*HGC657/2009 Versiunea originala
ID intern unic:  333453
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 657
din  06.11.2009
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea
şi funcţionarea, structurii şi efectivului-limită
ale Cancelariei de Stat
Publicat : 10.11.2009 în Monitorul Oficial Nr. 162     art Nr : 724
    Pentru executarea prevederilor art.31 din Legea nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern şi asigurarea realizării de către Cancelaria de Stat a prerogativelor sale funcţionale, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei de Stat, conform anexei nr.1;
    structura Cancelariei de Stat, conform anexei nr.2;
    lista organizaţiilor şi întreprinderilor monitorizate de Cancelaria de Stat, conform anexei nr.3.
    2. Se stabileşte efectivul-limită al Cancelariei de Stat în număr de 189 unităţi, cu fondul respectiv de retribuire a muncii.
    3. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.4.

    PRIM-MINISTRU                                                    Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Ministrul de stat                                                          Victor Bodiu

    Nr. 657. Chişinău, 6 noiembrie 2009.

Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr.657
din  6 noiembrie 2009
REGULAMENTUL
privind organizarea şi funcţionarea Cancelariei de Stat
I. Dispoziţii generale
    1. Cancelaria de Stat este autoritatea publică care asigură organizarea activităţii Guvernului în vederea realizării de către acesta a politicii interne şi externe a statului, crearea cadrului general pentru definirea priorităţilor de activitate a Guvernului, suportul metodologic şi organizatoric pentru sistemul de planificare, elaborare şi implementare a politicilor publice de către autorităţile guvernamentale, monitorizarea implementării programului de guvernare, prezentarea materialelor analitice şi informaţionale, pregătirea proiectelor de acte ale Guvernului, inclusiv realizarea dreptului de iniţiativă legislativă, şi verificarea executării acestora, precum şi exercitarea de către Guvern a prerogativelor ce ţin de relaţiile sale cu autorităţile administraţiei publice locale.
    2. În activitatea sa Cancelaria de Stat se conduce de Constituţia Republicii  Moldova, Legea cu privire la Guvern şi alte acte legislative, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului şi de prevederile prezentului Regulament.
    3. Cancelaria de Stat este condusă de ministrul de stat, membru al Guvernului, care este asistat de trei viceminiştri de stat.
    4. Regulamentul, structura şi efectivul-limită ale Cancelariei de Stat, precum şi condiţiile de asigurare social-materială a angajaţilor acesteia se aprobă de Guvern, iar condiţiile de remunerare a muncii se stabilesc în conformitate cu legislaţia privind salarizarea în sectorul bugetar.
    5. Cancelaria  de  Stat  este  persoană juridică de drept public, are  ştampilă  cu imaginea Stemei de  Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa şi dispune de  conturi în instituţiile bancare.
    6. Cancelaria de Stat îşi are sediul în municipiul Chişinău, Piaţa Marii Adunări Naţionale, nr. 1.
II. Atribuţiile Cancelariei de Stat
    7. În scopul realizării de către Guvern a prerogativelor sale constituţionale privind realizarea politicii interne şi externe a statului şi exercitarea conducerii generale a administraţiei publice, Cancelaria de Stat are următoarele atribuţii:
    a) asigură asistenţa organizatorică şi informaţională a activităţii Prim-ministrului şi viceprim-miniştrilor în vederea exercitării de către aceştia a atribuţiilor funcţionale;
    b) asigură respectarea de către ministere şi alte autorităţi administrative centrale a cerinţelor prevăzute de cadrul normativ în vigoare privind elaborarea, avizarea, definitivarea şi prezentarea proiectelor de acte legislative, decrete ale Preşedintelui Republicii Moldova, acte normative ale Guvernului, tratate internaţionale, a altor acte care urmează a fi examinate de către Guvern, precum şi definitivarea proiectelor de acte normative supuse examinării în cadrul şedinţelor de Guvern;
    c) pregăteşte materialele analitico-informaţionale, inclusiv cu asistenţa autorităţilor publice competente, asupra documentelor parvenite în adresa Guvernului sau asupra chestiunilor care urmează să fie examinate de către acesta şi le prezintă, cu propunerile de rigoare, după caz, Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor sau ministrului de stat;
    d) asigură coordonarea procesului de planificare a politicilor publice şi de elaborare a documentelor de politici, în conformitate cu priorităţile programului de guvernare şi strategiile de dezvoltare, precum şi monitorizează implementarea acestora de către autorităţile guvernamentale;
    e) stabileşte cadrul metodologic şi organizatoric pentru sistemul de elaborare, implementare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice şi oferă suport consultativ şi informaţional autorităţilor administraţiei publice în vederea respectării regulilor de fundamentare şi prezentare a documentelor de politici şi a actelor normative, inclusiv a procedurilor de consultare publică a opiniei cetăţenilor şi societăţii civile în procesul decizional; 
    f) asigură coordonarea şi monitorizarea activităţilor în cadrul reformei administraţiei publice centrale;
    g) asigură promovarea şi realizarea politicii statului în domeniul serviciului public, în special al managementului resurselor umane;
    h) coordonează şi asigură procesul de programare, monitorizare, gestionare şi evaluare a asistenţei externe oferite de organizaţiile internaţionale şi ţările donatoare, inclusiv implementarea proiectelor de interes major pentru ţară;
    i) coordonează pe plan intern activitatea autorităţilor administraţiei publice centrale în vederea realizării obiectivului strategic prioritar – integrarea europeană a ţării;
    j) asigură realizarea politicii Guvernului orientate spre reintegrarea teritorială, politică, economică şi socială a Republicii Moldova şi desfăşurarea procesului de consultări şi negocieri pentru soluţionarea diferendului transnistrean;
    k) asigură asistenţa organizatorică şi informaţională a Consiliului naţional pentru decernarea Premiului de Stat;
    l) organizează şi exercită controlul asupra executării de către ministere şi alte autorităţi administrative a actelor adoptate de Parlament, Preşedintele Republicii Moldova şi Guvern, precum şi a Programului şi planurilor de activitate ale Guvernului;
    m) verifică corespunderea proiectelor de acte normative ale Guvernului cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova, legislaţiei naţionale în vigoare, precum şi ale tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte;
    n) asigură derularea adecvată a măsurilor aferente conducerii generale a administraţiei publice, soluţionarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activităţii Guvernului;
    o) asigură coordonarea politicilor în domeniul descentralizării şi exercită coordonarea generală, prin intermediul oficiilor sale teritoriale, a activităţii serviciilor publice desconcentrate;
    p) asigură exercitarea de către Guvern a prerogativelor legale în relaţiile acestuia cu autorităţile administraţiei publice locale, inclusiv organizarea controlului administrativ al activităţii autorităţilor respective, exercitat direct sau prin intermediul oficiilor sale teritoriale;
    q) asigură colaborarea Guvernului cu autorităţile publice, reieşind din prerogativele ce-i revin acestuia, potrivit prevederilor Constituţiei Republicii Moldova;
    r) pregăteşte informaţiile şi documentele solicitate de Parlament, de comisiile parlamentare şi de deputaţi, organizează examinarea şi prezentarea de către Guvern a răspunsurilor la întrebările şi interpelările formulate de deputaţi;
    s) reprezintă interesele Guvernului în instanţele judecătoreşti;
    t) examinează petiţiile persoanelor fizice şi juridice adresate Guvernului şi, în caz de necesitate, le expediază către autorităţile competente pentru luarea măsurilor ce se impun, efectuează analiza şi sinteza petiţiilor înaintate pentru soluţionarea problemelor abordate, precum şi organizează audienţa petiţionarilor la conducerea Guvernului;
    u) asigură, sub aspect organizatoric şi logistic, condiţiile necesare pentru desfăşurarea şedinţelor Guvernului, a şedinţelor de lucru ale conducerii Guvernului şi Cancelariei de Stat, desfăşurarea măsurilor de protocol, ţinerea lucrărilor de secretariat, evidenţa şi monitorizarea automatizată a circuitului documentelor, întreprinde acţiunile necesare pentru protejarea secretului de stat;
    v) asigură publicarea în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, în condiţiile legii, a actelor aprobate de Guvern, cu excepţia celor care conţin secrete de stat;
    w) îndeplineşte alte funcţii menite să asigure exercitarea deplină şi operativă a atribuţiilor date în competenţa Guvernului.
III. Organizarea activităţii Cancelariei de Stat
1. Structura Cancelariei de Stat
    8. Sub aspect structural, Cancelaria de Stat este constituită din conducerea acestei autorităţi, cabinetele persoanelor care exercită funcţii de demnitate publică, din direcţii, secţii şi servicii.
    În cadrul Cancelariei de Stat activează, de asemenea, Biroul pentru integrare europeană şi Biroul pentru reintegrare, care au statut de direcţie generală.
    9. Conducerea operativă a Cancelariei de Stat este asigurată de către ministrul de stat, care este membru al Guvernului, numit în funcţie conform prevederilor Constituţiei Republicii Moldova şi ale Legii cu privire la Guvern.
    10. Ministrul de stat este asistat de trei viceminiştri de stat, numiţi în şi eliberaţi din funcţie de Guvern, la propunerea ministrului de stat.
    11. Prim-ministrul, viceprim-miniştrii şi ministrul de stat sînt asistaţi de personal încadrat în cabinetele proprii ale acestora în baza încrederii personale.
    12. Şefii direcţiilor, secţiilor şi altor subdiviziuni structurale ale Cancelariei de Stat sînt numiţi în şi eliberaţi din funcţie de către ministrul de stat.
    13. Serviciul de presă din cadrul Cancelariei de Stat se află în subordinea directă a Prim-ministrului, Biroul pentru integrare europeană se află în subordinea directă a viceprim-ministrului, ministru al afacerilor externe şi integrării europene, iar Biroul pentru reintegrare – în subordinea directă a viceprim-ministrului responsabil de realizarea politicii în domeniul reintegrării ţării.
    Şefii birourilor şi personalul din aceste subdiviziuni sînt numiţi în şi eliberaţi din funcţie de către ministrul de stat, la propunerea viceprim-ministrului respectiv.
    14. Subdiviziunile structurale ale Cancelariei de Stat activează în baza propriilor regulamente, aprobate de către ministrul de stat.
    15. În cadrul direcţiilor pot fi create secţii şi sectoare, care activează în baza regulamentului subdiviziunii din care fac parte.
2. Conducerea Cancelariei de Stat
    16. Ministrul de stat:
    a) organizează şi conduce activitatea Cancelariei  de  Stat  şi  poartă răspundere personală pentru îndeplinirea funcţiilor care îi revin autorităţii;
    b) prezintă propuneri privind structura şi efectivul numeric ale Cancelariei de Stat spre aprobare Guvernului, precum şi propune Prim-ministrului spre  aprobare statul de personal al autorităţii respective;
    c) repartizează sarcinile şi atribuţiile între viceminiştrii de stat şi stabileşte responsabilitatea acestora  pentru  executarea  însărcinărilor încredinţate;
    d) aprobă regulamentele subdiviziunilor structurale ale Cancelariei de Stat, precum şi regulamentele (statutele) întreprinderilor şi organizaţiilor al căror fondator este Cancelaria de Stat;
    e) emite ordine în problemele ce ţin de competenţele sale, organizează şi  coordonează activitatea subdiviziunilor Cancelariei de Stat, stabilind modul de interacţiune între acestea;
    f) selectează şi prezintă propuneri Prim-ministrului privind includerea chestiunilor în ordinea de zi a şedinţelor Guvernului; raportează acestuia referitor la proiectele actelor normative şi alte documente asupra cărora urmează să decidă Guvernul, cu prezentarea propunerilor de rigoare;
    g) dispune expedierea pe adresa ministerelor şi altor autorităţi administrative a documentelor corespunzătoare pentru examinare, coordonare şi prezentare regulamentară Guvernului;
    h) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu, în condiţiile legii, a funcţionarilor publici, angajează şi concediază alt personal al Cancelariei de Stat, precum şi conducătorii întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor monitorizate de aceasta;
    i) are calitatea de executor al bugetului Cancelariei de Stat;
    j) exercită şi alte atribuţii ce decurg din actele normative ale Guvernului şi din dispoziţiile emise de Prim-ministru.
    17. În cazul absenţei temporare a ministrului de stat, funcţiile acestuia vor fi exercitate de către unul dintre viceminiştrii de stat, desemnat prin ordinul ministrului de stat, sau, în cazuri excepţionale, de către o altă persoană, desemnată în acelaşi mod.
3. Cabinetele Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor
şi al ministrului de stat

    18. În cadrul cabinetelor Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor şi al ministrului de stat activează consilieri, secretari şi alt personal.
    19. Personalul din cadrul cabinetelor se numeşte în şi se eliberează din funcţie de către persoana cu funcţie de demnitate publică în subordinea căreia activează.
    20. Faptul juridic privind numirea în şi eliberarea din funcţie a personalului din cadrul cabinetelor Prim-ministrului şi viceprim-miniştrilor este constatat prin dispoziţia Guvernului, iar din cadrul cabinetului ministrului de stat – prin ordinul acestuia din urmă.
    21. În limitele competenţei sale, personalul din cadrul cabinetelor exercită funcţiile privind asigurarea Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor şi a ministrului de stat cu materialele analitice şi informaţionale necesare, prezintă opinii şi propuneri asupra chestiunilor în privinţa cărora urmează să fie adoptate decizii la nivel de Prim-ministru, viceprim-miniştri sau ministru de stat.
    22. În acest scop, consilierii sînt în drept să solicite de la ministere şi alte autorităţi administrative centrale documentele şi informaţiile necesare exercitării atribuţiilor funcţionale, precum şi să monitorizeze realizarea indicaţiilor şi deciziilor Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor sau ale ministrului se stat.
    23. Personalul din cadrul cabinetelor respective îşi exercită funcţiile în conformitate cu prevederile actelor normative, ale prezentului Regulament şi cu obligaţiile de serviciu care reies din domeniile de competenţă ale persoanei în subordinea căreia aceştia activează.
4. Direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni
    24.  Subdiviziunile structurale ale Cancelariei de Stat îşi exercită atribuţiile în conformitate cu prevederile prezentului Regulament, regulamentele interne, indicaţiile Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor sau ale ministrului se stat, precum şi ale viceminiştrilor de stat, conform atribuţiilor stabilite prin ordin.
    25. Şefii direcţiilor, secţiilor şi altor subdiviziuni structurale sînt responsabili de organizarea activităţii acestora; stabilesc sarcinile şi atribuţiile de serviciu ale personalului încadrat în subdiviziunile respective, înaintează ministrului de stat propuneri privind stimularea subalternilor sau, după caz, în limita competenţei, propuneri privind aplicarea sancţiunilor disciplinare în privinţa acestora; îndeplinesc alte funcţii atribuite în competenţa lor prin actele interne ale Cancelariei de Stat sau/şi prin indicaţiile Prim-ministrului.
    26. Direcţiile, secţiile şi alte subdiviziuni ale Cancelariei de Stat îndeplinesc următoarele funcţii:
    a) asigură coordonarea şi monitorizarea activităţii autorităţilor administraţiei publice în realizarea politicilor orientate spre reintegrarea ţării; asigură crearea şi promovarea mecanismelor de consultări şi negocieri privind soluţionarea conflictului transnistrean, precum şi întreţinerea relaţiilor cu factorii internaţionali antrenaţi în acest proces; asigură colaborarea în diferite domenii cu persoanele juridice de drept public şi privat, inclusiv organizaţiile donatoare, în vederea reconstituirii spaţiului politic, social, cultural, economic şi juridic unic al ţării;
    b) coordonează, prin intermediul unităţilor de integrare europeană din cadrul structurilor guvernamentale, şi monitorizează implementarea pe plan intern, de către autorităţile administraţiei publice, a reformelor în domeniile vitale pentru integrarea europeană a ţării;
    c) asigură analiza prealabilă şi considerarea deplină, sub toate aspectele (naţional, intersectorial, sectorial), a documentelor de politici şi a proiectelor de acte normative care urmează a fi înaintate Guvernului spre examinare;
    d) elaborează proiecte de acte normative ce ţin de modernizarea şi eficientizarea sistemului administraţiei publice centrale; acordă asistenţă consultativă şi avizează iniţiativele autorităţilor administraţiei publice centrale privind optimizarea activităţii acestora;
    e) asigură perfecţionarea şi buna funcţionare a sistemului serviciului public, coordonarea procesului de dezvoltare a capacităţilor de management şi a celui de instruire a personalului încadrat în serviciul public;
    f) asigură eficientizarea, diversificarea şi intensificarea cooperării tehnice şi financiare cu organismele internaţionale şi ţările donatoare; coordonează procesul de monitorizare, gestionare şi evaluare a asistenţei externe, de comun acord cu donatorii şi, după caz, cu autorităţile publice;
    g) asigură elaborarea, promovarea şi coordonarea implementării politicilor de descentralizare administrativă;
    h) asigură funcţionarea în condiţii de legalitate, eficienţă şi transparenţă a oficiilor teritoriale în unităţile administrativ-teritoriale, interacţiunea acestora cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi organizarea controlului administrativ al activităţii  acestor autorităţi;
    i) definitivează şi promovează, conform competenţei, proiectele de acte legislative şi normative care urmează a fi examinate de către Guvern, precum şi alte materiale pe marginea cărora sînt necesare decizii ale Guvernului;
    j) elaborează dispoziţii, indicaţii şi prezintă propuneri pentru examinarea chestiunilor ce necesită soluţionare la nivel de Prim-ministru;
    k) asigură pregătirea tehnico-organizaţională a şedinţelor Guvernului şi ţinerea lucrărilor de secretariat;
    l) organizează realizarea măsurilor de protocol pentru Prim-ministru, viceprim-miniştrii fără portofoliu şi ministrul de stat;
    m) analizează corespondenţa primită pe numele Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor, ministrului de stat şi viceminiştrilor de stat, prezintă acestora materialele respective şi le distribuie spre examinare conform competenţelor destinatarilor;
    n) monitorizează executarea de către ministere şi alte autorităţi administrative centrale a actelor legislative, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, precum şi a indicaţiilor Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor şi ale ministrului de stat, formulînd şi prezentînd, în caz de necesitate, concluzii şi propuneri pentru realizarea integrală a actelor şi indicaţiilor respective;
    o) examinează petiţiile cetăţenilor şi ale organizaţiilor adresate Guvernului, organizează audienţa cetăţenilor de către Prim-ministru, viceprim-miniştri şi ministrul de stat, analizează petiţiile şi formulează propuneri privind îmbunătăţirea acestei activităţi în autorităţile administraţiei publice;
    p) asigură asistenţa tehnico-materială şi financiară a activităţii Guvernului şi a Cancelariei de Stat, exercită controlul asupra activităţii organizaţiilor şi întreprinderilor în privinţa cărora Cancelaria de Stat exercită atribuţiile de fondator;
    q) îndeplinesc şi alte funcţii ce decurg din prevederile prezentului Regulament, regulamentele interne, indicaţiile Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor sau ale ministrului se stat, precum şi ale viceminiştrilor de stat, conform atribuţiilor stabilite prin ordin.
    27. Personalul Cancelariei de Stat poartă răspundere, în condiţiile legii, pentru păstrarea şi confidenţialitatea documentelor pe care le examinează.
5. Corespondenţa
    28. Corespondenţa în numele Cancelariei de Stat este semnată de ministrul de stat sau de unul dintre viceminiştrii de stat, conform atribuţiilor desemnate prin ordin.
    29. Lucrările  de  secretariat  în  Cancelaria de  Stat  se  ţin  în conformitate cu Regulamentul Guvernului şi reglementările privind ţinerea lucrărilor de secretariat.
    30. Pentru corespondenţa Guvernului referitoare la adresările petiţionarilor poate fi stabilită altă ordine de semnare.
Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr.657
din 6 noiembrie  2009
STRUCTURA
Cancelariei de Stat
    1. Ministrul de stat
    2. Viceminiştrii de stat
    3. Cabinetele Prim-ministrului, viceprim-miniştrilor fără portofoliu şi al ministrului de stat 
    4. Biroul pentru reintegrare
    5. Biroul pentru integrare europeană
    6. Direcţia politici, planificare strategică şi asistenţă externă
    7. Direcţia politica de cadre
    8. Direcţia politici de descentralizare
    9. Direcţia administraţie publică locală
    10. Direcţia juridică
    11. Direcţia economie, infrastructură şi mediu
    12. Direcţia dezvoltare socială
    13. Direcţia probleme speciale 
    14. Direcţia documentare
    15. Direcţia administrare şi management intern
    16. Secţia relaţii externe şi protocol
    17. Secţia resurse umane
    18. Secţia control
    19. Secţia petiţii
    20. Serviciul de presă

Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr.657
din 6 noiembrie  2009
LISTA
organizaţiilor şi întreprinderilor
monitorizate de Cancelaria de Stat
    1. Direcţia generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova
    2. Baza Auto
    3. Întreprinderea de Stat „Palatul Republicii”
    4. Întreprinderea de Stat „Cantina Cancelariei de Stat”
    5. Întreprinderea de Stat „Pensiunea din Holercani”
    6. Întreprinderea de Stat Editura „Universul”
    7. Întreprinderea de Stat Hotelul „Dacia”
    8. Întreprinderea de Stat „Agenţia Informaţională de Stat „Moldpres”
    9. Întreprinderea de Stat Complexul „Casa Presei”
    10. Asociaţia Curativ-Sanatorială şi de Recuperare, inclusiv:
    a) Direcţia Asociaţiei Curativ-Sanatoriale şi de Recuperare;
    b) Centrul de Igienă şi Epidemiologie al Asociaţiei Curativ-Sanatoriale şi de Recuperare;
    c) Baza auto a Asociaţiei Curativ-Sanatoriale şi de Recuperare;
    d) Instituţia medico-sanitară publică Spitalul Republican al Asociaţiei Curativ-Sanatoriale şi de Recuperare;
    e) Instituţia medico-sanitară publică Policlinica Asociaţiei Curativ-Sanatoriale şi de Recuperare;
    f) Întreprinderea de Stat „Medisan” a Asociaţiei Curativ-Sanatoriale şi de Recuperare cu întreprinderile sale afiliate:
    Sanatoriul „Moldova” (Truscaveţ);
    Sanatoriul „Sănătate” (Sergheevca).

Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului nr.657
din 6 noiembrie  2009
LISTA
hotărîrilor de Guvern care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr.1315 din 26 noiembrie 2004 „Privind Aparatul Guvernului Republicii Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr. 218-223, art. 1509).
    2. Hotărîrea Guvernului nr.637 din 29 iunie 2005 „Privind aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în Hotărîrea Guvernului nr.1315 din 26 noiembrie 2004” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.89-91, art.671).
    3. Hotărîrea Guvernului nr.836 din 10 august 2005 „Privind aprobarea Regulamentului Aparatului Guvernului Republicii Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.107-109, art.898).
    4. Hotărîrea Guvernului nr.1103 din 26 octombrie 2005 „Privind aprobarea completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.142-144, art.1174).
    5. Hotărîrea Guvernului nr.1143 din 2 noiembrie 2005 „Privind aprobarea completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.145-147, art.1214).
    6. Punctul 2 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.716 din 27 iunie 2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr. 94-97, art.754).
    7. Hotărîrea Guvernului nr.1004 din 10 septembrie 2007 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.146-148, art.1045).
    8. Hotărîrea Guvernului nr.1134 din 17 octombrie 2007 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.165-167, art.1172).
    9. Hotărîrea Guvernului nr.108 din  6 februarie 2008 „Cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului nr.1315 din 26 noiembrie 2004” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.28-29, art.157).
    10. Hotărîrea Guvernului nr.514 din 16 aprilie 2008 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.78-79, art.493).
    11. Hotărîrea Guvernului nr.805 din 2 iulie 2008 „Cu privire la aprobarea   modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.117-119, art.794).
    12. Punctul 1 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.821 din 4 iulie 2008 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.122-124, art.828).
    13. Hotărîrea Guvernului nr.1191 din 22 octombrie 2008 „Privind aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.190-192, art.1191).
    14. Hotărîrea Guvernului nr.1288 din 19 noiembrie 2008 „Cu privire la modificarea punctului 2 din Hotărîrea Guvernului nr.1315 din 26 noiembrie 2004” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.208-209, art.1292).
    15. Punctele 1 şi 2 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.375  din  17 iunie 2009 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.104, art.431).