*HGC653/2009 Versiunea originala ID intern unic: 335776 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 653
din 06.11.2009 | |
cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Educaţiei | |
Publicat : 10.11.2009 în Monitorul Oficial Nr. 162 art Nr : 721 | |
Guvernul HOTĂRĂRŞTE:
1. Se aprobă:
Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, conform anexei nr. 1; structura aparatului central al Ministerului Educaţiei, conform anexei nr. 2; lista instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei, conform anexei nr. 3; lista întreprinderilor monitorizate de Ministerul Educaţiei, conform anexei nr. 4. 2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Educaţiei în număr de 61 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii, conform legislaţiei în vigoare. 3. Se abrogă: Hotărîrea Guvernului nr. 976 din 12 august 2008 „Cu privire la aprobarea Regulamentului, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului Educaţiei şi Tineretului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr. 154-156, art. 963), cu completările ulterioare; punctele 2 şi 3 din anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr. 939 din 5 septembrie 2005 „Cu privire la reorganizarea prin absorbţie a unor instituţii de învăţămînt secundar profesional din mun.Chişinău” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr. 119-122, art. 1009). PRIM-MINISTRU Vladimir FILAT Contrasemnează: Viceprim-ministru Ion Negrei Ministrul educaţiei Leonid Bujor Ministrul finanţelor Veaceslav Negruţa Nr. 653. Chişinău, 6 noiembrie 2009. Anexa nr.1
la Hotarîrea Guvernului nr.653 din 6 noiembrie 2009 REGULAMENTUL
Domeniu de aplicareprivind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei I. Dispoziţii generale 1. Prezentul Regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Ministerului Educaţiei. Statutul juridic al Ministerului Educaţiei 2. Ministerul Educaţiei (în continuare – Ministerul) este organul central de specialitate al administraţiei publice care promovează politica de stat în domeniul educaţiei, elaborează şi implementează strategiile de dezvoltare şi cele de asigurare a calităţii în sfera educaţiei. 3. Ministerul este persoană juridică, dispune de cont trezorerial, de ştampilă cu imaginea Stemei de Stat şi denumirea sa, alte ştampile şi anteturi, de modelul stabilit. 4. Adresa juridică a Ministerului: Piaţa Marii Adunări Naţionale nr.1, MD-2033, mun. Chişinău, Republica Moldova. Cadrul legal de activitate a Ministerului 5. Ministerul este organizat şi funcţionează în baza Constituţiei Republicii Moldova, Legii nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern, Legii învăţămîntului nr. 547-XIII din 21 iulie 1995, Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, Codului muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28 martie 2003, altor legi şi hotărîri ale Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, acordurilor internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi în baza prezentului Regulament. II. Misiunea, funcţiile de bază, atribuţiile
6. Misiunea Ministerului constă în elaborarea şi promovarea politicii de stat în domeniul educaţiei, racordate la tendinţele internaţionale de dezvoltare social-economică, determinarea orientărilor strategice de dezvoltare, modernizare continuă şi integrare a sistemului educaţional din Republica Moldova în sistemul european al învăţămîntului, formarea profesională şi asigurarea accesului la educaţie şi la realizările ştiinţifice pentru toţi cetăţenii Republicii Moldova pe parcursul întregii vieţi.şi drepturile Ministerului 7. Funcţiile de bază ale Ministerului sînt: 1) elaborarea şi implementarea documentelor de politici în domeniul educaţiei; 2) planificarea strategică, analiza, monitorizarea şi evaluarea implementării documentelor de politici naţionale (componenta Educaţie) şi sectoriale, examinarea multilaterală a impactului social, economic, financiar etc. al acestora; 3) asigurarea corespunderii documentelor de politici elaborate în domeniul educaţiei cu strategiile şi programele naţionale şi racordarea politicilor educaţionale la priorităţile şi necesităţile de integrare europeană; 4) reglementarea, în condiţiile legii, a modului de organizare şi funcţionare a sistemului de învăţămînt şi elaborarea cadrului normativ pentru funcţionarea sistemului educaţional; 5) evaluarea şi monitorizarea accesului copiilor şi tinerilor la studii, a calităţii serviciilor educaţionale şi adoptarea măsurilor de îmbunătăţire a acestora; 6) analiza şi elaborarea prognozelor privind dezvoltarea instituţională a sistemului de învăţămînt, şcolarizarea, resursele umane şi activitatea financiară; 7) elaborarea, aprobarea şi implementarea în învăţămînt a standardelor educaţionale de stat şi controlul realizării lor adecvate; 8) elaborarea şi dezvoltarea sistemului naţional de evaluare, examinare şi acreditare a instituţiilor de învăţămînt de toate nivelurile şi treptele, indiferent de subordonare şi forma lor de proprietate; 9) adoptarea deciziilor privind recunoaşterea calificărilor în învăţămîntul secundar profesional, mediu de specialitate şi superior; 10) gestionarea, în condiţiile legii, a programelor internaţionale de asistenţă financiară pentru susţinerea dezvoltării sistemului de învăţămînt şi pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor educaţionale; 11) colaborarea cu alte organe centrale de specialitate ale administraţiei publice şi cu autorităţile administraţiei publice locale, cu societatea civilă, în vederea realizării misiunii Ministerului şi implementării politicilor educaţionale; 12) colaborarea internaţională în domeniul educaţiei şi reprezentarea intereselor statului în diferite organisme internaţionale, în conformitate cu tratatele internaţionale încheiate în domeniul educaţiei, în limitele împuternicirilor acordate de Guvern. Ministerul are următoarele atribuţii: 1) determină orientările prioritare, elaborează şi propune spre aprobare strategia dezvoltării sistemului de învăţămînt, obiectivele educaţionale pe niveluri şi trepte, coordonează realizarea programelor de stat în domeniul educaţiei; 2) asigură executarea legislaţiei în domeniul educaţiei în unităţile de învăţămînt, indiferent de subordonarea şi forma lor de proprietate; elaborează proiecte de acte normative şi legislative în domeniul educaţiei; realizează acţiuni vizînd armonizarea legislaţiei naţionale a învăţămîntului cu cadrul european şi mondial al obiectivelor educaţiei; 3) stabileşte şi aprobă, în colaborare cu alte organe centrale de specialitate ale administraţiei publice şi cu autorităţile administraţiei publice locale, reţeaua şcolară şi tipurile instituţiilor de învăţămînt; 4) avizează iniţierea şi organizarea alternativelor educaţionale, în conformitate cu legislaţia în vigoare; 5) coordonează procesul de elaborare a standardelor educaţionale de stat, aprobă, monitorizează şi asigură implementarea acestora în instituţiile de învăţămînt; 6) coordonează şi monitorizează activitatea didactică, didactico-metodică şi instructiv-educativă a instituţiilor de învăţămînt, indiferent de subordonarea acestora; 7) organizează şi coordonează activitatea de elaborare şi dezvoltare a curriculei, a planurilor de învăţămînt şi programelor de studii, a manualelor şi altor materiale didactice; 8) organizează concursuri naţionale pentru selectarea şi aprobarea manualelor şcolare, finanţează editarea acestora pentru învăţămîntul primar şi preşcolar, iar prin intermediul Fondului special pentru manuale – pentru învăţămîntul gimnazial şi liceal; 9) coordonează activitatea de evaluare a rezultatelor şcolare şi organizează examenele de absolvire a treptelor de şcolaritate; 10) inspectează, în condiţiile legii, instituţiile de învăţămînt de toate gradele şi tipurile, indiferent de subordonarea şi forma de proprietate a acestora; 11) coordonează şi monitorizează activitatea extra- şcolară; 12) participă la elaborarea proiectelor planurilor de admitere în instituţiile de învăţămînt secundar profesional, mediu de specialitate şi superior; 13) repartizează, în baza planurilor de înmatriculare aprobate de Guvern, cote de admitere în instituţiile de învăţămînt secundar profesional, mediu de specialitate şi superior; 14) coordonează şi monitorizează, în condiţiile legii, activitatea direcţiilor generale învăţămînt, tineret şi sport, a Fondului special pentru manuale, a altor organe, instituţii şi organizaţii subordonate; 15) elaborează prognoze privind necesarul de cadre didactice pentru sistemul educaţional; 16) organizează perfecţionarea şi atestarea cadrelor didactice, acordă grade didactice şi avizează conferirea titlurilor ştiinţifico-didactice de profesor universitar şi conferenţiar universitar; 17) elaborează şi aprobă regulamentele-tip ale instituţiilor de învăţămînt de toate nivelurile şi treptele şi regulamentele instituţiilor din subordine; 18) aprobă statele de personal ale instituţiilor din subordine; 19) angajează şi eliberează directorii instituţiilor de învăţămînt de stat secundar special, secundar profesional, liceal, precum şi directorii instituţiilor de învăţămînt de stat de subordonare republicană; coordonează numirea în funcţie a conducătorilor instituţiilor de învăţămînt general, secundar profesional şi mediu de specialitate private; 20) evaluează şi acreditează instituţiile de învăţămînt şi instituţiile de formare continuă cu orice tip de proprietate şi subordonare, prezentînd recomandări pentru optimizarea funcţionării acestora; 21) desemnează comisiile specializate de evaluare academică şi acreditare, adoptă hotărîri privind acreditarea sau neacreditarea instituţiilor de învăţămînt şi eliberează instituţiilor acreditate certificatele respective; dă publicităţii rezultatele acreditării sau respingerea cererilor de acreditare a instituţiilor de învăţămînt; 22) coordonează şi controlează activitatea instituţiilor de învăţămînt din străinătate, care funcţionează pe teritoriul Republicii Moldova; 23) aprobă tipurile şi modelele (mostrele) actelor de studii; 24) stabileşte, în baza standardelor naţionale şi internaţionale, criteriile de recunoaştere a perioadelor, calificărilor şi actelor de studii; 25) coordonează activitatea de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, desfăşurată în instituţiile de învăţămînt subordonate; 26) stabileşte, în funcţie de orientările prioritare ale dezvoltării învăţămîntului de toate nivelurile, indicii de performanţă şi volumul alocaţiilor bugetare pentru instituţiile subordonate; 27) efectuează analiza şi prognoza indicatorilor economico-financiari ai învăţămîntului şi coordonează activitatea economico-financiara a instituţiilor subordonate; 28) exercită controlul asupra formării şi utilizării mijloacelor speciale de către instituţiile subordonate în conformitate cu actele normative în vigoare; 29) exercită funcţii de beneficiar al obiectelor de construcţie incluse în planul investiţional, prevăzute pentru finanţare din contul bugetului de stat, şi supraveghează utilizarea lor conform destinaţiei; 30) conlucrează cu ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţile administraţiei publice locale în problemele învăţămîntului şi pregătirii instituţiilor din subordine pentru noul an de studii; 31) elaborează bugetul fundamentat pe programe şi performanţe şi participă la elaborarea clasificaţiei economice; 32) elaborează planul strategic de cheltuieli în domeniul educaţiei; 33) asigură ocrotirea şi fortificarea sănătăţii copiilor şi tineretului studios în procesul educaţional şi exercită, în comun cu Ministerul Sănătăţii, controlul asupra respectării legislaţiei privind ocrotirea sănătăţii în instituţiile subordonate; 34) coordonează şcolarizarea şi asistenţa psiho-pedagogică a copiilor şi tinerilor cu dizabilităţi; 35) participă la elaborarea şi implementarea programelor de protecţie socială a cadrelor didactice, elevilor şi studenţilor; 36) organizează instruirea în domeniul protecţiei civile a elevilor şi studenţilor din instituţiile de învăţămînt, precum şi a tuturor categoriilor de personal din instituţiile şi organizaţiile subordonate; 37) elaborează, în comun cu Ministerul Finanţelor, mecanismele de finanţare a sistemului educaţional; 38) efectuează analiza şi prognoza indicatorilor economico-financiari de dezvoltare a sistemului educaţional şi coordonarea metodologică, organizaţională a activităţilor de planificare economică, de evidenţă, gestiune şi aprovizionare tehnico-materială a sferei învăţămîntului; 39) formulează şi prezintă propuneri de perfecţionare a remunerării cadrelor didactice şi a altor categorii de personal din sistemul de învăţămînt; 40) coordonează realizarea programelor de dezvoltare a infrastructurii instituţiilor de învăţămînt de stat; 41) stabileşte priorităţile politicii investiţionale, asigură dezvoltarea continuă şi funcţionalitatea bazei tehnico-materiale a instituţiilor din subordine, monitorizează realizarea obiectivelor în domeniu şi eficienţa utilizării resurselor; 42) administrează, conform actelor normative în vigoare, proprietatea de stat gestionată; 43) conlucrează cu ministerele, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţile administraţiei publice locale în problemele organizării, funcţionării şi dezvoltării sistemului educaţional; dezvoltă parteneriate cu mediul de afaceri în problemele formării profesionale iniţiale şi continue şi plasării în cîmpul muncii a absolvenţilor de la diferite niveluri şi trepte de învăţămînt; 44) coordonează procesul de plasare în cîmpul muncii a absolvenţilor instituţiilor de învăţămînt cu profil pedagogic şi contribuie, prin intermediul instituţiilor de învăţămînt secundar profesional, mediu de specialitate şi superior, la plasarea absolvenţilor de alte profiluri; 45) examinează interpelările, demersurile şi petiţiile parvenite în adresa Ministerului; 46) acordă, pe baza rezultatelor profesionale obţinute, titluri, distincţii, diplome, medalii; 47) organizează examenul de evaluare a nivelului de cunoaştere a prevederilor Constituţiei Republicii Moldova şi a limbii române pentru obţinerea cetăţeniei Republicii Moldova de către cetăţenii străini; 48) prezintă, anual, Guvernului raportul privind sistemul educaţional şi direcţiile de dezvoltare a acestuia; 49) exercită şi alte atribuţii în conformitate cu legislaţia în vigoare. 9. Ministerul este învestit cu următoarele drepturi: 1) să iniţieze şi să prezinte Guvernului proiecte privind perfecţionarea legislaţiei în domeniile de competenţă; 2) să solicite, în modul stabilit de lege, de la ministere, alte autorităţi administrative centrale, autorităţi ale administraţiei publice locale, organizaţii, întreprinderi şi instituţii rapoarte, date statistice şi informaţii vizînd problemele din sfera sa de competenţă; 3) să creeze, să reorganizeze sau să lichideze, în modul stabilit de lege, instituţiile din subordine; 4) să înfiinţeze consilii, comisii, grupuri de experţi şi alte organe consultative pentru exercitarea atribuţiilor în sfera sa de competenţă; 5) să efectueze studii de documentare în instituţiile publice şi private de învăţămînt de toate tipurile şi nivelurile, precum şi în instituţiile de cercetare subordonate; 6) să negocieze şi să încheie, în modul legal stabilit şi în limitele competenţelor sale, acorduri şi protocoale de colaborare în domeniul educaţiei. III. Organizarea activităţii Ministerului
10. Ministerul îşi organizează activitatea în baza principiilor transparenţei în procesul decizional şi de răspundere personală a conducătorilor pentru deciziile adoptate în limitele lor de competenţă. Conducerea Ministerului 11. Conducerea Ministerului este exercitată de ministru, numit în/şi eliberat din funcţie în conformitate cu legislaţia în vigoare. Pentru coordonarea activităţilor pe domenii, ministrul deleagă, prin ordin, competenţe viceminiştrilor. 12. Ministrul educaţiei: 1) exercită conducerea Ministerului, avînd calitatea de ordonator principal de credite; 2) reprezintă Ministerul în raporturile cu organele centrale de specialitate ale administraţiei publice şi ale administraţiei publice locale, cu alte persoane juridice, precum şi în relaţiile internaţionale; 3) poartă răspundere pentru realizarea politicii de stat în domeniul educaţiei şi pentru îndeplinirea atribuţiilor Ministerului; 4) asigură executarea prevederilor Constituţiei Republicii Moldova, legilor, hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, care vizează domeniul educaţiei; 5) organizează activitatea Ministerului şi delimitează atribuţiile viceminiştrilor şi ale conducătorilor subdiviziunilor interne ale aparatului central al Ministerului; 6) prezidează şedinţele şi asigură realizarea hotărîrilor Colegiului Ministerului; 7) operează, în statele de personal ale aparatului central al Ministerului, modificările determinate de necesitatea eficientizării activităţii manageriale a Ministerului, în limitele fondului de salarizare şi ale efectivului-limită aprobat de Guvern; 8) angajează şi eliberează, în modul stabilit de lege, personalul aparatului central al Ministerului, directorii instituţiilor publice de învăţămînt de subordonare republicană, precum şi directorii instituţiilor publice de învăţămînt liceal, special şi secundar profesional; 9) determină, în baza criteriilor prestabilite, măsurile de stimulare a salariaţilor aparatului central al Ministerului sau de sancţionare a acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare; 10) aprobă Regulamentul de funcţionare a Colegiului Ministerului, regulamentele subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului, statutele sau regulamentele instituţiilor şi organizaţiilor subordonate, alte acte normative; 11) emite ordine şi dispoziţii ce vizează activitatea de bază a Ministerului, cu publicarea acestora, în modul stabilit, şi controlează executarea lor. În anumite cazuri, ministrul emite ordine în comun cu conducătorii altor organe centrale de specialitate ale administraţiei publice. 13. Ordinele şi dispoziţiile emise de ministrul educaţiei sînt executorii pentru toate organele de conducere din învăţămînt, pentru instituţiile de învăţămînt de toate nivelurile şi treptele, indiferent de tipul de proprietate, de organizarea juridică sau de subordonarea acestora, pentru instituţiile şi unităţile de formare continuă a cadrelor şi de cercetare ştiinţifică subordonate, pentru ministere şi alte autorităţi publice centrale care au în subordine instituţii de învăţămînt. 14. În caz de absenţă temporară motivată, atribuţiile ministrului sînt exercitate de unul dintre viceminiştri, desemnat prin ordinul ministrului. 15. Ministrul educaţiei este asistat de doi viceminiştri, numiţi în/şi eliberaţi din funcţie prin hotărîre de Guvern, la propunerea ministrului. 16. Viceminiştrii şi conducătorii subdiviziunilor aparatului central al Ministerului poartă răspundere pentru activitatea şi deciziile luate în sferele lor de competenţă, delimitate prin ordinul ministrului. 17. Viceminiştrii se subordonează direct ministrului, avînd următoarele atribuţii: 1) coordonarea bunei funcţionări a subdiviziunilor din cadrul ministerului şi unităţilor subordonate, asigurarea legăturii operative între ministru şi conducătorii tuturor subdiviziunilor ministeriale şi unităţilor subordonate; 2) controlul asupra respectării legalităţii actelor emise de minister şi instituţiile subordonate Ministerului; 3) coordonarea şi controlul aplicării politicii de stat în domeniul învăţămîntului atît la nivelul subdiviziunilor din Minister, cît şi la nivelul direcţiilor raionale/municipale învăţămînt, tineret şi sport şi al unităţilor de învăţămînt; 4) colaborarea cu subdiviziunile responsabile de instituţiile de învăţămînt din subordinea altor ministere, precum şi cu directorii generali ai direcţiilor raionale/municipale învăţămînt, tineret şi sport în probleme de interes comun; 5) primirea şi transmiterea, spre avizare, ministerelor a proiectelor de acte normative iniţiate de Minister şi organizarea avizării actelor normative iniţiate de alte autorităţi; 6) asigurarea finalizării, pînă la aprobare de către Guvern, a proiectelor iniţiate de Minister; 7) monitorizarea şi controlul elaborării raportărilor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare. Cabinetul ministrului 18. În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de cabinetul ministrului, cu statut de Serviciu, din care pot face parte consilieri, consultanţi şi alt personal care deserveşte activitatea conducătorului. Organul colegial al Ministerului 19. În cadrul Ministerului funcţionează, în calitate de organ consultativ, constituit pe principii participative şi de reprezentare, Colegiul Ministerului, format din 15 membri, dintre care 2 cu vot consultativ, instituit prin hotărîre de Guvern. 20. Preşedinte al Colegiului este ministrul educaţiei. Viceminiştrii sînt membri ai Colegiului din oficiu. Din componenţa Colegiului fac parte preşedintele comisiei parlamentare de specialitate, reprezentanţi ai instituţiilor de învăţămînt de diferite niveluri şi trepte, organelor teritoriale ale învăţămîntului, sindicatelor de ramură, patronatului, tineretului studios, societăţii civile. 21. Colegiul îşi desfăşoară activitatea conform regulamentului aprobat prin ordinul ministrului. Hotărîrile Colegiului se pun în aplicare prin emiterea de către ministru a ordinelor corespunzătoare. Structura Ministerului 22. Structura şi efectivul-limită ale aparatului central al Ministerului se aprobă de către Guvern, la propunerea ministrului. Corespondenţa Ministerului 23. Dreptul de primă semnătură pe toate actele Ministerului îl are ministrul educaţiei. 24. În lipsa ministrului, dreptul de primă semnătură revine unuia dintre viceminiştri sau altor persoane, în temeiul ordinului ministrului sau avînd împuternicire specială. 25. Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat. Colaborarea în cadrul comisiilor şi grupurilor de lucru 26. Pentru elaborarea unor proiecte specifice sau pentru exercitarea unor funcţii speciale, Ministerul, în calitate de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, organizează şi monitorizează activitatea consiliilor, comisiilor şi grupurilor de lucru constituite la nivel naţional în domeniul educaţiei. IV. Dispoziţii speciale
27. Finanţarea activităţii Ministerului se efectuează din contul bugetului de stat, în conformitate cu legislaţia.28. Structurile specializate aflate în subordinea şi/sau coordonarea Ministerului funcţionează în baza actelor normative de înfiinţare şi a regulamentelor proprii de organizare şi funcţionare. Anexa nr.2
la Hotarîrea Guvernului nr.653 din 6 noiembrie 2009 STRUCTURA
Conducereaaparatului central al Ministerului Educaţiei Cabinetul ministrului (Serviciu) Serviciul secretariat Serviciul comunicare şi relaţii cu publicul Secţia conformare şi asistenţă juridică Direcţia învăţămînt preşcolar, primar şi secundar general Direcţia învăţămînt secundar profesional şi mediu de specialitate Direcţia învăţămînt superior Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor Direcţia relaţii internaţionale şi integrare europeană Serviciul informare, autentificarea actelor de studii şi recunoaşterea calificărilor Direcţia tehnologii informaţionale şi asigurare didactică Direcţia politică economică, patrimoniu şi finanţe Serviciul logistică Direcţia resurse umane, formare continuă şi atestare Anexa nr.3
la Hotarîrea Guvernului nr.653 din 6 noiembrie 2009 L I S T A
Agenţia de Asigurare a Calităţii instituţiilor subordonate Ministerului Educaţiei Academia de Studii Economice a Moldovei Universitatea de Stat din Moldova Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” din Chişinău Universitatea Tehnică a Moldovei Universitatea de Stat “Alecu Russo” din Bălţi Universitatea de Stat din Tiraspol Universitatea de Stat din Comrat Universitatea de Stat “Bogdan Petriceicu-Hasdeu” din Cahul Universitatea de Stat din Taraclia Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport Institutul de Relaţii Internaţionale din Moldova Institutul de Ştiinte ale Educaţiei Colegiul de Informatică din Chişinău Colegiul de Microelectronică şi Tehnică de Calcul din Chişinău Colegiul de Ecologie din Chişinău Colegiul de Industrie Usoară din Bălţi Colegiul Politehnic din Chişinău Colegiul Politehnic din Bălţi Colegiul de Transporturi din Chişinău Colegiul de Construcţii din Chişinău Colegiul Tehnologic din Chişinău Colegiul Financiar-Bancar “Alexandru Diordiţa” din Chişinău Colegiul de Construcţii din Hînceşti Colegiul Tehnic Feroviar din Bălţi Colegiul Pedagogic “Alexandru cel Bun” din Călăraşi Colegiul Pedagogic “Alexei Mateevici” din Chişinău Colegiul Pedagogic “Gheorghe Asachi” din Lipcani Colegiul Pedagogic “Vasile Lupu” din Orhei Colegiul Pedagogic “Mihai Eminescu” din Soroca Colegiul Pedagogic “Mihail Ciachir” din Comrat Colegiul Industrial-Pedagogic din Cahul Contabilitatea Centralizată Centrul Republican pentru Copii şi Tineret Centrul Tehnologii Informaţionale şi Comunicaţionale în Educaţie Casa Republicană de Cultură şi Creaţie Artistică a Tineretului Studios Consultaţia republicană medico-psihopedagogică Muzeul Pedagogic Republican Şcoala Profesională nr. 1, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 2, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 3, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 4, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 5, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 6, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 7, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 8, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 9, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 10, mun. Chişinău Şcoala Profesională nr. 1, mun. Bălţi Şcoala Profesională nr. 2, mun. Bălţi Şcoala Profesională nr. 3, mun. Bălţi Şcoala Profesională nr. 4, mun. Bălţi Şcoala Profesională nr. 5, mun. Bălţi Şcoala Profesională, or. Ocniţa Şcoala Profesională, com. Tîrnova, r-nul Donduşeni Şcoala Profesională, s. Corbu, r-nul Donduşeni Şcoala Profesională nr. 1, or. Cupcini, r-nul Edineţ Şcoala Profesională nr. 2, or. Cupcini, r-nul Edineţ Şcoala Profesională, or. Drochia Şcoala Profesională, s. Zguriţa, r-nul Drochia Şcoala Profesională, or. Rîşcani Şcoala Profesională, s. Ciuciulea, r-nul Glodeni Şcoala Profesională, or. Soroca Şcoala Profesională, or. Floreşti Şcoala Profesională, or. Mărculeşti, r-nul Floreşti Şcoala Profesională, s. Tîrgul Vertiujeni, r-nul Floreşti Şcoala Profesională, com. Cuhureştii de Sus, r-nul Floreşti Şcoala Profesională, com. Alexăndreni, r-nul Sîngerei Şcoala Profesională, or. Teleneşti Şcoala Profesională, or. Rezina Şcoala Profesională, or. Orhei Şcoala Profesională, s. Cucuruzenii de Sus, r-nul Orhei Şcoala Profesională, or. Ungheni Şcoala Profesională, or. Nisporeni Şcoala Profesională, or. Călăraşi Şcoala Profesională nr. 1, or. Criuleni Şcoala Profesională nr. 2, or. Criuleni Şcoala Profesională, com. Răzeni, r-nul Ialoveni Şcoala Profesională, or. Hînceşti Şcoala Profesională, com. Cărpineni, r-nul Hînceşti Şcoala Profesională, or. Leova Şcoala Profesională, or. Cimişlia Şcoala Profesională, or. Căuşeni Şcoala Profesională, s. Taraclia, r-nul Căuşeni Şcoala Profesională, or. Ştefan Vodă Şcoala Profesională, nr. 1, or. Cahul Şcoala Profesională, nr. 2, or. Cahul Şcoala Profesională, mun. Comrat, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri) Şcoala Profesională, or. Ceadîr-Lunga, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri) Şcoala Profesională, or. Vulcăneşti, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri) Şcoala de Meserii nr. 2, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 4, com. Bubuieci, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 5, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 6, mun. Bălţi Şcoala de Meserii nr. 8, s. Todireşti, r-nul Anenii Noi Şcoala de Meserii nr. 9, or. Făleşti Şcoala de Meserii nr. 10, or. Briceni Şcoala de Meserii nr. 11, s. Dănceni, r-nul Ialoveni Şcoala de Meserii nr. 12, s. Viişoara, r-nul Ştefan Vodă Şcoala de Meserii nr. 13, s. Ciumai, r-nul Taraclia Şcoala de Meserii nr. 15, or. Cantemir Şcoala de Meserii nr. 16, s. Valea Norocului, r-nul Sîngerei Şcoala de Meserii nr. 17, or. Glodeni Şcoala de Meserii pentru nevăzători şi slab văzători, mun. Chişinău Şcoala de Meserii pentru surzi şi hipoacuzici, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 1, s. Pruncul, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 2, or. Cricova, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 3, or. Cricova, mun. Chişinău Şcoala de Meserii nr. 4, or. Soroca Şcoala de Meserii nr. 5, or. Lipcani, r-nul Briceni Şcoala de Meserii nr. 6, s. Rusca, r-nul Hînceşti Liceul Republican cu Profil Real, mun. Chişinău Liceul Teoretic “Ştefan cel Mare şi Sfînt”, or. Grigoriopol Liceul Teoretic “Mihai Eminescu”, or. Dubăsari Liceul Teoretic “Evrica”, or. Rîbniţa Liceul Teoretic “Alexandru cel Bun”, mun. Bender Liceul Teoretic “Lucian Blaga”, or. Tiraspol Liceul-internat republican cu profil sportiv Gimnaziul Roghi, r-nul Dubăsari Gimnaziul Corjova, r-nul Dubăsari Casa de Copii Cernoleuca, r-nul Donduşeni Casa de Copii, mun. Bălţi Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, mun. Bender Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Făleşti Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Cupcini, r-nul Edineţ Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără ingrijirea părinţilor, s. Căzăneşti, r-nul Telenesti Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, s. Cărpineni, r-nul Hînceşti Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, mun. Bălţi Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Străşeni Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Orhei Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Leova Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Ungheni Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părintilor, s. Văscăuţi, r-nul Floreşti Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, s. Napadova, r-nul Floreşti Şcoala de tip-internat pentru copii orfani şi rămaşi fără îngrijirea părinţilor, or. Ceadîr-Lunga Şcoala-internat sanatorială, s. Ivancea, r-nul Orhei Şcoala-internat sanatorială, s. Cinişeuţi, r-nul Rezina Şcoala-internat sanatorială, or. Drochia Şcoala-internat pentru copii cu devieri în comportament, s. Soloneţ, r-nul Soroca Şcoala-internat specială pentru copii surzi şi hipoacuzici, or. Cahul Şcoala-internat specială pentru copii hipoacuzici, s. Hîrbovăt, r-nul Călăraşi Şcoala-internat specială pentru copii orbi şi slab văzători, mun. Bălţi Şcoala-internat specială pentru copii cu restanţe poliomielită şi paralizie cerebrală, or. Hînceşti Şcoala-internat specială pentru copii cu restanţe poliomielită şi paralizie cerebrală, or. Ialoveni Şcoala republicană cu şi fără frecvenţă pentru surzi şi hipoacuzici, mun. Chişinău Şcoala-internat auxiliară, s. Crihana Veche, r-nul Cahul Şcoala-internat auxiliară, s. Sărata-Galbenă, r-nul Hînceşti Şcoala-internat auxiliară, s. Sărata Noua, r-nul Leova Şcoala-internat auxiliară, or. Rezina Şcoala-internat auxiliară, or. Teleneşti Şcoala-internat auxiliară, s. Mărculeşti, r-nul Floreşti Şcoala-internat auxiliară, s.Visoca, r-nul Soroca Şcoala-internat auxiliară, s. Corten, r-nul Taraclia Şcoala-internat auxiliară, s. Congaz, unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri) Şcoala-internat auxiliară, s. Grinăuţi-Moldova, r-nul Ocniţa Şcoala-internat auxiliară, s. Tocuz, r-nul Căuşeni Anexa nr.4
la Hotarîrea Guvernului nr.653 din 6 noiembrie 2009 LISTA
întreprinderilor monitorizate de Ministerul Educaţiei Institutul de Instruire Continuă Fondul Special pentru Manuale Întreprinderea de Stat Hotelul “Zarea” Întreprinderea de Stat Firma Comercială de Intermediere “Mold-Didactica” Întreprinderea de Stat de Producere şi Comerţ “Didactica” Întreprinderea de Stat Centrul Ştiinţific Metodic şi Editorial “Univers-Pedagogic” Revista „Noi” Revista „Florile dalbe” Revista „Alunelul” |