*HGO9/2010 Versiunea originala
ID intern unic:  336045
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 9
din  19.01.2010
cu privire la aprobarea formelor tipizate ce atestă
rezidenţa şi impozitul pe venit achitat de către
nerezidenţi în Republica Moldova
Publicat : 26.01.2010 în Monitorul Oficial Nr. 11-12     art Nr : 52
    În scopul executării prevederilor art. 793 alin. (5) şi art.136 lit. i) din Codul fiscal nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, ediţie specială), Guvernul HOTĂRĂŞTE: 
    Se aprobă:
    Formularul-tip Forma 1-DTA-09 „Certificat de rezidenţă în conformitate cu Convenţia (Acordul) pentru evitarea dublei impuneri”, conform anexei nr.1;
    Formularul-tip Forma 2-DTA-09 „Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri”, conform anexei nr.2;
    Formularul-tip Forma 3-DTA-09 „Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional”, conform anexei nr.3;
    Formularul-tip Forma 4-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri”, conform anexei nr.4;
    Formularul-tip Forma 5-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional”, conform anexei nr. 5;
    Formularul-tip Forma 6-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) privind evitarea dublei impuneri, aferent  persoanelor fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova”, conform anexei nr.6;
    Formularul-tip Forma 7-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform legislaţiei în vigoare, aferent persoanelor fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova, conform anexei nr.7;
    Formularul-tip Forma 8-DTA-09 „Cerere pentru restituirea impozitului pe venit reţinut din surse aflate în Republica Moldova”, conform anexei nr.8;
    Instrucţiunea privind completarea formelor tipizate ce atestă rezidenţa şi impozitul pe venit achitat în Republica Moldova de către nerezidenţi, conform anexei nr.9.

    PRIM-MINISTRU                                                  Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                  Veaceslav Negruţa

    Nr. 9. Chişinău, 19 ianuarie 2010.


    anexa nr.1

    anexa nr.2

    anexa nr.3

    anexa nr.4

    anexa nr.5

    anexa nr.6

    anexa nr.7

    anexa nr.8

Anexa nr.9
  la Hotărîrea Guvernului nr.9
din  19 ianuarie  2010
INSTRUCŢIUNE
privind completarea formelor tipizate ce atestă
 rezidenţa şi impozitul pe venit achitat de către

nerezidenţi în Republica Moldova
    1. Certificatul conform formei 1-DTA-09 se utilizează pentru confirmarea rezidenţei Republicii Moldova în scopul beneficierii de prevederile convenţiilor (Acordurilor) pentru evitarea dublei impuneri încheiate între Republica Moldova şi alte state.
    2. Cererea conform formei 2-DTA-09 şi 3-DTA-09 se utilizează de către nerezidenţi pentru a solicita confirmarea impozitul pe venit achitat (reţinut) în Republica Moldova din veniturile obţinute pe teritoriul acesteia.
    Forma 2-DTA-09 „Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri” se utilizează în cazul existenţei tratatului internaţional.
    Forma 3-DTA-09 „Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional” se utilizează în cazul lipsei tratatului internaţional.
    3. Certificatul conform formei 4-DTA-09 şi 5-DTA-09 se utilizează pentru atestarea impozitului pe venit achitat de către nerezidenţi în Republica Moldova.
    Forma 4-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri” se utilizează în cazul existenţei tratatului internaţional.
    Forma 5-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional” se utilizează în cazul lipsei tratatului internaţional.
    4. Certificatul conform formei 6-DTA-09 şi 7-DTA-09 se utilizează pentru atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova de către persoanele fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova.
    Forma 6-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova conform Convenţiei (Acordului) privind evitarea dublei impuneri, aferent  persoanelor fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova” se utilizează în cazul existenţei tratatului internaţional.
    Forma 7-DTA-09 „Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform legislaţiei în vigoare, aferent persoanelor fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova” se utilizează în cazul lipsei tratatului internaţional.
    5. Forma 8-DTA-09 “Cerere pentru restituirea impozitului pe venit reţinut din surse aflate în Republica Moldova” se utilizează de către beneficiarul venitului pentru restituirea sumei impozitului pe venit, reţinut la achitarea venitului din surse aflate în Republica Moldova, care depăşeşte suma impozitului pe venit, calculat conform cotelor, prevăzute de convenţiile (acordurile) pentru evitarea dublei impuneri, încheiate între Republica Moldova şi alte state.
    6. Formele nominalizate la pct. 1-5 se completează în limba de stat/limba rusă sau limba de stat/limba engleză, după caz.
    7. Sumele venitului obţinut şi impozitului pe venit reţinut se indică în lei moldoveneşti şi în valuta străină specificată în contract, recalculate la cursul oficial de schimb al Băncii Naţionale a Moldovei la data achitării venitului, separat prin bară.
    La completarea certificatelor şi cererilor corectări nu se admit.
Certificat de rezidenţă (FORMA 1-DTA-09)
    8. Certificatul de rezidenţă se utilizează de către solicitant, persoane fizice şi persoane juridice, pentru a atesta rezidenţa pe teritoriul Republicii Moldova.
    9. Atestarea rezidenţei solicitantului se efectuează de către Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.
    10. Certificatul de rezidenţă se prezintă plătitorului venitului al statului străin, în original.
    11. Certificatul de rezidenţă se eliberează o dată pe an, indiferent de numărul, regularitatea şi tipul veniturilor achitate, în baza cererii, întocmite în mod arbitrar, depuse de către solicitant la care se anexează următoarele documente:
    a) pentru persoanele juridice şi întreprinderile cu statut de persoană fizică, care desfăşoară activitate de întreprinzător sau profesionistă:
    - copia certificatului de înregistrare a întreprinderii sau extrasul din Registrul de Stat privind înregistrarea provizorie eliberat de Camera Înregistrării de Stat;
    - copia contractului care atestă obţinerea venitului în statul străin;
    b) pentru persoanele fizice:
    - copia buletinului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea şi domiciliul persoanei fizice; sau
    - copia paşaportului care atestă prezenţa persoanei fizice străine în Republica Moldova pentru o perioadă sau perioade ce depăşesc în total 183 de zile.
    La calculul perioadei de 183 de zile se vor include următoarele zile:
    - toate zilele prezenţei fizice, inclusiv zilele de sosire şi de plecare; şi
    - zilele petrecute în afara statului de activitate, aşa ca zilele de sîmbătă şi duminică, sărbători naţionale, sărbători şi deplasări de serviciu legate direct cu activitatea destinatarului în acest stat, după care a fost reîncepută activitatea pe teritoriul statului respectiv;
     - copia contractului care atestă obţinerea venitului în statul străin sau copia invitaţiei la muncă, sau confirmarea eliberată de întreprinderea în care activează persoana fizică, cu traducere, după caz, în limba de stat.
    12. În cazul în care contribuabilul are restanţe faţă de bugetul public naţional, organul fiscal este în drept să refuze eliberarea certificatului de rezidenţă.
    13. În compartimentul 1 „Date despre solicitant” se înscrie informaţia referitoare la:
    - denumirea întreprinderii sau numele şi prenumele persoanei fizice şi codul fiscal al acesteia;
    - numărul şi data eliberării documentului de înregistrare sau identitate (pentru persoanele fizice se indică suplimentar şi termenul de valabilitate al documentului de identitate);
    - sediul/domiciliul solicitantului.
    14. În compartimentul 2. „Certificatul autorităţii competente a Republicii Moldova” se înscrie informaţia referitoare la:
    - denumirea statului străin pentru care se solicită aplicarea Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri;
    - denumirea întreprinderii străine sau numele şi prenumele persoanei fizice străine pentru care se solicită certificatul de rezidenţă;
    - anul fiscal pentru care se solicită certificatul de rezidenţă;
    - denumirea municipiului sau a oraşului în care îşi are sediul autoritatea competentă şi data semnării certificatului de rezidenţă.
    15. Autoritatea competentă autentifică informaţia cuprinsă în certificat prin aplicarea semnăturii şi ştampilei.
    16. Certificatul de rezidenţă se completează în 2 (două) exemplare originale, dintre care un exemplar se înmînează solicitantului, iar celălalt rămîne la Inspectoratului Fiscal Principal de Stat.
Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea
 impozitului pe venit achitat în Republica Moldova conform
 Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri
 (FORMA 2-DTA-09)

    17. Cererea pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri (Forma 2-DTA-09) se prezintă la Inspectoratul Fiscal Principal de Stat.
    18. Cererea poate fi depusă de beneficiarul venitului sau de persoana împuternicită de el, sau de plătitorul venitului. În cazul persoanei împuternicite de beneficiar, solicitantul urmează să prezinte autorizaţia perfectată în modul corespunzător cu traducere, după caz, în limba de stat şi autentificată notarial.
    19. Cererea se completează în 2 (două) exemplare originale, dintre care un exemplar se depune la Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, iar celălalt exemplar rămîne la solicitant.
    20. La cererea nominalizată se anexează documentul (în original, cu traducere, după caz, în limba de stat şi autentificat notarial), care certifică rezidenţa beneficiarului pentru anul fiscal (calendaristic) în care au fost achitate veniturile, eliberat de către autoritatea competentă a statului străin, copia contractului care atestă obţinerea venitului în Republica Moldova, cu traducere, după caz, în limba de stat, copia documentelor de plată privind obţinerea venitului, precum şi copia dărilor de seamă fiscale privind veniturile achitate şi impozitul pe venit reţinut la sursa de plată (anuale, după caz, lunare) şi copia documentelor de plată privind achitarea impozitului pe venit reţinut la sursa de plată.
    21. În cazul achitării dividendelor, în mod obligatoriu se prezintă extrasul din registrul acţionarilor şi extrasul din procesul-verbal al şedinţei acţionarilor, iar în cazul societăţilor cu răspundere limitată – extrasul din procesul-verbal al şedinţei fondatorilor.
    22. În compartimentul 1 „Beneficiarul venitului” se înscrie informaţia referitoare la:
    - denumirea întreprinderii străine sau numele şi prenumele persoanei fizice străine şi codul fiscal al acesteia;
    - numărul şi data eliberării documentului de înregistrare sau identitate (pentru persoanele fizice se indică suplimentar şi termenul de valabilitate al documentului de identitate);
    - sediul/domiciliul  beneficiarului;
    - rechizitele bancare ale beneficiarului.
    23. În compartimentul 2 „Plătitorul venitului” se înscrie informaţia referitoare la:
    - denumirea întreprinderii sau numele şi prenumele persoanei fizice şi codul fiscal al acesteia;
    - sediul/domiciliul plătitorului.
    24. În compartimentul 3 „Venitul obţinut în Republica Moldova” se înscrie informaţia referitoare la veniturile obţinute de către beneficiar:
    în coloniţa 1 se înscrie numărul de ordine;
    în coloniţa 2 se înscrie tipul de venit, de exemplu dividende, dobînzi, royalty, venituri de la prestarea serviciilor de consultanţă sau alte venituri;
    în coloniţa 3 se înscrie data achitării venitului, conform documentelor de plată;
    în coloniţa 4 se înscrie suma brută a venitului obţinut în Republica Moldova;
    în coloniţa 5 se înscrie cota impozitului pe venit prevăzută de Convenţia (Acordul) pentru evitarea dublei impuneri sau cota prevăzută de prevederile Codului fiscal;
    în coloniţa 6 se înscrie, conform documentelor, suma impozitului pe venit reţinut la sursa de plată şi virat la buget la cota prevăzută de Convenţie (Acord) sau la cota prevăzută de prevederile Codului fiscal;
    în coloniţa 7 se înscrie, conform documentelor, suma netă a venitului încasat de către beneficiar.
    25. În compartimentul 4 „Venitul obţinut în Republica Moldova prin intermediul reprezentanţei permanente” se înscrie informaţia referitoare la venitul obţinut de către nerezident prin intermediul unei reprezentanţe permanente situate în Republica Moldova:
    în coloniţa 1 se înscrie venitul anual obţinut de către nerezident;
    în coloniţa 2 se înscrie cota impozitului pe venit prevăzută de legislaţia fiscală a Republicii Moldova;
    în coloniţa 3 se înscrie suma impozitului pe venit calculat şi virat la buget, conform cotei prevăzută de prevederile Codului fiscal;
    în coloniţa 4 se înscrie suma profitului net anual.
    26. În compartimentul 5 „Certificatul plătitorului venitului” plătitorul venitului înscrie denumirea municipiului sau a oraşului în care îşi are sediul, data semnării cererii şi autentifică informaţia cuprinsă în cerere prin aplicarea semnăturii şi ştampilei.
Cerere pentru eliberarea certificatului privind atestarea
impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa
 tratatului internaţional
(FORMA 3-DTA-09)
    27. Cererea pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional (Forma 3-DTA-09), se completează în baza contractelor sau altor documente în conformitate cu care s-a achitat venitul şi impozitul pe venit, similar modului prevăzut pentru completarea cererii pentru eliberarea certificatului privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri (Forma 2-DTA-09).
Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat
 în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului)
 pentru evitarea dublei impuneri

(FORMA 4-DTA-09)

Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat
 în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional
(FORMA 5-DTA-09)

    28. Certificatul privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri (Forma 4-DTA-09) sau Certificatul privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional (Forma 5-DTA-09) se utilizează de către beneficiarul venitului pentru a certifica veniturile obţinute şi impozitul pe venit achitat în Republica Moldova şi se prezintă autorităţii fiscale a statului străin.
    29. Certificatul privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri (Forma 4-DTA-09) şi Certificatul privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova în lipsa tratatului internaţional (Forma 5-DTA-09) se perfectează de către Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, în temeiul documentelor indicate la pct. 17-21, cu verificarea acestora.
    30. Autoritatea competentă autentifică certificatele prin aplicarea semnăturii şi ştampilei.
Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat
în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului)
privind evitarea dublei impuneri, aferent  persoanelor fizice
 străine cu permis de şedere în Republica Moldova
(FORMA 6-DTA-09)

    31. Certificatul privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform Convenţiei (Acordului) privind evitarea dublei impuneri, aferent  persoanelor fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova (Forma 6-DTA-09) se eliberează în cazul în care persoana fizică străină, dintr-un stat cu care Republica Moldova are încheiat convenţie (acord) privind evitarea dublei impuneri, se află pe teritoriul Republicii Moldova mai mult de 183 de zile în orice perioadă de 12 luni ce se începe sau se termină în anul fiscal dat şi, respectiv, nu poate prezenta documentul care certifică rezidenţa statului străin.
    Pentru  obţinerea Certificatului persoana străină va prezenta următoarele documente:
    - copia permisului de şedere;
    - copia paşaportului;
    - copia contractului;
    -  documentele ce confirmă obţinerea venitului;
    -  documentul ce atestă declararea venitului;
    - documentul ce atestă achitarea impozitului pe venit.
Certificat privind atestarea impozitului pe venit achitat
în Republica Moldova, conform legislaţiei în vigoare,
aferent persoanelor fizice străine cu permis de şedere
în Republica Moldova
(FORMA 7-DTA-09)
    32. Certificatul privind atestarea impozitului pe venit achitat în Republica Moldova, conform legislaţiei în vigoare, aferent persoanelor fizice străine cu permis de şedere în Republica Moldova (Forma 7-DTA-09) se eliberează în cazul în care persoana fizică străină, dintr-un stat cu care Republica Moldova nu are încheiat un tratat internaţional, se află pe teritoriul Republicii Moldova mai mult de 183 de zile în orice perioadă de 12 luni ce se începe sau se termină în anul fiscal dat şi, respectiv, nu poate prezenta documentul care certifică rezidenţa statului străin.
    Pentru obţinerea certificatului persoana străină va prezenta documentele specificate în pct. 31.
Cerere pentru restituirea impozitului pe venit
reţinut din surse aflate în Republica Moldova
 (FORMA 8-DTA-09)

    33. Cererea pentru restituirea impozitului pe venit, reţinut din surse aflate în Republica Moldova, se utilizează de către beneficiarul venitului pentru restituirea sumei impozitului pe venit, reţinut la achitarea venitului din surse aflate în Republica Moldova, care depăşeşte suma impozitului pe venit, calculat conform cotelor, prevăzute de convenţiile (acordurile) pentru evitarea dublei impuneri, încheiate între Republica Moldova şi alte state.
    34. Cererea se depune pentru restituirea impozitului pe venit, reţinut la achitarea veniturilor din surse aflate în Republica Moldova, care nu sînt legate de activitatea beneficiarului venitului printr-o reprezentanţă permanentă.
    35. Cererea urmează a fi depusă de beneficiarul venitului sau de persoana împuternicită de el, sau de plătitorul venitului. În cazul persoanei împuternicite de beneficiar, solicitantul urmează să prezinte autorizaţia perfectată în modul corespunzător cu traducere, după caz, în limba de stat şi autentificată notarial.
    36. Beneficiarul venitului la Inspectoratul Fiscal Principal de Stat depune printr-o scrisoare de însoţire, întocmită în mod arbitrar, următoarele documente pentru restituirea impozitului pe venit:
    a) Forma 8-DTA-09 “Cerere pentru restituirea impozitului pe venit reţinut din surse aflate în Republica Moldova” (trei exemplare originale);
    b) documentul (în original, cu traducere, după caz, în limba de stat şi autentificat notarial) care certifică rezidenţa acestuia pentru anul fiscal (calendaristic) în care au fost achitate veniturile, eliberat de către autoritatea competentă a statului străin;
    c) copia contractului care atestă obţinerea venitului în Republica Moldova;
    d) copia documentelor de plată privind achitarea impozitului pe venit reţinut la sursa de plată;
    e) copia dărilor de seamă fiscale privind veniturile achitate şi impozitul pe venit reţinut la sursa de plată (anuale, după caz, lunare).
    37. Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, în comun cu Trezoreria de Stat, asigură verificarea corespunderii datelor din cerere privind restituirea impozitului pe venit şi aplicarea prevederilor Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri cu statul respectiv şi înaintează documentele menţionate la inspectoratul fiscal de stat teritorial, la care se deserveşte plătitorul venitului, printr-o scrisoare de însoţire, întocmită în mod arbitrar.
    38. Inspectoratul fiscal de stat teritorial, în compartimentul 5 „Certificatul organului fiscal al Republicii Moldova” al prezentei cereri, în termen de trei zile, atestă suma restituirii impozitului pe venit în toate trei exemplare şi le transmite printr-o scrisoare de însoţire, întocmită în mod arbitrar, Direcţiei generale finanţe. În baza acestor documente, Direcţia generală finanţe întocmeşte documentul de plată în valută străină pentru restituirea mijloacelor din contul bugetului raional (central, municipal) şi o  prezintă spre executare trezoreriei teritoriale respective cu anexarea documentelor justificative.
    39. Trezoreria teritorială asigură restituirea impozitului pe venit solicitat în termen de pînă la 30 de zile calendaristice.
    40. După asigurarea executării restituirii impozitului pe venit, trezoreria teritorială remite Direcţiei generale finanţe un exemplar al documentului de plată în valută străină cu menţiunea sa, anexînd toate documentele justificative ce atestă efectuarea restituirii, iar Inspectoratului Fiscal Principal de Stat şi Inspectoratului fiscal de stat teritorial, spre informare, cîte un exemplar al documentului de plată în valută străină cu menţiunea sa.
    41. Cererea pentru restituirea impozitului pe venit, reţinut din surse aflate în Republica Moldova, se va completa de către beneficiarul venitului numai în cazul în care impozitul pe venit reţinut la sursa de plată a fost achitat la buget.
    42. Beneficiarul venitului poate depune documentele pentru restituirea impozitului pe venit reţinut la sursa de plată, pînă la expirarea perioadei de prescripţie, indicată în paragraful 1 al articolului „Procedura amiabilă” din Convenţia (Acordul) pentru evitarea dublei impuneri.
    43. În compartimentul 1 „Beneficiarul venitului” se înscrie informaţia referitoare la:
    - denumirea întreprinderii străine sau numele şi prenumele persoanei fizice străine şi codul fiscal al acesteia;
    - numărul şi data eliberării documentului de înregistrare sau identitate (pentru persoanele fizice se indică suplimentar şi termenul de valabilitate al documentului de identitate);
    - sediul/domiciliul beneficiarului;
    - rechizitele bancare ale beneficiarului.
    44. În compartimentul 2 „Plătitorul venitului” se înscrie informaţia referitoare la:
    - denumirea întreprinderii sau numele şi prenumele persoanei fizice şi codul fiscal al acesteia;
    - sediul/domiciliul plătitorului.
    45. În compartimentul 3 „Venitul impozabil” se înscrie informaţia referitoare la veniturile obţinute de către beneficiar:
    în coloniţa 1 se înscrie numărul de ordine;
    în coloniţa 2 se înscrie tipul de venit, de exemplu dividende, dobînzi, royalty, venituri de la prestarea serviciilor de consultanţă sau alte venituri;
    în coloniţa 3 se înscrie suma venitului obţinut în Republica Moldova;
    în coloniţa 4 se înscrie data achitării venitului, conform documentelor de plată;
    în coloniţa 5 se înscrie cota impozitului pe venit la sursa de plată, conform legislaţiei fiscale a Republicii Moldova;
    în coloniţa 6 se înscrie suma impozitului pe venit reţinut la sursa de plată şi virat la buget la cota prevăzută de legislaţia fiscală a Republicii Moldova;
    în coloniţa 7 se înscrie cota impozitului pe venit, conform Convenţiei (Acordului) pentru evitarea dublei impuneri;
    în coloniţa 8 se înscrie suma impozitului pe venit care urma să fie achitată la cota prevăzută de Convenţie (Acord) (coloniţa 3 х coloniţa 7);
    în coloniţa 9 se înscrie suma impozitului pe venit care urma a fi restituit nerezidentului, care se determină ca diferenţa dintre suma impozitului pe venit reţinut la sursa de plată şi virat la buget la cota prevăzută de legislaţia fiscală a Republicii Moldova şi suma impozitului pe venit la cota prevăzută de convenţie (Acord) (coloniţa 6 – coloniţa 8).
    46. În compartimentul 4 „Certificatul beneficiarului venitului” se înscrie informaţia referitoare la:
    - suma impozitului pe venit care urmează a fi restituită (în cifre şi litere);
    - denumirea municipiului sau a oraşului în care îşi are sediul beneficiarul venitului şi data semnării cererii.
    Beneficiarul venitului autentifică informaţia cuprinsă în cerere prin aplicarea semnăturii şi ştampilei.
    47. În compartimentul 5 “Certificatul autorităţii fiscale a Republicii Moldova” se înscrie informaţia referitoare la:
    - anul fiscal (calendaristic) în care a fost obţinut venitul;
    - suma venitului obţinut şi suma impozitului pe venit reţinut la sursa de plată (în cifre şi litere);
    - suma impozitului pe venit care urmează a fi restituită (în cifre şi litere);
    - denumirea municipiului sau a oraşului în care îşi are sediul organul fiscal şi data semnării cererii.
    Organul fiscal autentifică informaţia cuprinsă în cerere prin aplicarea semnăturii şi ştampilei.