OIFPSA295/2011
ID intern unic:  338690
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
ORDIN Nr. 295
din  26.04.2011
despre aprobarea Regulamentului-cadruprivind principiile
 generale  de instituireşi funcţionare a posturilor fiscale
Publicat : 27.05.2011 în Monitorul Oficial Nr. 87-90     art Nr : 568
    Abrogată prin OIFPS776 din 17.06.13, MO136-139/28.06.13 art.986; în vigoare 28.06.13

    În scopul eficientizării activităţii posturilor fiscale, a instituirii şi funcţionării acestora şi aplicării prevederilor art. 225 al Codului Fiscal (art. 2251 în vigoare din 01.01.2012),
DISPUN:
    1. Se aprobă Regulamentul-cadru privind principiile generale de instituire şi  funcţionare a posturilor fiscale.
    2. Secţia gestionarea documentelor şi arhivare (dna Liliana Chiriazev) să aducă la cunoştinţa tuturor colaboratorilor Serviciului Fiscal de Stat prevederile prezentului ordin.
    3. Controlul asupra aplicării conforme a prevederilor Regulamentului-cadru privind principiile generale de instituire şi  funcţionare a posturilor fiscale se pune în sarcina şefilor IFS teritoriale.

    ŞEFUL INSPECTORATULUI
    PRINCIPAL DE STAT                                          Nicolae PLATON

    Nr. 295. Chişinău, 26 aprilie 2011.

Aprobat:
prin Ordinul IFPS
nr. 295 din 26 aprilie 2011
Regulament-cadru
privind principiile generale de instituire şi funcţionare
a posturilor fiscale

I. Dispoziţii generale
    Prezentul Regulament a fost elaborat în temeiul prevederilor art. 133 alin. 1 lit. c) din Codul fiscal.
    Scopul prezentului Regulament constă în:
    - stabilirea principiilor generale de funcţionare a postului fiscal;
    - descrierea modalităţii de aplicare a prevederilor alin. 3, 4, 5 art. 225 din Codul fiscal (art. 2251 în vigoare din 01.01.2012).
    Dreptul de instituire, modalitatea de instituire şi funcţionare a postului fiscal sînt reglementate prin prevederile art. 134 alin. 2 şi art. 146 din Codul fiscal.
    Conform prevederilor art. 146 din Codul fiscal, scopul principal vizat de către Inspectoratul Fiscal Principal de Stat (IFPS) la instituirea posturilor fiscale constituie prevenirea şi depistarea cazurilor de încălcare fiscală. Respectiv, funcţionarea postului fiscal se va axa pe monitorizarea strictă a executării de către agentul economic a obligaţiunilor stabilite de legislaţia în vigoare.
    Prin art. 146 alin. 2 din Codul fiscal, sînt prevăzute 2 tipuri de posturi fiscale:
    - post fiscal staţionar;
    - post fiscal mobil.
    În conformitate cu prevederile art.146 alin.4 al Codului fiscal, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, în comun cu organele de resort, hotărăşte asupra instituirii posturilor fiscale, stabileşte tipul şi locul de amplasare, aprobă regulamentul lor.
II. Modalitatea de instituire a posturilor fiscale
    (1) Postul fiscal se instituie prin ordinul IFPS de instituire a postului fiscal. În ordinul de instituire a postului fiscal se va indica:
    - agentul economic la care se instituie postul fiscal;
    - subdiviziunile agentului economic la care va funcţiona postul fiscal;
    - tipul postului fiscal;
    - termenul de funcţionare a postului fiscal;
    - modalitatea de prezentare de către funcţionarul fiscal responsabil de activitatea postului fiscal a informaţiei privind activitatea postului fiscal, adresa e-mail, alte informaţii.
    (2) În temeiul ordinului IFPS, de către IFS teritorial, în termen de 1 zi din data recepţionării ordinului, se va emite un ordin privind desemnarea funcţionarilor fiscali responsabili de activitatea postului fiscal. Concomitent cu emiterea ordinului privind desemnarea funcţionarilor fiscali responsabili de activitatea postului fiscal se va completa formularul înştiinţării agentului economic privind instituirea postului fiscal (Anexa nr. 1). Funcţionarea postului fiscal va începe nu mai tîrziu de următoarea zi a celei de recepţionare a ordinului emis de IFPS sau din data menţionată expres în ordinul emis de IFPS.
 III. Modalitatea de funcţionare a postului fiscal
    A) Aspecte generale, obligatorii:
    (1) Posturile fiscale instituite vor funcţiona, conform prevederilor legislaţiei în vigoare, prevederilor prezentului Regulament, precum şi conform regulamentului de funcţionare, în cazul în care au fost elaborate nemijlocit pentru postul fiscal instituit.
    (2) La instituirea postului fiscal, funcţionarul fiscal urmează să aducă la cunoştinţă administraţiei contribuabilului şi/sau subdiviziunii la care este instituit postul fiscal, amplasată în altă localitate decît sediul agentului economic, despre instituirea postului fiscal, prin înmînarea contra semnătură a înştiinţării (model de înştiinţare este prezentat în anexa nr.1). În cazul în care subdiviziunea la care a fost instituit postul fiscal este amplasată în altă localitate decît sediul agentului economic, persoanele cu funcţii de răspundere ale agentului economic se vor informa verbal la telefon despre instituirea postului fiscal, cu remiterea in ziua instituirii postului fiscal, a înştiinţării. Suplimentar, funcţionarul fiscal va informa administratorul subdiviziunii monitorizate cu  solicitarea semnăturii şi indicarea datei de începere şi finalizare a activităţii postului fiscal în înştiinţare.
    În cazul în care, de către IFPS a fost emis ordinul de prelungire a termenului de funcţionare a postului fiscal, persoanele cu funcţii de răspundere ale agentului economic vor fi înştiinţate despre termenul modificat de finisare a funcţionării postului fiscal cu cel puţin 3 zile pînă la data finisării stabilită iniţial. Înştiinţarea referitor la prelungirea termenului de funcţionare a postului fiscal se va prezenta similar modului de înştiinţare privind instituirea postului fiscal (Anexa nr. 2).
    (3) La instituirea postului fiscal, iniţial, funcţionarul fiscal va asigura:
    - efectuarea inventarierii blanchetelor de strictă evidenţă – facturi fiscale, facturi, stabilirea stocului de blanchete neutilizat la data instituirii postului fiscal;
    - inventarierea totală sau după caz selectivă a stocului de mărfuri, materie primă, materiale;
    - verificarea deţinerii de către agentul economic a autorizaţiilor şi licenţelor necesare pentru desfăşurarea genului de activitate practicat.
    Datele inventarierii stocului de mărfuri, materiale, materie primă, blanchete neutilizate se vor consemna în actul de control fiscal prin metoda verificării faptice efectuat la data instituirii postului fiscal.
    (4) Funcţionarea postului fiscal va avea loc în conformitate cu regimul de lucru al agentului economic şi/sau a subdiviziunii la care a fost instituit postul fiscal.
    (5) Pe parcursul zilei de lucru, funcţionarul fiscal care se află la postul fiscal urmează să întocmească ”Darea de seamă privind funcţionarea postului fiscal” în care se vor reflecta toate intrările şi ieşirile de mărfuri/servicii. Darea de seamă se va întocmi şi prezenta conform modului stabilit de IFPS (Anexa nr. 3).
    Dările de seamă vor fi semnate de către funcţionarul fiscal responsabil de desfăşurare a postului fiscal şi persoana cu funcţii de răspundere a agentului economic/administratorul subdiviziunii monitorizate.
    (6) Toată activitatea postului fiscal, atît în ansamblu cît şi în situaţii anumite, urmează să se producă fără a provoca deranjuri contribuabilului şi fără perturbarea activităţii acestuia.
    Ţinînd cont de specificul şi diversitatea activităţilor practicate de către unii agenţi economici, Serviciul Fiscal de Stat poate decide asupra instituirii concomitente a unui  post fiscal staţionar şi a unui mobil.
    (7)  În cazul în care la funcţionarea postului fiscal, de către funcţionarul fiscal, în temeiul prevederilor art. 145 al Codului fiscal, s-a efectuat ridicarea documentelor de la contribuabil, inclusiv  a blanchetelor, acestea urmează a fi restituite agentului economic de la care s-au ridicat, într-un termen de 2 zile lucrătoare din data finisării funcţionării postului fiscal, indicată în înştiinţarea emisă. Prevederile prezentului punct nu se vor aplica în cazul ridicării documentelor pentru  a proba încălcarea fiscală, care se vor restitui după utilizare.
    B) Aspecte specifice de funcţionare a posturilor fiscale reieşind din tipul acestora:
    Post fiscal staţionar:
    (1) Conform prevederilor art. 146 alin. 2 al Codului fiscal, postul fiscal staţionar este amplasat într-un loc stabil şi special amenajat.
    (2) La funcţionarea postului fiscal staţionar,  se va  asigura verificarea faptică de către funcţionarul fiscal a activităţii agentului economic pe întreaga perioadă de funcţionare a postului fiscal, a tuturor tranzacţiilor economice de vînzare-cumpărare a mărfurilor, prestare/recepţionare a serviciilor, precum şi cazurilor transportării activelor în cadrul entităţii dezintegrate din punct de vedere teritorial sau în afara entităţii fără transmiterea dreptului de proprietate.
    (3)   Postul fiscal staţionar va cuprinde toate subdiviziunile agentului economic.
    (4)  La instituirea postului fiscal, iniţial, funcţionarul fiscal urmează să examineze unitatea comercială şi/sau de prestări servicii, astfel încît să fie identificate toate căile de acces, prin care  ar putea fi retrasă sau introdusă  marfa/materialele. Funcţionarea postului fiscal se va desfăşura astfel încît să asigure monitorizarea tuturor căilor de acces.
     Pentru a nu admite introducerea şi/sau retragerea mărfurilor în/din încăperi în afara orelor de lucru, acestea urmează a fi sigilate, folosind mijloacele disponibile de sigilare (dispozitiv de sigilare) sau, în caz de lipsă a acestora, folosind o fîşie de hîrtie, semnată de către funcţionarul fiscal responsabil de funcţionarea postului fiscal respectiv şi aplicată astfel încît deschiderea căii de acces să determine deteriorarea sigiliului.
    În cazul apariţiei necesităţii de desigilare a căii de acces, sigiliul se va înlătura cu participarea funcţionarului fiscal.
    (5) În cazul în care se va constata deteriorarea sigiliului aplicat, în absenţa funcţionarului fiscal, de către IFS teritorial se va emite decizia de iniţiere a controlului fiscal prin metoda verificării faptice, în cadrul căruia se va efectua inventarierea stocului de mărfuri, materiale, materii prime depozitate în subdiviziunea respectivă. Rezultatele inventarierii se vor contrapune cu datele inventarierii efectuate la instituirea postului fiscal şi datele înregistrate zilnic, conform dărilor de seamă privind funcţionarea postului fiscal. În funcţie de rezultatele obţinute se vor aplica prevederile legislaţiei în vigoare.
    (6) Funcţionarii fiscali responsabili de postul fiscal vor asigura monitorizarea tuturor intrărilor/ieşirilor de mărfuri/servicii cu înregistrarea obligatorie a informaţiei respective în dările de seamă. La verificarea livrării sau procurării funcţionarul fiscal  urmează să verifice modul de completare a facturilor fiscale şi corespunderea informaţiei înregistrate în acestea cu situaţia de fapt. Similar, în cazul operaţiunilor privind transportarea activelor în cadrul entităţii dezintegrate din punct de vedere teritorial sau în afara entităţii fără transmiterea dreptului de proprietate, se va supune verificării faptice corectitudinea reflectării tranzacţiilor respective în documentele primare.
    (7) În cazul instituirii posturilor fiscale staţionare la agenţii economici care prestează servicii se va asigura prezenţa funcţionarilor fiscali atît în încăperea unde are loc prestarea nemijlocită a serviciului, cît şi în localul unde sînt încasate mijloacele băneşti, depuse comenzile de către persoanele fizice şi/sau juridice. Funcţionarul fiscal va asigura monitorizarea aplicării MCC în cazurile de achitare în numerar pentru serviciile prestate.
     (8) În cazul întreprinderilor din domeniul transportului, postul fiscal staţionar va fi amplasat în locurile de primire a comenzilor şi/sau a plăţii pentru serviciile acordate (dispeceratul serviciilor taxi, gările auto, oficiile agentului economic). Suplimentar se va asigura verificarea aleatorie a mijloacelor de transport pe traseu, în staţiile de pe traseu.
    Post fiscal mobil:
    (9) Conform prevederilor art. 146 alin. 2 din Codul fiscal, postul fiscal mobil, asigurat cu mijloace tehnice, inclusiv de transport, se deplasează după caz, în raza teritoriului controlat.
    (10) Postul fiscal mobil poate să asigure monitorizarea unui agent economic, care dispune de subdiviziuni amplasate în diverse localităţi şi/sau activitatea căruia se desfăşoară în diverse localităţi, fără necesitatea dispunerii de subdiviziuni înregistrate (ex.: achiziţia produselor agricole) sau poate să monitorizeze activitatea mai multor agenţi economici, activitatea cărora se desfăşoară în raza unui teritoriu controlat.  Postul fiscal mobil se va deplasa, în raza de amplasare a subdiviziunilor agentului economic şi/sau în raza teritoriului controlat.
    (11) În cazul instituirii posturilor fiscale mobile, funcţionarii fiscali reieşind din volumul de muncă vor organiza desfăşurarea postului fiscal astfel încît să fie posibilă monitorizarea tuturor tranzacţiilor efectuate de către agentul economic, încheierea noilor contracte, prestarea/procurarea de servicii, livrarea/procurarea de mărfuri. Iniţial, se va efectua inventarierea facturilor fiscale aflate în stoc, inventarierea stocului de mărfuri, cu solicitarea de la persoanele cu funcţii de răspundere ale agentului economic anunţarea telefonică a funcţionarului fiscal despre efectuarea unei livrări şi/sau procurări de mărfuri/servicii, astfel încît să fie posibilă verificarea facturilor fiscale ce se eliberează/se primesc şi a tranzacţiilor înscrise în acestea.
    (12) În cadrul postului fiscal mobil, se va asigura verificarea faptică a activităţii agentului economic, periodic, în diferite momente ale zilei de muncă, la diferite subdiviziuni înregistrate. În cazul în care postul fiscal mobil a fost instituit la agenţi economici ce practică activitate de transport a pasagerilor, funcţionarii fiscali vor asigura şi verificarea faptică a mijloacelor de transport pe traseu, la pornire, la sosire, după caz se va solicita şi suportul colaboratorilor Ministerului Afacerilor Interne.
    (13) Postul fiscal mobil poate funcţiona sub formă de post fiscal mobil-„electronic”. În cadrul funcţionării postului fiscal mobil-electronic, la solicitarea funcţionarului fiscal, agentul economic va prezenta zilnic informaţia referitoare la procurările/livrările de mărfuri/servicii efectuate în ziua respectivă.
    Funcţionarul fiscal, la instituirea postului fiscal mobil-electronic, va aduce la cunoştinţa administraţiei contribuabilului, în scris, despre instituirea postului fiscal mobil, cu solicitarea prezentării zilnice a informaţiei privind intrările/ieşirele de mărfuri/servicii înregistrate pe parcursul zilei. La decizia conducerii agentului economic, informaţia poate fi prezentată electronic, autentificată prin semnătura digitală, prin accesarea aplicaţiei disponibile pe pagina web a Serviciului Fiscal de Stat, sau prezentată zilnic nemijlocit funcţionarului fiscal, care se va deplasa respectiv în raza de activitate a agentului economic.
    Post fiscal instituit în loc public:
    (1) În conformitate cu prevederile art. 146 al Codului fiscal, în cazul creării de posturi fiscale în locuri publice, decizia respectivă va fi coordonată cu organul executiv al administraţiei publice locale.
    (2) Funcţionarea posturilor fiscale în locurile publice se va desfăşura conform principiilor generale de funcţionare a posturilor fiscale.
    (3) Specificul funcţionării posturilor fiscale instituite în locurile publice constă în faptul că acestea au drept scop principal monitorizarea simultană a activităţii desfăşurate de către mai mulţi agenţi economici.
    C) Raportul privind funcţionarea postului fiscal:
    (1) La sfîrşitul perioadei de funcţionare a postului fiscal, funcţionarul fiscal responsabil va întocmi un raport privind funcţionarea postului fiscal, în care se vor indica următoarele aspecte:
    - denumirea agentului economic, din Codul fiscal;
    - ordinul în baza căruia s-a instituit postul fiscal;
    - durata de funcţionare a postului fiscal;
    -  aspecte generale privind activitatea agentului economic – genul de activitate, subdiviziunile declarate, autorizaţiile respective, persoanele cu funcţii de răspundere;
    - regimul de lucru al agentului economic, numărul de zile efectiv lucrate pe durata de funcţionare a postului fiscal;
    - valoarea zilnică a livrărilor şi procurărilor de mărfuri/servicii efectuate în perioada de funcţionare a postului fiscal de către agentul economic, separat – total şi pentru subdiviziunea la care a fost instituit postul fiscal;
    - valoarea livrărilor de mărfuri şi servicii în medie pe zi înregistrate de agentul economic, numărul de zile efectiv lucrate (pentru fiecare lună în parte) de la începutul anului calendaristic sau de la ultimul post fiscal pînă la instituirea postului fiscal;
    - semnăturile funcţionarilor fiscali responsabili şi a persoanelor cu funcţii de răspundere ale agentului economic.
    (2) Raportul privind funcţionarea postului fiscal va cuprinde informaţia înregistrată în Dările de seamă privind funcţionarea postului fiscal, întocmite pe parcursul funcţionării postului fiscal, care obligatoriu se vor anexa la Raport.
    (3) În caz de depistare pe durata funcţionării postului fiscal a cazurilor de încălcare a legislaţiei fiscale, în corespundere cu prevederile art. 216 (5) din Codul fiscal, se va întocmi act de control fiscal.
    (4) În cazul în care agentul economic dispune de cîteva subdiviziuni, amplasate în diverse raioane ale republicii, la care au funcţionat simultan posturi fiscale, raportul privind funcţionarea postului fiscal se va întocmi pentru fiecare subdiviziune în parte, fiind remis către IFS teritorial la care se deserveşte agentul economic. IFS teritorial, unde se deserveşte agentul economic, va asigura întocmirea Raportului privind funcţionarea postului fiscal, care va include informaţia referitoare la activitatea posturilor fiscale din toate subdiviziunile.
IV. Examinarea rezultatelor postului fiscal în vederea aplicării
prevederilor alin. 3, 4, 5 art. 225 din Codul
fiscal (art. 2251  în
vigoare din 01.01.2012)

Aprecierea venitului estimat ca rezultat al funcţionării
posturilor fiscale

    (1) În conformitate cu prevederile alin. 3 art. 225 al Codului fiscal (art. 2251  în vigoare din 01.01.2012), drept bază pentru estimarea veniturilor din vînzări (prestări servicii) servesc livrările zilnice de mărfuri şi servicii înregistrate pe perioada funcţionării posturilor fiscale.  Pentru aplicarea prevederilor din prezentul alineat este necesară respectarea cumulativă a următoarelor condiţii:
    a) posturile fiscale au fost instituite cel puţin de două ori pe parcursul anului fiscal;
    b) perioadele de funcţionare a posturilor fiscale sînt de cel puţin 30 de zile calendaristice, iar diferenţa dintre perioadele de activitate este de cel puţin 60 de zile calendaristice;
    c) livrările de mărfuri şi servicii în medie pe zi pînă la şi între perioadele de funcţionare a posturilor fiscale sînt mai mici de 70% faţă de valoarea livrărilor medii pe zi înregistrate în perioadele de funcţionare a posturilor fiscale.
    Rezultatele obţinute pe parcursul funcţionării posturilor fiscale se vor supune examinării în vederea stabilirii temeiului de estimare a veniturilor din vînzări (prestări servicii):
Exemplu A:
Luni
I
 
II
 

III (post f.)

 
IV
 
V
 
VI
 

VII(post f.)

 
VIII
 
IX
 

Valoarea livrărilor de mărfuri şi servicii (lei)

30000
50000
150000
30000
100000
50000
175000
75000
45000
Zile lucrătoare
11
21
21
21
19
21
23
20
22

Valoarea medie a livrărilor zilnice (pentru zilele lucrătoare) (lei)

2727
2381
7143
1428
5263
2381
7609
3750
2045
    Valoarea medie zilnică a livrărilor de mărfuri/servicii înregistrate de agentul economic în perioada funcţionării posturilor fiscale constituie:
    7386 lei ((150000 + 175000) / (21 zile + 23 zile))
    Aprecierea, pentru fiecare lună în parte, a ponderii valorii medii pe zi a livrărilor înregistrate de la începutul anului calendaristic pînă la instituirea primului post fiscal şi între perioadele de funcţionare a posturilor fiscale faţa de valoarea medie pe zi a livrărilor  înregistrate în perioadele de funcţionare a posturilor fiscale:
    I lună  – 37 %  ((2727 / 7386) X 100 %);
    II lună  – 32 %  ((2381 / 7386) X 100 %);
    IV lună – 19 %  ((1428 / 7386) X 100 %);
    V lună  – 71 %  ((5263 / 7386) X 100 %);
    VI lună  – 32 %  ((2381 / 7386) X 100 %).
    Din exemplul respectiv se stabileşte că temei pentru estimarea veniturilor din vînzări (prestări servicii) există numai pentru lunile I, II, IV şi VI. Pentru luna V nu se va efectua estimarea veniturilor din vînzări (prestări servicii) dat fiind că valoarea medie zilnică a livrărilor este mai mare de 70 % faţa de valoarea medie pe zi a livrărilor înregistrate în perioadele de funcţionare a posturilor fiscale.
    Estimarea veniturilor din vînzări (prestări servicii) se va efectua prin produsul diferenţei între valoarea  medie zilnică înregistrată de agentul economic în perioada funcţionării posturilor fiscale şi valoarea medie zilnică înregistrată de agentul economic în lunile selectate pentru estimarea veniturilor din vînzări (prestări servicii), cu numărul de zile lucrătoare în aceste luni:
    I   – 51249 lei ((7386 – 2727) X 11);
    II – 105105 lei ((7386 – 2381) X 21);
    IV – 125118 lei ((7386 – 1428) X 21);
    VI – 105105 lei ((7386 – 2381) X 21).
    Exemplu B:
Luni
I
II

III (post f.)

IV
V
VI

VII(post f.)

VIII
IX

Livrări de mărfuri şi servicii(lei)

30000
50000
150000
130000
100000
120000
175000
75000
45000
Zile lucrătoare
11
21
21
21
19
21
23
20
22

Valoarea medie a livrărilor zilnice (pentru zilele lucrătoare) (lei)

2727
2381
7143
6190
5263
5714
7609
3750
2045
    Valoarea medie pe zi a livrărilor înregistrate de agentul economic în perioada funcţionării posturilor fiscale:
    7386 lei ((150000 + 175000) / (21 zile + 23 zile)).
    În cazul respectiv nu există temei pentru estimarea veniturilor din vînzări (prestări servicii), în conformitate cu rezultatele posturilor fiscale, dat fiind că valoarea medie pe zi a livrărilor înregistrate de către agentul economic în perioadele dintre posturile fiscale, sînt mai mari de 70 % faţă de valoarea medie pe zi a livrărilor înregistrate în perioada de funcţionare a posturilor fiscale (nu se îndeplineşte cond iţia prevăzută de lit.c) alin.( 3) art.225 din din Codul fiscal (lit. c) alin. (1) art. 2251  în vigoare din 01.01.2012) ):
    I – 37 %  ((2727 / 7386) X 100 %);
    II – 32 %  ((2381 / 7386) X 100 %);
    IV – 84 %  ((6190 / 7386) X 100 %);
    V – 71 %  ((5263 / 7386) X 100 %);
    VI – 77 %  ((5714 / 7386) X 100 %).
V. Aspecte specifice privind întocmirea actului de control:
    (1) După finalizarea celui de al doilea post fiscal, rezultatele obţinute în cadrul posturilor fiscale şi ale datelor înregistrate de agentul economic în perioada de la începutul anului calendaristic pînă la primul post fiscal şi cele înregistrate pe perioada dintre posturile fiscale se vor supune unei examinări detaliate în vederea aprecierii temeiului de estimarea a venitului din vînzări (prestări servicii).
    (2) În cazul în care rezultatele examinării informaţiei respective se conformează condiţiei stipulate în lit. c) alin. (3) al art. 225 din Codul fiscal (art. 2251 în vigoare din 01.01.2011), se va iniţia controlul fiscal prin metoda verificării tematice în scopul estimării obligaţiunilor fiscale.
    (3) În cadrul controlului fiscal se va supune verificării corectitudinea calculării taxei pe valoarea adăugată reieşind din veniturile din vînzări (prestări servicii), estimate conform modului stabilit în exemplul A din prezentul Regulament, precum şi corectitudinea aprecierii şi declarării venitului impozabil.
    (4) În cazul în care controlul fiscal se va efectua anterior prezentării de către agentul economic a Declaraţiei privind impozitul pe venit, în actul de control se va menţiona propunerea de operare a modificărilor corespunzătoare de către agentul economic în documentele de evidenţă contabilă. Respectarea propunerilor menţionate în actul de control se vor verifica suplimentar, ulterior depunerii Declaraţiei cu privire la impozitul pe venit.
    (5) În actul de control se va menţiona pentru care perioadă fiscală, în conformitate cu prevederile art. 225 Cod fiscal, alin. 3, 4, 5, se estimează venitul din vînzări (prestări servicii) şi valoarea acestuia, pentru fiecare perioadă fiscală în parte. Datele referitoare la venitul din vînzări (prestări servicii) se vor reflecta în tabelul cu privire la corectitudinea calculării şi transferării TVA, inclusiv cu reflectarea rezultatelor controlului fiscal la capitolul TVA (alte încălcări, corectări etc.).
    (6) Datele referitoare la venitul estimat se vor utiliza corespunzător şi la determinarea venitului impozabil, inclusiv luîndu-se în calcul şi alte încălcări ale prevederilor legislaţiei în vigoare stabilite ca rezultat al controlului fiscal, fiind reflectate corespunzător în tabelul privind calculul venitului impozabil.
    (7) În cazul în care, în urma controlului, se constată diminuarea TVA aferentă bugetului ca rezultat al estimării obligaţiei fiscale, precum şi ca rezultat al comiterii altor încălcări ale legislaţiei fiscale în vigoare, calculul şi aplicarea majorării de întîrziere se va efectua doar pentru obligaţiunea diminuată ca rezultat al comiterii altor încălcări, conform prevederilor art. 228 alin. (8) Cod fiscal.
    (8) Reieşind din obligaţiunea fiscală calculată suplimentar, se vor aplica sancţiunile prevăzute de legislaţia fiscală în vigoare, cu excepţia majorării de întîrziere, în conformitate cu alin. (8) al art. 228 din Codul fiscal.

    anexa nr.1

    anexa nr.2

    anexa nr.3