OSV94/2011 ID intern unic: 338146 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
SERVICIUL VAMAL | |
ORDIN
Nr. 94
din 30.03.2011 | |
referitor la clasificarea bannerelor | |
Publicat : 15.04.2011 în Monitorul Oficial Nr. 59-62 art Nr : 307 | |
În scopul clasificării uniforme a mărfurilor de acelaşi gen, eficientizării controlului vamal al mărfurilor ce traversează frontiera Republicii Moldova, identificarea lor în corespundere cu Nomenclatorul Mărfurilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 1525 din 29.12.2007, precum şi în temeiul articolului nr. 1412 alin. (3) al Codului vamal al Republicii Moldova (nr. 1149-XIV din 20.07.2000, Monitorul Oficial al Republicii Moldova, ediţie specială, din 1.01.2007), O R D O N:
1. A aproba normele metodologice privind clasificarea bannerelor (conform anexei).2. Executarea prezentului ordin ce pune în sarcina şefilor birourilor vamale. 3. Controlul asupra executării prezentului ordin se pune în sarcina Direcţiei reglementări tarifare şi netarifare. 4. Prezentul ordin intră în vigoare din data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. DIRECTORUL GENERAL AL SERVICIULUI VAMAL Tudor BALIŢCHI Nr. 94-O. Chişinău, 30 martie 2011. Anexă
la Ordinul Serviciului Vamal al Republicii Moldova nr. 94-0 din 30 martie 2011
Norme metodologice privind clasificarea bannerelor
Prezenta metodologie a fost elaborată în baza „Notelor Explicative” la Sistemul Armonizat de descriere şi codificare a mărfurilor (Secţiunea VII, capitolul 39, poziţia tarifară 3921; Secţiunea XI, capitolul 59, poziţia tarifară 5903), opiniei Organizaţiei Mondiale a Vămilor, la care Republica Moldova este parte, precum şi Nomenclatorului Mărfurilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1525 din 29.12.2007 cu modificările ulterioare. Bannerul prezintă o pînză din vinil ce are o structură complexă: policlorură de vinil (PVC) plastificată care acoperă cu cîte un strat exterior fiecare dintre cele două feţe ale armăturii sub formă de plasă cu ochiuri statice din fibre rezistente de poliester, care se utilizează pentru publicitate cu imprimare de format mare, şoproane şi corturi. Conform notei nr. 2 litera a) de la capitolul 59 „Ţesături impregnate, îmbrăcate, acoperite sau stratificate; articole tehnice din materiale textile” ale Nomenclatorului Mărfurilor, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 1525 din 29.12.2007, în poziţia tarifară 5903 „Ţesături impregnate, îmbrăcate, acoperite cu material plastic, altele decît cele de la poziţia 5902” se includ ţesăturile impregnate, îmbrăcate, acoperite sau stratificate cu material plastic, indiferent de greutatea pe metru pătrat şi de natura materialului plastic (compact sau alveolar). Conform subpunctului 3) al aceleaşi note din poziţia tarifară 5903, se exclud produsele în care ţesătura este fie integral impregnată în material plastic, fie în întregime acoperită sau îmbrăcată pe ambele feţe cu acest material, cu condiţia că îmbrăcarea sau acoperirea să fie percepută cu ochiul liber, făcînd abstracţie, la aplicarea acestei dispoziţii, de schimbările de culoare datorate acestor operaţii (capitolul 39). Reieşind din cele menţionate mai sus şi conform regulilor nr. 1 şi nr. 6 de încadrare în Nomenclatorul Mărfurilor, bannerele se clasifică la poziţia tarifară 3921 „Alte plăci, folii, pelicule, benzi şi lame din material plastic”, şi anume la subpoziţia tarifară 3921 12 „din polimeri de clorură de vinil”. |