OIFPSC374/2011
ID intern unic:  338778
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
ORDIN Nr. 374
din  18.05.2011
privind modificarea şi completarea Ordinelor IFPS nr. 34
din 21 februarie 2005 şi nr. 24 din 6  februarie 2006
Publicat : 03.06.2011 în Monitorul Oficial Nr. 91-94     art Nr : 617
    Întru asigurarea aducerii în concordanţă a prevederilor actelor normative emise de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat cu prevederile legislaţiei în vigoare, precum şi în temeiul articolelor 133 alin. (1) lit. c), 187 şi 275 ale Codului fiscal,
О R D О N:
    1.  În  Ordinul  IFPS  nr.  34 din 21 februarie 2005  “Cu privire la aprobarea formularelor tipizate a dărilor de seamă fiscale pe impozitul privat, dividende şi pe impozitele funciar şi pe bunurile imobiliare”:
    a) subpunctele 1.1, 1.3 şi 1.4 ale punctului 1 se abrogă;
    b) punctele 2, 4 şi 5 se abrogă;
    c) în punctul 3, sintagma “pînă la data de 20 a lunii  următoare trimestrului gestionar” se înlocuieşte cu sintagma “nu mai tîrziu de ultima zi a lunii imediat următoare trimestrului de gestiune al anului fiscal în curs.” ;
    d) în punctul 3 al versiunii în limba rusă a Odinului, după cuvîntul ”юридическими” se introduce cuvîntul ”лицами”;
    e) în punctul 6, sintagma ”Anexele nr. 1 la calculele indicate în subpunctele 1.1 şi 1.2” se substituie cu sintagma ”Anexa nr. 1 la calculul indicat în subpunctul 1.2”;
    f) anexele nr. 1, nr. 3 şi nr. 4 la Ordinul  IFPS  nr.  34 din 21 februarie 2005  se abrogă;
    g) anexa nr. 2 la Ordinul  IFPS  nr.  34 din 21 februarie 2005 se completează cu Instrucţiunea cu privire la modul de completare şi prezentare a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare (Forma BIJ-1) - anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    2. În Ordinul  IFPS  nr. 24 din 6 februarie 2006 “Cu privire la aprobarea formularelor tipizate a dărilor de seamă fiscale la impozitele funciar şi pe bunurile imobiliare”:
    a) în pct  1.2, după sintagma “(de fermier)”, se introduce sintagma “Forma SI-SCITL”;
   b) anexa nr. 1 la Ordinul  IFPS  nr.  24 din 6 februarie 2006 se completează cu  Instrucţiunea cu privire la modul de completare şi prezentare a Dării de seamă privind sumele impozitelor funciar şi pe bunurile imobiliare calculate persoanelor fizice (cetăţeni) şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) (Forma BIPF-1) - anexa nr. 2 la prezentul ordin;
    c) anexa nr. 2 la Ordinul  IFPS  nr.  24 din 6 februarie 2006 se completează cu Instrucţiunea cu privire la modul de completare şi prezentare a Dării de seamă privind sumele impozitelor funciar şi pe bunurile imobiliare încasate de la persoanele fizice (cetăţeni) şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier) (Forma SI-SCITL) - anexa nr. 3 la prezentul ordin;
    d) anexa nr. 3 la Ordinul  IFPS  nr.  24 din 6 februarie 2006 se abrogă.
    3. Despre prevederile prezentului ordin inspectoratele fiscale de stat teritoriale urmează să informeze contribuabilii - subiecţi ai impunerii cu aceste impozite şi perceptorii  serviciilor de colectare a impozitelor şi taxelor  locale din cadrul unităţilor administrativ-teritoriale.
    4. Direcţia asistenţă juridică va asigura publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

    ŞEFUL INSPECTORATULUI  
    FISCAL PRINCIPAL DE STAT                                          Nicolae  PLATON

    Nr. 374. Chişinău, 18 mai 2011.

 Anexa nr. 1
la Ordinul IFPS nr. 374
din 18 mai 2011

INSTRUCŢIUNE
cu privire la  modul de completare şi prezentare
a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare
(Forma BIJ-1)
    I.  “Calculul impozitului pe bunurile imobiliare” constă din calculul propriu-zis, informaţia  privind codurile înlesnirilor acordate şi 3 anexe:
    - Anexa nr. 1 - Informaţia privind sumele calculate a impozitului pe subdiviziunile întreprinderii;
    - Anexa nr. 2 - Informaţia privind suma înlesnirilor pentru contribuabilul care dispune de subdiviziuni;
    - Anexa nr. 3 - Informaţia privind suma înlesnirilor pentru contribuabilul care nu dispune de subdiviziuni;
    1. Calculul impozitului pe bunurile imobiliare (Forma BIJ-1) se prezintă de către contribuabilii – subiecţi ai impunerii cu impozitul pe bunurile imobiliare în conformitate cu prevederile art.277 al Codului fiscal, care dispun de bunuri imobiliare, impozitarea cărora se efectuează reieşind din valoarea de bilanţ a acestora şi, respectiv, care au obligaţiuni de prezentare a dării de seamă, adică – persoanele juridice, persoanele fizice care desfăşoară activitatea de întreprinzător, cu excepţia gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) şi întreprinzătorilor individuali al căror număr mediu anual de salariaţi, pe parcursul perioadei fiscale, nu depăşeşte 3 unităţi, care sînt înregistraţi ca plătitori de TVA.
    2. Calculul impozitului pe bunurile imobiliare (Forma BIJ-1) se prezintă şi de către contribuabilii care beneficiază de înlesniri la plata acestui impozit şi suma către plată este egală cu zero.
    3. Calculul impozitului pe bunurile imobiliare nu se prezintă de către contribuabilii care nu dispun de obiecte ale impunerii.
    4. Calculul impozitului pe bunurile imobiliare se prezintă trimestrial, nu mai tîrziu de ultima zi a lunii imediat următoare trimestrului gestionar al anului fiscal în curs.
    5. Contribuabilii care nu dispun de subdiviziuni şi/sau de obiecte impozabile amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află sediul lor şi/sau nu beneficiază de înlesniri la plata impozitului pe bunurile imobiliare, completează doar Calculul impozitului pe bunurile imobiliare şi, după caz, Anexa nr.3 la Calcul. În cazul în care contribuabilul beneficiază de scutiri la impozitul pe bunurile imobiliare, pînă a purcede la completarea Calculului, va completa Anexa nr.3 la Calcul.
    6. Contribuabilii care dispun de subdiviziuni şi/sau de obiecte impozabile amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află sediul lor şi/sau beneficiază de înlesniri la plata impozitului pe bunurile imobiliare, completează atît Calculul impozitului pe bunurile imobiliare, cît şi Anexele nr.1 şi, după caz, nr.2 la Calcul. În cazul în care contribuabilul dispune de subdiviziuni şi/sau beneficiază de înlesniri, pînă a purcede la completarea Calculului  şi, după caz, a Anexei nr. 1, va completa Anexa nr.2 la Calcul.
    II. La perfectarea Calculului impozitului pe bunurile imobiliare (Forma BIJ-1) pe formularul tipizat, contribuabilul, în mod obligatoriu, trebuie să indice:
    - codul fiscal al contribuabilului;
    - denumirea contribuabilului;
    - inspectoratul fiscal de stat teritorial în raza căruia este înregistrat sediul contribuabilului;
    - codul localităţii unde este înregistrată reşedinţa de bază a contribuabilului – cod unic de identificare (4 semne) conform Clasificatorului unităţilor administrativ-teritoriale al Republicii Moldova (CUATM), aprobat şi pus în aplicare de la 03.09.2003 prin Hotărîrea Departamentului “Moldova-Standard” nr.1398-ST din 03.09.2003;
    - perioada fiscală – trimestrul gestionar. În formularul tipizat al Calculului, rubrica “Perioada fiscală” se completează cu un cod care are următoarea structură: P/N/AAAA (unde P – este codul perioadei fiscale care obţine valoarea T – trimestrial, N- numărul de trimestre gestionare, iar AAAA – anul). Pentru trimestrul II al anului 2011 perioada fiscală va avea structura – T/2/2011);
    - data prezentării Calculului;
    - suma de control – suma totală a impozitului către plată, indicată în col.3 a rîndului 5 – “Suma impozitului către plată”;
    - semnăturile autentificate prin ştampilă a persoanelor responsabile – conducătorul şi contabilul-şef al contribuabilului.
    III. În tabela “Calculul impozitului pe bunurile imobiliare” se indică următoarele:
    - în rîndul 1 col. 3 – valoarea medie de bilanţ a clădirilor şi construcţiilor (se indică în lei). Valoarea medie de bilanţ a bunurilor imobiliare impozabile se determină ca valoarea medie cronologică, conform sumelor soldurilor la începutul fiecărei luni a perioadei gestionare. Soldurile la începutul  şi sfîrşitul perioadei gestionare (trimestrul I, primul semestru, 9 luni şi un an) se iau în calcul pe jumătate. Suma obţinută se împarte la numărul de luni ale perioadei gestionare. În cazurile în care întreprinderea a dat în exploatare un bloc în prima jumătate a lunii, la calcularea valorii medii anuale, luna punerii în funcţiune se consideră ca lună completă, iar dacă a fost dată în exploatare în a doua jumătate a lunii – la calcularea valorii medii anuale se include luna următoare celei de dare în exploatare.
    - în rîndul 2 col. 3 – suma impozitului calculată (se indică în lei). Suma impozitului pe bunurile imobiliare se calculează prin total cumulativ de la începutul anului în baza datelor evidenţei contabile şi cotei concrete a impozitului pe bunurile imobiliare, stabilită de către autoritatea  reprezentativă  a unităţii administrativ-teritoriale respective.
    În vederea determinării sumei impozitului calculate pentru trimestrul respectiv, iniţial se va stabili cota concretă a impozitului pe bunurile imobiliare ce urmează a fi aplicată pentru trimestrul respectiv. Astfel, cota concretă anuală a impozitului pe bunurile imobiliare se va înmulţi cu coeficientul: 0,25 – pentru trimestrul I al anului fiscal în curs; 0,50 - pentru semestrul I al anului fiscal în curs; 0,75 - pentru 9 luni ale anului fiscal în curs; 1 - pentru anul fiscal în curs.
    Ulterior, suma impozitului calculată, ce urmează a fi reflectată în rîndul 2 col. 3 a Calculului, se va determina prin înmulţirea valorii medii de bilanţ a bunurilor imobiliare, indicate în rîndul 1 col. 3 al Calculului cu cota concretă a impozitului, ce urmează a fi aplicată pentru trimestrul respectiv. Suma indicatorului reflectat în rîndul 2 col. 3 din Calcul trebuie să fie identică cu suma indicatorului reflectat în col. 4  a rîndului “Total” din Anexa nr. 1 la Calcul;
    - în rîndul 3 col. 3 – suma înlesnirilor acordate (se indică în lei). Suma înlesnirilor acordate se indică de către contribuabil prin total cumulativ de la începutul anului. Dacă contribuabilul nu dispune de subdiviziuni şi/sau de obiecte impozabile amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află sediul său, suma respectivă trebuie să fie identică cu suma indicatorului reflectat în col. 4 a rîndului “Total” din Anexa nr.3 la Calcul. Dacă, însă, contribuabilul dispune de subdiviziuni şi/sau de obiecte impozabile amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află sediul său, suma respectivă trebuie să fie identică cu suma indicatorului reflectat în col. 6 a rîndului “Total” din Anexa nr.2 la Calcul şi suma indicatorului reflectat în col. 5 a rîndului “Total” din Anexa nr.1 la Calcul;
    - în rîndul 4 col. 3 – suma impozitului calculată pentru perioada precedentă. Suma respectivă trebuie să fie identică cu suma indicatorului reflectat în rîndul 2 col. 3 a Calculului aferent trimestrului precedent. În Calculul impozitului pe bunurile imobiliare pentru trimestrul I al anului fiscal în curs rîndul 4 nu se completează. Totodată, suma respectivă reflectată în rîndul 4 col. 3 din Calculul trimestrului curent trebuie să fie identică cu suma indicatorului reflectat în col. 6 a rîndului “Total” din Anexa nr. 1 la Calcul;
    -    în rîndul 5 col. 3 – suma impozitului către plată, care se determină astfel: din suma indicată în rîndul 2 col. 3 din Calcul se scad sumele indicate în rîndul 3 col. 3 şi rîndul 4 col. 3. Suma indicatorului reflectat în rîndul 5 col. 3 din Calcul trebuie să fie identică cu suma indicatorului reflectat în col. 7  a rîndului “Total” din Anexa nr. 1 la Calcul;
    - în rîndul “Suma de control” – suma totală a impozitului către plată, indicată în rîndul 5 col. 3. Suma respectivă trebuie să fie identică cu suma reflectată în col. 7 a rîndului “Total” din Anexa nr.1 la Calcul.
    IV. Tabelele din Anexa nr.1 şi/sau Anexa nr.2 la Calcul se vor completa de către contribuabil doar dacă acesta dispune de subdiviziuni şi/sau de obiecte impozabile amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află reşedinţa de baza şi/sau beneficiază de înlesniri la plata impozitului pe bunurile imobiliare. Modul de perfectare a Calculului impozitului pe bunurile imobiliare de către contribuabilii care dispun de subdiviziuni diferă de modul de perfectare a Calculului respectiv de către contribuabilii care nu dispun de subdiviziuni. Contribuabilii care dispun de subdiviziuni şi/sau obiecte impozabile amplasate în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află reşedinţa de baza vor începe completarea formularului nemijlocit cu completarea Anexei nr.1 şi apoi – a Calculului.
    V. Tabela din Anexa nr.1 la Calcul se completează cu următorii indicatori:
    - în col. 1 – numărul de ordine se completează consecutiv, indiferent de numărul necesar de pagini;
    - în col. 2 – codul subdiviziunii (obiectului impunerii), care este un cod din patru cifre atribuit de către inspectoratele fiscale de stat teritoriale contribuabililor care au în componenţa lor subdiviziuni (cel puţin o subdiviziune) şi/sau obiecte impozabile în subordinea subdiviziunilor (conform Ordinului IFPS nr.222 din 13.12.2004 “Privind atribuirea codurilor subdiviziunilor” (M.O. nr.233-236 din 17.12.2004) şi conform Ordinului IFPS nr.61 din 18.04.2007 (M.O. nr.60-63 din 04.05.2007);
    - în col. 3 – codul localităţii în care este amplasată subdiviziunea şi/sau obiectul impozabil;
    - în col. 4 – suma calculată a impozitului  pentru bunurile imobiliare pe fiecare subdiviziune în parte (se indică în lei);
    - în col. 5 – suma înlesnirilor acordate pentru bunurile imobiliare pe fiecare subdiviziune în parte (se indică în lei);
    - în col. 6 – suma impozitului calculată pentru perioada precedentă (se indică în lei). În Calculul impozitului pe bunurile imobiliare pentru trimestrul I al anului fiscal în curs coloana respectivă nu se completează.;
    - în col. 7 – suma impozitului către plată pentru bunurile imobiliare pe fiecare subdiviziune în parte (se indică în lei);
    - în rîndul  “Total” – suma valorilor pe fiecare coloană (se indică în lei). După completarea de către contribuabilul care dispune de subdiviziuni a Anexei nr.1, se va purcede la completarea nemijlocită a Calculului, cu sumele reflectate în rîndul “Total” din această anexă;
    - suma impozitului către plată, indicată în col. 7 rîndul “Total” trebuie să coincidă cu suma indicată în col. 3 a rîndului “Suma de control” din tabela Calculului.
    VI. Tabela din Anexa nr. 2 la Calcul se completează astfel:
    - în col. 1 – numărul de ordine se completează consecutiv, indiferent de numărul necesar de pagini;
    - în col. 2 – codul subdiviziunii care este un cod din patru cifre atribuit de către inspectoratele fiscale de stat teritoriale contribuabililor care au în componenţa lor subdiviziuni (cel puţin o subdiviziune) şi/sau obiecte impozabile în subordinea subdiviziunilor (conform Ordinului IFPS nr.222 din 13.12.2004 “Privind atribuirea codurilor subdiviziunilor” (M.O. nr.233-236 din 17.12.2004) şi conform Ordinului IFPS nr.61 din 18.04.2007 (M.O. nr.60-63 din 04.05.2007);
    - în col. 3 – codul localităţii în care este amplasată subdiviziunea şi/sau obiectul impozabil;
    - în col. 4 – codul înlesnirii. Dacă contribuabilul beneficiază de mai multe înlesniri, acesta va indica informaţia separat, pe fiecare tip de înlesnire;
    - în col.5 – valoarea de bilanţ a bunurilor imobiliare scutite de impozit (se indică în lei);
    - în col. 6 – suma înlesnirilor acordate pentru bunurile imobiliare. Suma înlesnirilor acordate se determină în mod analogic ca şi suma calculată a impozitului pe bunurile imobiliare (se indică în lei);
    - în rîndul “Total” – se indică suma valorilor pe fiecare coloană (se indică în lei).
    VII. Tabela din Anexa nr. 3 la Calcul secompletează de către contribuabilii carenu dispun de subdiviziuni şi beneficiazăde înlesniri la plata impozitului. În tabeladin Anexa nr. 3 la Calcul se indică următoarele:
    - în col. 1 – numărul de ordine se completează consecutiv, indiferent de numărul necesar de pagini;
    - în col. 2 – codul înlesnirii. Dacă contribuabilul beneficiază de mai multe înlesniri, acesta va indica informaţia separat, pe fiecare tip de înlesnire;
    - în col.3 – valoarea de bilanţ a bunurilor scutite de impozit (se indică în lei);
    - în col. 4 – suma înlesnirilor acordate pentru bunurile imobiliare. Suma înlesnirilor acordate se determină în mod analogic ca şi suma calculată a impozitului pe bunurile imobiliare;
    - în rîndul “Total” – se indică suma valorilor pe fiecare coloană (se indică în lei).

Anexa nr. 2
la Ordinul IFPS nr. 374
din 18 mai 2011
INSTRUCŢIUNE
cu privire la modul de completare şi prezentare a Dării de seamă privind
 sumele impozitului funciar şi pe bunurile
imobiliare calculate persoanelor
fizice (cetăţeni) şi
gospodăriilor ţărăneşti (de fermier)
(Forma BIPF - 1)
    I. Darea de seamă privind sumele impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare calculate persoanelor fizice (cetăţeni) şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) (Forma BIPF - 1) se prezintă de către serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor (SCITL) organului fiscal teritorial în raza de activitate a căruia sînt amplasate unităţile administrativ-teritoriale.
    II. La perfectarea Dării de seamă privind sumele impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare calculate persoanelor fizice (cetăţeni) şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) (Forma BIPF-1) pe formularul tipizat, perceptorul fiscal, în mod obligatoriu trebuie să indice:
    - codul fiscal al primăriei;
    - denumirea primăriei;
    - inspectoratul fiscal de stat teritorial în raza de activitate a căruia este amplasată unitatea adminstrativ-teritorială;
    - codul localităţii atribuit unităţii administrativ-teritoriale – cod unic de identificare (4 semne) conform Clasificatorului unităţilor administrativ-teritoriale al Republicii Moldova (CUATM), aprobat şi pus în aplicare de la 03.09.2003 prin Hotărîrea Departamentului “Moldova-Standard” nr.1398-ST din 03.09.2003;
    - data prezentării Dării de seamă;
    - perioada fiscală – anul calendaristic. În formularul tipizat al Dării de seamă, rubrica “Perioada fiscală” se completează cu un cod care are următoarea structură: P/AAAA (unde P – este codul perioadei fiscale care obţine valoarea A – anuală, iar AAAA – anul. Pentru anul 2011 perioada fiscală va avea structura – A/2011;
    - suma de control – suma totală a impozitelor către plată, indicată în col. 9 “Suma către plată”;
    - semnăturile autentificate prin ştampilă a persoanelor responsabile – primarul şi perceptorul fiscal.
    III. 1. Completarea tabelei Dării de seamă privind sumele impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare calculate persoanelor fizice (cetăţeni) şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) (Forma BIPF-1) se realizează în baza informaţiei din Registrul de evidenţă a contribuabililor la impozitul funciar şi impozitul pe bunurile imobiliare, precum şi datele din Registrul de conturi personale.
    2. În tabela Dării de seamă se indică următoarele:
    - în col. 4 – numărul contribuabililor – persoane fizice (cetăţeni) şi gospodării ţărăneşti, subiecţi ai impunerii cu impozitul funciar şi impozitul pe bunurile imobiliare, în conformitate cu prevederile art. 277 al Codului fiscal (se indică în unităţi);
    - în col. 5 – suprafaţa terenurilor (se indică în hectare);
    - în col. 6 – suma calculată a impozitului (se indică în lei);
    - în col. 7 – suma înlesnirilor acordate, cu excepţia reducerilor pentru achitarea anticipată a impozitului (se indică în lei);
    - în col. 8 – suma reducerii acordate în cazul achitării anticipate a impozitului (se indică în lei). Suma reducerii acordate în cazul achitării anticipate a impozitului se completează cu datele privind reducerea acordată din Registrul conturilor personale;
    - în col. 9 – suma către plată (se indică în lei);
    -  în rîndul “Suma de control” – suma totală a impozitelor către plată, indicată în col. 9 “Suma către plată”.

Anexa nr. 3
la Ordinul IFPS nr. 374
din 18 mai 2011
INSTRUCŢIUNE
cu privire la modul de completare şi prezentare a Dării de seamă
privind sumele impozitului funciar
şi pe bunurile imobiliare încasate
de la persoanele
fizice (cetăţeni) şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier)
(Forma SI-SCITL)

    I. Darea de seamă privind sumele impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare încasate de la persoanele fizice (cetăţeni) şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier) (Forma SI-SCITL) se prezintă de către serviciile de colectare a impozitelor şi taxelor locale din cadrul primăriilor (SCITL) organului fiscal teritorial în raza de activitate a căruia sînt amplasate unităţile administrativ-teritoriale.
    II. La perfectarea Dării de seamă privind sumele impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare încasate de la persoanele fizice (cetăţeni) şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier) (Forma SI-SCITL) pe formularul tipizat, perceptorul fiscal, în mod obligatoriu trebuie să indice:
    - codul fiscal al primăriei;
    - denumirea primăriei;
    - inspectoratul fiscal de stat teritorial în raza de activitate a căruia este amplasată unitatea administrativ-teritorială;
    - codul localităţii atribuit unităţii administrativ-teritoriale – cod unic de identificare (4 semne) conform Clasificatorului unităţilor administrativ-teritoriale al Republicii Moldova (CUATM), aprobat şi pus în aplicare de la 03.09.2003 prin Hotărîrea Departamentului “Moldova-Standard” nr.1398-ST din 03.09.2003;
    - data prezentării Dării de seamă
    - perioada fiscală – luna calendaristică. În formularul tipizat al Dării de seamă, rubrica “Perioada fiscală” se completează cu un cod care are următoarea structură: P/N/AAAA (unde P – este codul perioadei fiscale care obţine valoarea L; N – numărul de ordine a lunii, iar AAAA – anul. Pentru luna iunie  a anului 2011 perioada fiscală va avea structura – L/06/2011);
    - semnăturile autentificate prin ştampilă a persoanelor responsabile – primarul şi perceptorul fiscal.
    III. 1. Completarea tabelei Dării de seamă privind sumele impozitului funciar şi pe bunurile imobiliare încasate de la persoanele fizice (cetăţeni) şi gospodăriile ţărăneşti (de fermier) (Forma SI-SCITL) se realizează în baza informaţiei din Registrul de evidenţă a contribuabililor la impozitul funciar şi impozitul pe bunurile imobiliare, precum şi datele din Registrul de conturi personale.
    2. În tabela Dării de seamă se indică următoarele:
    - în col. 4 – restanţa la începutul anului de gestiune (se indică în lei);
    - în col. 5 – supraplata la începutul anului de gestiune (se indică în lei);
    - în col. 6 – suma calculată către plată în anul de gestiune (se indică în lei);
    - în col. 7 – suma încasată în total la începutul anului (se indică în lei);
    - în col. 8 – suma încasată în contul lunii de gestiune (se indică în lei);
    - în col. 9 – restanţa la finele lunii de gestiune (se indică în lei);
    - în col. 10 – supraplata la finele lunii de gestiune (se indică în lei)