OSVC210/2015
ID intern unic:  359350
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
SERVICIUL VAMAL
ORDIN Nr. 210
din  27.05.2015
cu privire la modificarea şi completarea Ordinului Serviciului Vamal
nr. 63-O din 11 ianuarie 2013
„Cu privire la aprobarea Normelor
metodologice
privind realizarea controlului ulterior prin audit
post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale”
Publicat : 19.06.2015 în Monitorul Oficial Nr. 160     art Nr : 1060
    În scopul implementării articolului 1 punctul 62) din Codul vamal al Republicii Moldova nr.1149-XIV din 20 iulie 2000, punctului 64 al Regulamentului de aplicare a destinaţiilor vamale prevăzute de Codul vamal al Republicii Moldova, aprobat prin Hotărîrea de Guvern nr. 1140 din 2 noiembrie 2005 şi în temeiul prevederilor art. 12 al Codului vamal al Republicii Moldova nr.1149-XIV din 20 iulie 2000 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, ediţie specială din 1 ianuarie 2007), precum şi a pct. 8 al Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Vamal, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 4 din 2 ianuarie 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr. 3-5, art. 15),
ORDON:
    1. În clauza de emitere a Ordinului Serviciului Vamal nr. 63-O din 11 ianuarie 2013 „Cu privire la aprobarea Normelor metodologice privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale”, înregistrat la Ministerul Justiţiei cu nr. 908 din 17.01.2013:
    sintagma „litera f)” se substituie cu sintagma „literele e1) şi f1)”;
    după sintagma „completările ulterioare” se introduc cuvintele „precum şi a capitolelor I şi XI din Titlul V al Codului fiscal nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, ediţie specială din 08.02.2007), cu modificările şi completările ulterioare,”.
    2. Anexa la Ordinul nr. 63-O din 11 ianuarie 2013 se modifică după cum urmează:
    1) La punctul 5 litera c), după sintagma „declaraţiilor vamale” se va introduce sintagma „validate pe culoarul albastru de control vamal”.
    2) Anexa la Ordinul nr. 63-O din 11 ianuarie 2013 se completează cu punctul 61 cu următorul cuprins:
    „61. Pe parcursul efectuării controlului ulterior, pentru constatările privind săvîrşirea unor fapte care ar întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală, organul de control întocmeşte un Denunţ care va fi înaintat organelor de urmărire penală pentru examinare. Denunţul împreună cu mijloacele materiale de probă vor fi înaintate organelor de urmărire penală cu o adresă de sesizare.
    La finalizarea controlului ulterior, în cazul constatării încălcărilor legislaţiei, colaboratorii vamali care au efectuat controlul vor remite obligatoriu spre examinare materialul prin scrisoare de însoţire după cum urmează:
    1) în situaţia presupunerii existenţei unor elemente constitutive ale unei/unor infracţiuni, către Direcţia urmărire penală, astfel sesizînd organul de urmărire penală printr-un Denunţ;
    2) în situaţia presupunerii existenţei unor elemente constitutive ale unei/unor contravenţii vamale, către secţia Contracararea fraudelor vamale din cadrul birourilor vamale conform competenţei teritoriale.”.
    3) La punctul 7, cuvîntul „trimestriale” se substituie cu „cuvîntul „semestriale”.
    4) La punctul 8:
    cuvintele „în mod selectiv, atît” se exclud;
    sintagma „trimestriale” se substituie cu sintagma „semestriale”;
    sintagma „cît şi” se exclude;
    cuvintele „sau la solicitarea declarantului” se substituie cu cuvintele „ , cît şi în baza culoarului albastru de control vamal.”.
    5) La punctul 9:
    sintagma “şeful Direcţiei control ulterior, respectiv şeful biroului vamal, în cazuri motivate, poate” se substituie cu sintagma „directorul general al Serviciului Vamal, şeful biroului vamal sau persoanele împuternicite de aceştia, în cazuri întemeiate şi justificate documentar, pot”;
    după cuvintele „prelungirea perioadei programate,” se introduc cuvintele „şi/sau sistarea auditului post-vămuire,”;
    cuvintele „art. 2022 alin. (4)” se înlocuiesc cu cuvintele „2021 alin. (14)”.
    6) La punctul 10:
    sintagma “cu desemnarea şefului grupului” se substituie cu sintagma “ , prima persoană indicată în ordin fiind şeful grupului”;
    după prima propoziţie, punctul se completează cu un alineat nou cu următorul cuprins:
    „Şeful grupului va fi responsabil de organizarea acţiunilor de control în cadrul auditului post-vămuire, de raportarea rezultatelor aferente acestuia şi de asigurarea întocmirii dosarului de audit post-vămuire.”.
    7) La punctul 12:
    după cuvintele„de pregătire” se introduc cuvintele „şi/sau executare”;
    după cuvintele „poate solicita opinia” se introduc cuvintele „subdiviziunilor din cadrul birourilor vamale,”.
    8) La punctul 13:
    cuvîntul „semnat” se substituie cu cuvîntul „aprobat”;
    cuvintele „ , de şeful biroului” se substituie cu cuvintele „ /şeful biroului”.
    9) La punctul 14, cuvîntul „programat” se substituie cu cuvîntul „planificat”.
    10) La punctul 15:
    cuvîntul „programat” se substituie cu cuvîntul „planificat”;
    sintagma „/reverificare” se exclude.
    11) La punctul 16, cuvintele „art. 2022 alin. (5)” se înlocuiesc cu cuvintele „art. 2021 alin. (15)”.
    12) La punctul 17, cuvintele „/reverificare” şi „sau căreia urmează a i se verifica declaraţia vamală” se exclud.
    13) Anexa la Ordinul nr. 63-O din 11 ianuarie 2013, se completează cu punctele 171 şi 172 cu următorul cuprins:
    „171. La finalizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire sau reverificare, de către colaboratorii vamali care au efectuat controlul respectiv, se va întocmi dosarul de control ulterior care va fi numerotat, cusut, semnat, sigilat şi luat la evidenţă ca dosar de nomenclator. Numerotarea filelor se efectuează în partea de sus, în colţul din dreapta, cu creion negru, iar numărul acestora într-un dosar nu va depăşi cifra de 250 file. În funcţie de volumul materialelor acumulate în cadrul auditului post-vămuire/reverificare, se va întocmi unul sau mai multe dosare de audit post-vămuire. Numerotarea dosarelor se efectuează în ordine fracţionară, unde, numărătorul fracţiei indică asupra numărului de ordine al dosarului, iar numitorul indică numărul total de dosare întocmite în cadrul auditului post-vămuire/reverificare respectiv.
    172. Membrii echipei de control vor întocmi un dosar de audit post-vămuire/reverificare în care vor fi incluse în original toate actele probatorii ce confirmă sau infirmă riscurile de control, actele de valorificare a rezultatelor controlului şi actele procedurale emise în timpul controlului, respectînd consecutivitatea ordinii acestora după cum urmează: Ordinul de control; Aviz de audit post-vămuire; Documentele de lucru (Act de ridicare/restituire, Proces-verbal de sigilare/desigilare, Citaţie, Explicaţie, Declaraţie, Notă de constatare, cronologia cărora va fi determinată în funcţie de aspectele specifice controlului); Proces-verbal de examinare preliminară; Notă de prezentare; Act de audit post-vămuire;     Proces-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale, Decizie de regularizare.
    Dosarul de control va fi arhivat pe un termen de 5 ani, cu excepţia dosarelor care se află în litigiu sau sunt în procedură de încasare silită, a căror termen poate fi prelungit.”.
    14) Punctul 19, se completează cu litera c) cu următorul cuprins:
    „c) controlul planificat, care constă în verificarea faptică şi documentară a persoanelor indicate în programele anuale şi semestriale de activitate. În cazul în care, în urma tuturor măsurilor de identificare a persoanei, aceasta nu este de găsit de către echipa de control, prin coordonarea cu Direcţia control ulterior a SV, controlul planificat urmează a fi reprogramat în control ulterior prin reverificarea declaraţiilor vamale şi a informaţiilor de care dispune organul vamal.”.
    15) La punctul 20:
    la litera a), cuvintele „prin sondaj” se substituie cu cuvîntul „selectiv”;
    litera b) se completează în final cu cuvintele “de import-export”.
    16) La punctul 27, cuvintele „art. 2022 alin. (6)” se substituie cu cuvintele „art. 2021 alin. (17)”.
    17) La punctul 31, textul „Ordinul Serviciului Vamal nr. 346-O din 24 decembrie 2009 referitor la aprobarea Normelor tehnice privind imprimarea, utilizarea şi completarea declaraţiei vamale în detaliu” se exclude.
    18) Punctul 32, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    „32. În timpul desfăşurării auditului post-vămuire, în cazul necesităţii determinării provenienţei mărfurilor, precum şi a stocurilor mărfurilor aflate sub supraveghere vamală, membrii echipei de control vor solicita administratorului persoanei auditate efectuarea inventarierii mărfurilor şi a mijloacelor de transport aflate în posesia şi/sau gestiunea acestora, totodată fiind obligaţi să asiste, să supravegheze procedura de inventariere şi să verifice rezultatele acesteia.”.
    19) Punctul 34, se completează la final cu cuvîntul „calendaristice”.
    20) La punctul 35:
    textul „reprezentantul entităţii controlate” se înlocuieşte cu sintagma „ reprezentantul legal al persoanei controlate”;
    înainte de textul „un exemplar” se introduce textul „ iar în cazul refuzului sau imposibilităţii semnării de către acesta, se semnează de către membrii echipei de control şi de cel puţin un martor,”.
    21) La punctul 39:
    cuvintele „pot propune” se substituie cu cuvintele „propun”;
    ultimele două propoziţii vor avea următorul conţinut:
    „În atare situaţie, auditul post-vămuire este sistat conform prevederilor Codului vamal, iar la primirea răspunsului de la instituţiile solicitate, acţiunile de control vor fi reluate.”.
    22) Punctele 42 şi 43, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    „42. După finalizarea auditului post-vămuire, membrii echipei de control vor întocmi un dosar de audit post-vămuire, în termen de 15 zile lucrătoare după finalizarea controlului ulterior şi anume după:
    1) data semnării de către plătitorul vamal, după caz a:
    a) actului de audit;
    b) deciziei de regularizare;
    2) data înregistrării la organul vamal a recepţiei, dovezii (avizul de recepţie) de aducere la cunoştinţă plătitorului vamal, după caz a:
    a) actului de audit;
    b) deciziei de regularizare.”.
    43. Activitatea de reverificare se realizează de către personalul Direcţiei control ulterior şi personalul Secţiilor control ulterior din cadrul birourilor vamale desemnaţi ca fiind responsabili de reverificarea declaraţiilor vamale, în baza culoarului albastru de control vamal, în baza Programelor de activitate elaborate la nivel central, în baza studiilor proprii de risc coordonate cu Direcţia control ulterior.”.
    23) La punctul 44:
    după cuvîntul „1811” se completează cu următorul text „şi a Secţiunii 291”;
    după cuvintele „Codul vamal,” se completează cu următorul text „ art. 215 din Codul fiscal,”.
    24) Punctele 45, 46 şi 47, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    „45. În cazul culoarului albastru de control vamal, personalul indicat în pct. 43, va accesa din SIIV „ASYCUDA World” declaraţiile vamale validate pe culoarul albastru de control vamal, pentru reverificarea acestora în baza criteriilor de risc stabilite, în vederea confirmării sau infirmării acestora.
    46. Declaraţiile vamale vor fi reverificate în termen de 60 de zile calendaristice de la data recepţionării acestora de către personalul indicat în pct. 43, cu excepţia situaţiilor prevăzute la pct. 51 din prezentele Norme.
    47. La finalizarea reverificării unei sau mai multor declaraţii vamale validate pe culoarul albastru de control vamal, personalul desemnat cu atribuţii de efectuare a reverificării, va întocmi/actualiza actul de inspecţie în conformitate cu procedura stabilită de Serviciul Vamal. Urmare finalizării reverificării declaraţiilor vamale validate pe culoarul albastru de control vamal, colaboratorul vamal va efectua în sistemul informaţional “Asycuda World” operaţiunea controlat.
    Totodată în situaţia constatării neconformităţilor la reverificarea declaraţiilor vamale validate pe culoarul albastru de control vamal, personalul indicat în pct. 43 va întreprinde acţiuni de regularizare a situaţiei prin întocmirea unui proces-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale, iar în cazul apariţiei obligaţiilor vamale şi a deciziei de regularizare, în conformitate cu prevederile Codului vamal.”.
    25) La punctul 49, după textul “refuză semnarea procesului-verbal de reverificare” se introduce textul “sau în cazul în care persoana nu este de găsit”.
    26) La punctul 51, cuvintele „pot propune” se substituie cu cuvintele „propun”.
    27) La punctul 52, după cuvîntul „Documentele” se introduce cuvîntul „ , înscrisurile”.
    28) Punctele 53, 54 şi 55, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    „53. După finalizarea reverificării, membrii echipei de control vor întocmi un dosar de reverificare în 15 zile lucrătoare după finalizarea controlului ulterior şi anume după:
    1) data semnării de către plătitorul vamal, după caz a:
    a) procesului-verbal de reverificare;
    b) deciziei de regularizare;
    2) data înregistrării la organul vamal a recepţiei, dovezii (avizul de recepţie) de aducere la cunoştinţă plătitorului vamal, după caz a:
    a) procesului-verbal de reverificare;
    b) deciziei de regularizare.
    Ca excepţie fiind reverificarea declaraţiilor vamale validate pe culoarul albastru de control vamal, la care dosarul va fi întocmit doar în cazul în care a fost confirmat riscul stabilit şi s-au întreprins acţiuni de regularizare a situaţiei.
    54. Echipele de control din cadrul Direcţiei control ulterior/secţiilor control ulterior din cadrul birourilor vamale, întocmesc în funcţie de circumstanţele controlului, următoarele acte procedurale emise în timpul controlului, respectînd ordinea cronologică a acestora după cum urmează:
    a) Ordinul de control;
    b) Aviz de audit post-vămuire;
    c) Actul de ridicare/restituire de documente/ înscrisuri/mărfuri;
    d) Procesul-verbal de sigilare/desigilare;
    e) Citaţie de audit post-vămuire/reverificare;
    f) Act de inspecţie (pentru declaraţiile vamale selectate pe culoarul albastru de control vamal);
    g) Citaţii bancare;
    h) Notă explicativă;
    i) Declaraţie;
    j) Notă de constatare;
    k) Procesul-verbal de examinare preliminară a rezultatelor auditului post-vămuire;
    l) Notă de prezentare;
    m) Actul de audit post-vămuire;
    n) Procesul-verbal de reverificare;
    o) Decizie de regularizare.
    Pentru actele de la lit. c) - i) ordinea cronologică se stabileşte în funcţie de necesităţile şi circumstanţele emiterii acestora.
    Iar pentru actele de la lit. c) – lit. e), lit. g) – lit. n) li se vor acorda numerele de ordine fracţionare în ordinea emiterii acestora, corespunzătoare registrelor de evidenţă a activităţii de control ulterior din gestiunea subdiviziunilor responsabile de această activitate. Numărătorul fracţiei indică asupra numărului controlului ulterior în cadrul căruia este emis documentul, iar numitorul indică numărul de ordine a documentului emis în cadrul acestui control. Data documentului trebuie să coincidă cu data emiterii acestuia.
    55. Procesul-verbal este un act procedural intermediar, care se întocmeşte în cazul cînd, în procesul auditului post-vămuire s-au constatat încălcări a legislaţiei, cu excepţia cazurilor cînd persoana nu poate fi de găsit. Conţinutul orientativ al actului este prezentat în anexa nr. 8 la prezentele norme.”.
    29) Punctul 57 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    „57. În cadrul participării la examinarea preliminară, persoana auditată la momentul semnării procesului-verbal, în cazul lipsei unor informaţii sau documente suplimentare care ar modifica constatările rezultate, este obligat să menţioneze acest fapt, drept urmare nu i se aplică termenul prevăzut în pct. 58 în cadrul procedurii de audit post-vămuire.
    Atunci cînd se refuză să primească, să participe la examinarea preliminară a rezultatelor de audit post-vămuire, procesul-verbal de examinare a rezultatelor preliminare ale auditului post-vămuire se remite persoanei prin intermediul trimiterilor poştale recomandate cu aviz de recepţie.”.
    30) La punctul 58, după sintagma „7 zile” se introduce cuvîntul „lucrătoare”.
    31) La punctul 59:
    în prima propoziţie, textul „de la finalizarea acţiunilor de control ulterior prin audit post-vămuire” se substituie cu textul „de la data întocmirii procesului-verbal de examinare preliminară a rezultatelor auditului post-vămuire.”.
    în ultima propoziţie, cuvintele „de la” se substituie cu cuvintele „lucrătoare din”.
    32) La punctul 60, cuvintele „şi de conducerea sau” se exclud.
    33) La punctul 61, cuvintele „membrii echipei de control” se substituie cu cuvintele „persoana controlată”.
    34) La punctul 63 litera a), ultima propoziţie se substituie cu textul “În acest sens, organul de control, solicită de la persoana controlată exemplarul original al actului, în scopul efectuării rectificării erorii materiale, comunicînd astfel despre aceasta. În cazul refuzului persoanei controlate de a prezenta exemplarul actului, se va proceda conform lit. b) al prezentului punct”.
    35) Punctul 66, se completează la final cu un alineat nou cu următorul cuprins:
    „Data comunicării rezultatelor controlului ulterior prin reverificarea declaraţiilor vamale este considerată data semnării de către persoana controlată sau de reprezentantul persoanei controlate a procesului-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale, data înscrisă de operatorul poştal pe avizul de recepţie sau data la care expiră termenul de 15 zile de la data indicată în Citaţia de audit post-vămuire/ reverificare, remisă în vederea invitării persoanei controlate la sediul organului de control, pentru a lua act de rezultatul reverificării declaraţiilor vamale.”.
    36) Punctele 65 şi 68, se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    „65. În caz de dezacord la Actul de audit post-vămuire, persoana este obligată să prezinte în scris, în cel mult 15 zile calendaristice, argumentarea dezacordului, anexînd documentele de rigoare, în conformitate cu prevederile art. 2024 alin. (2) lit. e) al Codului vamal, art. 216 alin. (8) al Codului fiscal şi a altor acte legislative în vigoare.
    68. În caz de dezacord la Procesul-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale, persoana este obligată să prezinte în scris, în cel mult 15 zile calendaristice, argumentarea dezacordului, anexînd documentele de rigoare, în conformitate cu prevederile art. 2024 alin. (2) lit. e) al Codului vamal, art. 216 alin. (8) al Codului fiscal şi a altor acte legislative în vigoare.”.
    37) Punctul 71 se abrogă.
    38) La punctul 72, cuvîntul „auditată” se substituie cu cuvîntul „controlată”.
    39) La punctul 75:
    după textul “Actul de audit post-vămuire” se introduce textul “/Procesul-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale”;
    textul „în conformitate cu prevederile art. 216 din Cod fiscal” se exclude.
    40) Punctul 76, la final se completează cu un alineat nou cu următorul cuprins:
    „Conţinutul orientativ al Notei de prezentare este prezentat în anexa nr. 12 la prezentele norme.”.
    41) La punctul 77, textul „pe baza unor informaţii inexacte ori incomplete” se substituie cu cuvîntul “eronat”.
    42) Punctul 78, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    “78. Pe baza Actului de audit post-vămuire, a Procesului-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale, precum şi a Notei de constatare după caz, în conformitate cu prevederile art. 1811 alin. (3)-(6), art. 1272-12713, art. 2023 alin. (2) lit. e), art. 2027 din Codul vamal, Ordinului Serviciului Vamal nr. 333-O din 31 iulie 2014, se emite actul – “Decizia de regularizare”. Acest act constituie titlu de creanţă şi este un act administrativ care poate fi contestat în conformitate cu Codul vamal nr. 1149-XIV din 20 iulie 2000, Legea contenciosului administrativ nr. 793-XIV din 10 februarie 2000, şi alte acte legislative în vigoare.”.
    43) La punctul 80, după cuvintele „emisă în baza” se introduc cuvintele „ notei de constatare, ”.
    44) La punctul 82, cuvîntul „reprezentă” se substituie cu cuvîntul „reprezintă”.
    3. Anexa 1 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale, se completează la final cu textul:
    „Instrucţiune de completare şi utilizare a formularului „Ordin de control”.
    Ordinul de control se întocmeşte de subdiviziunea de control ulterior, se aprobă de Directorul general al Serviciului Vamal/şeful biroului vamal sau de persoanele împuternicite de aceştia. Se întocmeşte în 2 exemplare originale, dintre care:
    1) primul exemplar va fi adus la cunoştinţă contribuabilului prin semnarea pe versoul acestuia, totodată fiind indicată şi data recepţionării, ulterior i se va înmîna o copie a Ordinului de control.
    2) exemplarul doi va fi reţinut în cadrul autorităţii vamale.
    Obligatoriu în rubrica, „În perioada:” se va indica perioada desfăşurării controlului.
    Data începerii controlului ulterior prin audit post-vămuire se consideră prima dată indicată în rubrica „În perioada:”.”
    4. În Anexa 2 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale:
    În titlul anexei sintagma „/reverificare” se exclude;
    Sub titlul anexei textul „(se va sublinia forma controlului ulterior)” se exclude;
    la punctul 3, după cuvintele “operaţiunilor economice externe” se introduc cuvintele “de import-export”;
    în penultimul alineat din formularul “Aviz de audit post-vămuire”, cuvîntul “rectificare” se substituie cu cuvîntul “modificare”.
    la sfîrşitul formularului “Aviz de audit post-vămuire ” se completează cu următorul text:
    „Totodată, în cazul semnalării oricărei situaţii de comportament corupţional, sînteţi în drept să apelaţi linia Anticorupţie a Serviciului Vamal.”;
    Instrucţiunea de completare şi utilizare a formularului „Avizului de audit post-vămuire/reverificare” se modifică şi va avea următorul cuprins:
    “Instrucţiune de completare şi utilizare a formularului „Avizului de audit post-vămuire”.
    Avizul de audit post-vămuire (în continuare – aviz) reprezintă documentul prin care organele de control ulterior înştiinţează persoana controlată despre controlul care urmează să se efectueze la acesta, în care se va specifica forma, procedura şi metoda de control prevăzute în capitolul III a prezentei norme. În aviz se vor nominaliza impozitele, taxele, contribuţiile şi alte venituri ale bugetului de stat care fac obiectul controlului, precum şi perioada supusă controlului pentru fiecare tip de impozit, taxă, contribuţie şi alte venituri ale bugetului de stat.
    Avizul se întocmeşte de autoritatea vamală de control ulterior şi se transmite persoanei controlate care urmează să facă subiectul unui control de audit post-vămuire general sau parţial, de regulă, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de începerea controlului.
    Avizul se întocmeşte de echipa care va efectua controlul, se avizează de şeful subdiviziunii de control ulterior al echipei şi se semnează de către conducătorul organului vamal sau de altă persoană împuternicită de acesta. Se întocmeşte în 2 exemplare originale, dintre care:
    1) exemplarul unu va fi adus la cunoştinţă contribuabilului prin semnarea pe versoul acestuia, totodată fiind indicată şi data recepţionării, ulterior i se va înmîna o copie a Avizului de audit post-vămuire;
    2) exemplarul doi va fi reţinut în cadrul autorităţii vamale.”.
    5. În Anexa 4 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale, ultimul alineat din Instrucţiunea de completare şi utilizare a formularului “Citaţiei de audit post-vămuire/reverificare”, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    „Se întocmeşte în 2 exemplare originale, dintre care:
    1) exemplarul unu se va trimite contribuabilului prin poştă cu confirmare de primire sau prin înmînare directă cu semnătura şi data de primire;
    2) exemplarul doi va fi reţinut în cadrul autorităţii vamale.”.
    6. În Anexa 6 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale, la Instrucţiunea pentru completarea şi utilizarea formularului “Proces-verbal de sigilare/desigilare”, după cuvintele „în două exemplare” se introduce textul „şi se semnează de membrii echipei de control şi de reprezentantul persoanei controlate”.
    7. În Anexa 8 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale, după descrierea constatărilor şi obiecţiilor, se completează cu un alineat nou cu următorul cuprins:
    „Conform art. 2028 din Codul vamal, în termen de 7 zile lucrătoare de la întocmirea procesului-verbal preliminar sunteţi în drept să prezentaţi informaţii şi documente suplimentare.”.
    8. În Anexa 9 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale, după descrierea anexelor ataşate la actul de audit, se introduce următorul text:
    „Notă:
    Obligaţia vamală stabilită, urmează a fi achitată benevol în termen de 10 zile calendaristice din momentul recepţionării deciziei de regularizare, în conformitate cu art. 128 alin. (4) Cod vamal, în caz contrar pentru neonorarea obligaţiei respective, organul vamal va întreprinde măsuri de încasare silită, prevăzute de legislaţia în vigoare.”
    9. În Anexa 10 la Normele privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale, după descrierea anexelor ataşate la procesul-verbal de reverificare a declaraţiilor vamale, se introduce urmatorul text:
    „Notă:
    Obligaţia vamală stabilită, urmează a fi achitată benevol în termen de 10 zile calendaristice din momentul recepţionării deciziei de regularizare, în conformitate cu art. 128 alin. (4) Cod vamal, în caz contrar pentru neonorarea obligaţiei respective, organul vamal va întreprinde măsuri de încasare silită, prevăzute de legislaţia în vigoare.”
    10. Normele metodologice privind realizarea controlului ulterior prin audit post-vămuire şi reverificarea declaraţiilor vamale se completează cu anexa 12 cu următorul cuprins:

    anexa nr.12

    DIRECTORUL GENERAL
    AL SERVICIULUI VAMAL                             Tudor BALIŢCHI

    Nr. 210-O. Chişinău, 27 mai 2015.