*HGO245/2012 Versiunea originala ID intern unic: 343726 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 245
din 19.04.2012 | |
cu privire la Consiliul Naţional pentru parteneriatul public-privat | |
Publicat : 27.04.2012 în Monitorul Oficial Nr. 82-84 art Nr : 281 | |
În temeiul prevederilor art.16 din Legea nr.179-XVI din 10 iulie 2008 cu privire la parteneriatul public-privat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.165-166, art.605) şi art.22 din Legea nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.131-133, art.1018), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se creează Consiliul Naţional pentru parteneriatul public-privat. 2. Se aprobă: Componenţa nominală a Consiliului Naţional pentru parteneriatul public-privat, conform anexei nr.1; Regulamentul Consiliului Naţional pentru parteneriatul public-privat, conform anexei nr.2; 3. Se stabileşte că, în caz de eliberare din funcţiile deţinute a unor membri ai Consiliului, atribuţiile lor în cadrul acestuia vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără emiterea unei noi hotărîri de Guvern. PRIM-MINISTRU Vladimir FILAT Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul economiei Valeriu Lazăr Nr. 245. Chişinău, 19 aprilie 2012. Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr.245 din 19 aprilie 2012 COMPONENŢA NOMINALĂ
a Consiliului Naţional pentru parteneriatul public-privat FILAT Vladimir - Prim-ministru, preşedinte al Consiliului Naţional
LAZĂR Valeriu - viceprim-ministru, ministru al economiei, vicepreşedinte al Consiliului Naţional NEGRUŢA Veaceslav - ministru al finanţelor ROIBU Alexei - ministru al afacerilor interne MARINUŢA Vitalie - ministru al apărării EFRIM Oleg - ministru al justiţiei RĂDUCAN Marcel - ministru al dezvoltării regionale şi construcţiilor BUMACOV Vasile - ministru al agriculturii şi industriei alimentare ŞALARU Anatol - ministru al transporturilor şi infra-structurii drumurilor ŞALARU Gheorghe - ministru al mediului ŞLEAHTIŢCHI Mihail - ministru al educaţiei FOCŞA Boris - ministru al culturii BULIGA Valentina - ministru al muncii, protecţiei sociale şi familiei USATÎI Andrei - ministru al sănătăţii CEBANU Ion - ministru al tineretului şi sportului FILIP Pavel - ministru al tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor BODIU Victor - Secretar general al Guvernului DUCA Gheorghe - preşedinte al Academiei de Ştiinţe a Moldovei COPACI Tudor - director general al Agenţiei Proprietăţii Publice CUCU Gheorghe - preşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie DUMITRAŞ Ludmila - director general al Agenţiei Turismului OJOG Constantin - director al Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltare Rurală BUDEANSCHI Dumitru - consultant, Centrul Analitic Independent „EXPERT GRUP” URSU Dumitru - preşedinte al Asociaţiei Băncilor din Moldova ARMAŞU Dinu - preşedinte al Asociaţiei Investitorilor Străini CERESCU Leonid - preşedinte al Confederaţiei Naţionale a Patronatului din Republica Moldova Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr.245 din 19 aprilie 2012 REGULAMENTUL
1. Consiliul Naţional pentru parteneriatul public-privat (în continuare – Consiliu), este un organ consultativ, fără personalitate juridică, instituit pentru consolidarea eforturilor în organizarea eficientă a parteneriatului public-privat.Consiliului Naţional pentru parteneriatul public-privat I. DISPOZIŢII GENERALE 2. Funcţia de bază a Consiliului constă în evaluarea politicii statului pentru definirea priorităţilor şi strategiilor de implementare a parteneriatului public-privat în Republica Moldova. 3. Consiliul îşi desfăşoară activitatea pe lîngă Guvern, în baza Legii nr.179-XVI din 10 iulie 2008 cu privire la parteneriatul public-privat, prezentului regulament şi a altor acte normative în vigoare. II. ATRIBUŢIILE DE BAZĂ ALE CONSILIULUI
4. Consiliul exercită următoarele atribuţii:1) definirea priorităţilor şi strategiilor de implementare a parteneriatului public-privat şi monitorizarea realizării acestuia; 2) evaluarea politicii statului în domeniul parteneriatului public-privat, promovarea şi elaborarea recomandărilor în vederea îmbunătăţirii acestuia; 3) contribuirea la crearea unui climat favorabil privind mobilizarea investiţiilor private şi atragerii acestora în proiectele de parteneriat public-privat de interes naţional; 4) coordonarea proiectelor de parteneriat public-privat de interes naţional; 5) evaluarea performanţelor parteneriatului public-privat; 6) facilitarea colaborării interinstituţionale în domeniul parteneriatului public-privat; 7) înaintarea recomandărilor şi propunerilor privind elaborarea actelor legislative şi normative, care au drept scop stabilirea şi promovarea priorităţilor în domeniu. III. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA CONSILIULUI
5. Consiliul este condus de preşedinte. În absenţa preşedintelui, funcţiile acestuia sînt exercitate de către vicepreşedintele Consiliului. 6. Preşedintele Consiliului exercită următoarele atribuţii: a) conduce activitatea Consiliului; b) prezidează şedinţele Consiliului; c) reprezintă Consiliul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice, organizaţiile internaţionale şi societatea civilă. 7. În cadrul Consiliului activează Biroul permanent, din care fac parte preşedintele, vicepreşedintele şi 3 membri ai acestuia, aleşi la prima şedinţă a Consiliului cu votul majorităţii membrilor Consiliului. Biroul permanent se convoacă trimestrial sau la cererea preşedintelui. 8. Biroul permanent exercită următoarele atribuţii: a) convoacă şedinţele ordinare şi extraordinare ale Consiliului; b) întocmeşte şi propune proiectul ordinii de zi a şedinţei; c) propune crearea grupurilor de lucru şi coordonează activitatea acestora; d) desemnează persoanele responsabile pentru pregătirea rapoartelor asupra problemelor de pe ordinea de zi a şedinţei. 9. Lucrările de secretariat ale Consiliului sînt asigurate de Agenţia Proprietăţii Publice prin intermediul Direcţiei parteneriat public-privat din cadrul căreia se va desemna şi secretarul Consiliului. 10. Secretarul nu are calitate de membru al Consiliului şi nu are drept de vot. 11. Secretarul are următoarele competenţe: a) pregăteşte seturile de materiale necesare pentru desfăşurarea şedinţelor Consiliului şi asigură desfăşurarea acestora; b) asigură accesul informaţional public la ordinea de zi a şedinţei Consiliului, transparenţa proceselor-verbale şi rapoartelor. 12. Consiliul se întruneşte în şedinţe ordinare, o data în semestru, sau în şedinţe extraordinare, la decizia Biroului permanent, cu o notificare prealabilă a membrilor Consiliului, în termen de 3 zile calendaristice. 13. Şedinţele se consideră deliberative, dacă la ele participă 2/3 din membrii Consiliului. 14. Membrii Consiliului au următoarele obligaţiuni: a) să-şi exercite atribuţiile în conformitate cu prezentul Regulament; b) să participe la şedinţele Consiliului; c) să informeze, după caz, managerii instituţiilor pe care le reprezintă despre deciziile adoptate în cadrul şedinţelor Consiliului. 15. Proiectul ordinei de zi a şedinţei este adus la cunoştinţa membrilor Consiliului cu cel puţin 3 zile înainte de desfăşurarea acesteia. 16. Orice membru al Consiliului poate înainta propuneri pentru suplinirea ordinei de zi a şedinţei, care vor fi prezentate în scris secretarului Consiliului, fiind însoţite de materiale analitice aferente. Aceste propuneri pot fi incluse pe ordinea de zi la decizia Consiliului. 17. Şedinţele Consiliului sînt publice. În funcţie de tematica supusă dezbaterii, la şedinţele Consiliului pot participa în calitate de invitaţi, fără drept de vot, reprezentanţii organizaţiilor internaţionale, societăţii civile şi alte persoane interesate. 18. Şedinţele Consiliului se consemnează într-un proces-verbal, care este semnat de preşedintele Consiliului şi secretarul Consiliului. 19. Deciziile Consiliului se adoptă prin simpla majoritate de voturi ale membrilor prezenţi. Membrii Consiliului care nu sînt de acord cu hotărîrea adoptată au dreptul la opinie separată, anexată la decizie şi consemnată în procesul-verbal al şedinţei. 20. Păstrarea şi arhivarea deciziilor Consiliului, a proceselor-verbale, precum şi a materialelor relevante sînt asigurate de secretarul Consiliului. 21. Ordinea de zi, deciziile şi rapoartele Consiliului sînt aduse la cunoştinţa publicului prin intermediul paginilor web ale Ministerului Economiei şi Agenţiei Proprietăţii Publice. 22. Deciziile Consiliului se transmit cu titlu consultativ Guvernului. |