HGC930/2012
ID intern unic:  345958
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 930
din  14.12.2012
cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor
ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1310
din 31 octombrie 2003
Publicat : 21.12.2012 în Monitorul Oficial Nr. 263-269     art Nr : 1003
    În vederea executării art.II al Legii nr.260  din  19 decembrie 2011 privind modificarea şi completarea Legii nr.1549-XV din 19 decembrie 2002 cu privire la înregistrarea dactiloscopică de stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.25-28, art.81), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă modificările şi completările ce se operează în Hotărîrea Guvernului  nr.1310 din 31 octombrie 2003 „Despre aprobarea Regulamentului cu privire la obţinerea, evidenţa, păstrarea, sistematizarea şi utilizarea informaţiei dactiloscopice şi Listei funcţiilor deţinute de persoanele supuse înregistrării dactiloscopice obligatorii” (se anexează).
    2. Ministerele şi instituţiile care efectuează înregistrarea dactiloscopică de stat, în termen de 10 zile de la publicarea prezentei hotărîri, vor revizui actele normative departamentale în conformitate cu prevederile acesteia.

    PRIM-MINISTRU                                               Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Ministrul afacerilor interne                                  Dorin Recean
    Ministrul justiţiei                                                  Oleg Efrim

    Nr. 930. Chişinău, 14 decembrie 2012.

Aprobate
prin Hotărîrea Guvernului nr. 930
din 14 decembrie  2012

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE
ce se operează în Hotărîrea Guvernului  nr.1310 din 31 octombrie 2003
    Hotărîrea Guvernului nr. 1310 din 31 octombrie 2003 „Despre aprobarea Regulamentului cu privire  la obţinerea, evidenţa, păstrarea, sistematizarea şi utilizarea informaţiei dactiloscopice şi Listei funcţiilor deţinute de persoanele supuse înregistrării dactiloscopice obligatorii” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr. 226-228, art. 1366), se modifică şi se completează după cum urmează:
    1) în textul hotărîrii şi în anexele la aceasta, următoarele cuvinte: „departamentele şi serviciile”, „cetăţenii străini şi apatrizii”, „arest administrativ”, „Direcţia informaţii şi evidenţă operativă”, „Departamentul Vamal”, „Serviciul Fiscal de Stat”, la orice formă gramaticală, se substituie, respectiv, prin cuvintele: „instituţiile”, „străinii”, „arest contravenţional”, „Direcţia informaţii şi evidenţe operative”, „Serviciul Vamal al Ministerului Finanţelor”, „Inspectoratul Fiscal Principal de Stat”, la formele gramaticale corespunzătoare;
    2) în anexa nr.1 la hotărîre:
    a) punctele 2, 6, 7 şi 8 vor avea următorul cuprins:
    „2. Masivul informaţional, creat în procesul efectuării înregistrării dactiloscopice de stat şi gestionat de Ministerul Afacerilor Interne, este destinat pentru:
    a) căutarea şi stabilirea identităţii cetăţenilor Republicii Moldova şi a străinilor dispăruţi fără urmă;
    b) stabilirea identităţii cadavrelor necunoscute;
    c) stabilirea şi/sau confirmarea identităţii cetăţenilor Republicii Moldova şi a străinilor, dacă aceasta nu este posibilă prin utilizarea altor mijloace;
    d) prevenirea şi combaterea criminalităţii.”;
    „6. Masivul informaţional, creat în procesul efectuării înregistrării dactiloscopice şi gestionat de Ministerul Afacerilor Interne, este compus din informaţia dactiloscopică a obiectelor evidenţei prevăzute de punctul 7 din prezentul Regulament.
    Masivul informaţiei dactiloscopice al efectivului Serviciului de Informaţii şi Securitate este format şi gestionat de Serviciul de Informaţii şi Securitate.
    7. Obiecte ale evidenţei masivului informaţional, creat în procesul efectuării înregistrării dactiloscopice şi gestionat de Ministerul Afacerilor Interne, constituie:
    1) cetăţenii Republicii Moldova care îşi fac serviciul în:
    a) Ministerul Afacerilor Interne;
    b) Ministerul Apărării;
    c) Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat;
    d) Departamentul instituţiilor penitenciare al Ministerului Justiţiei;
    e) Procuratura;
    f) Centrul Naţional Anticorupţie;
    g) Serviciul Vamal;
    h) Inspectoratul Fiscal Principal de Stat;
    2) membrii echipajelor aeronavelor de stat şi private din Republica Moldova;
    3) conducătorii mijloacelor de transport auto;
    4) cetăţenii Republicii Moldova care pleacă la munci peste hotare;
    5) cetăţenii Republicii Moldova şi străinii care, din motive de sănătate ori de vîrstă, sînt incapabili să comunice date privind identitatea lor, dacă aceste date nu pot fi obţinute într-o altă modalitate;
    6) cetăţenii Republicii Moldova şi străinii care se află sub urmărire penală, care sînt învinuiţi sau condamnaţi pentru infracţiuni ori sînt supuşi arestului contravenţional;
    7) străinii sosiţi în Republica Moldova în căutare de azil care au depus cerere pentru a li se acorda azil politic ori un alt fel de azil sau pentru a li se atribui statut de refugiat;
    8) cadavrele necunoscute;
    9) cetăţenii Republicii Moldova care au fost dactiloscopiaţi benevol.
    8. Obiecte ale evidenţei masivului informaţional gestionat de S.I.S. constituie cetăţenii care activează în cadrul acestuia.”;
    b) punctele 9, 10 şi 11 se exclud;
    c) în alineatul doi al punctului 12, sintagma „punctele 7-9” se substituie cu cuvintele „subpunctele 1), 2), 3), 4), 7) şi 9) ale punctului 7”, iar în alineatul trei al punctului 12, sintagma „punctul 10” se substituie cu cuvintele „subpunctele 5), 6) şi 8)  ale punctului 7”;
    d) la punctul 16, sintagma „subpunctele 1)-3)” se substituie cu sintagma „subpunctele 1) şi 2)”;
    e) punctele 18 şi 19 vor avea următorul cuprins:
    „18. Informaţia dactiloscopică a persoanelor menţionate la subpunctele 3), 4), 5), 7), 8) şi 9) ale punctului 7 din prezentul Regulament este obţinută de subdiviziunile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne. Suporţii materiali (anexa nr.1) se îndreaptă în masivul informaţional gestionat de Ministerul Afacerilor Interne, fără a fi însoţiţi de fişa de evidenţă (anexa nr.4).
    19. Informaţia dactiloscopică a persoanelor menţionate la subpunctul 6) al punctului 7 din prezentul Regulament, şi anume cea ce se referă la cetăţenii Republicii Moldova şi străinii care se află sub urmărire penală, care sînt învinuiţi sau condamnaţi pentru infracţiuni, este obţinută de organele de urmărire penală sau, după caz, de Departamentul instituţiilor penitenciare al Ministerului Justiţiei. Suporţii materiali (anexa nr.2), împreună cu fişa de evidenţă (anexa nr.4), se transmit ulterior în masivul informaţional gestionat de Ministerul Afacerilor Interne.
    Informaţia dactiloscopică a persoanelor menţionate la subpunctul 6) al punctului 7 din prezentul Regulament, şi anume cea ce se referă la cetăţenii Republicii Moldova supuşi arestului contravenţional, este obţinută de Departamentul instituţiilor penitenciare al Ministerului Justiţiei. Suporţii materiali (anexa nr.2) se transmit ulterior în masivul informaţional gestionat de Ministerul Afacerilor Interne, fără a fi însoţiţi de fişa de evidenţă (anexa nr.4)”;
    f) punctul 20 se exclude;
    g) primul alineat al punctului 22 va avea următorul cuprins:
    „Suporţii materiali cu sau, după caz, fără fişa de evidenţă (anexa nr.4) sînt expediaţi de organele care efectuează obţinerea informaţiei dactiloscopice, în termen de 3 zile, într-un exemplar, în adresa Direcţiei informaţii şi evidenţe operative a Ministerului Afacerilor Interne.”;
    h) în primul alineat al punctului 23, cuvîntul „subalineatul” se substituie cu cuvîntul „alineatul”;
    i) la punctul 24, cuvîntul „cartotecă” se substituie cu cuvintele „fişierul evidenţă dactiloscopică”;
    j) primul alineat al punctului 25 va avea următorul cuprins:
    „În cazul modului manual de formare şi gestionare a masivelor dactiloscopice, se formează fişierul evidenţă dactiloscopică, destinat pentru organizarea accesului la masivul dactiloscopic conform formulelor dactiloscopice indicate pe suporţii materiali (anexele nr.1 şi nr.2);
    k) punctul 27 se completează în final cu cuvintele „şi live-scanerelor”;
    l) la punctul 28, după cuvintele „din masivul informaţional” se introduc cuvintele „(copiile fişelor dactiloscopice)”;
     m) punctul 43 va avea următorul cuprins:
    „43. Direcţia informaţii şi evidenţe operative a Ministerului Afacerilor Interne păstrează suporţii materiali cu informaţia dactiloscopică privind:
    a) persoanele asupra cărora se extinde prezenta hotărîre (cu excepţia cetăţenilor angajaţi în cadrul Serviciului de Informaţii şi Securitate) – pînă la constatarea decesului acestora;
    b) cadavrele necunoscute – pînă la stabilirea identităţii lor.
    Serviciul de Informaţii şi Securitate păstrează suporţii materiali cu informaţia dactiloscopică privind cetăţenii angajaţi în cadrul acestuia pînă la constatarea decesului acestor persoane.
    Informaţia dactiloscopică acumulată în urma înregistrărilor dactiloscopice benevole şi obligatorii este nimicită la expirarea termenelor de păstrare”;
    n) punctele 44, 45, 46, 47 şi 48 se exclud;
    3) în anexele nr.1 şi nr.2 la Regulament, cuvîntul „tata” se substituie cu cuvîntul „patronimicul”.
    4) anexa nr.4 la Regulament va avea următorul cuprins:

    anexa nr.4

     5) anexa nr.2 la hotărîre va avea următorul cuprins:
Lista
funcţiilor deţinute de persoanele supuse înregistrării
dactiloscopice obligatorii

    1. Ministerul Afacerilor Interne
    toţi angajaţii
    2. Centrul Naţional Anticorupţie
    toţi angajaţii
    3. Serviciul Vamal
    Aparatul central
    director general
    prim-vicedirector general
    vicedirector general
    consilier
    şef de direcţie
    şef de secţie
    specialist principal
    specialist superior
    specialist
    secretar-dactilograf
    Birourile vamale
    şef de birou vamal
    şef adjunct de birou vamal
    şef de post vamal
    şef de secţie
    inspector principal
    inspector superior
    inspector
    secretar
    dactilograf
    casier
    4. Ministerul Apărării
    a) militarii care îndeplinesc serviciul militar prin contract în cadrul Armatei Naţionale şi sînt:
    – membri ai echipajelor aeronavelor aflate în dotarea Armatei Naţionale, precum şi personalul tehnic care deserveşte aeronavele respective, în cazul detaşării acestuia peste hotare;
    – incluşi în echipele de genişti antrenate la deminarea şi neutralizarea obiectelor explozive;
    – detaşaţi peste hotare pentru participarea la activităţi legate de participarea la operaţiuni internaţionale de menţinere a păcii sau umanitare, efectuate sub egida ONU sau OSCE şi la alte activităţi vizînd consolidarea stabilităţii şi securităţii internaţionale;
    b) militarii care îndeplinesc serviciul militar în cadrul Armatei Naţionale şi sînt:
    – detaşaţi peste hotare pentru participare la exerciţii militare comune cu unităţi militare ale altor state;
    c) angajaţii civili din cadrul Armatei Naţionale, responsabili pentru evidenţa, păstrarea şi utilizarea documentelor cu caracter secret.
    5. Organele procuraturii
    procurorii
    adjuncţii de procuror
    consultanţii procurorului
    şefii de direcţii şi şefii de secţii şi adjuncţii lor
    6. Inspectoratul Fiscal Principal de Stat
    conducători ai autorităţii fiscale şi adjuncţii lor
    şefi de direcţii şi adjuncţii lor
    şefi de secţii şi adjuncţii lor
    inspectori fiscali principali de stat
    inspectori fiscali superiori de stat
    inspectori fiscali de stat
    specialişti principali
    specialişti superiori
    specialişti
    7. Serviciul de Protecţie şi Pază de Stat
    conducătorul şi adjuncţii acestuia
    şef de direcţie şi adjuncţii acestuia
    şef de secţie şi adjuncţii acestuia
    specialist (inspector) principal
    specialist (inspector)
    colaborator
    8. Departamentul instituţiilor penitenciare al Ministerului Justiţiei
    Aparatul central
    director general
    director general adjunct
    şef de direcţie
    şef adjunct de direcţie
    şef de serviciu
    şef de secţie
    specialist principal
    specialist
    Subdiviziuni subordonate
    şef de penitenciar
    şef adjunct de penitenciar
    şef de serviciu
    şef adjunct de serviciu
    şef de secţie
    şef de depozit
    şef de cantină
    şef de gardă
    şef de sector
    şef de gospodărie
    şef de bibliotecă
    şef de atelier
    şef de bloc
    comandant al batalionului
    comandant adjunct al batalionului
    comandant al companiei
    comandant adjunct al companiei
    comandat de pluton
    comandant de grupă
    inspector superior
    inspector
    inspector inferior
    supraveghetor superior
    supraveghetor
    instructor superior
    ofiţer de serviciu
    chinolog
    santinelă
    santinelă-operator
    tehnician
    consultant
    specialist
    contabil
    inginer
    medic
    felcer
    laborant
    statistician medical
    infirmier
    asistentă medicală
    soră gospodină
    farmacist
    bibliotecar
    angajaţii orchestrei militare
    funcţiile cu caracter logistic”.