HGA777/2009
ID intern unic:  332898
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 777
din  27.11.2009
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Sănătăţii, structurii şi efectivului-limită ale aparatului
central al acestuia
Publicat : 01.12.2009 în Monitorul Oficial Nr. 173     art Nr : 855
    Abrogată prin HG397 din 31.05.11, MO95/07.06.11 art.458

     MODIFICAT
   
HG715 din 10.08.10, MO145-147/13.08.10 art.797
    HG386 din 14.05.10, MO78-80/21.05.10 art.457
    HG384 din 12.05.10, MO78-80/21.05.10 art.455

    NOTĂ:
   
Pe tot parcursul anexei nr.3, sintagma „Centrul de Medicină Preventivă” se substituie prin sintagma “Centrul de sănătate publică”, la cazul gramatical respectiv prin HG384 din 12.05.10, MO78-80/21.05.10 art.455

     În scopul executării prevederilor Legii nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.131-133, art.1018), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, conform anexei nr.1;
    Structura aparatului central al Ministerului Sănătăţii, conform anexei nr.2;
    Lista instituţiilor în subordinea Ministerului Sănătăţii, conform anexei nr.3;
    Lista instituţiilor pe lîngă Ministerul Sănătăţii, conform anexei nr.4;
    Lista întreprinderilor administrate de Ministerul Sănătăţii şi a cotelor-părţi (acţiunilor) societăţilor comerciale administrate de către acesta, conform anexei nr.5;
    Lista hotărîrilor Guvernului care se abrogă, conform anexei nr.6.
    2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Sănătăţii în număr de 85 unităţi şi al personalului de deservire a clădirii în număr de 12 unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii, conform legislaţiei în vigoare.
    [Pct.2 modificat prin HG715 din 10.08.10, MO145-147/13.08.10 art.797]
    3. Ministerul Sănătăţii are 3 viceminiştri şi un Colegiu, alcătuit din 15 membri, componenţa nominală a căruia este aprobată de Guvern.

    PRIM-MINISTRU                                                      Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Ministrul sănătăţii                                                        Vladimir Hotineanu
    Ministrul finanţelor                                                      Veaceslav Negruţa

    Nr. 777. Chişinău, 27 noiembrie 2009.


Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr.777
din 27 noiembrie 2009
REGULAMENTUL
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
    1. Prezentul Regulament reglementează misiunea, funcţiile, atribuţiile şi drepturile Ministerului Sănătăţii, precum şi organizarea activităţii acestuia.
    2. Ministerul Sănătăţii (în continuare – Ministerul) este organul central de specialitate al administraţiei publice în domeniul sănătăţii, cu personalitate juridică şi se subordonează Guvernului. Ministerul dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova cu denumirea sa, precum şi de conturi trezoreriale.
    3. Finanţarea activităţii Ministerului se efectuează din contul bugetului de stat, în conformitate cu legislaţia.
Capitolul II
MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE
 ŞI DREPTURILE MINISTERULUI

    4. Misiunea Ministerului este menţinerea şi îmbunătăţirea continuă a stării de sănătate a populaţiei prin asigurarea accesului echitabil la servicii de sănătate de calitate şi cost-eficiente, prin susţinerea şi promovarea intervenţiilor de prevenţie, protecţie şi promovare a sănătăţii.
    5. Ministerul îndeplineşte următoarele funcţii de bază:
    1) elaborează politici publice şi strategii în domeniul sănătăţii pe termen scurt, mediu şi lung, cadrul bugetar pe termen mediu şi asigură realizarea acestora;
    2) asigură integrarea priorităţilor de sănătate publică în politicile şi strategiile sectoriale, supraveghează sănătatea populaţiei şi stabileşte priorităţile de sănătate publică;
    3) asigură reglementarea de drept a sistemului sănătăţii, în limitele şi în conformitate cu competenţele stabilite de lege;
    4) elaborează propuneri pentru programul de activitate a Guvernului şi proiecte de acte legislative şi normative în domeniul sănătăţii, avizează proiecte de acte legislative şi normative, în condiţiile legii;
    5) reprezintă interesele statului în structuri şi organisme internaţionale în domeniul sănătăţii, dezvoltă relaţii de colaborare cu structuri similare din alte state şi cu organizaţii internaţionale interesate în domeniul sănătăţii, în conformitate cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
    6) iniţiază şi negociază, din împuternicirea Guvernului, încheierea de tratate sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente;
    7) întreprinde acţiuni pentru punerea în aplicare a tratatelor internaţionale din domeniul sănătăţii, pentru realizarea condiţiilor de integrare în structurile europene sau în alte organisme internaţionale;
    8) elaborează propunerile de buget al sănătăţii şi le prezintă în modul stabilit, asigură executarea bugetului Ministerului şi a bugetelor instituţiilor în subordine, sistematizează şi face publică informaţia despre executarea bugetelor şi performanţa realizată;
    9) îndeplineşte alte funcţii stabilite, în condiţiile legii.
    6. Ministerul are următoarele atribuţii:
    1) analizează, monitorizează şi evaluează politicile elaborate, examinează multilateral impactul social, economic, financiar etc. al acestora, evaluează riscurile pentru sănătate în raport cu determinanţii stării de sănătate: factori sociali, economici, comportamentali, biologici şi de mediu relevanţi;
    2) analizează politicile elaborate, în scopul asigurării corespunderii acestora cu strategiile şi programele naţionale şi racordează politicile existente la priorităţile şi necesităţile de integrare europeană;
    3) evaluează şi monitorizează starea de sănătate a populaţiei cu adoptarea măsurilor de îmbunătăţire a acesteia şi informează Guvernul referitor la indicatorii esenţiali de sănătate, tendinţele de evoluţie şi măsurile necesare pentru îmbunătăţirea acestora;
    4) asigură supravegherea îndeplinirii prevederilor actelor legislative şi normative de către instituţiile, întreprinderile şi organizaţiile care au responsabilităţi în domeniul sănătăţii, al asigurărilor de sănătate şi de către instituţiile medico-sanitare publice şi private, colaborînd în acest scop cu alte autorităţi publice centrale şi locale, alte organizaţii şi instituţii abilitate, precum şi cu asociaţiile profesionale;
    5) coordonează implementarea politicilor, strategiilor şi programelor în domeniul sănătăţii publice, la nivel naţional şi local, şi colaborează cu reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, ai societăţii civile, precum şi cu mass-media, pentru realizarea politicilor şi strategiilor în domeniul sănătăţii publice, în scopul prevenirii îmbolnăvirilor, protecţiei şi promovării sănătăţii;
    6) asigură, prin intermediul instituţiilor din subordine, identificarea, evaluarea şi comunicarea riscurilor pentru sănătate, asigură managementul acestor riscuri, prognozarea şi diminuarea impactului negativ al riscurilor identificate asupra sănătăţii publice;
    7) coordonează, în condiţiile legii, asistenţa medicală de recuperare şi asistenţa medicală acordată de instituţiile balneosanatoriale şi organizează controlul asupra activităţii de asistenţă medicală în instituţiile balneosanatoriale;
    8) elaborează, coordonează şi monitorizează implementarea programelor naţionale de sănătate publică, asigură realizarea acestora, argumentează şi estimează necesităţile financiare şi modul de finanţare a acestora;
    9) aprobă:
    lista maladiilor pentru tratamentul specific de bază al cărora se utilizează medicamentele, consumabilele şi alte materiale de uz medical procurate din contul mijloacelor centralizate;
    lista maladiilor social-condiţionate şi a celor cu impact negativ asupra sănătăţii publice, a serviciilor medicale specifice, acordate unor categorii de bolnavi neasiguraţi, inclusiv urgenţe medico-chirurgicale cu pericol vital, acordate la nivelul de asistenţă medicală prevăzut de legislaţie, în limitele mijloacelor bugetului de stat pe anul respectiv;
    10) dirijează, în condiţiile legii, activitatea serviciului supravegherii de stat a sănătăţii publice;
    11) aprobă norme pentru condiţiile de igienă şi de control al infecţiilor nosocomiale pentru instituţiile medico-sanitare;
    12) asigură înregistrarea de stat a substanţelor şi produselor în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    13) aprobă:
    lista profesiilor şi a factorilor de producţie nocivi, precum şi a lucrărilor pentru executarea cărora se efectuează examene medicale la angajare şi examene periodice;
    lista bolilor transmisibile supuse înregistrării şi notificării;
    14) stabileşte modul de organizare a supravegherii bolilor nontransmisibile;
    15) aprobă:
    lista bolilor infecţioase contra cărora se aplică vaccinarea profilactică sistematică şi lista grupurilor de risc;
    lista bolilor extrem de periculoase şi a altor urgenţe de sănătate publică cu potenţial internaţional de răspîndire;
    16) asigură:
    suportul de laborator în investigarea factorilor biologici, chimici, fizici şi radiologici cu impact asupra sănătăţii publice;
    prin intermediul instituţiilor în subordine, gradul adecvat de pregătire către urgenţe de sănătate publică;
    17) înaintează propuneri Comisiei naţionale extraordinare de sănătate publică şi Guvernului orientate spre prevenirea şi controlul urgenţelor de sănătate publică;
    [Pct.6 subpct.17) modificat prin HG384 din 12.05.10, MO78-80/21.05.10 art.455]
    18) organizează utilizarea Fondului Epidemiologic Republican;
    19) dezvoltă parteneriatul intersectorial pentru includerea analizei impactului asupra sănătăţii populaţiei în toate politicile naţionale relevante, conform recomandării Comisiei Europene „Sănătatea în toate politicile” (Health in All Policies), în vederea maximizării rezultatelor în domeniul sănătăţii;
    20) organizează efectuarea analizei şi evaluarea periodică a indicatorilor stării de sănătate a populaţiei, activităţii sistemului sănătăţii şi performanţei instituţiilor medico-sanitare publice şi asigură difuzarea informaţiei ce ţine de interesul public;
    21) argumentează necesarul de servicii medicale, precum şi de resurse financiare pentru funcţionarea sistemului sănătăţii, folosind în acest scop statisticile oficiale, rapoartele şi informaţia furnizată de Compania Naţională de Asigurări în Medicină, rezultatele studiilor efectuate în domeniu în vederea fundamentării bugetului pentru sănătate şi a fondurilor asigurării obligatorii de asistenţă medicală, precum şi alte date şi informaţii relevante;
    22) elaborează, în caz de necesitate, în contextul mijloacelor financiare disponibile ajustări ale Programului unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală şi le propune spre examinare Guvernului;
    23) elaborează şi aprobă anual, de comun acord cu Compania Naţională de Asigurări în Medicină, normele metodologice de aplicare a Programului unic;
    24) asigură monitorizarea finanţelor în domeniul sănătăţii, inclusiv prin conturile satelit în sănătate;
    25) gestionează, în condiţiile legii, programele internaţionale de asistenţă financiară pentru susţinerea reformei sistemului sănătăţii şi pentru îmbunătăţirea calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
    26) asigură, în limitele mijloacelor prevăzute în buget, procurarea echipamentului medical şi transportul necesar instituţiilor medico-sanitare din sistemul sănătăţii, asigură suportul tehnico-material, şi exercită controlul asupra folosirii eficiente şi raţionale a mijloacelor bugetare şi a patrimoniului de stat aflat în gestionarea instituţiilor medico-sanitare publice în subordine;
    27) organizează asigurarea calităţii serviciilor de sănătate şi securităţii pacientului, evaluarea, şi acreditarea instituţiilor medico-sanitare şi înteprinderilor farmaceutice şi aplică măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii asistenţei medicale acordate populaţiei;
    28) elaborează şi aprobă, în condiţiile legii, standarde de evaluare şi acreditare în sănătate;
    29) elaborează şi asigură realizarea politicii statului în domeniul medicamentului;
    30) adoptă măsuri în vederea optimizării procesului de achiziţii publice ale medicamentelor, utilajului, consumabilelor şi a altor materiale de uz medical pentru necesităţile instituţiilor medico-sanitare publice;
    31) asigură elaborarea şi punerea în aplicare a Regulilor de bune practici în domeniul medicamentelor la nivel de: laborator (Good Laboratory Practice), clinică (Good Clinical Practice), fabricaţie (Good Manufacturing Practice), distribuire (Good Distribution Practice), farmacii (Good Pharmaceutical Practice);
    32) aprobă:
    condiţii obligatorii pentru domeniul de aplicare a dispozitivelor medicale şi coordonează infrastructura calităţii în domeniul vizat;
    standarde în domeniul de aplicare a dispozitivelor medicale, în conformitate cu cerinţele Uniunii Europene;
    preţurile de producător la medicamente;
    Catalogul naţional de preţuri de producător la medicamente”
    [Pct.36 subpct.32) modificat prin HG715 din 10.08.10, MO145-147/13.08.10 art.797]
    33) asigură:
    organizarea evaluării  conformităţii şi monitorizării pieţei dispozitivelor medicale din ţară;
    înregistrarea preţurilor de producător la medicamente în Catalogul naţional de preţuri de producător la medicamente;
    [Pct.36 subpct.33) în redacţia HG715 din 10.08.10, MO145-147/13.08.10 art.797]
    34) aprobă cerinţele tehnice pentru utilajul medical necesar la diferite niveluri de acordare a asistenţei medicale de către instituţiile medico-sanitare publice;
    35) organizează sistemul informaţional din domeniul sănătăţii şi modul de raportare a datelor de către instituţiile medico-sanitare publice şi private, pentru evaluarea stării de sănătate a populaţiei;
    36) estimează şi planifică necesităţile de pregătire a medicilor, farmaciştilor şi a personalului medical mediu şi înaintează propunerile respective autorităţii administraţiei publice centrale de specialitate;
    37) elaborează strategiile privind formarea şi dezvoltarea profesională a personalului medical şi farmaceutic;
    38) asigură echilibrul în generarea resurselor prin raţionalizarea investiţiilor în pregătirea şi distribuţia uniformă a cadrelor medicale şi organizează, în comun cu autorităţile administraţiei publice locale şi conducătorii instituţiilor, activităţile de asigurare cu resurse umane necesare funcţionării instituţiilor din sistemul sănătăţii;
    39) aprobă:
    programele de educaţie medicală continuă;
    Nomenclatorul specializărilor şi supraspecializărilor pentru învăţămîntul postuniversitar medical şi farmaceutic;
    anual, planul de instruire postuniversitară prin rezidenţiat, secundariat clinic şi de formare profesională continuă a medicilor, farmaciştilor şi personalului medical mediu;
    40) confirmă dreptul de activitate a personalului medical şi farmaceutic, echivalează actele de studii postuniversitare medicale şi farmaceutice;
    41) aprobă metodologia privind plasarea în cîmpul muncii a medicilor, farmaciştilor şi a personalului de conducere din sistemul public de sănătate;
    42) organizează:
    în condiţiile legii, concursuri pentru ocuparea posturilor vacante de conducător al instituţiei medico-sanitare publice;
    atestarea şi conferirea categoriilor de calificare conducătorilor, medicilor, farmaciştilor, personalului medical mediu şi altui personal din sistemul sănătăţii;
    43) asigură informarea şi documentarea personalului medical în probleme de specialitate şi sprijină editarea publicaţiilor de specialitate şi de informare profesională;
    44) sprijină activitatea şi contribuie la dezvoltarea capacităţilor asociaţiilor profesionale din domeniu;
    45) elaborează metodologia-cadru de colaborare între instituţia medico-sanitară publică şi clinica universitară;
    46) participă la elaborarea de către secţia medicală a Academiei de Ştiinţe a Moldovei a direcţiilor strategice de cercetare ştiinţifică medicală şi farmaceutică;
    47) aprobă:
    regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a instituţiilor medico-sanitare;
    nomenclatorul instituţiilor medico-sanitare, indiferent de tipul de proprietate şi forma de organizare juridică;
    organigrama serviciilor medicale publice din teritoriu;
    organigrama, regulamentul de organizare şi funcţionare a instituţiilor în subordine, dacă altfel nu este stabilit de lege;
    schema de încadrare a personalului instituţiilor bugetare în subordine;
    reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii instituţiilor medico-sanitare publice în subordine;
    în condiţiile legii, normativele de personal ale instituţiilor medico-sanitare publice;
    48) avizează structura organizatorică a instituţiilor medico-sanitare în subordinea organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice cu reţea sanitară autonomă;
    49) elaborează propuneri referitor la normele metodologice pentru proiectarea bugetului de venituri şi cheltuieli de către instituţiile medico-sanitare publice;
    50) aprobă bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor în subordine finanţate din venituri proprii;
    51) avizează şi aprobă, după caz, proiectarea şi valorificarea investiţiilor în domeniul sanitar în instituţiile medico-sanitare în subordine;
    52) organizează activităţi de audit public intern, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
    53) exercită drepturile şi obligaţiile statului, de pe poziţia de acţionar la societăţile pe acţiuni;
    54) examinează, conform competenţei, petiţiile cetăţenilor, ia măsurile de rigoare, organizează audienţa cetăţenilor în probleme ce ţin de sistemul sănătăţii;
    55) colaborează cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu instituţiile publice de specialitate, cu structurile societăţii civile şi ale mediului de afaceri din ţară şi din străinătate, pentru exercitarea funcţiilor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor privind planificarea şi punerea în aplicare a unor acţiuni intersectoriale şi de parteneriat public-privat;
    56) exercită şi alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.
    7. Ministerul are următoarele drepturi:
    1) să solicite şi să primească, în condiţiile legii, informaţii de la organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat;
    2) să centralizeze mijloacele băneşti din alocaţiile totale prevăzute în bugetul de stat pe anul respectiv pentru sfera sănătăţii, inclusiv prin delegare, în modul stabilit, instituţiilor în subordine, în vederea realizării programelor naţionale şi programelor cu destinaţie specială din domeniu;
    3) să solicite de la Compania Naţională de Asigurări în Medicină informaţii referitor la spectrul şi numărul prestatorilor contractaţi, volumul serviciilor contractate în funcţie de nivelul şi profilul de asistenţă medicală, rezultatele evaluării şi a controalelor efectuate şi a sumelor efectiv transferate prestatorilor;
    4) să împuternicească, după caz, instituţiile aflate în subordine pentru îndeplinirea unor activităţi, în vederea realizării obiectivelor sale;
    5) să colaboreze cu instituţiile de specialitate în vederea formării şi perfecţionării pregătirii profesionale a personalului din cadrul aparatului central al Ministerului;
    6) să editeze, după caz, publicaţii informaţionale în domeniul sănătăţii.
Capitolul III
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI
    8. Ministerul este condus de ministrul sănătăţii.
    1) Ministrul:
    a) conduce întreaga activitate a Ministerului, rezolvă chestiunile ce ţin de competenţa Ministerului, răspunde de executarea prevederilor Programului de activitate a Guvernului, dispoziţiilor Prim-ministrului, conform competenţelor funcţionale ale Ministerului;
    b) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor şi hotărîrilor Guvernului, tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi altor acte normative;
    c) este executor primar de buget şi, în condiţiile legii, este responsabil şi împuternicit cu dreptul de a efectua cheltuieli, în conformitate cu alocaţiile aprobate;
    d) emite ordine, dispoziţii, instrucţiuni şi alte acte normative şi organizează exercitarea controlului executării lor, în condiţiile legii;
    e) prezintă Guvernului dări de seamă cu privire la activitatea Ministerului vizînd executarea Programului de activitate a Guvernului şi a măsurilor de realizare a acestuia, precum şi, la cererea Prim-ministrului, dă darea de seamă privitor la activitatea sa;
    f) contribuie în permanenţă la eficientizarea activităţii Ministerului şi coordonează activităţile de analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor;
    g) aprobă sau, după caz, modifică statul de personal al aparatului central al Ministerului, precum şi schema de încadrare a personalului acestuia, în limitele fondului de retribuire a muncii şi efectivului-limită stabilit;
    h) prezintă Guvernului, în condiţiile legii, propuneri privind numirea sau eliberarea din funcţie a viceminiştrilor, aplicarea faţă de aceştia a măsurilor disciplinare sau de încurajare;
    i) reprezintă Ministerul în raporturile cu celelalte autorităţi publice din ţară şi din străinătate, precum şi cu alte persoane;
    j) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu, în condiţiile legii, a funcţionarilor publici, angajează şi concediază celălalt personal al aparatului central al Ministerului;
    k) angajează şi concediază conducătorii instituţiilor din subordine, administratorii întreprinderilor de stat în administrare şi încheie contracte de management cu ei;
    l) delimitează sarcinile şi atribuţiile şi stabileşte responsabilităţile viceminiştrilor, conducătorilor subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului şi ale instituţiilor din subordine, cu excepţia celor stabilite prin acte legislative;
    m) aprobă regulamentele subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului şi ale instituţiilor în subordine, dacă altfel nu este stabilit de lege;
    n) exercită orice alte atribuţii conform legislaţiei.
    În lipsa ministrului, funcţiile acestuia sînt exercitate de viceministrul desemnat de ministru.
    În activitatea sa de conducere a Ministerului, ministrul este asistat de 3 viceminiştri.
    2) Viceminiştrii:
    a) coordonează, conform obligaţiunilor delimitate de către ministru, activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului, serviciilor publice desconcentrate şi instituţiilor în subordinea Ministerului, asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;
    b) colaborează cu subdiviziunile Cancelariei de Sat, cu viceminiştrii din celelalte ministere, în probleme de interes comun;
    c) urmăresc şi asigură finalizarea proiectelor de documente de politici publice şi proiectelor actelor legislative şi normative prezentate Guvernului din iniţiativa Ministerului;
    d) coordonează, conform obligaţiunilor delimitate de către ministru, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiilor directoare pentru managementul de personal din cadrul unităţilor structurale ale Ministerului.
    e) pot exercita şi alte atribuţii prevăzute de Regulamentul Ministerului ori încredinţate de către ministru.
    9. În îndeplinirea atribuţiilor ministrul este asistat de un cabinet din componenţa căruia fac parte: şeful de cabinet, consilierii şi alt personal care deserveşte activitatea ministrului.
    10. În cadrul Ministerului se instituie un Colegiu, constituit din ministrul sănătăţii (preşedintele Colegiului), viceminiştri, alţi conducători de subdiviziuni interioare ale aparatului central al Ministerului, precum şi din savanţi notorii şi specialişti în domeniul sănătăţii publice. Componenţa nominală a Colegiului se aprobă de către Guvern. Colegiul se întruneşte, la cererea ministrului sănătăţii, pentru dezbaterea problemelor privind activitatea Ministerului.
    Colegiul examinează în şedinţele sale chestiuni privind organizarea activităţii Ministerului în vederea promovării politicii statului în ocrotirea sănătăţii populaţiei, transformărilor structurale ale sistemului sănătăţii, soluţionării problemelor de sănătate publică, discută chestiuni ce ţin de activitatea instituţiilor în subordinea Ministerului, efectuează controlul asupra executării deciziilor, selectării şi folosirii cadrelor, examinează proiectele actelor legislative şi normative, ia în dezbatere rapoartele şi dările de seamă ale conducătorilor de subdiviziuni interioare ale aparatului central al Ministerului şi ai instituţiilor din subordinea acestuia.
    În activitatea sa Colegiul se conduce de regulamentul său, aprobat prin ordinul ministrului sănătăţii. Deciziile Colegiului se aprobă cu simpla majoritate a voturilor membrilor prezenţi la şedinţa Colegiului, iar hotărîrile lui se realizează prin ordinul ministrului.
    11. Dreptul de primă semnătură pe toate actele Ministerului îl are ministrul sănătăţii.
    În lipsa ministrului, dreptul de primă semnătură revine unuia din viceminiştri desemnat prin ordinul ministrului.
    În conformitate cu legislaţia în vigoare, unele acte ale Ministerului pot fi semnate de alte persoane cu funcţii de răspundere din cadrul sistemului de sănătate.
    Viceminiştrii sănătăţii, conducătorii subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului şi alte persoane au dreptul de a semna actele Ministerului, în temeiul ordinului ministrului sau avînd împuternicire specială.
    Semnătura pe actele Ministerului este în formă scrisă sau, în conformitate cu legislaţia, poate avea alte forme (electronică etc.).
    12. Pentru elaborarea unor proiecte specifice sau pentru exercitarea unor funcţii speciale, Ministerul poate constitui, pe perioade determinate, comisii de specialitate, grupuri de lucru, consilii de experţi formate din specialişti.

Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr.777
din 27 noiembrie 2009
STRUCTURA
aparatului central al Ministerului Sănătăţii
    Cabinetul ministrului (cu statut de serviciu)
    Serviciul audit intern
    Direcţia politici în sănătate publică
    Secţia promovarea sănătăţii şi programe de sănătate publică
    Secţia prevenţie în sănătate publică
    Serviciul protecţie şi urgenţe în sănătate publică
    Direcţia politici în asistenţa medicală
    Secţia asistenţa medicală primară
    Secţia asistenţa medicală secundară şi terţiară
    Serviciul asistenţa medicală de reabilitare şi nursing
    Direcţia politici asistenţa medicală femeii, copilului şi grupurilor vulnerabile
    Direcţia politici în managementul calităţii serviciilor medicale
    Direcţia politici în domeniul medicamentelor şi dispozitivelor medicale
    Directia politici în managementul personalului medical
    Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor
    Direcţia relaţii externe şi integrare europeană
    Direcţia politici buget şi finanţe
    Secţia politici bugetare şi management
    Secţia management financiar şi control
    Secţia contabilitate şi raportare
    Secţia investiţii capitale şi administrarea proprietăţii de stat
    Direcţia juridică
    Direcţia suport management, petiţii şi audienţă
    Cancelaria
    Serviciul resurse umane
    Serviciul parteneriat intersectorial, comunicare şi colaborare cu societatea civilă
    Serviciul presă
    Serviciul avizare şi înregistrare a preţului de producător la medicamente
    [Anexa nr.2 modidficată prin HG715 din 10.08.10, MO145-147/13.08.10 art.797]
Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr.777
din 27 noiembrie 2009

LISTA
instituţiilor în subordinea Ministerului Sănătăţii

    I. Instituţiile finanţate de la bugetul de stat şi/sau din mijloace speciale:
    1. Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie “Nicolae Testemiţanu”
    2. Colegiul Naţional de Medicină şi Farmacie
    3. Colegiul de Medicină, or.Orhei
    4. Colegiul de Medicină, mun.Bălţi
    5. Colegiul de Medicină, or.Cahul
    6. Colegiul de Medicină, or.Ungheni
    7. Centrul de formare profesională a lucrătorilor medicali şi farmaceutici cu studii medii, mun.Bălţi
    8. Cabinetul Instructiv-Metodic Republican
    9. Centrul Naţional de Sănătate Publică
   
10. Centrul de sănătate publică, mun. Chişinău
    11. Centrul de sănătate publică, mun.Bălţi
    12. Centrul de sănătate publică, r-nul Anenii Noi
    13. Centrul de sănătate publică, r-nul Basarabeasca
    14. Centrul de sănătate publică, r-nul Briceni
    15. Centrul de sănătate publică, r-nul Cahul
    16. Centrul de sănătate publică, r-nul Cantemir
    17. Centrul de sănătate publică, r-nul Călăraşi
    18. Centrul de sănătate publică, r-nul Căuşeni
    19. Centrul de sănătate publică, r-nul Cimişlia
    20. Centrul de sănătate publică, r-nul Criuleni
    21. Centrul de sănătate publică, r-nul Donduşeni
    22. Centrul de sănătate publică, r-nul Drochia
    23. Centrul de sănătate publică, r-nul Edineţ
    24. Centrul de sănătate publică, r-nul Făleşti
    25. Centrul de sănătate publică, r-nul Floreşti
    26. Centrul de sănătate publică, r-nul Glodeni
    27. Centrul de sănătate publică, r-nul Hînceşti
    28. Centrul de sănătate publică, r-nul Ialoveni
    29. Centrul de sănătate publică, r-nul Leova
    30. Centrul de sănătate publică, r-nul Nisporeni
    31. Centrul de sănătate publică, r-nul Ocniţa
    32. Centrul de sănătate publică, r-nul Orhei
    33. Centrul de sănătate publică, r-nul Rezina
    34. Centrul de sănătate publică, r-nul Rîşcani
    35. Centrul de sănătate publică, r-nul Sîngerei
    36. Centrul de sănătate publică, r-nul Soroca
    37. Centrul de sănătate publică, r-nul Străşeni
    38. Centrul de sănătate publică, r-nul Şoldăneşti
    39. Centrul de sănătate publică, r-nul Ştefan Vodă
    40. Centrul de sănătate publică, r-nul Taraclia
    41. Centrul de sănătate publică, r-nul Teleneşti
    42. Centrul de sănătate publică, r-nul Ungheni
    43. Centrul de sănătate publică, r-nul Ceadîr-Lunga
    44. Centrul de sănătate publică, r-nul Comrat
    45. Centrul de sănătate publică, r-nul Vulcăneşti
    46. Centrul de plasament şi reabilitare pentru copii de vîrstă fragedă, mun.Chişinău
    47. Centrul de plasament temporar şi reabilitare pentru copii, mun.Bălţi
    48. Centrul de recuperare pentru copii “Ceadîr-Lunga”
    49. Centrul ftiziopneumologic de reabilitare pentru copii “Corneşti”
    50. Centrul ftiziopneumologic de reabilitare pentru copii “Tîrnova”
    51. Centrul de reabilitare pentru copii “Sergheevca”, or.Sergheevca, Ucraina
    52. Centrul Naţional de Management în Sănătate
    53. Centrul Naţional de Medicină Sportivă “Atletmed”
    54. Centrul Naţional de Transfuzie a Sîngelui
    55. Centrul Regional de Transfuzie a Sîngelui, mun.Bălţi
    56. Centrul Naţional de Sănătate a Reproducerii şi Genetică Medicală
    57. Agenţia Medicamentului
    58. Centrul republican de reabilitare pentru copii
    59. Agenţia de Transplant
    II. Instituţiile cu autofinanţare, nonprofit
   
1. Clinica universitară de asistenţă medicală primară a Universităţii de Stat de Medicină şi Farmacie “Nicolae Testemiţanu”
    2. Clinica universitară stomatologică a Universităţii de Stat de Medicină şi Farmacie “Nicolae Testemiţanu”
    3. Centrul Naţional Ştiinţifico-Practic de Medicină Urgentă
    4. Centrul Republican de Diagnosticare Medicală
    5. Dispensarul Dermatovenerologic Republican
    6. Dispensarul Republican de Narcologie
    7. Institutul de Neurologie şi Neurochirurgie
    8. Institutul de Ftiziopneumologie “Chiril Draganiuc”
    9. Institutul de Cardiologie
    10. Institutul de Cercetări Ştiinţifice în Domeniul Ocrotirii Sănătăţii Mamei şi Copilului
    11. Institutul Oncologic
    12. Policlinica Stomatologică Republicană
    13. Spitalul Clinic Republican
    14. Spitalul Clinic de Psihiatrie
    15. Spitalul Clinic de Traumatologie şi Ortopedie
    16. Spitalul Clinic de Boli Infecţioase “Toma Ciorbă”
    17. Spitalul Clinic al Ministerului Sănătăţii
    18. Spitalul Clinic Republican pentru Copii “Emilian Coţaga”
    19. Spitalul Ftiziopneumologie, sat. Vorniceni
    20. Spitalul de Psihiatrie, mun.Bălţi
    21. Staţia zonală Asistenţă Medicală Urgentă “Centru”
    22. Staţia zonală Asistenţă Medicală Urgentă “Nord”
    23. Staţia zonală Asistenţă Medicală Urgentă “Sud”
    24. Staţia zonală Asistenţă Medicală Urgentă “UTA Găgăuzia”
    [Anexa nr.3 modificată prin HG386 din 14.05.10, MO78-80/21.05.10 art.457]
    [Anexa nr.3 modificată prin HG384 din 12.05.10, MO78-80/21.05.10 art.455]

Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului nr.777
din 27 noiembrie 2009
LISTA
instituţiilor pe lîngă Ministerul Sănătăţii
    1. Consiliul Naţional de Evaluare şi Acreditare în Sănătate
    2. Centrul de Medicină Legală

Anexa nr.5
la Hotărîrea Guvernului nr.777
din 27 noiembrie 2009
LISTA
întreprinderilor administrate de Ministerul Sănătăţii şi a cotelor-părţi
(acţiunilor) societăţilor comerciale administrate de către acesta
    1. Întreprinderea Republicană de Producţie şi Comerţ „Molda”
    2. Întreprinderea de Stat „Direcţia de reparaţii şi construcţii”
    3. Întreprinderea de Stat „Curier Medical”
    4. Întreprinderea de Stat „Atelierul de producere şi ergoterapie de pe lîngă Spitalul Clinic de Psihiatrie”
    5. Întreprinderea de Stat „Ateliere de producere şi tratament nr.5”
    6. S.A. “Farmacia Buiucani nr.465”
    7. S. A. “SanfarmPrim”
    8. I.M “Farmaco” S.A.
    9. S.R.L. “Argint- Farm”
    10. S.R.L. “Farmacia nr.58 Theobroma”
    11. S.R.L. „Farmacia Zubreşti”

Anexa nr.6
la Hotărîrea Guvernului nr.777
din 27 noiembrie 2009
Lista hotărîrilor Guvernului care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr.326 din 21 martie 2007 „Pentru aprobarea Regulamentului, structurii-limită al aparatului central ale Ministerului Sănătăţii” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.39-42, art.332).
    2. Hotărîrea Guvernului nr.1241 din 14 noiembrie 2007 „Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.326 din 21 martie 2007” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.178-179, art.1274).
    3. Punctul 3 din modificările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1247 din 16 noiembrie 2007 „Cu privire la Centrul Naţional de Management în Sănătate” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.188-191, art.1340).
    4. Punctul 2 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.821 din 4 iulie 2008 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.122-124, art.828).
    5. Punctul 5 din modificările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1314 din 25 noiembrie 2008 „Privind optimizarea activităţii unor instituţii medico-sanitare publice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.213-214, art.1331).