*HGC736/2012 Versiunea originala
ID intern unic:  345271
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 736
din  03.10.2012
cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei
Publicat : 12.10.2012 în Monitorul Oficial Nr. 212-215     art Nr : 799     Data intrarii in vigoare : 12.10.2012
    În temeiul art. 20 pct. 2) şi art. 24 din Legea nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.131-133, art. 1018), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, conform anexei nr.1;
    Structura aparatului central al Ministerului Justiţiei, conform anexei nr.2;
    Lista autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Justiţiei, conform anexei nr. 3;
    Lista întreprinderilor monitorizate de Ministerul Justiţiei, conform anexei nr. 4.
    2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Justiţiei în număr de 137 unităţi, inclusiv personalul de deservire tehnică, cu fondul anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.
    3. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.5.
    4. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării, cu excepţia poziţiei „Oficiul central de probaţiune” din anexa nr. 3, care va intra în vigoare începînd cu  1 ianuarie 2013.

    PRIM-MINISTRU                                                                      Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Ministrul justiţiei                                                                         Oleg Efrim
    Ministrul finanţelor                                                                      Veaceslav Negruţa
    Ministrul muncii, protecţiei
    sociale şi familiei                                                                           Valentina Buliga

    Nr. 736. Chişinău, 3 octombrie 2012.

Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 736
din 3 octombrie 2012  

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei
I. DISPOZIŢII GENERALE
    1. Domeniul de aplicare
    Prezentul regulament stabileşte statutul juridic, misiunea, funcţiile, atribuţiile şi drepturile Ministerului Justiţiei (în continuare – Minister), locul lui în structura administraţiei publice centrale, precum şi modul de organizare a activităţii acestuia.
    2. Statutul juridic al Ministerului şi locul lui în structura administraţiei publice centrale
    Ministerul este organul central de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.
    Ministerul dispune de ştampilă cu Stema de Stat şi denumirea sa în limba de stat, precum şi de conturi trezoreriale, de mijloace financiare şi materiale.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE
ŞI DREPTURILE MINISTERULUI
    3. Misiunea
    Ministerul exercită conducerea, coordonarea şi controlul în domeniile de competenţă, realizează politica statului în domeniul justiţiei şi drepturilor omului, contribuie la menţinerea stabilităţii şi calităţii cadrului normativ, la armonizarea acestuia cu standardele internaţionale, veghează asupra respectării principiului supremaţiei legii.
    4. Funcţiile
    În vederea realizării misiunii sale, Ministerul exercită următoarele funcţii de bază:
    1) elaborarea şi monitorizarea implementării documentelor de politici în domeniul justiţiei şi protecţiei drepturilor omului;
    2) creaţia legislativă şi perfecţionarea legislaţiei;
    3) crearea, dezvoltarea sistemului de stat al informaţiei juridice, evidenţa şi sistematizarea legislaţiei;
    4) coordonarea şi monitorizarea procesului de armonizare a legislaţiei naţionale cu legislaţia Uniunii Europene;
    5) stabilirea şi valorificarea relaţiilor internaţionale în domeniile de competenţă şi coordonarea procesului de acordare a asistenţei juridice internaţionale;
    6) asigurarea activităţii reprezentantului Guvernului la Curtea Europeană a Drepturilor Omului şi a reprezentanţilor Guvernului în Parlament şi la Curtea Constituţională;
    7) reglementarea, organizarea, coordonarea sau  supravegherea unor profesii şi servicii juridice;
    8) asigurarea înregistrării organizaţiilor necomerciale;
    9) promovarea politicii de stat în domeniul punerii în executare a pedepselor penale privative de libertate, măsurii arestului preventiv, sancţiunii arestului contravenţional, măsurilor de siguranţă aplicate deţinuţilor, precum şi în domeniul probaţiunii;
    10) supravegherea activităţii organelor de stare civilă şi a respectării legislaţiei în procesul înregistrării de stat a actelor de stare civilă;
    11) exercitarea controlului asupra instanţelor judecătoreşti în privinţa problemelor organizatorice;
    12) coordonarea şi monitorizarea înregistrării de stat a persoanelor juridice şi a întreprinzătorilor individuali;
    13) coordonarea şi promovarea politicii în domeniul expertizei judiciare.
    5. Atribuţiile Ministerului
    Ministerul are următoarele atribuţii principale:
    1) în domeniul elaborării şi monitorizării implementării documentelor de politici:
    a) stabileşte şi propune obiectivele ce urmează a fi incluse în programul de activitate al Guvernului şi în programul legislativ, care ţin de domeniul justiţiei şi protecţiei drepturilor omului;
    b) elaborează, coordonează şi monitorizează implementarea strategiilor, programelor şi planurilor în domeniul propriu de activitate;
    c) asigură şi coordonează activitatea în domeniul realizării reformei judiciare şi de drept;
    d) coordonează procesul de monitorizare a implementării legislaţiei şi generalizează rezultatele monitorizării;
    e) negociază, implementează şi monitorizează programele internaţionale de asistenţă tehnică şi financiară pentru sectorul justiţiei;
    2) în domeniul creaţiei legislative şi al perfecţionării legislaţiei:
    a) elaborează proiectele de acte normative în domeniul justiţiei şi protecţiei drepturilor omului şi participă la susţinerea acestora în Guvern şi în cadrul comisiilor parlamentare;
    b) asigură compatibilitatea cadrului normativ cu legislaţia Uniunii Europene, precum şi cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
    c) participă, în caz de necesitate, potrivit sarcinilor încredinţate de Guvern, la procesul de definitivare a proiectelor de acte normative elaborate de alte autorităţi publice;
    d) participă la grupuri de lucru interministeriale care au ca obiect probleme conexe domeniului de competenţă;
    e) efectuează expertiza juridică a proiectelor de acte normative şi înregistrează actele normative departamentale ce ţin de drepturile şi interesele legitime ale cetăţenilor;
    3) în domeniul creării şi dezvoltării sistemului de stat al informaţiei juridice, evidenţei şi sistematizării legislaţiei:
    a) ţine Registrul de stat al actelor juridice al Republicii Moldova şi Registrul de stat al actelor normative departamentale;
    b) efectuează evidenţa, sistematizarea legilor, hotărîrilor Parlamentului, hotărîrilor Curţii Constituţionale, hotărîrilor, ordonanţelor şi dispoziţiilor Guvernului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova;
    c) asigură editarea şi republicarea actelor normative, pregăteşte pentru editare culegeri de acte normative;
    d) prestează servicii autorităţilor publice, persoanelor fizice şi juridice privind informaţia juridică;
    e) ţine evidenţa şi sistematizarea actelor normative ale altor state cu care colaborează în domeniul schimbului de informaţii;
    4) în domeniul stabilirii şi valorificării relaţiilor internaţionale în domeniile de competenţă şi coordonării procesului de acordare a asistenţei juridice internaţionale:
    a) elaborează şi avizează proiecte de tratate internaţionale; participă, în condiţiile legii, la negocierea tratatelor internaţionale cu alte state şi organizaţii internaţionale;
    b) întocmeşte rapoarte periodice privind implementarea tratatelor internaţionale ce ţin de competenţa sa;
    c) cooperează cu structurile şi organizaţiile internaţionale, precum şi cu autorităţile similare din alte state; încheie acorduri privind colaborarea juridică cu organele respective ale statelor străine şi cu organizaţiile internaţionale;
    d) organizează implementarea tratatelor privind asistenţa juridică internaţională, precum şi a altor tratate în partea ce ţine de competenţa sa;
    e) coordonează procesul de examinare şi de implementare în legislaţia naţională a recomandărilor date de experţii Consiliului Europei;
    f) monitorizează şi coordonează procesul de integrare europeană pe segmentul justiţiei şi drepturilor omului;
    g) asigură accesarea şi implementarea proiectelor de asistenţă externă;
    5) în domeniul asigurării activităţii reprezentantului Guvernului la Curtea Europeană a Drepturilor Omului:
    a) întocmeşte observaţiile Guvernului asupra admisibilităţii şi fondului cauzei, precum şi comentariile Guvernului asupra pretenţiilor de satisfacţie echitabilă;
    b) urmăreşte executarea hotărîrilor şi deciziilor Curţii Europene a Drepturilor Omului pronunţate în privinţa Republicii Moldova;
    c) organizează şi ţine evidenţa deciziilor şi hotărîrilor Curţii Europene a Drepturilor Omului  pronunţate în cauzele în care Republica Moldova are calitatea de pîrît;
    d) asigură traducerea şi transmiterea spre publicare în Monitorul Oficial al Republicii Moldova a rezumatelor deciziilor şi hotărîrilor Curţii Europene a Drepturilor Omului pronunţate în cauzele în care Republica Moldova are calitatea de pîrît;
    6) în domeniul asigurării activităţii reprezentanţilor Guvernului în Parlament şi la Curtea Constituţională:
    a) coordonează activitatea de prezentare de către autorităţile publice responsabile a intereselor Guvernului în Parlament;
    b) prezintă Guvernului, la încheierea sesiunilor ordinare ale Parlamentului, informaţiile cu privire la desfăşurarea procesului legislativ;
    c) prezintă opinia în privinţa sesizărilor Curţii Constituţionale;
    d) efectuează controlul privind procesul de iniţiere de către autorităţile publice responsabile a elaborării proiectelor de modificare şi completare a actelor legislative şi normative ce rezultă din hotărîrile Curţii Constituţionale şi prezintă Guvernului raportul privind executarea hotărîrilor Curţii Constituţionale;
    7) în domeniul reglementării, organizării, coordonării sau supravegherii unor profesii şi servicii juridice:
    a) îndeplineşte atribuţiile care sînt stabilite prin lege cu privire la notari, avocaţi, executori judecătoreşti, mediatori, administratori autorizaţi, interpreţi şi traducători;
    b) elaborează şi, după caz, aprobă cadrul normativ sau modele de acte necesare pentru exercitarea profesiilor sau serviciilor juridice stabilite la lit. a);
    c) monitorizează şi efectuează, în limitele stabilite de lege, controlul asupra modului în care sînt exercitate profesiile sau serviciile juridice stabilite la lit. a);
    d) ţine Registrul de stat al notarilor, Registrul licenţelor pentru exercitarea profesiei de avocat, Registrul cabinetelor avocaţilor şi birourilor asociate de avocaţi, Registrul executorilor judecătoreşti, Registrul de stat al interpreţilor şi traducătorilor, Tabelul mediatorilor;
    e) ţine Registrul gajului bunurilor mobile, Registrul dosarelor succesorale şi testamentelor;
    f)  administrează, în modul stabilit de lege, sistemul de acordare a asistenţei juridice garantate de stat;
    8) în domeniul înregistrării organizaţiilor necomerciale:
    a) înregistrează  organizaţiile necomerciale şi efectuează controlul asupra respectării de către acestea a legislaţiei în vigoare;
    b) avertizează, în modul stabilit de lege, organizaţiile necomerciale asupra încălcărilor comise, solicitînd înlăturarea lor în termene rezonabile;
    c) solicită, după caz, instanţei judecătoreşti, în modul stabilit de lege, limitarea, suspendarea, dizolvarea sau încetarea activităţii organizaţiilor necomerciale;
    d) ţine Registrul de stat al organizaţiilor necomerciale;
    e) asigură activitatea Comisiei de Certificare pe lîngă Ministerul Justiţiei şi executarea hotărîrilor acesteia;
    9) în alte domenii:
    a) aplică apostila şi legalizează actele oficiale întocmite pe teritoriul Republicii Moldova şi destinate a fi utilizate pe teritoriul unui alt stat;
    b) coordonează şi monitorizează procesul de reprezentare a intereselor statului în instanţele judecătoreşti şi în instituţiile de arbitraj naţionale şi internaţionale;
    c) reprezintă statul în instanţele judecătoreşti în acţiunile de reparare a prejudiciului cauzat prin încălcarea dreptului la judecarea în termen rezonabil a cauzei sau a dreptului la executarea în termen rezonabil a hotărîrii judecătoreşti, precum şi de  reparare a prejudiciului cauzat prin acţiunile ilicite ale organelor de urmărire penală, ale procuraturii şi ale instanţelor  judecătoreşti;
    d) participă la examinarea cererilor de recunoaştere a hotărîrilor judecătoreşti străine;
    e) asigură infrastructura informaţională şi tehnologică, integrată în sistemul informaţional guvernamental, în scopul realizării politicii statului în domeniul justiţiei, sporirii eficacităţii operaţionale şi calităţii serviciilor publice oferite cetăţenilor;
    f) examinează, în limitele competenţei, petiţiile cetăţenilor;
    g) exercită şi alte atribuţii în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    6. Drepturile Ministerului
    Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:
    a) să solicite şi să primească de la autorităţile publice, de la instituţii ştiinţifice şi de învăţămînt avize asupra proiectelor de acte normative şi altor documente, elaborate de Minister;
    b) să antreneze la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniile de competenţă (inclusiv prin contract) experţi, consilieri, consultanţi din ţară şi de peste hotare;
    c) să dea explicaţii şi recomandări autorităţilor publice privind tehnica elaborării proiectelor de acte normative;
    d) să organizeze şi să participe la diverse întruniri, conferinţe în domeniile de activitate;
    e) să presteze servicii juridico-informaţionale contra plată persoanelor juridice şi fizice;
    f)  să prezinte Guvernului propuneri cu privire la numirea autorităţilor publice concrete în calitate de organe responsabile de elaborarea proiectelor de acte normative, inclusiv a unor proiecte de acte normative ce urmează a fi elaborate pentru executarea hotărîrilor Curţii Constituţionale.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII  MINISTERULUI
    7. Conducerea Ministerului
    1) Ministerul este condus de ministrul justiţiei (în continuare – ministru) numit şi revocat din funcţie conform prevederilor Constituţiei Republicii Moldova şi ale Legii nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern.
Ministrul:
    a) organizează şi conduce activitatea Ministerului, determină obiectivele şi direcţiile strategice de activitate ale acestuia, pornind de la programul de activitate al Guvernului, decide asupra căilor de realizare a acestora;
    b) asigură executarea legilor şi hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor ce decurg din prevederile prezentului regulament şi din alte acte normative, precum şi din politica de cadre a statului;
    c) aprobă programele şi planurile de activitate ale Ministerului, precum şi rapoartele despre realizarea lor;
    d) organizează sistemul de management financiar şi control, precum şi funcţia de audit intern în Minister; efectuează cheltuieli în conformitate cu alocaţiile aprobate pentru minister în legea bugetară anuală;
    e) prezintă spre examinare Guvernului, în modul stabilit, proiectele de acte normative elaborate de Minister;
    f) participă în şedinţele Guvernului, în şedinţele comisiilor parlamentare şi în şedinţele plenare ale Parlamentului, în susţinerea proiectelor de acte normative  elaborate în domeniile de competenţă;
    g) negociază şi semnează tratatele internaţionale ale Republicii Moldova, în conformitate cu deplinele puteri acordate în modul stabilit de lege;
    h) participă, în calitate de membru, în activitatea Consiliului Superior al Magistraturii şi a Consiliului Superior al Procurorilor;
    i) delimitează sarcinile, atribuţiile şi stabileşte responsabilităţile viceminiştrilor şi ale conducătorilor subdiviziunilor interioare ale aparatului central al Ministerului;
    j) prezintă Guvernului propuneri privind numirea sau eliberarea din funcţie a agentului guvernamental;
    k) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu cu  funcţionarii publici, în condiţiile Legii nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;
    l) conferă grade de calificare funcţionarilor publici, precum şi grade speciale celor cu statut special, aplică stimulări şi sancţiuni disciplinare, în condiţiile legii;
    m) angajează, modifică, suspendă şi încetează raporturile de muncă cu personalul de deservire tehnică;
    n) înaintează propuneri pentru decorarea cu distincţii de stat a personalului din cadrul ministerului, în condiţiile legii;
    o) numeşte şi eliberează din funcţii personalul din cabinetul ministrului şi  conducătorii autorităţilor administrative din subordine (fără statut de funcţionari publici);
    p) la propunerea Adunării Populare a Găgăuziei, numeşte şi eliberează din funcţie şeful Direcţiei de justiţie a Unităţii teritoriale autonome Găgăuzia (Gagauz-Yeri);
    q) numeşte şi eliberează din funcţie administratorul întreprinderii de stat monitorizate de minister, la propunerea consiliului de administraţie; desemnează şi revocă membrii consiliului de administraţie a întreprinderii de stat;
    r) modifică statul de personal al aparatului central al Ministerului, în cadrul structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al Ministerului, aprobate de Guvern;
    s) aprobă regulamentele subdiviziunilor aparatului central al Ministerului;
    t) aprobă structura şi schema de încadrare ale autorităţilor administrative din subordine;
    u) emite, în limitele competenţelor sale, ordine, instrucţiuni, dispoziţii şi decizii, verifică executarea lor; în caz de necesitate, în colaborare cu conducătorii altor ministere şi autorităţi publice emite acte normative comune;
    v) exercită alte împuterniciri în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    2) În activitatea sa de conducere şi reprezentare a Ministerului, ministrul este asistat de doi viceminiştri, numiţi în funcţie şi eliberaţi din funcţie de către Guvern.
    Viceminiştrii se subordonează nemijlocit ministrului şi organizează activitatea în cadrul Ministerului, în limitele împuternicirilor ce le sînt atribuite.
    În lipsa ministrului, funcţiile acestuia sînt exercitate de viceministrul desemnat de ministru.
    Viceminiştrii, în limitele împuternicirilor atribuite şi în modul stabilit de lege, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului.
    8. Structura Ministerului
    Aparatul central este constituit din subdiviziuni care contribuie la realizarea funcţiilor şi atribuţiilor Ministerului, precum şi din subdiviziuni care oferă suport tehnic. Subdiviziunile activează în baza propriilor regulamente, vizate de viceministrul respectiv şi aprobate de ministru.
    Subdiviziunile Ministerului sînt: direcţii generale, direcţii, secţii şi servicii.
    În subordinea directă a ministrului funcţionează Direcţia control şi audit intern, care realizează funcţii de evaluare, verificare şi monitorizare a activităţii subdiviziunilor aparatului central şi a autorităţilor administrative din subordinea Ministerului.
    În vederea asigurării comunicării interne şi externe a Ministerului, precum şi în scopul gestionării eficiente a relaţiilor cu publicul, funcţionează Serviciul protocol,  informare şi comunicare cu mass-media.
    Cheltuielile de întreţinere a aparatului Ministerului sînt suportate din contul mijloacelor bugetului de stat.
    Autorităţile administrative din subordinea Ministerului funcţionează în baza prevederilor legale prin care au fost create, a regulamentelor de activitate aprobate de Guvern, ordinelor şi dispoziţiilor emise de ministru, precum şi a instrucţiunilor şi regulamentelor interne.
    9. Cabinetul ministrului
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de un cabinet (cu statut de direcţie), din componenţa căruia pot face parte: şeful de cabinet, consilierii, asistenţii şi un secretar.
    10. Colegiul Ministerului
    În cadrul Ministerului funcţionează Colegiul Ministerului, componenţa nominală a căruia este aprobată de către Guvern. Din componenţa colegiului fac parte: ministrul (preşedintele colegiului), viceminiştrii, şefi ai subdiviziunilor ministerului şi ai autorităţilor administrative din subordine, un reprezentant al Cancelariei de Stat şi un reprezentant al societăţii civile. În caz de încetare sau suspendare a raporturilor de serviciu/muncă a membrilor Colegiului Ministerului, atribuţiile acestora se exercită de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective sau de locţiitorii titulari ai acestora, sau de persoanele care asigură interimatul funcţiei de conducere, fără emiterea unei noi hotărîri de Guvern.
    Colegiul Ministerului se întruneşte în şedinţe trimestriale sau în funcţie de necesităţi.
    Colegiul Ministerului examinează probleme de importanţă majoră din domeniile de competenţă ale Ministerului, audiază rapoartele de activitate ale conducătorilor subdiviziunilor şi autorităţilor administrative din subordinea Ministerului, efectuează controlul asupra executării deciziilor sale.
    La şedinţele Colegiului Ministerului pot fi invitate şi alte persoane, atunci cînd examinarea unor probleme prezintă interes pentru acestea.
    Colegiul Ministerului îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu regulamentul său, aprobat prin ordinul ministrului.
    Soluţiile identificate sau recomandările formulate în urma discuţiilor din cadrul Colegiului Ministerului se aprobă cu simpla majoritate a voturilor membrilor prezenţi în şedinţă şi se supun deciziei ministrului.
    11. Corespondenţa
    Corespondenţa Ministerului este semnată de ministru, viceminiştri sau de persoane cu funcţii de răspundere învestite cu acest drept.
    Ministrul are dreptul de primă semnătură pe toate actele Ministerului. În lipsa ministrului, dreptul de primă semnătură revine unuia dintre viceminiştri.
    Viceminiştrii, precum şi alte persoane cu funcţii de răspundere, au dreptul de a semna actele Ministerului în temeiul ordinului ministrului sau prin împuternicire specială.
    Semnătura pe actele Ministerului este în formă scrisă sau, în conformitate cu legislaţia, poate avea alte forme.
    Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.
    12. Colaborarea
    Ministerul colaborează cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu societatea civilă şi structurile internaţionale.
    În cadrul Ministerului pot fi create comisii şi grupuri de lucru pentru examinarea şi soluţionarea unor probleme specifice. La lucrările comisiilor şi grupurilor de lucru pot fi antrenaţi specialişti din diferite domenii.

Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului nr. 736
din 3 octombrie 2012  

STRUCTURA
aparatului central al Ministerului Justiţiei
    Conducerea
    Cabinetul ministrului (cu statut de direcţie)
    Direcţia generală legislaţie
    Direcţia generală agent guvernamental
    Direcţia relaţii internaţionale şi integrare europeană
    Direcţia cooperare juridică internaţională
    Direcţia apostilă
    Direcţia profesii şi servicii juridice
    Direcţia organizaţii necomerciale
    Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor
    Direcţia economico-financiară şi administrativă
    Direcţia control şi audit intern
    Secţia resurse umane
    Secţia secretariat
    Serviciul protocol, informare şi comunicare cu mass-media
    Serviciul e-Transformare
    Serviciul arhivă

Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr. 736
din 3 octombrie 2012
LISTA
autorităţilor administrative din subordinea Ministerului Justiţiei
    Departamentul instituţiilor penitenciare
    Oficiul central de probaţiune
    Departamentul de administrare judecătorească
    Serviciul stare civilă
    Centrul de informaţii juridice
    Centrul de armonizare a legislaţiei  
    Centrul naţional de expertize judiciare
    Direcţia de justiţie a Găgăuziei

Anexa nr. 4
la Hotărîrea Guvernului nr. 736
din 3 octombrie 2012
LISTA
întreprinderilor monitorizate de Ministerul Justiţiei
    Î. S. „Camera Înregistrării de Stat”
    Î. S. Publicaţia periodică „Legea şi Viaţa”

Anexa nr.5
la Hotărîrea Guvernului nr. 736
din 3 octombrie 2012
LISTA
hotărîrilor de Guvern care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr.129 din 15 februarie 2000 „Cu privire la Ministerul Justiţiei al Republicii Moldova” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2000, nr. 19-20, art. 210).
    2. Hotărîrea Guvernului nr.813 din 23 iulie 2007 „Privind completarea Hotărîrii Guvernului nr.129 din 15 februarie 2000” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr. 107-111, art. 851).
    3. Punctul 1 din modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr.1130 din 16 octombrie 2007 „Cu privire la dizolvarea Serviciului de Stat pentru Problemele Cultelor pe lîngă Guvernul Republicii Moldova”  (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr. 168-170,  art. 1176).
    4. Punctul 1 din anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr 459 din 5 august 2009 „Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activităţii interpreţilor şi producătorilor antrenaţi de Consiliul Superior al Magistraturii, de Ministerul Justiţiei, de organele procuraturii, organele de urmărire penală, instanţele judecătoreşti, de notari, avocaţi şi de executorii judecătoreşti” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 124-126, art. 526).
    5. Punctul 9 din modificările şi completările ce se opereaza în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 693 din 17 noiembrie 2009 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 171-172, art. 816).
    6. Hotărîrea Guvernului nr. 781 din 30 noiembrie 2009 „Privind modificarea anexei nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.129 din 15 februarie 2000” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 174-176, art. 865).
    7. Punctul 1 din Hotărîrea Guvernului nr.215  din 23 martie 2010 „Cu privire la modificarea, completarea şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 41-43, art. 278).
    8. Punctul 1 din anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.958 din 15 octombrie 2010 „Cu privire la modificarea, completarea şi abrogarea unor hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 206-209, art. 1069).