HGM1259/2008 ID intern unic: 329700 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 1259
din 12.11.2008 | |
cu privire la asigurarea cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cоmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune) | |
Publicat : 18.11.2008 în Monitorul Oficial Nr. 206-207 art Nr : 1271 | |
MODIFICAT HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369 HG130 din 22.02.10, MO30-31/26.02.10 art.177 HG845 din 18.12.09, MO189-190/22.12.09 art.923 HG499 din 14.08.09,MO127-130/21.08.09 art.560 NOTĂ: În tot textul anexei nr.1, sintagmele „oficiul cadastral teritorial” şi„organul cadastral teritorial”, la orice formă gramaticală, se substituie cu sintagma „subdiviziunea competentă a Agenţiei Servicii Publice”, la forma gramaticală corespunzătoare prin HG327 din 17.04.18, MO126-132/20.04.18 art.369
În scopul realizării Programului de acţiuni consacrate Anului Tineretului, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 333 din 20 martie 2008 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr. 61-62, art.399), pentru facilitarea încadrării absolvenţilor instituţiilor de nvăţămînt în cîmpul muncii, precum şi în temeiul Legii nr.279-XIV din 11 februarie 1999 cu privire la tineret (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.39-41, art.169), cu modificările ulterioare, Legii învăţămîntului nr.547-XIII din 21 iulie 1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr.62-63, art.692), cu modificările şi completările ulterioare, Legii ocrotirii sănătăţii nr.411-XIII din 28 martie 1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1995, nr.34, art.373), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se aprobă: Regulamentul cu privire la asigurarea cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune), conform anexei nr.1; componenţa nominală a Comitetului de coordonare a activităţii de asigurare cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cоmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune), conform anexei nr.2; Regulamentul Comitetului de coordonare a activităţii de asigurare cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune), conform anexei nr.3; modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.4. 2. Se stabileşte că, în caz de eliberare din funcţiile publice deţinute a membrilor Comitetului de coordonare, atribuţiile lor vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în posturile respective, fără emiterea unei noi hotărîri de Guvern. 3. Ministerul Finanţelor va identifica mijloacele financiare necesare pentru implementarea prezentei hotărîri. 4. Ministerul Administraţiei Publice Locale: se numeşte ordonatorul principal al mijloacelor financiare pentru procurarea, în limita resurselor financiare alocate din bugetul de stat pe anul respectiv, a locuinţelor destinate pentru tinerii specialişti, fără cofinanţare din partea acestora; va acorda în comodat locuinţele procurate şi ulterior le va transmite cu titlu gratuit în proprietate tinerilor specialişti, conform modului stabilit de Regulamentul cu privire la asigurarea cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune); va prezenta Ministerului Finanţelor anual, pînă la 1 martie, în baza informaţiei prezentate conform punctului 5 al prezentei hotărîri, calculele privind necesarul de mijloace financiare pentru procurarea locuinţelor pe anul următor şi prognoza respectivă pe un termen de 2 ani. 5. Ministerul Educaţiei şi Tineretului, Ministerul Sănătăţii, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, Ministerul Culturii şi Turismului vor prezenta anual Ministerului Administraţiei Publice Locale, pînă la 15 februarie, informaţia referitoare la numărul de absolvenţi care vor fi repartizaţi în cîmpul muncii în anul următor, în funcţie de necesităţile de personal ale sectorului rural, precum şi prognoza respectivă pe un termen de 2 ani, în scopul executării prezentei hotărîri. [Pct.5 modificat prin HG130 din 22.02.10, MO30-31/26.02.10 art.177] 6. Prevederile prezentei hotărîri nu vor aduce atingere drepturilor tinerilor specialişti de a beneficia şi de alte înlesniri prevăzute de legislaţie, cu excepţia înlesnirilor din partea statului sau a autorităţilor administraţiei publice locale la procurarea (construcţia) spaţiului locativ, conform legislaţiei în vigoare. 7. Prevederile prezentei hotărîri se pun în aplicare pentru tinerii specialişti, absolvenţi ai instituţiilor de învăţămînt superior şi ai studiilor postuniversitare de rezidenţiat în învăţămîntul medical şi farmaceutic, care au fost repartizaţi şi activează în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune), începînd cu 1 ianuarie 2008. 8. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina domnului Victor Stepaniuc, viceprim-ministru, şi a Ministerului Administraţiei Publice Locale.
PRIM-MINISTRU Zinaida GRECEANÎI Contrasemnează: Prim-viceprim-ministru, ministrul economiei şi comerţului Igor Dodon Viceprim-ministru Victor Stepaniuc Ministrul finanţelor Mariana Durleşteanu Ministrul administraţiei publice locale Valentin Guznac Nr. 1259. Chişinău, 12 noiembrie 2008.
Anexă nr. 1 din 12 noiembrie 2008 REGULAMENTUL cu privire la asigurarea cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cоmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune) I. Dispoziţii generale
1. Scopul prezentului Regulament este atragerea în localităţile rurale a tinerilor specialişti cu studii superioare în domeniul pedagogic, asistenţei sociale, culturii şi cu studii postuniversitare medicale şi farmaceutice, prin acordarea de către stat acestora a locuinţelor gratuite în cazul repartizării şi angajării lor în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune), inclusiv în cele amplasate în satele (comunele) din componenţa municipiilor, precum şi acoperirea necesităţilor de personal ale instituţiilor respective. II. Categoriile de tineri specialişti care beneficiază
de locuinţă gratuită 5. De locuinţă gratuită beneficiază următoarele categorii de tineri specialişti: III. Condiţiile privind acordarea locuinţei gratuite
6. Pentru a beneficia de locuinţă gratuită, tînărul specialist (în continuare – beneficiar) trebuie să întrunească următoarele cerinţe: IV. Modul de procurare a locuinţei
17. Locuinţa pasibilă procurării, amplasată în sate (comune), reieşind din mijloacele bugetare existente şi oferta disponibilă, se procură de către Ministerul Administraţiei Publice Locale în termenele stabilite şi conform prevederilor legale cu incidenţă în domeniul achiziţiilor publice. Modelul contractului de vînzare-cumpărare a bunului imobil este expus în anexa nr.1 la prezentul Regulament. V. Modul de acordare de către stat a locuinţelor gratuite
tinerilor specialişti din sate (comune) 23. Locuinţele gratuite se acordă în baza cererilor tinerilor specialişti depuse de către aceştia la direcţia teritorială, pe a cărei rază de activitate se află localitatea rurală (sat/comună), după modelul aprobat de Ministerul Administraţiei Publice Locale. 321. În cazul refuzului tînărului specialist de a încheia contractul de comodat, Comitetul de coordonare, la şedinţa următoare, va hotărî excluderea acestuia din lista beneficiarilor. [Pct.321 introdus prin HG499 din 14.08.09, MO127-130/21.08.09 art. 560] VI. Modul de atribuire în proprietate privată a locuinţelor
33. Lista beneficiarilor ce solicită să primească cu titlu gratuit în proprietate locuinţa utilizată se aprobă prin decizia Comitetului de coordonare în corespundere cu suprafaţa de cel puţin de 9 m2 pentru fiecare persoană. VII. Monitorizarea şi evaluarea activităţii de acordare a
locuinţelor gratuite tinerilor specialişti 39. Ministerul Administraţiei Publice Locale va elabora rapoarte anuale privind procurarea de către stat a locuinţelor şi acordarea gratuită a acestora tinerilor specialişti.
Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului nr.1259 din 12 noiembrie 2008 COMPONENŢA NOMINALĂ a Comitetului de coordonare a activităţii de asigurare cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune) Stepaniuc Victor - viceprim-ministru,
preşedinte al Comitetului de coordonare Guznac Valentin - ministru al administraţiei publice locale, vicepreşedinte al Comitetului de coordonare Ciur Dmitrii - şef al Direcţiei juridice şi control administrativ, Ministerul Administraţiei Publice Locale, secretar al Comitetului de coordonare Lupan Nina - viceministru al finanţelor Sainciuc Sergiu - viceministru al economiei şi comerţului Eşanu Nicolae - viceministru al justiţiei Bulat Galina - viceministru al educaţiei şi tineretului Golovin Boris - viceministru al sănătăţii Bucinschi Iurii - viceministru al protecţiei sociale, familiei şi copilului Ţurcan Anatol - viceministru al construcţiilor şi dezvoltării teritoriului Munteanu Ion - viceministru al culturii şi turismului Bannicov Alexandr - director general al Agenţiei Relaţii Funciare şi Cadastru Sîrbu Iurie - vicepreşedinte al Organizaţiei de Tineret din cadrul Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor din Moldova Axentii Adrian - director executiv al Confederaţiei Naţionale a Patronatelor din Republica Moldova Anexa nr. 3
la Hotărîrea Guvernului nr.1259 din 12 noiembrie 2008 REGULAMENTUL
Comitetului de coordonare a activităţii de asigurare cu locuinţă gratuită a tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune) I. Dispoziţii generale
1. Prezentul Regulament stabileşte statutul juridic, modul de organizare şi funcţionare a Comitetului de coordonare a activităţii de procurare de către stat a locuinţelor şi de acordare a acestora cu titlu gratuit tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat în învăţămîntul medical şi farmaceutic, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune) (în continuare - Comitet).2. Comitetul este un organ coordonator, creat pe lîngă Guvern, în scopul coordonării şi supravegherii activităţii de procurare de către stat a locuinţelor şi de acordare a acestora cu titlu gratuit tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat în învăţămîntul medical şi farmaceutic, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune). II. Atribuţiile şi drepturile Comitetului
3. Comitetul are următoarele atribuţii de bază: a) adoptarea deciziei privind aprobarea listelor locuinţelor care urmează a fi procurate în corespundere cu contractele de vînzare-cumpărare şi a listelor tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat în învăţămîntul medical şi farmaceutic care vor fi asiguraţi cu locuinţe şi prezentarea acestora Ministerului Administraţiei Publice Locale; b) coordonarea şi supravegherea procesului de examinare a contractelor de vînzare-cumpărare, a cererilor de adoptare a deciziilor şi de acordare gratuită a locuinţelor tinerilor specialişti cu studii superioare şi postuniversitare de rezidenţiat în învăţămîntul medical şi farmaceutic, repartizaţi şi angajaţi în cîmpul muncii în instituţiile publice (bugetare) din sate (comune); c) soluţionarea problemelor ce ţin de procesul examinării, calculării şi acordării gratuite a locuinţelor tinerilor specialişti, inclusiv stabilirea modelului cererii. 4. Comitetul are următoarele drepturi: a) să antreneze în activitatea sa conducători şi specialişti din organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, precum şi din autorităţile administraţiei publice locale; b) să solicite şi să primească din partea organelor centrale de specialitate ale administraţiei publice, autorităţilor administraţiei publice locale informaţiile necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor sale. III. Preşedintele Comitetului
5. Funcţia de preşedinte al Comitetului este exercitată de unul dintre viceprim-miniştri. 6. Preşedintele Comitetului are următoarele atribuţii: a) organizează şi dirijează activitatea Comitetului; b) prezidează şedinţele Comitetului; c) invită, dacă este necesar, conducători şi specialişti din organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, din autorităţile administraţiei publice locale pentru participare la activităţile Comitetului. IV. Vicepreşedintele Comitetului
7. Funcţia de vicepreşedinte al Comitetului este exercitată de ministrul administraţiei publice locale. 8. Vicepreşedintele Comitetului are următoarele atribuţii: a) coordonează activitatea în domeniul respectiv; b) în absenţa preşedintelui Comitetului, prezidează şedinţele acestuia, în baza deciziei preşedintelui; c) exercită alte atribuţii, în limitele competenţei şi în condiţiile legii. V. Secretarul Comitetului
9. Secretarul Comitetului asigură funcţionarea Comitetului. 10. Secretarul Comitetului exercită următoarele atribuţii: a) efectuează sintetizarea în procese-verbale a dezbaterilor din cadrul şedinţelor Comitetului, precum şi ţine alte lucrări de secretariat; b) pregăteşte şedinţele Comitetului; c) execută dispoziţiile preşedintelui Comitetului; d) întreţine relaţiile Comitetului cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, cu autorităţile administraţiei publice locale şi direcţiile teritoriale; e) informează Comitetul despre executarea hotărîrilor anterioare. VI. Organizarea activităţii Comitetului
11. Şedinţele Comitetului se convoacă în conformitate cu planul de lucru, dar nu mai rar decît o dată în trimestru.12. Decizia de convocare a şedinţei Comitetului este luată de către preşedinte. 13. Proiectul ordinii de zi a şedinţei Comitetului şi materialele privind chestiunile vizate se expediază membrilor Comitetului de către secretarul acestuia, cu cel puţin 7 zile înainte de data şedinţei. 14. Pentru validarea deliberărilor şedinţei Comitetului este necesară prezenţa a cel puţin 2/3 din membrii acestuia. 15. Comitetul adoptă hotărîri în limitele competenţei sale. Hotărîrile privind chestiunile examinate se adoptă cu 3/4 din voturile membrilor Comitetului prezenţi la şedinţă. 16. Membrii Comitetului care nu sînt de acord cu hotărîrea adoptată au dreptul la opinie separată, care se consemnează în procesul-verbal al şedinţei. 17. Membrii Comitetului îşi exercită funcţiile fără a fi remuneraţi. 18. Procesul-verbal al şedinţei Comitetului se întocmeşte de către secretarul Comitetului şi se certifică de către preşedintele acestuia. Anexa nr. 4
la Hotărîrea Guvernului nr.1259 din 12 noiembrie 2008 MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE
1. Hotărîrea Guvernului nr.728 din 27 iunie 2006 „Cu privire la aprobarea structurii, efectivului-limită şi Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei Publice Locale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.102-105, art.768), cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului la punctul 2, cifra „32” se substituie cu cifra „47”; la punctul 5 din anexa nr.1, după alineatul şapte se introduce un alineat nou, cu următorul cuprins: „asigură procesul de procurare, acordare şi monitorizare a locuinţelor pentru tinerii specialişti cu studii superioare, în modul stabilit de Guvern”; anexa nr.2 va avea următorul cuprins: „Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr.728 din 27 iunie 2006 Structura aparatului central al
Conducerea Ministerului Ministerului Administraţiei Publice Locale Direcţia relaţii cu autorităţile administraţiei publice locale Direcţia juridică şi control administrativ Secţia control administrativ Secţia avizare şi elaborare a actelor normative Direcţia dezvoltare regională Direcţia administrativ-financiară Secţia administrativă Secţia financiară Direcţia relaţii internaţionale şi comunicare [Poziţia modificată prin Erata MO45-46/27.02.09 pag.22] Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor Serviciul resurse umane Serviciul secretariat [Pct.2 abrogat prin HG845 din 18.12.09, MO189-190/22.12.09 art.923] 3. La anexa nr.2 din Hotărîrea Guvernului nr.735 din 16 iunie 2003 „Cu privire la structura şi efectivul-limită ale serviciilor publice desconcentrate ale ministerelor, departamentelor şi altor autorităţi administrative centrale (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.123-125, art.770), cu modificările şi completările ulterioare, în coloana „Ministerul Administraţiei Publice Locale”, cifrele „8, 8, 8, 10, 10, 10, 8, 7, 16, 13, 98, 98” se substituie cu cifrele „9, 9, 9, 11, 11, 11, 9, 8, 17, 14, 108, 108”. |