderii
--------------------------------------------------------------
: Denumirea :Numărul şi :
nr. : documentului :data primirii : Notă
: :documentelor :
--------------------------------------------------------------
1. :Actul Comisiei de dare în exploatare
:a obiectului
--------------------------------------------------------------
2. :
:
--------------------------------------------------------------
:
:
--------------------------------------------------------------
Partea II. Calcularea cotelor asociaţiilor în fondul bănesc,
folosit pentru finalizarea construcţiei întreprinderii
---------------------------------------------------------------------
: Denumirea : sediul :Suma valabilă :
nr. : întreprinderii : (adresa :în fondul bănesc: Notă
: : completă) :centralizat la :
: : : __199_ :
: : :----------------:
: : : lei : % :
---------------------------------------------------------------------
: : : : :
: În total : x : : 100.0:
---------------------------------------------------------------------
Preşedintele Comisiei
de privatizare ______________ __________________
(semnătura) (numele,prenumele)
Membrii Comisiei ______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
"___" ___________199__
"Coordonat"
Preşedintele (directorul)
_________________________________________________
(denumirea organului ordonator cu fondul central)
_______________ ___________________
(semnătura) (numele,prenumele)
"___"_________199__
"Aprob"
Directorul ________________________
Agenţiei teritoriale a departamentului
privatizării şi administrării proprie-
tăţii de stat din cadrul Ministerului
Economiei şi Reformelor
_____________ _____________________
(semnătura) (numele,prenumele)
___ ____________199__
Tabelul-calcul
al cotelor patrimoniale ale asociaţilor
_____________________________________________________________
(denumirea completă a întreprinderii intergospodăreşti de importanţă republicană)
În total _________pagini Pagina _____
__________________________________________________________________
: : Cote patrimoniale :Cote patrimoniale
nr. : Denumirea : recalculae :conform evaluării
: Asociatului :-------------------:la 01.01.199___
: : lei : % în :(conform ultimului
: : : total :bilanţ), lei
-------------------------------------------------------------------
: : : :
: : : :
: : : :
:membrii colectivului : : :
:de muncă al întreprin: : :
:derii intergospodăreş: : :
:ti : : :
-------------------------------------------------------------------
: În total : : 100,0 :
-------------------------------------------------------------------
L.Ş.
Preşedintele Comisiei
de privatizare ____________ __________________
(semnătura) (numele,prenumele)
Membrii Comisiei ____________ __________________
(semnătura) (numele,prenumele)
____________ __________________
(semnătura) (numele,prenumele)
____________ __________________
(semnătura) (numele,prenumele)
Anexa nr. 4
la Hotărîrea Guvernului
Republicii Moldova nr.561
din 10 august 1995
REGULAMENTUL
cu privire la concursurile comerciale pentru privatizarea
obiectelor patrimoniului public
I. Dispoziţii generale
1. Prezentul Regulament este elaborat în baza "Legii cu privire la privatizare", a altor acte legislative şi normative.
[Pct.1 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651
2. Prezentul Regulament vizează patrimoniul public al întreprinderilor supuse privatizării şi obiectele construcţiilor nefinalizate (în continuare - obiecte), a căror privatizare are un caracter comercial sau pentru privatizarea cărora se stabilesc condiţii speciale de vînzare (în continuare - concurs) şi determină:
[Alin.1 pct.2 în redacţia HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
a) modul de pregătire a concursurilor comerciale pentru privatizarea obiectelor patrimoniului public contra mijloace băneşti;
[Lit.a) modificată prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
b) condiţiile de participare la concurs;
c) procedura de desfăşurare a concursului;
d) modul de achitare a preţului şi de omologare a dreptului de proprietate.
3. Decizia de vînzare a obiectelor prin intermediul concursului o adoptă departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de Stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor, ţinîndu-se cont şi deopiniile ministerelor (departamentelor) de ramură şi/sau autorităţilor administraţiei publice locale.
4. Concursurile sînt organizate de către departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor, care deţine rolul de vînzator al obiectelor şi este în drept să delege, în bază de contract, altor persoane juridice funcţiile ce ţin de organizarea concursurilor.
II. Pregătirea concursului
5. Cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea concursului, departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor instituie Comisia de concurs(în continuare - Comisia), din cinci persoane.
În componenţa Comisiei sînt incluşi reprezentanţii departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor, Ministerului Finanţelor şi ministerelor respective de ramură.
[Alin.2 pct.5 în redacţia HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
6. Preşedintele şi membrii Comisiei, precum şi rudele lor apropiate(părinţii, soţii, fraţii, surorile, feciorii şi fiicile, precum şi fraţii, surorile, părinţii, copiii soţilor) nu au dreptul să participe personal sau prin intermediul reprezentantului în calitate de cumpărătorla concursul respectiv.
7. Şedinţele Comisiei sînt deliberative, dacă la ele participă nu mai puţin de patru membri ai ei.
Hotărîrile Comisiei se adoptă prin vot deschis cu majoritatea simplă de voturi.
8. Comisia are următoarele împuterniciri:
a) verificarea şi primirea documentelor obiectului, scos la concurs;
b) stabilirea locului şi termenelor desfăşurării concursului;
c) perfectarea documentelor pentru concurs;
d) pregătirea comunicatului informativ privind obiectul care se scoate la vînzare,despre condiţiile şi modul de desfăşurare a concursului;
e) primirea, înregistrarea şi păstrarea cererilor de la doritorii de
a participa la concurs;
f) familiarizarea doritorilor de a participa la concurs cu obiectul, comercializarea biletelor de participare şi de intrare;
g) controlul asupra respectării condiţiilor anunţate de particiipare la concurs şi a drepturilor cumpărătorilor;
h) organizarea concursului, totalizarea rezultatelor lui, perfectarea documentelor privind rezultatele concursului;
i) pregătirea comunicatului informativ privind rezultatele concursului;
j) perfectarea contractului de vînzare-cumpărare a obiectului.
9. Setul de documente al obiectului trebuie să conţină:
a) planul de privatizare al obiectului;
b) actele evaluării estimative a patrimoniului obiectului, pasibil de privatizare;
c) alte documente, stabilite de către departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor
[Pct.9 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
10. Comunicatul informativ cu privire la desfăşurarea concursului, se publică în presa republicană sau, după caz, locală, cu cel puţin 20 de zile înainte de data stabilită pentru desfăşurarea concursului.
11. Comunicatul informativ privind desfăşurarea concursului trebuie să fie bazat pe setul de documente al obiectului şi să conţină următoarea informaţiie;
a) data, ora şi locul desfăşurării concursului;
b) denumirea completă şi sediul obiectului, pasibil de privatizare;
c) preţul iniţial de vînzare a patrimoniului public în lei";
[Lit.c) în redacţia HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
d) cota-parte şi numărul acţiunilor statului expuse spre vînzare (pentru societăţile pe acţiuni) sau cota-parte a statului în patrimoniul altor întreprinderi (cu excepţia societăţilor pe acţiuni);
[Lit.d) în redacţia HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
e) indicii tehnici de bază ai obiectului;
f) modul de familizare cu obiectul, pasibil de privatizare;
g) condiţiile de participare la concurs, inclusiv preţul, termenele şi locul vînzării biletelor particiipanţilor la concurs şi a biletelor de intrare;
[Lit.g) modificată prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
h) condiţiile speciale ale concursului;
i) telefonul pentru informaţii.
12. Acontul se depune pe contul bancar indicat în comunicatul informativ, mărimea lui constituind 2 la sută din preţul iniţial al obiectului.
[Pct.12 în redacţia HG955 din 19.10.99, MO116-119/21.10.99 art.1010]
[Pct.12 în redacţia HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
13. În cazul în care participantul intenţionează să-şi înregistreze participarea la procurarea cîtorva obiecte contra mijloace băneşti, el depune un acont pentru fiecare din ele.
14. Participanţii la concurs au dreptul:
a) să ia cunoştinţă de obiect şi să obţină informaţie suplimentară despre acesta;
b) să participe la concurs personal sau prin intermediul unui reprezentant;
c) să refuze de a participa la concurs. În acest caz acontul depus nu se rambursează.
15. La concurs pot asista cu drept de vizitatori toţi doritorii.
Preţul biletului de intrare al vizitatorului constituie 10 la sută din salariul minim.
16. La concurs au drept să asiste în mod gratuit, în calitate de observatori, persoane invitate de către departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor, precum şi reprezentanţii mass-media.
17. Condiţiile speciale ale concursului pentru privatizarea obiectelor din sfera ocrotirii sănătăţii sînt:
a) menţinerea profilului de activitate al obiectului pe un termen de nu mai puţin de 10 ani;
b) asigurarea sortimentului medicamentelor şi al produselor medicinale secundare, precum şi respectarea regulilor de pregătire şi realizare a medicamentelor, aprobate de către organele din sfera ocrotirii sănătăţii (pentru farmacii);
c) menţinerea complexului de servicii medicale - pentru instituţiile curative şi de profilaxie.
18. Condiţiile speciale aleconcursului pentru privatizarea obiectelor din sfera gospodăriei comunale şi comerţ sînt:
a) menţinerea profilului de activitate al obiectului pe un termen de cel puţin cinci ani;
b) menţinerea profilului de servicii acordate;
c) reparaţia capitală, dacă va fi necesară - în termenele stabilite în comunicatul informativ.
[Pct.18 modificat şi completat prin HG1056 din 12.11.97, MO2-4/12.11.97 art.2]
19. Proprietarii obiectului, procurat prin concurs, cu exepţia obiectelor privatizate contra mijloace băneşti, obţin dreptul de vînzare sau dare în arendă după expirarea termenului de cinci ani din ziua încheierii contractului de vînzare-cumpărare a obiectului.
[Pct.19 completat prin HG1056 din 12.11.97, MO2-4/12.11.97 art.2]
20. La concursurile pentru privatizarea obiectelor din sfera ocrotirii sănătăţii pot participa numai cetăţenii Republicii Moldova care au calificarea corespunzătoare şi dispun de licenţa pentru activitatea farmaceutică şi asociaţiile de cetăţeni constituie prioritar din persoane cu studii farmaceutice superioare şi medii speciale - farmacişti şi laboranţi-farmacişti.
[Alin.2 pct.20 exclus prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
21. Fiecare pretendent de a participa la concurs, va prezenta Comisiei cu cel puţin cinci zile înainte de data stabilită a desfăşurării concursului:
a) cererea de participare la concurs în forma aprobată de Ministerul Economiei şi Reformelor într-un plic închis, care urmează a fi înregistrată;
[Lit.a) în redacţia HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
b) documentul care confirmă plata pentru serviciile Comisiei.
Documentul care confirmă achitarea acontului se prezintă separat, cînd pretendentul face cunoştinţă de obiect şi cînd este înregistrat la concurs.
[Pct.22 exclus prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651, celelalte se renumerotează]
III. Modul de desfăşurare a concursului
22. În ziua desfăşurării concursului, pînă la începutul lui, participanţii sînt obligaţi să se înregistreze la Comisie.
23. Concursul se desfăşoară în cadrul unei şedinţe publice a Comisiei. 24. La şedinţa Comisiei preşedintele lui va propune participanţilor să prezinte în scris cereri suplimentare referitor la preţul propus şi va deschide plicurile sigilate. Participanţii la concurs, în cererile lor suplimentare, pot doar să mărească preţul obiectului propus de ei. 25. Decizia privind desemnarea cîştigătorului concursului se ia de către Comisie numai după examinarea tuturor cererilor, de bază şi suplimentare. 26. Obiectul va fi vîndut participantului, care va propune cel mai atractiv plan de dezvoltare (business-plan) şi va accepta condiţiile de privatizare şi achitare a obiectului.24. La şedinţa Comisiei se deschid plicurile sigilate, se informează cei prezenţi despre obligaţiunile pe care şi le asumă participanţii la concurs, se anunţă preţul propus pentru obiect şi, după analiza documentelor şi propunerilor, se invită participanţii, ale căror oferte corespund condiţiilor concursului comercial, să participe la un concurs cu majorarea preţurilor propuse pentru obiect, care se va desfăşura deschis între participanţii admişi la concurs. Preţul iniţial pentru obiect se consideră cel mai mare preţ dintre cele indicate în ofertele participanţilor la concurs. 25. Obiectul va fi vîndut participanţilor care, în procesul desfăşurării concursului cu majorarea preţurilor, va propune cel mai mare preţ pentru obiect. 26. În cazul în care la concursul comercial va participa un singur ofertant, preţul pentru obiect va fi stabilit în urma negocierilor directe dintre acesta şi Comisie
[Pct.24-26 modificat prin HG 436 din 10.05.00, MO57/18.05.00]
[Pct.26 (27) modificat prin HG1056 din 12.11.97, MO2-4/12.11.97 art.2]
27. Conform deciziei departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor sau a Comisiei obiectul poate fi scos din concurs la cererea oricărui participant, dacă nu au fost respectate normele prezentului Regulament sau altor acte normative.
28. Rezultatele concursului sînt fizate în procesul-verbal al şedinţei Comisiei în forma aprobată de departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor, care este semnat de către membrii Comisiei şi de către participantul-cîştigător al concursului. La procesul-verbal se anexează cererile de bază şi suplimentare prezentate de către participanţi.
Procesul-verbal se întocmeşte în două exemplare, dintre care unul se transmite departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor
[Pct.28 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651] 29. În cazul în care nici unul din participanţii la concurs nu a fost desemnat cîştigător, concursul este declarat nul, fapt consemnat în procesul-verbal în forma aprobată de departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor. În acest caz departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor anunţă un nou concurs cu schimbarea condiţiilor lui speciale.
[Pct.29 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
30. Participantul care a cîştigat concursul şi a refuzat să semneze procesul-verbal privind rezultatele lui, este lipsit de dreptul de a participa în continuare la acest concurs.
În acest caz acontul nu se rambursează.
Licitarea obiectului în cauză este reluată în cadrul aceluiaşi concurs.
31. În termen de 7 zile din ziua desfăşurării concursului contra mijloace băneşti, fiecărui participant, în afară de participantul cîştigător, i se va rambursa acontul.
IV. Achitarea obiectului şi modul de omologare a
dreptului de proprietate
32. Participantul-cîştigător al concursului, în termen de 7 zile din ziua semnării procesului-verbal despre rezultatele lui, este obligat să achite preţul obiectului sau rata iniţială, care nu va fi mai mică de 25 la sută din preţ, în cazul în care plata obiectului se va efectua în rate. Suma de achitare a obiectului, procurat contra mijloace băneşti include acontul depus anterior.
[Pct.32 completat prin HG955 din 19.10.99, MO116-119/21.10.99 art.1010]
[Pct.32 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
33. În cazul în care participantul-cîştigător al concursului nu reuşeşte să achite preţul obiectului sau rata iniţială în termenul menţionat în punctul 32 al prezentului Regulament, concursul se declară nul, fapt fixat în procesul-verbal. În acest caz departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor anunţă un nou concurs în modul stabilit de prezentul Regulamentul, fără schimbarea condiţiilor specialeale concursului.
[Pct.33 completat prin HG955 din 19.10.99, MO116-119/21.10.99 art.1010]
[Pct.33 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
34. În termen de 7 zile din ziua achitării obiectului sau a ratei iniţiale, Comisia perfectează contractul de vînzare-cumpărare, contract semnat de către reprezentantul împuternicit al departamentului privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor şi de către participantul-cîştigător al concursului şi înregistrat în modul stabilit.
[Pct.34 completat prin HG955 din 19.10.99, MO116-119/21.10.99 art.1010]
[Pct.34 modificat prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
V. Dispoziţii finale
36. Departamentul privatizării şi administrării proprietăţii de stat din cadrul Ministerului Economiei şi Reformelor are dreptul de a anuala decizia Comisiei, dacă aceasta a încălcat condiţiile speciale ale concursului, stabilite de prezentul Regulament şi/sau modul de desfăşurare a lui.
[Pct.37 exclus prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
38. Participantul-cîştigător al concursului este obligat să înregistreze întreprinderea în termen de o lună din ziua încheierii contractului de vînzare-cumpărare în forma organizaţional-juridică şi în modul stabilit de Regulamentul cu privire la transformarea întreprinderilor de stat, privatizate contra bonuri patrimoniale la licitaţiile "cu strigare", aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 316 din 17 mai 1995.
[Anexele 1-4 la Regulament excluse prin HG713 din 29.06.98, MO62-65/09.07.98 art.651]
|