OMFC41/2013
ID intern unic:  347382
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL FINANŢELOR
ORDIN Nr. 41
din  27.03.2013
privind modificarea şi completarea
Instrucţiunii cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice,
aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 93 din 19 iulie 2010
Publicat : 12.04.2013 în Monitorul Oficial Nr. 75-81     art Nr : 393     Data intrarii in vigoare : 12.04.2013
    În legătură cu necesitatea reflectării în evidenţa contabilă a unor operaţiuni specifice instituţiilor publice,
ORDON:
    În Instrucţiunea “Cu privire la evidenţa contabilă în instituţiile publice”, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor nr.93 din 19 iulie 2010, se operează următoarele modificări şi completări.
    1. În compartimentul „Planul de conturi al evidenţei contabile privind executarea devizelor de cheltuieli ale instituţiilor bugetare”, denumirea subcontului 066 „Ambalaj” se substituie prin sintagma: „Materiale pentru reparaţie”.
     2. În capitolul II „Stocuri de materiale”:
     2.1. În punctul 57, cuvîntul „ambalajelor” se substituie prin sintagma „ambalajului de schimb”.
     2.2. În punctul 63, alineatele 2 şi 3 se exclud.
     2.3. În punctul 74, denumirea subcontului 066 „Ambalaj” se substituie prin sintagma „Materiale pentru reparaţie”.
     2.4. În punctul 78, alineatul unu, sintagma „materiale de construcţie pentru reparaţii curente şi capitale” se substituie prin sintagma „ambalajului de schimb”.
     2.5. Punctul 81 se modifică şi va avea următorul conţinut:
    „81. În subcontul 066 „Materiale pentru reparaţie” se ţine evidenţa materialelor de construcţie pentru reparaţii curente şi capitale, inclusiv a uşilor, geamurilor, balustradelor etc.
    Materiale de construcţie se consideră: materialele de silicat (ciment, nisip, pietriş, var, piatră, cărămidă, ţiglă); materiale lemnoase (lemn rotund, cherestea, placaj etc.); piesele din metal (ţinte, piuliţe, şuruburi, articole de fierărie etc.); materialele de tehnică sanitară (robinete, cuplaje, teuri etc.); materiale cu chimicale (vopsea, firnis, carton gudronat etc.) şi alte materiale analogice.
    Evidenţa analitică a materialelor de construcţie se ţine după denumirea materialelor, cantitate, valoare şi data procurării pe fişa f.nr.296-a”.
    3. În anexa nr.1 „Indicaţii privind modul evidenţei operaţiilor de aprovizionare centralizată cu valori materiale a instituţiilor”:
    3.1. În capitolul II. Modul de evidenţă şi reflectare în rapoartele financiare a operaţiilor de aprovizionare centralizată care au loc între beneficiar şi destinatarul încărcăturii, finanţaţi din acelaşi buget:
    3.1.1. În punctul 6, alineatul 3, sintagma „sau a ambalajului returnabil” se exclude.
    3.1.2. Punctul 8 se exclude.
    3.2. În capitolul III. Modul de evidenţă şi reflectare în rapoartele financiare a operaţiilor de aprovizionare centralizată între beneficiar şi destinatarul încărcăturii, finanţaţi din bugete diferite:
    3.2.1. În punctul 13:
    3.2.1.1. alineatul 3, sintagma „sau a ambalajului utilizat” se exclude.
    3.2.1.2. ultimul alineat, sintagma „sau ambalajului folosit” se exclude.
    3.2.2. În punctul 14, alineatele 5 – 10 se exclud.
    4. În anexa 4 „Corespondenţa subconturilor privind operaţiile contabile de bază” :
     4.1. În capitolul I „Mijloace fixe”, punctul 11 se modifică în următoarea redacţie:

11.

Valoarea materialelor rezultatea din casarea mijloacelor fixe,


- care urmează să fie comercializate

063,064,066,067,069
140,230

- lăsate în dispoziția instituției pentru reparație sau alte necesități

063,064,066,067,069
140,230
   
    4.2.
În capitolul II „Stocuri de materiale”, punctele 29, 35, 36, 37, 39 şi 41 se modifică în următoarea redacţie:
     29.

Înregistrarea utilajului special la prețuri reale, care n-a fost restituit clientului după încheierea temei și folosit în calitate de:

- mijloace fixe

013,016
250,020

- obiecte de mică valoare și scurtă durată

071
260

- materiale

060,063,066
140
 
35.

Valoarea materialelor și produselor alimentare intrate în instituție prin achiziție de la furnizori

060-069
 
 
 
090,100,101,
111,112,113,
179,160,178,172
 
      36.

Valoarea materialelor și produselor alimentare transmise spre prelucrare

084
 
061,063,065,
066,067
 
37.

Valoarea materialelor intrate de la aprovizionare și prelucrare

061,063,065,
066,067
084
 

      39.

Valoarea produselor alimentare și materialelor consumate

200,202,211,
213,214,215
060-067,069
 

      41.

Anularea reducerii valorilor materiale, în limitele stabilite, lipsurilor și pierderilor de la alterare, suportate de instituție

140,143,230,
231
040,041,060-067,069
   
    4.3.
În capitolul III „Obiecte de mică valoare şi scurtă durată”, punctul 50 se modifică în următoarea redacţie:
      50.

Valoarea materialelor provenite din casarea obiectelor de mică valoare și scurtă durată, lăsate pentru reparație și alte necesități gospodărești

063,064,066,
067,069
140,230
 

    4.4.
În capitolul VIII „Cheltuieli”, punctul 172 se modifică în următoarea redacţie:
      172.

Consumul de materiale și produse alimentare în baza documentelor de cheltuieli

200,202,203,211,
212,213,214,215,
216,218,219
040,041,043,
060-067,
069

    4.5.
În capitolul IX „Finanţări”, punctul 178 se modifică în următoarea redacţie:
      178.

Anularea sumelor lipsurilor de valori materiale, a datoriilor compromise a căror termen a expirat

140,142,230-232
 
040,041,043,
060-067,
069,170,178
    5. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

    VICEMINISTRUL FINANŢELOR                                Victor BARBĂNEAGRĂ

    Nr. 41. Chişinău, 27 martie 2013.