OSFSC713/2018
ID intern unic:  379112
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
SERVICIUL FISCAL DE STAT
ORDIN Nr. 713
din  28.12.2018
cu privire la modificarea și completarea Ordinului IFPS
nr. 284 din 19 aprilie 2012 cu privire la expedierea și recepționarea
documentelor electronice prin sistemul informațional automatizat
de creare și circulație a documentelor electronice între Serviciul
Fiscal de Stat, instituțiile financiare și Trezoreria de Stat
Publicat : 08.02.2019 în Monitorul Oficial Nr. 38-47     art Nr : 315     Data intrarii in vigoare : 08.02.2019
    În temeiul art.1323 alin.(10) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 și art.14 alin.(20) din Legea cu privire la prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului nr. 308 din 22 decembrie 2017,
ORDON:
    1. Ordinul IFPS nr. 284 din 19 aprilie 2012 cu privire la expedierea și recepționarea documentelor electronice prin sistemul informațional automatizat de creare și circulație a documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat, instituțiile financiare și Trezoreria de Stat se modifică și se completează după cum urmează:
    1) la pct. 3 din Ordin sintagma „Inspectoratul Fiscal Principal de Stat” se substituie cu sintagma ”Serviciul Fiscal de Stat”;
    2) pe tot parcursul textului sintagma „Î.S. Fiscservinform” la orice formă gramaticală se substituie cu sintagma „I.P. Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”, sintagma „Trezoreria de Stat” se substituie cu sintagma „prestatorii de servicii de plată”, iar sintagma „instituțiile financiare” se substituie cu cuvântul „bănci” la forma gramaticală corespunzătoare;
    3) pe tot parcursul textului după sintagma „conturi bancare” se completează cu cuvintele „/de plăți”;
    4) Instrucțiunea cu privire la modul de expediere și recepționare a documentelor electronice prin sistemul informațional automatizat de creare și circulație a documentelor electronice între Serviciul Fiscal de Stat și instituțiile financiare și Trezoreria de Stat se modifică după cum urmează:
    a) Capitolul I se completează cu pct. 11 cu următorul conținut „SIA CCDE oferă posibilitate de deschidere a conturilor bancare/de plăți persoanelor fizice și juridice nerezidente care nu dispun de obiecte impozabile, nu au obligații fiscale și lipsesc în SISFS, inclusiv pentru persoanele fizice nerezidente cu permise de ședere provizorii, emise în cazul aflării în Republica Moldova mai puțin de 183 de zile pe parcursul anului fiscal și/sau exclusiv la tratament/ odihnă/ învățătură, precum și luarea la evidență a conturilor bancare/de plăți altele decât cele ce se iau conform art.167 alin.(1) din Codul fiscal. Băncile și prestatorii de servicii de plată participante la sistem, în aceiași zi sau în ziua următoare lucrătoare, vor expedia documentele electronice prin SIA CCDE. Prin derogare de la prevederile prezentului punct, în termen de până la 31.01.2019, prezentarea informației, se va efectua în termen de cel mult 10 zile de la data deschiderii, modificării și închiderii contului.” și pct. 12 cu următorul conținut „În cazul persoanei fizice nerezidente care a deschis cont bancar prin SIA CCDE și își modifică statutul în persoană fizică rezidentă, banca va informa SFS despre închiderea contului bancar prin SIA CCDE și prin SIA CCDE-persoane fizice rezidente, va informa SFS despre deschiderea contului bancar.”;
    b) la pct. 2, noțiunea ”operator – Î.S. „Fiscservinform”, desemnată în calitate de administrator tehnico-tehnologic al sistemului informațional al Serviciului Fiscal de Stat prin Hotărârea Guvernului nr. 344 din 30 aprilie 2009 privind aprobarea modificărilor ce se operează în unele hotărâri ale Guvernului (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 89-90, art. 402);” se substituie cu noțiunea „ operator – I.P. ”Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”, creată în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 125 din 06.02.2018, în urma reorganizării întreprinderilor de stat (ÎS) ”Fintehinform”, ”Fiscservinform” și ”Vamservinform” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 09.02.2018, nr. 40-47, art.144)”;
    c) pct. 4 se completează cu sintagma „Certificatul pentru deschiderea conturilor bancare pentru nerezidenți (Anexa nr.81 la Ordinul SFS nr.352 din 28.09.2017)”;
    d) la pct. 13 sintagma „Instituțiile financiare” se substituie cu sintagma ”bănci/prestatori de servicii de plată”;
    e) la pct. 54, sintagma „în zilele lucrătoare, în intervalul orelor 08.00-17.00” se substituie cu sintagma ”zilnic, în regim non-stop”.
    f) la anexa nr. 1 la Instrucțiune, în partea introductivă sintagma „Întreprinderea de Stat „Fiscservinform” pe lîngă Inspectoratul Fiscal Principal de Stat” se substituie cu sintagma „I.P. Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”;
    g) la anexa nr. 2 la Instrucțiune, sintagma „Î.S. Fiscservinform” pe tot parcursul textului se substituie cu sintagma „I.P. Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe” la cazul respectiv, la abrevieri sintagma ”IF – instituția financiară” se exclude și se completează cu sintagma „PSP - prestatori de servicii de plată”, iar pe tot parcursul textului se substituie sintagma „IF” cu sintagma „Banca/PSP”, la forma gramaticală corespunzătoare;
    h) la Capitolul III „Descriere a procesului de lucru” din anexa nr. 2 la Instrucțiune, sintagma „(instituțiile financiare, Trezoreria de Stat (IF) și SFS (IFPS și IFS teritoriale)” se substituie cu sintagma „(băncile, prestatorii de servicii de plată și SFS);
    i) la Capitolul IV „Niveluri de acceptanță și un suport tehnic” din anexa nr. 2 la Instrucțiune:
    - la pct. d se substituie sintagma „IFPS” cu sintagma „SFS”;
    - pct. g se expune în următoarea redacție:
    „ g. Suportul tehnic din partea Operatorului
    Obiectiv: Să asigure reacția corespunzătoare la incidente
    Asistenta tehnică este asigurată de Operator în intervalul orelor 8:00-17:00, în zilele lucrătoare, prin centrul său de suport:
    Responsabil: Centrul de asistență tehnică și Contact al I.P. “Centrul de Tehnologii Informaționale în Finanțe”;
    Adresa: str. A. Russo nr. 1, mun. Chișinău;
    Tel: 8222-222;
    E-mail: asistenta@sfs.md
    j) la anexele nr. 1 și nr. 2 la Instrucțiune, sintagma „Trezoreria de Stat” la orice formă gramaticală, pe tot parcursul textului se substituie cu sintagma „prestatorii de servicii de plată” la forma gramaticală corectă.
    2. Direcția dezvoltare informațională din cadrul SFS va asigura publicarea ordinului în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
    3. Prevederile prezentului Ordin se pun în aplicare de la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

    DIRECTORUL SERVICIULUI
    FISCAL DE STAT                                                           Serghei PUŞCUŢA

    Nr. 713. Chişinău, 28 decembrie 2018.