OMFC92/2011
ID intern unic:  339673
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL FINANŢELOR
ORDIN Nr. 92
din  28.07.2011
privind modificarea şi completarea Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în
contabilităţile centralizate  din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor,
aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.94 din 19 iulie 2010
Publicat : 05.08.2011 în Monitorul Oficial Nr. 128-130     art Nr : 1049     Data intrarii in vigoare : 05.08.2011
    În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice contabilităţilor centralizate din cadrul primăriilor satelor (comunelor), oraşelor,
ORDON:
    În instrucţiunea cu privire la  evidenţa contabilă  în  contabilităţile centralizate din cadrul primăriilor  satelor (comunelor), oraşelor, aprobată  prin Ordinul ministrului finanţelor  nr.94 din 19 iulie 2010,  se operează următoarele modificări şi completări.
    1. În  capitolul III „Evidenţa operaţiilor privind executarea planului de cheltuieli ale instituţiilor finanţate din bugetul satului (comunei), oraşului”:
    1.1. La punctul 76, textul „Mijloacele fixe sînt reflectate în evidenţă şi în dările de seamă cu valoarea iniţială, adică conform preţurilor de procurare, construire sau confecţionare, inclusiv taxa pe valoarea adăugată, iar obiectele care au fost reevaluate conform stării lor la 1 ianuarie 1996 – după valoarea de reconstruire” se substitue prin:
    „Mijloacele fixe sînt reflectate în evidenţa contabilă şi în rapoartele financiare cu valoarea iniţială, care constă din preţurile de procurare, construire sau confecţionare,  inclusiv taxa pe valoarea adăugată, alte impozite şi taxe, precum şi cheltuielile de instalare a acestora.”
    1.2. La contul 18 “Decontări cu personalul privind retribuirea muncii”, punctul 163 se substituie cu punctul 1621 cu următoarea redacţie:
    „În subcontul 189 “Alte decontări” se ţine evidenţa decontărilor privind indemnizaţiile alesului local pentru participare la şedinţa consiliului, indemnizaţiile achitate la încetarea  raporturilor de muncă şi indemnizaţiile achitate din mijloacele financiare ale angajatorului, inclusiv pentru a doua zi calendaristică de incapacitate temporară de muncă cauzată de boli obişnuite sau de accidente nelegate de muncă şi pentru zilele lucrătoare din primele 20 de zile calendaristice, calculate de la data pierderii temporare a capacităţii  de muncă, cauzată de un accident de muncă sau de o boală profesională.
    În creditul subcontului 189 se înregistrează sumele calculate pentru plăţile respective, debitîndu-se subconturile corespunzătoare ale conturilor 20, 21. În debitul subcontului 189 se înscriu impozitele reţinute în ordinea stabilită şi sumele plătite.”
    2. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

    MINISTRUL FINANŢELOR                                                   Veaceslav NEGRUŢA

    Nr. 92. Chişinău, 28 iulie 2011.