HGC733/2011
ID intern unic:  340447
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 733
din  29.09.2011
cu privire la crearea Comisiei guvernamentale
pentru politicile de tineret
Publicat : 07.10.2011 în Monitorul Oficial Nr. 166-169     art Nr : 807
    Pentru executarea prevederilor Legii nr. 279-XIV din 11 februarie 1999 cu privire la tineret (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.39-41, art.169), cu modificările ulterioare, şi Legii nr. 25-XVI din 3 februarie 2009 privind aprobarea Strategiei naţionale pentru tineret pe anii 2009-2013 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.68, art.192), cu modificările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se creează Comisia guvernamentală pentru politicile de tineret pe bază de paritate între reprezentanţii Guvernului și ai sectorului neguvernamental de tineret.
    2. Se aprobă Regulamentul Comisiei guvernamentale pentru politicile de tineret, conform anexei.
    3. Reprezentanţii societăţii civile care vor fi incluşi în componenţa Comisiei vor fi selectați de Ministerul Tineretului şi Sportului în urma unui concurs al dosarelor depuse de solicitanţi în termen de o lună de la data publicării prezentei Hotărîri.
    4. Componenţa nominală a Comisiei se aprobă prin dispoziţia Guvernului.
    5. Se stabileşte că, în caz de eliberare a unor membri ai Comisiei din funcţiile publice deţinute, atribuţiile lor în cadrul acesteia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără a emite o altă dispoziţie de Guvern, iar în cazul membrilor Comisiei, reprezentanţi ai societăţii civile, se va aplica procedura de concurs.
    6. Se recomandă consiliilor raionale şi primăriilor municipiilor să creeze comisii raionale (municipale) pentru politicile de tineret pe baza principiului de paritate între reprezentanții autorităților publice locale şi reprezentanţii societății civile de tineret.
    7. Se abrogă:
    Hotărîrea Guvernului nr.322 din 3 martie 1997 „Cu privire la instituirea Consiliului naţional pentru problemele tineretului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1997, nr.29, art.318);
    punctul 13 din anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.214 din 6 martie 2000 „Privind componenţa unor comitete, comisii, consilii” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr.31-33, art.315).

    PRIM-MINISTRU                                                        Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru                                                          Mihail Moldovanu
    Ministrul tineretului şi sportului                                   Ion Cebanu

    Nr. 733. Chişinău, 29 septembrie 2011.

Anexă
la Hotărîrea Guvernului nr.733
din 29 septembrie 2011
REGULAMENTUL
Comisiei guvernamentale pentru politicile de tineret
I. Dispoziţii generale
    1. Prezentul Regulament stabileşte statutul juridic, modul de organizare şi funcţionare a Comisiei guvernamentale pentru politicile de tineret (în continuare – Comisia).
    2. Comisia nu are personalitate juridică și îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituţiei şi ale legilor Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, altor acte normative, ale tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi cu prezentul Regulament.
II. Componenţa Comisiei
    3. Comisia este constituită din 20 de membri, pe bază de paritate între reprezentanţii organelor administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniu şi reprezentanţii sectorului neguvernamental de tineret.
    4. Reprezentanții societăţii civile sînt selectaţi prin concurs de către Ministerul Tineretului și Sportului în urma concursului dosarelor depuse de solicitanţi în termen de o lună de la publicarea prezentei Hotărîri.
    5. Calitatea de membru, în cazul persoanelor selectate prin concurs, încetează în următoarele condiţii:
    1) retragerea benevolă;
    2) desfiinţarea organizaţiei în care activează;
    3) neparticiparea la trei şedinţe consecutive din motive neîntemeiate.
III. Atribuţiile Comisiei
    6. Comisia are următoarele atribuţii:
    1) coordonează elaborarea, implementarea și monitorizarea politicilor de tineret la nivel guvernamental;
    2) asigură colaborarea intersectorială în realizarea politicilor de tineret;
    3) inițiază programe naţionale în domeniul tineretului;
    4) monitorizează implementarea Strategiei naționale pentru tineret.
IV. Drepturile Comisiei
    7. Comisia are următoarele drepturi:
    1) să antreneze în activitatea sa conducători şi specialişti din autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile din domeniile lucrului cu tinerii, precum şi experţi independenţi;
    2) să adopte decizii cu caracter de recomandare în chestiunile ce ţin de competenţa sa, decizii pe care autorităţile administraţiei publice centrale şi locale urmează să le examineze, informînd în scris Comisia despre rezultatele examinării;
    3) să solicite şi să primească din partea autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, a instituţiilor din domeniul politicilor de tineret informaţiile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor sale;
    4) să stabilească relaţii cu structuri şi organisme internaţionale în domeniile de competenţă;
    5) să recomande pentru realizare proiecte de cercetări ştiinţifice în domeniile de referinţă;
    6) să adopte decizii cu caracter intern;
    7) să adopte decizii privind crearea grupurilor de lucru.
V. Modul de organizare a activității Comisiei
    8. Comisia este formată din:
    1) preşedinte;
    2) doi vicepreşedinţi;
    3) secretar;
    4) grupuri de lucru.
    9. Funcţia de preşedinte al Comisiei este exercitată de Prim-ministru.
    10. Preşedintele Comisiei are următoarele atribuţii:
    1) dirijează activitatea Comisiei, convoacă şi prezidează şedinţele ei;
    2) invită la lucrările Comisiei, după caz, conducători şi specialişti din autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, alte instituţii, precum şi experţi independenţi;
    3) reprezintă Comisia în relaţiile cu părţile terţe, în limitele competenţei sale, şi este responsabil de chestiunile aferente domeniului de activitate al Comisiei;
    4) organizează  şedinţele Comisiei, ale consiliilor de specialitate şi/sau ale grupurilor de lucru, asigură schimbul de informaţii între acestea, precum şi orice alte activităţi specifice;
    5) întreţine relaţiile Comisiei şi organelor ei cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu societatea civilă, cu alte instituţii;
    6) emite dispoziții.
    11. Funcţiile de vicepreşedinte al Comisiei sînt exercitate de viceprim-ministru (din partea administraţiei publice centrale) şi de un reprezentant al societăţii civile.
    12. Vicepreşedintele Comisiei din partea societăţii civile va fi ales în cadrul primei şedinţe a Comisiei, la propunerea membrilor Comisiei, reprezentanţi ai sectorului neguvernamental.
    13. Vicepreşedintele Comisiei din partea administraţiei publice centrale are următoarele atribuţii:
    1) coordonează activitatea grupurilor de lucru, la decizia Comisiei;
    2) în absenţa preşedintelui Comisiei, prezidează şedinţele acesteia.
    14. Vicepreşedintele Comisiei din partea societăţii civile coordonează activitatea grupurilor de lucru, la decizia Comisiei.
    15. Cancelaria de Stat va asigura secretariatul Comisiei.  Secretarul are următoarele atribuţii:
    1) întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei, ale consiliilor de specialitate şi/sau ale grupurilor de lucru. Procesul-verbal al şedinţei Comisiei se semnează de către preşedintele Comisiei;
    2) organizează buna desfășurare a şedinţelor Comisiei, ale consiliilor de specialitate şi/sau ale grupurilor de lucru, asigură schimbul de informaţii între acestea, precum şi orice alte activităţi specifice;
    3) execută dispoziţiile preşedintelui Comisiei;
    4) elaborează note analitice cu privire la activitatea Comisiei;
    5) asigură reflectarea activităţii Comisiei în mass-media;
    6) informează Comisia despre executarea hotărîrilor ei anterioare;
    7) primește materialele referitoare la chestiunile pasibile de examinare de către Comisie, cu cel puţin 10 zile pînă la data şedinţei;
    8)  expediază proiectul ordinii de zi a şedinţei Comisiei şi materialele aferente chestiunilor vizate membrilor Comisiei, cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei.
    16. Secretarul Comisiei nu are drept de vot.
    17. Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Comisia poate crea grupuri de lucru.
    18. Componenţa numerică şi nominală a grupurilor de lucru se stabileşte de Comisie.
    19. Grupurile de lucru se întrunesc în şedinţe, care se convoacă ori de cîte ori este necesar.
    20. Decizia de convocare a grupului de lucru este adoptată de Comisie sau de grupul de lucru.
    21. În limitele competenţei lor, grupurile de lucru adoptă decizii (cu caracter de recomandare) cu votul majorităţii membrilor prezenţi la şedinţă.
    22. Deciziile grupurilor de lucru se aduc la cunoştinţa preşedintelui Comisiei în termen de 3 zile din data adoptării.
VI. Organizarea activităţii Comisiei
    23. Comisia se întruneşte în şedinţe, care se convoacă ori de cîte ori este necesar, în conformitate cu planul de lucru, însă nu mai rar decît o dată la 6 luni.
    24. Decizia de convocare a şedinţei este adoptată de cel puțin 1/3 din membri sau de preşedintele Comisiei.
    25. Şedinţele sînt deliberative dacă la ele participă cel puţin 2/3 din numărul membrilor Comisiei.
    26. Hotărîrile privind chestiunile examinate se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor Comisiei prezenţi la şedinţă.
    27. În procesul-verbal al şedinţei se va consemna numărul de voturi pro, contra, de abţineri, inclusiv opiniile separate.