HGA569/2006
ID intern unic:  316016
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 569
din  23.05.2006
cu privire la Premiul de Stat
Publicat : 26.05.2006 în Monitorul Oficial Nr. 79-82     art Nr : 594
    HG396 din 11.04.07, MO54-56/20.04.07 art.422

    În scopul stimulării activităţii de cercetare, creaţie şi inovare, sporirii competitivităţii şi responsabilităţii comunităţii intelectuale, implementării tehnologiilor moderne, promovării valorilor performante şi aprecierii contribuţiei personalităţilor la dezvoltarea ştiinţei, economiei, culturii şi artei, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1.  Se instituie Premiul de Stat în valoare de cîte un milion de lei pentru fiecare din zece lucrări din următoarele domenii:
    a) ştiinţă;
    b) tehnologii;
    c) cultură şi artă.
    [Pct.1 în redacţia HG240 din 01.04.09, MO67/03.04.09 art.291]
    2. Decernarea Premiului de Stat se efectuează, la propunerea Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat, de "Ziua Independenţei" - 27 august, o dată la doi ani.
    3. În scopul selectării pretendenţilor, evaluării şi pregătirii propunerilor în vederea decernării Premiului de Stat, printr-un decret al Preşedintelui Republicii Moldova se constituie, pentru o perioadă de doi ani, Consiliul naţional pentru decernarea Premiului de Stat, în număr de 15 persoane, inclusiv 5 reprezentanţi propuşi  de Guvern, 5 de Academia de Ştiinţe a Moldovei şi 5 din partea societăţii civile (asociaţiilor ştiinţifice, de inovare şi de creaţie). Preşedintele Consiliului este ales prin vot secret de către membrii Consiliului
    [Pct.3 în redacţia HG396 din 11.04.07, MO54-56/20.04.07 art.422]
   4. Organizarea activităţii curente a Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat este asigurată de Cancelaria de Stat. În acest scop, secretarul general al Guvernului desemnează secretarul Consiliului, care este responsabil de asigurarea activităţii organizatorice, informaţionale şi de documentare a Consiliului.
    [Pct.4 modificat prin HG149 din 14.03.11, MO40-42/18.03.11 art.180]
    [Pct.4 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    [Pct.4 modificat prin HG240 din 01.04.09, MO67/03.04.09 art.291]
    5. Se aprobă Regulamentul cu privire la Premiul de Stat, conform anexei nr.1.
    6. Mijloacele financiare destinate acoperirii cheltuielilor ce ţin de decernarea Premiului de Stat şi de activitatea Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat sînt gestionate de Cancelaria de Stat din contul mijloacelor prevăzute în acest scop în Legea bugetului de stat pentru anul respectiv.
    [Pct.6 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    [Pct.(5-6) în redacţia HG605 din 16.05.08, MO91/23.05.08 art.605]
    7. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform listei specificate în anexa nr.2.
   
[Pct.7 modificat prin HG605 din 16.05.08, MO91/23.05.08 art.605]

    PRIM-MINISTRU                                               Vasile TARLEV
    Contrasemnează:
    Preşedintele Academiei
    de Ştiinţe a Moldovei                                            Gheorghe Duca

    Chişinău, 23 mai 2006.
    Nr. 569.

Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr.569
din 23 mai 2006
REGULAMENT
cu privire la Premiul de Stat
I. Dispoziţii generale
    1. Premiul de Stat reprezintă recunoaşterea supremă de către societate şi de către stat a meritelor oamenilor de ştiinţă şi cultură, precum şi ale producătorilor. La fiecare doi ani sînt decernate zece premii de stat.
    2. Premiul de Stat  se decernează cetăţenilor Republicii Moldova pentru realizări remarcabile ale căror rezultate au îmbogăţit substanţial ştiinţa, cultura şi arta, au contribuit la dezvoltarea economiei naţionale şi mondiale, au avut un impact considerabil asupra dezvoltării progresului tehnico-ştiinţific şi social-economic, asupra culturii naţionale şi mondiale. Premiul de Stat poate fi acordat şi pentru întreaga activitate în decursul căreia au fost obţinute rezultate excepţionale recunoscute în ţară şi peste hotare.
    3. Pentru decernarea Premiului de Stat  se propun persoane ale căror lucrări ştiinţifice, de creaţie, de implementare  a tehnologiilor şi de producere au fost publicate, făcute cunoscute sau aplicate în practică pînă la data demarării concursului.
    La concursul pentru decernarea Premiului de Stat în domeniul culturii şi artei  se înaintează lucrări care au fost popularizate prin intermediul mass-media şi prezentărilor publice, prin interpretări ori alte metode, în termenul indicat la alineatul  întîi al  prezentului punct.
    4. Data demarării concursului, termenele de prezentare a lucrărilor şi a materialelor aferente acestora, cerinţele privind prezentarea lor se stabilesc de Consiliul naţional pentru decernarea Premiului de Stat. Informaţia respectivă, inclusiv anunţul privind depunerea documentelor pentru participare la concursul pentru decernarea Premiului de Stat, se dau publicităţii şi se mediatizează la nivel naţional prin intermediul mass-media, surselor scrise şi electronice cu acoperire republicană, inclusiv de Instituţia publică naţională a audiovizualului  Compania „Teleradio-Moldova”, precum şi în rubrica Consiliului naţional pentru decernarea   Premiului de Stat pe pagina oficială a Guvernului Republicii Moldova în reţeaua Internet.
    5. Premiul de Stat constă din diplomă, însemnul şi insigna de onoare şi adeverinţa de Laureat al Premiului de Stat,  precum şi recompensa bănească corespunzătoare.
    6. Premiul de Stat are caracter personal.  În eventualitatea în care rolul decisiv în elaborarea/realizarea lucrării înaintate aparţine  mai multor persoane, Premiul de Stat va fi decernat colectivului de autori, constituit din cel mult  cinci persoane, aportul creativ al cărora în elaborarea lucrării prezentate pentru concursul Premiului de Stat este cel mai considerabil. În acest caz, recompensa bănească se împarte egal între laureaţii Premiului de Stat, iar diploma, insigna de onoare şi adeverinţa sînt înmînate fiecărui laureat.
    Nu se admite includerea în colectivul de autori al lucrărilor prezentate la concursul  pentru decernarea Premiului de Stat a persoanelor care, în procesul elaborării lucrărilor, exercită doar funcţii de administrare, consultare  sau organizare.
    7. Una şi aceeaşi persoană nu poate fi inclusă concomitent în componenţa  mai multor colective de autori pretendenţi la Premiul de Stat.
    8. La concursul pentru decernarea Premiului de Stat nu se acceptă lucrările deja premiate cu distincţii corespunzătoare (Premiul Naţional în domeniul ştiinţei şi tehnicii, Premiul Naţional în domeniul literaturii, artei şi arhitecturii, Premiul de Stat pentru realizări în domeniul calităţii, productivităţii şi competitivităţii, premiile de stat în domeniul ştiinţei, tehnicii şi producţiei, Premiul de Stat al U.R.S.S).
    Uneia şi aceleiaşi persoane îi poate fi decernat repetat  Premiul de Stat în cazul în care lucrarea înaintată la concurs, autor al căreia este, conţine rezultate noi, care corespund cerinţelor prevăzute la punctul 2 al prezentului Regulament.
    9. Se admite decernarea Premiului de Stat post-mortem. Diploma, insigna şi recompensa bănească ale laureatului decernat post-mortem sînt transmise moştenitorilor acestuia. Dacă laureatul decernat post-mortem nu are moştenitori, diploma şi insigna se transmit în arhiva instituţiei/organizaţiei care a înaintat lucrarea, iar recompensa bănească se realocă bugetului de stat la compartimentul respectiv.
    10. În cazul în care în rîndul candidaţilor la Premiul de Stat nu vor fi persoane care merită să le fie decernat premiul sau dacă pentru anumite nominalizări nu vor fi înaintaţi candidaţi, premiile respective nu se  decernează.
II. Consiliul naţional pentru decernarea Premiului de Stat
    11. Consiliul naţional pentru decernarea Premiului de Stat  (în continuare – Consiliu) se constituie prin Decretul Preşedintelui Republicii Moldova.
    Consiliul organizează expertiza lucrărilor înaintate la concursul   pentru decernarea  Premiului de Stat, examinează problemele ce ţin de decernare, prezintă Guvernului spre aprobare decizia sa în privinţa candidaţilor pentru decernarea Premiului de Stat şi pentru  înaintarea ulterioară a proiectului decretului respectiv Preşedintelui Republicii Moldova.
    12. Din componenţa Consiliului  fac parte: 5 reprezentanţi – propuşi de Guvern, 5  – de Academia de Ştiinţe a Moldovei şi 5 – din partea societăţii civile. 
    13. Activitatea Consiliului este dirijată de preşedintele acestuia.
    Preşedintele Consiliului este asistat în activitatea sa de  un vicepreşedinte.  Preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului sînt aleşi prin vot secret de către membrii Consiliului, din rîndul acestora.
    14. Pentru soluţionarea problemelor ce ţin de activitatea curentă, Consiliul instituie Prezidiul Consiliului. Prezidiul Consiliului este condus de preşedintele Consiliului. În componenţa Prezidiului se includ vicepreşedintele, secretarul Consiliului şi   doi membri ai acestuia.
    15. Forma principală de activitate a Consiliului  sînt şedinţele.
    Şedinţele Consiliului se convoacă pe măsura necesităţilor, dar nu mai rar de  o dată în trimestru.
    16. Consiliul are următoarele atribuţii:
    a) participă la elaborarea proiectelor de acte normative referitoare la Premiul de Stat;
    b) examinează şi aprobă instrucţiunile cu privire la modul de perfectare a documentaţiei necesare participării la concursul pentru obţinerea Premiului de Stat şi criteriile de selectare a lucrărilor la fiecare etapă;
    c) aprobă mostrele diplomei, însemnului şi insignei de onoare de Laureat al Premiului de Stat şi adeverinţei respective;
    d) formează  secţii pe domeniile menţionate la pct.1 din Hotărîre, pentru examinarea prealabilă  a lucrărilor înaintate la concurs în vederea corespunderii acestora cerinţelor expuse la pct.2 al prezentului Regulament, precum şi comisii de experţi pe profiluri  pentru examinarea  lucrărilor admise la concurs, aprobă componenţa şi Regulamentul activităţii acestora. Remunerarea muncii membrilor secţiilor pe domenii  şi a comisiilor de experţi  se efectuează în conformitate cu legislaţia în vigoare;  
    e) cooptează în activitatea sa, a secţiilor pe domenii şi a comisiilor de experţi pe profiluri instituţii şi organizaţii din domeniile relevante,  precum şi savanţi, specialişti de înaltă calificare din domenii concrete ale ştiinţei, tehnologiilor, culturii şi artei, care nu sînt membri ai Consiliului, inclusiv de peste hotare;
    f) examinează  lucrările înaintate la concurs;
    g) decide, prin vot secret, asupra candidaturilor la decernarea Premiului de Stat şi prezintă decizia sa Guvernului pentru aprobare şi înaintarea proiectului decretului respectiv  Preşedintelui Republicii Moldova;  
    h) contribuie la promovarea realizărilor şi experienţei avansate a laureaţilor Premiului de Stat;
    i) propune Cancelariei de Stat spre aprobare devizul de cheltuieli privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru decernarea Premiului de Stat, elaborat de către reprezentanţii Cancelariei de Stat, în comun cu Ministerul Finanţelor;
    [Pct.16 lit.i) modificată prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    j) înaintează Cancelariei de Stat deciziile privind utilizarea mijloacelor financiare, conform prevederilor devizului de cheltuieli;
    [Pct.16 lit.j) modificată prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    k) examinează contestaţiile, alte litigii ce pot să apară în legătură cu decernarea Premiului de Stat.
    17. Consiliul are dreptul:
    a) să expedieze experţilor lucrările admise la concurs;
    b) să stabilească programul de lucru al secţiilor pe domenii şi comisiilor de experţi pe profiluri;
    c) să delege membri ai Consiliului şi experţi pentru documentarea privind rezultatele lucrărilor admise la concurs şi contribuţia fiecărui competitor;
    d) să verifice nivelul de respectare a cerinţelor instrucţiunilor cu privire la perfectarea, recomandarea, prezentarea, selectarea şi expertiza lucrărilor înaintate la concursul pentru decernarea Premiului de Stat.
    18. Corespondenţa privind organizarea activităţii Consiliului este semnată de către preşedintele Consiliului sau de secretarul acestuia.
    19. Şedinţele Consiliului se consideră deliberative dacă la ele sînt prezenţi cel puţin  2/3 din numărul membrilor acestuia. Şedinţele sînt consemnate în procese-verbale validate prin semnăturile preşedintelui sau vicepreşedintelui Consiliului  şi Secretarului acestuia.
    20. Remunerarea membrilor Consiliului se efectuează conform legislaţiei în vigoare:
    pentru activitate în cadrul acestuia, în baza proceselor-verbale ale şedinţelor Consiliului şi listelor prezenţei lor la şedinţele respective, semnate de preşedintele şi secretarul Consiliului;
    pentru examinarea lucrărilor înaintate şi recepţionate  în scopul participării la concursul pentru decernarea Premiului de Stat în baza listei acestor lucrări, semnate de preşedintele şi secretarul Consiliului.
    21. În scopul achiziţionării lucrărilor, mărfurilor şi serviciilor aferente organizării şi desfăşurării concursului pentru decernarea Premiului de Stat, Cancelaria de Stat instituie grupul de lucru respectiv, în componenţa căruia intră reprezentanţi ai Consiliului şi Cancelariei de Stat.
    [Pct.21 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    22. Transferul mijloacelor financiare pentru lucrările îndeplinite, mărfurile procurate şi serviciile prestate se efectuează în baza documentelor justificative, la decizia Consiliului, perfectate în conformitate cu legislaţia în vigoare.
III. Secretarul Consiliului naţional
pentru decernarea Premiului de Stat
    [Titlul cap.III modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    23. Asigurarea activităţii organizatorice, informaţionale şi documentare a Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat este realizată de către secretarul Consiliului.
    [Pct.23 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    24. Secretarul Consiliului are următoarele atribuţii:
    [Pct.24 al.1) modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    a) recepţionează spre examinare prealabilă lucrările prezentate pentru participare la concursul pentru decernarea Premiului de Stat;
    b) verifică corectitudinea şi  respectarea cerinţelor Instrucţiunii privind modul de prezentare şi criteriile de selectare a lucrărilor înaintate la concursul pentru decernarea Premiului de Stat şi a materialelor aferente. În cazul colectivelor de autori pretendenţi la Premiul de Stat,  în baza materialelor recepţionate, prezintă Consiliului o informaţie de sinteză cu referire la fiecare coautor;
    c) asigură organizarea expertizei lucrărilor prezentate şi admise la concurs, precum şi discuţii ample asupra lucrărilor admise, cu participarea  reprezentanţilor comunităţii ştiinţifice, de creaţie, a specialiştilor din  economia naţională;
    d) pregăteşte materialele necesare şi organizează şedinţele Consiliului;
    e) soluţionează diverse chestiuni operative legate de activitatea Consiliului;
    f) elaborează bazele de date privind experţii antrenaţi în evaluarea lucrărilor înaintate la decernarea Premiului de Stat;
    g) colaborează, în sfera de competenţă, cu diverse instituţii şi organizaţii în probleme ce ţin de decernarea Premiului de Stat;
    [Pct.24 al.1), lit.g) modificată prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    h) acordă consultanţă şi asistenţă metodică în problemele ce ţin de prezentarea lucrărilor pentru decernarea Premiului de Stat;
    i) examinează interpelările, demersurile şi petiţiile, precum şi le soluţionează, în limitele competenţei;
    j) participă la elaborarea devizului de cheltuieli privind organizarea şi desfăşurarea concursului, precum şi altor măsuri;
    [Pct.24 al.1), lit.j) modificată prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    k) perfectează documente justificative aferente activităţii şi le înaintează Consiliului pentru decizii finale;
    l) realizează deciziile Consiliului.
    [Pct.25 exclus prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
IV. Modul de înaintare a lucrărilor pentru
decernarea  Premiului de Stat

    26. Lucrările  propuse spre a fi înaintate la concursul pentru decernarea Premiului de Stat se examinează în şedinţe speciale ale colegiilor ministerelor de competenţa cărora ţine realizarea/implementarea lucrării respective, în şedinţe ale consiliilor  ştiinţifice şi tehnico-ştiinţifice ale instituţiilor din sfera ştiinţei şi inovării, consiliilor uniunilor de creaţie şi senatelor instituţiilor de învăţămînt superior acreditate, care decid asupra înaintării/neînaintării lucrărilor.
    Înaintarea lucrărilor la concursul pentru decernarea Premiului de Stat se efectuează de către instituţiile menţionate la alineatul anterior,  în condiţii de transparenţă, cu aplicarea cerinţelor menţionate la pct.2 al prezentului Regulament şi aprecierea aportului fiecărui coautor.
    27. Aceeaşi lucrare poate fi înaintată la Premiul de Stat cel mult de două ori în două ediţii de decernare a Premiului de Stat. Candidatul poate înainta lucrarea doar pentru un singur domeniu.
    28. Scrisoarea de recomandare privind candidatul la Premiul de Stat va fi prezentată Consiliului şi va conţine următoarele informaţii: numele şi prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul, cetăţenia, locul de muncă sau ocupaţia, gradul ştiinţific, titlul ştiinţifico-didactic, titlul onorific, contribuţia candidatului la dezvoltarea ştiinţei şi culturii naţionale şi mondiale, conform criteriilor prevăzute la pct. 2 al prezentului Regulament, precum şi date despre premii şi alte distincţii ce denotă recunoaşterea realizărilor candidatului (candidaţilor).
    29. Pretendenţii la decernarea Premiului de Stat prezintă instituţiilor menţionate la pct.26 al prezentului Regulament lucrările ştiinţifice, de creaţie, operele literare publicate, alte tipuri de lucrări şi, după caz, calculul efectului economic obţinut şi indicii de producţie, rezultatele implementării tehnologiilor, materialelor şi tehnicii noi.
    30. La concursul pentru decernarea Premiului de Stat vor fi înaintate lucrările, participarea autorilor cărora este confirmată prin documente şi informaţii concrete privind:
    a) contribuţia personală  a fiecărui coautor la realizarea cercetării, implementării, creaţiei artistice, elaborării şi implementării manualului etc.;
    b) impactul asupra dezvoltării domeniului de cercetare/activitate;
    c) dezvoltarea şi promovarea unor direcţii noi, moderne, în domeniul de cercetare/activitate;
    d) publicaţiile ştiinţifice în domeniul de referinţă;
    e) recunoaşterea pe plan naţional şi internaţional;
    f) existenţa publicaţiilor comune ale colectivului de autori.
    Experţii vor determina gradul de contribuţie a fiecărui coautor.
    31. Membrii Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat nu pot candida la Premiul de Stat în perioada deţinerii mandatului.
V. Modul de examinare a lucrărilor înaintate
pentru decernarea Premiului de Stat
    32. Lucrările înaintate la Premiul de Stat sînt examinate în două etape:
    a) etapa I – examinarea prealabilă şi selectarea  lucrărilor ce se admit la concurs;
    b) etapa II – desfăşurarea concursului şi aprobarea hotărîrii cu privire la decernarea Premiului de Stat.
    33.  Examinarea prealabilă şi selectarea lucrărilor se realizează de către Consiliu prin intermediul Cancelariei de Stat şi secţiilor pe domenii.
    [Pct.33 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    34. Secţiile pe domenii, formate din specialişti de înaltă calificare  ce corespund domeniilor din care au fost prezentate lucrările pentru participare la concursul Premiului de Stat, examinează lucrările recepţionate şi, de comun acord cu Cancelaria de Stat, înaintează propuneri Consiliului privind admiterea/neadmiterea acestor lucrări pentru participare la concursul respectiv.
    Activitatea  fiecărei secţii pe domeniu este condusă de un preşedinte ales din rîndul membrilor secţiei respective.
    [Pct.34 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    35. Listele lucrărilor admise/respinse la concurs sînt aprobate de către  Consiliu.
    Decizia în vederea admiterii lucrării la concurs se adoptă prin vot deschis în cadrul şedinţei Consiliului.
    La concurs se admit lucrările care au obţinut 2/3 din voturile membrilor Consiliului  prezenţi la şedinţă. 
    Lista lucrărilor admise la concurs se publică, urmînd să fie organizate discuţii ample pe marginea acestor lucrări, inclusiv în cadrul conferinţelor şi expoziţiilor organizate  în acest scop.
    Organizarea şi vizionarea expoziţiilor, spectacolelor,  programelor de concert,  lucrărilor de cinematografie, altor lucrări din domeniul culturii şi artei, precum şi a lucrărilor de arhitectură, admise la concursul pentru decernarea Premiului de Stat se efectuează de către Ministerul Culturii şi Ministerul Construcţiilor şi Dezvoltării Regionale de comun acord cu Cancelaria de Stat. Cheltuielile pentru organizarea  măsurilor menţionate  vor fi suportate de către Consiliu, în baza devizului de cheltuieli, din contul mijloacelor  financiare aprobate.
    [Pct.35 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    36. În baza listei candidaţilor la Premiul de Stat, Consiliul organizează expertiza lucrărilor înaintate prin intermediul Cancelariei de Stat. Expertiza se efectuează în scopul evaluării importanţei şi valorii lucrărilor înaintate la concurs, conform pct.2 al prezentului Regulament, de către experţi independenţi, inclusiv de peste hotare, din rîndul personalităţilor  cu renume din domeniile ştiinţei, tehnologiilor, culturii şi artei. Lista experţilor se aprobă de către Consiliu şi se actualizează, după caz.
    [Pct.36 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
    37. Rezultatele expertizei sînt expuse într-un aviz argumentat. Fiecare lucrare înaintată la concursul pentru decernarea Premiului de Stat va fi expertizată de cel puţin doi experţi independenţi. În cazul în care aceeaşi lucrare a obţinut un aviz pozitiv şi unul negativ, se organizează a treia expertiză.
    38. Experţii antrenaţi în examinarea lucrărilor înaintate la concursul pentru decernarea Premiului de Stat sînt obligaţi:
    a) să respecte prevederile actelor normative în domeniul proprietăţii intelectuale;
    b) să evalueze nepărtinitor şi obiectiv lucrarea şi să elaboreze avizul corespunzător;
    c) să nu divulge şi să nu difuzeze informaţia în procesul de evaluare şi expertiză;
    d) să prezinte lucrarea examinată şi actul de expertiză (avizul) în termenele stabilite;
    e) să stabilească aportul şi meritul fiecărui coautor, pretendent la concursul pentru decernarea Premiului de Stat.
    39. Lucrările cu avizele respective sînt examinate în şedinţele comisiilor de experţi. Rezultatele examinării sînt înregistrate în procesele-verbale ale şedinţelor respective ale comisiilor de experţi, care se transmit Consiliului pentru examinare finală.
    40. Materialele referitoare la decernarea Premiului de Stat se păstrează, în modul stabilit, la secretarul. Membrii Consiliului au acces la materialele menţionate.
    [Pct.40 modificat prin HG789 din 30.11.09, MO174-176/04.12.09 art.873]
VI. Modul de determinare a candidaturilor
 pentru decernarea Premiului de Stat
    41. Examinarea finală a lucrărilor privind decernarea Premiului de Stat are loc în şedinţa specială a Consiliului, care este deliberativă, dacă la ea sînt prezenţi nu mai puţin de 2/3 din membrii Consiliului.
    42.  Vicepreşedintele sau,  în cazuri de excepţie, secretarul Consiliului prezintă un raport privind rezultatele examinării prealabile a lucrărilor candidaţilor la Premiul de Stat, inclusiv recomandările secţiilor pe domenii şi  comisiilor de experţi pe profiluri, avizele de expertiză precum şi  materialele aferente.
    43. În şedinţa specială a Consiliului este obligatorie prezentarea tuturor lucrărilor înaintate la Premiul de Stat, a materialelor aferente, a recomandărilor secţiilor pe domenii şi a avizelor de expertiză. Discutarea materialelor prezentate are loc în mod deschis, printr-un liber schimb de opinii.
    44. Candidaţii la decernarea Premiului de Stat sînt aleşi prin vot secret. Pentru decernarea Premiului de Stat se propune candidatul, lucrarea căruia a obţinut  2/3 din voturile membrilor prezenţi la şedinţă.
    45. Decizia Consiliului se înscrie în procesul-verbal semnat de preşedintele sau vicepreşedintele Consiliului şi de secretarul acestuia.
    46. Persoanelor cărora li s-a decernat Premiul de Stat li se conferă titlul de „Laureat al Premiului de Stat” şi li se înmînează, în cadru festiv, diploma, însemnul şi insigna de onoare şi adeverinţa de Laureat al Premiului de Stat.
    Persoanele care au  fost admise la concurs şi nu au fost desemnate drept învingători primesc „Certificatul de participare” al Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat.
    47. Acoperirea financiară şi tehnico-materială a activităţii ce ţine de recepţionarea, examinarea şi expertizarea lucrărilor pentru candidaţii la Premiul de Stat şi a materialelor aferente, de confecţionare a diplomei, însemnului şi insignei de onoare de Laureat al Premiului de Stat şi a adeverinţei respective, precum şi de organizare a înmînării Premiului de Stat este realizată în limitele mijloacelor alocate în acest scop în Legea bugetului de stat pe anul respectiv, la compartimentul „Ştiinţă şi inovare”.
    [Anexa nr.1 în redacţia HG240 din 01.04.09, MO67/03.04.09 art.291]
    [Anexa nr.1 introdusă prin HG605 din 16.05.08, MO91/23.05.08 art.605]
Anex nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr. 569
din 23 mai 2006
L I S T A
hotărîrilor Guvernului care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr.911 din 11 iulie 2002 "Cu privire la Premiul Naţional în domeniul ştiinţei şi tehnicii" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.106-109, art.1054).
    2. Hotărîrea Guvernului nr.1568 din 25 decembrie 2003 "Cu privire la Premiul Naţional în domeniul literaturii, artei şi arhitecturii" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.6-12, art.46).
    3. Hotărîrea Guvernului nr.74 din 30 ianuarie 2004 "Cu privire la Premiul de stat pentru realizări în domeniul calităţii, productivităţii şi competitivităţii" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.26-29, art.214).
    4. Punctul 3 din Hotărîrea Guvernului nr.959 din 23 august 2004 "Cu privire la decernarea Premiului Naţional în domeniul ştiinţei şi tehnicii" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.175-177, art.1193).