HGC420/2013
ID intern unic:  348458
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 420
din  24.06.2013
cu privire la modificarea şi completarea
Hotărîrii Guvernului nr. 657 din 6 noiembrie 2009
Publicat : 28.06.2013 în Monitorul Oficial Nr. 136-139     art Nr : 507
    Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    Hotărîrea Guvernului nr.657 din 6 noiembrie 2009 „Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea, structurii şi efectivului-limită ale Cancelariei de Stat” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.162, art.724), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1) la punctul 1 din hotărîre, după alineatul trei se introduce următorul alineat:
    „Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Cabinetului Prim-ministrului, conform anexei nr. 21;”;
    2) anexa nr.1:
    la punctul 7 litera a), după cuvîntul „viceprim-miniştrilor” se introduc cuvintele „fără portofoliu (în continuare – viceprim-miniştri)”;
    capitolul III:
    se introduce secţiunea 21 cu următorul cuprins:
    „21. Cabinetul Prim-ministrului
    171. Cabinetul Prim-ministrului îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Legea nr.80 din 7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică şi cu Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Cabinetului Prim-ministrului, aprobat prin prezenta hotărîre (anexa nr.21).”;
secţiunea 3 va avea următorul cuprins:
    „3. Cabinetele viceprim-miniştrilor şi cabinetul secretarului general al Guvernului
    18. În cadrul cabinetelor viceprim-miniştrilor şi cabinetului secretarului general al Guvernului activează consilieri, secretari şi alt personal.
    19. Numirea personalului în cabinetele viceprim-miniştrilor, cu excepţia asistentului şi a secretarului, se face prin dispoziţia Guvernului, la propunerea viceprim-ministrului respectiv.
    Numirea asistenţilor şi a secretarilor viceprim-miniştrilor se face prin ordinul secretarului general al Guvernului, la propunerea persoanelor cu funcţii de demnitate publică pe care aceştia le vor asista.
    20. Numirea în funcţie a personalului din cadrul cabinetului secretarului general al Guvernului se face prin ordinul acestuia.
    21. În limitele competenţei sale, personalul din cadrul cabinetelor exercită funcţiile privind asigurarea viceprim-miniştrilor şi a secretarului general al Guvernului cu materialele analitice şi informaţionale necesare, prezintă opinii şi propuneri asupra chestiunilor în privinţa cărora urmează să fie adoptate decizii la nivel de viceprim-miniştri sau, respectiv, de secretar general al Guvernului.
    22. În acest scop, consilierii sînt în drept să solicite de la ministere şi alte autorităţi administrative centrale documentele şi informaţiile necesare exercitării atribuţiilor funcţionale, precum şi să monitorizeze realizarea indicaţiilor şi deciziilor viceprim-miniştrilor sau ale secretarului general al Guvernului.
    23. Personalul din cadrul cabinetelor respective îşi exercită funcţiile în conformitate cu prevederile actelor normative, ale prezentului Regulament şi cu obligaţiile de serviciu care reies din domeniile de competenţă ale persoanelor cu funcţii de demnitate publică în subordinea cărora aceştia activează.”;
    la punctul 26 litera l), cuvintele „viceprim-miniştrii fără portofoliu” se substituie cu cuvîntul „viceprim-miniştri”;
    3) hotărîrea se completează cu anexa nr.21 cu următorul cuprins:
„Anexa nr.21
la Hotărîrea Guvernului
nr. 657 din 6 noiembrie 2009

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Cabinetului Prim-ministrului
I. Dispoziţii generale
    1. Cabinetul Prim-ministrului (în continuare – Cabinet) are misiunea de a asigura asistenţa organizatorică şi informaţională a activităţii Prim-ministrului în vederea exercitării de către acesta a atribuţiilor sale prevăzute de legislaţie. Personalul Cabinetului se află în subordinea Prim-ministrului.
    2. În activitatea sa personalul din Cabinet se conduce de Legea nr.80 din 7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică şi de alte acte legislative, de hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, de indicaţiile Prim-ministrului şi de prevederile prezentului Regulament.
    3. Activitatea Cabinetului este condusă de către şeful Cabinetului, care este responsabil de asigurarea organizării activităţii Prim-ministrului, inclusiv în relaţiile acestuia cu conducătorii autorităţilor administraţiei publice centrale de specialitate.
II. Atribuţiile şi drepturile Cabinetului
    4. Responsabilităţile Cabinetului derivă din responsabilităţile colective ale Guvernului şi din cele individuale ale Prim-ministrului şi au drept obiectiv asistenţa organizatorică şi informaţională a Prim-ministrului în vederea realizării eficiente a prerogativelor legale de către acesta.
    În acest scop, Cabinetul asigură informarea Prim-ministrului despre activitatea curentă a Guvernului în principalele domenii de activitate internă şi externă a acestuia, precum şi despre noile tendinţe în procesul de realizare a priorităţilor strategice  prevăzute în Programul de activitate şi Planul de acţiuni ale Guvernului.
    5. Cabinetul asigură coerenţa şi eficienţa diverselor activităţi ale autorităţilor guvernamentale cu cele ale Prim-ministrului.
    6. Personalul din Cabinet îndeplineşte şi alte atribuţii, la indicaţia directă a Prim-ministrului.
    7. Consilierii sînt în drept să solicite de la ministere şi alte autorităţi administrative centrale documentele şi informaţiile necesare exercitării atribuţiilor funcţionale, precum şi să monitorizeze realizarea indicaţiilor şi dispoziţiilor Prim-ministrului, cu acordul sau la indicaţia directă a acestuia.
    8. În activitatea sa, Cabinetul colaborează cu subdiviziunile structurale ale Cancelariei de Stat.
III. Organizarea activităţii Cabinetului
    9. Sub aspect structural, Cabinetul este constituit din consilieri şi alt personal, angajat în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    10. În activitatea Cabinetului pot fi antrenaţi, la indicaţia Prim-ministrului, în calitate de experţi, consultanţi naţionali pe domenii.
    11. Atribuţiile specifice pentru fiecare consilier încadrat în Cabinet sînt stabilite în fişa postului, anexată la contractul individual de muncă, încheiat în condiţiile art. 7 al Legii nr.80 din 7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică.
    12. Activitatea personalului din cadrul Cabinetului este condusă de şeful Cabinetului, care este responsabil şi raportează doar în faţa Prim-ministrului.
    13. În cazul absenţei temporare a şefului Cabinetului, funcţiile acestuia vor fi exercitate de către un consilier desemnat de Prim-ministru.
    14. Personalul din Cabinet este încadrat în temeiul încrederii personale acordate de către Prim-ministru şi îşi desfăşoară activitatea în baza contractului individual de muncă.
    15. Încadrarea consilierilor în Cabinet se face prin dispoziţia Guvernului, iar a celuilalt personal – prin ordinul secretarului general al Guvernului, la indicaţia Prim-ministrului.
    16. Statutul personalului din cadrul Cabinetului este reglementat de prevederile Legii nr.80 din 7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică.”

    PRIM-MINISTRU                                                       Iurie LEANCĂ

    Nr. 420. Chişinău, 24 iunie 2013.