*HCNAJGS6/2008 Versiunea originala
ID intern unic:  348963
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
CONSILIUL NAŢIONAL PENTRU ASISTENŢĂ JURIDICĂ GARANTATĂ DE STAT
HOTĂRÎRE Nr. 6
din  05.06.2008
cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la concursul
de selectare  a avocaţilor pentru acordarea asistenţei juridice
 calificate garantate de stat
Publicat : 22.08.2008 în Monitorul Oficial Nr. 160-161     art Nr : 461
    În conformitate cu art. 12 alin. (2) lit. g) şi h) al Legii nr. 198-XVI din 26 iulie 2007 cu privire la asistenţa juridică garantată de stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007,  nr. 157-160, art. 614), Consiliul Naţional pentru Asistenţă Juridică Garantată de Stat,
HOTĂRĂŞTE:
    A aproba Regulamentul cu privire la concursul de selectare  a avocaţilor pentru acordarea asistenţei juridice calificate garantate de stat.

    PREŞEDINTELE CONSILIULUI
    NAŢIONAL PENTRU ASISTENŢĂ JURIDICĂ
    GARANTATĂ DE STAT                                                  Victor Zaharia

    Secretar al Consiliului                                                        Savca Natalia

    Nr. 6. Chişinău, 5 iunie 2008.

    APROBAT                                                   ÎNREGISTRAT
    Hotărîrea Consiliului Naţional                         Ministrul justiţiei al Republicii Moldova
    pentru Asistenţă Juridică Garantată de Stat     Vitalie PÎRLOG________________
    nr. 6 din 5 iunie 2008                                     nr. 589 din 5 august 2008

Regulamentul
cu privire la concursul de selectare a avocaţilor pentru acordarea
asistenţei juridice calificate garantate de stat

I. Dispoziţii generale
    1. Regulamentul cu privire concursul de selectare a avocaţilor pentru acordarea asistenţei juridice calificate garantate de stat (în continuare - Regulamentul) stabileşte modul de organizare şi desfăşurare a concursurilor de selectare a avocaţilor pentru acordarea asistenţei juridice calificate garantate de stat, actele prezentate de candidaţi, condiţiile de participare la concurs şi are drept scop asigurarea selectării candidaţilor pentru acordarea asistenţei juridice calificate garantate de stat (în continuare - acordarea asistenţei juridice calificate).
    2. Asistenţa juridică calificată se acordă de către avocaţi publici şi avocaţi care acordă asistenţă juridică la cerere.
    3. În localităţile de reşedinţă a oficiului teritorial, asistenţa juridică calificată este acordată, de regulă, de către avocaţii publici. În caz de necesitate, Consiliul Naţional pentru Asistenţă Juridică Garantată de Stat (în continuare – Consiliul Naţional) poate selecta avocaţi publici şi pentru alte localităţi.
II. Modul de organizare a concursului
    4. Selectarea avocaţilor pentru acordarea asistenţei juridice calificate se efectuează în bază de concurs, organizat de Consiliul Naţional.
    5. Concursul se petrece de Comisia de concurs, aprobată de Consiliul Naţional în modul stabilit de prezentul Regulament.
    6. Concursul se anunţă de către Consiliul Naţional, în coordonare cu oficiile teritoriale, conform razei de activitate a acestora.
    7. În cazul în care nu au fost depuse suficiente dosare pentru participare la concurs, sau, drept rezultat al concursului, nu au fost suplinite toate unităţile vacante de avocat public, se anunţă concurs repetat pentru unităţile nesuplinite.
    8. Informaţia despre organizarea şi desfăşurarea concursului, cerinţele faţă de candidaţi, actele necesare, precum şi data desfăşurării concursului se publică în mijloacele de informare în masă şi se plasează pe pagina web a Consiliului Naţional cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării concursului.
    9. Procedura de organizare şi desfăşurare a concursului se bazează pe următoarele principii:
    a) competiţia deschisă, prin asigurarea accesului liber de participare la concurs a oricărei persoane care îndeplineşte condiţiile cerute de lege;
    b) alegere după merit, prin selectarea, în baza rezultatelor obţinute, a celor mai competente persoane;
    c) asigurarea transparenţei, prin punerea la dispoziţie tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la modul de desfăşurare a concursului;
    d) tratamentul egal, prin aplicarea în mod nediscriminatoriu a unor criterii de selectare obiective şi clar definite, astfel încît orice candidat să aibă şanse egale.
III. Condiţiile pentru participare la concurs
    10. La concurs pot participa persoanele, care au obţinut dreptul de a practica activitatea de avocat în condiţiile Legii cu privire la avocatură şi au depus cerere pentru acordare  a  asistenţei juridice garantate de stat, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    11. Cererile pentru acordarea asistenţei juridice calificate se depun de către candidaţi la sediul Consiliului Naţional sau la sediul Oficiului teritorial.
    12. Termenul pentru depunerea dosarelor şi numărul de avocaţi care acordă asistenţă juridică la cerere nu este limitat.
    13. Concursul pentru suplinirea unităţilor vacante de avocat public se organizează pentru o anumită localitate în cel mult 10 zile de la data apariţiei unităţilor vacante.
    14. Dosarul de participare la concurs trebuie să includă următoarele acte:
    a) cerere pentru participare la concurs cu indicarea localităţii solicitante; 
    b) copia buletinului de identitate;
    c) copia licenţei pentru exercitarea profesiei de avocat.
    Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a se verifica veridicitatea lor.
    În caz de necesitate, Comisia de concurs este în drept să solicite şi alte acte relevante pe care persoana le deţine.
IV. Comisia de concurs
    15. În scopul examinării dosarelor solicitanţilor se formează Comisia de concurs (în continuare - Comisia).
    16. Comisia are următoarele atribuţii:
    a) întocmirea documentelor pentru anunţarea concursului;
    b) desfăşurarea concursului şi perfectarea documentelor necesare;
    c) întocmirea listelor avocaţilor selectaţi şi transmiterea acesteia Consiliului Naţional şi oficiilor teritoriale.
    17. Comisia se compune din trei membri: un membru al Consiliului Naţional, Coordonatorul Oficiului Teritorial în a cărui rază de activitate se desfăşoară concursul şi un asistent al acestuia, sau, în cazul selectării avocaţilor publici, Şeful Biroului Asociat de Avocaţi Publici din teritoriu.
    18. Componenţa nominală a Comisiei se aprobă, respectiv, de către Consiliul Naţional, care, la rîndul său, asigură păstrarea materialelor concursului.
    19. Activitatea în calitate de membru al Comisiei se efectuează pe baze obşteşti.
    20. Comisia examinează cererile şi documentele prezentate de solicitanţi  conform criteriilor de selectare, stabilite de Consiliul Naţional în coordonare cu Baroul Avocaţilor.
    21. Se consideră  selectaţi pentru a acorda asistenţă juridică calificată avocaţii care au acumulat cel mai mare număr de puncte.
    22. După examinarea şi evaluarea dosarelor depuse, în caz de necesitate, Comisia poate invita candidaţii selectaţi la interviu. În asemenea caz, Comisia stabileşte data, locul şi ora desfăşurării interviului şi anunţă candidaţii preselectaţi despre aceasta.
    23. Constituie un avantaj pentru participare la concurs activitatea anterioară a avocatului în sistemul de acordare a asistenţei juridice calificate şi disponibilitatea acestuia de a acorda asistenţă juridică de urgenţă în condiţiile art. 28 al Legii cu privire la asistenţa juridică garantată de stat.
    24. Lucrările şedinţei Comisiei se consemnează într-un proces-verbal, care include: prezenţa membrilor Comisiei, conţinutul dezbaterilor şi decizia adoptată, problemele puse la vot şi rezultatele votării. Procesul-verbal se întocmeşte în decursul a 3 zile după şedinţă, se semnează de membrii Comisiei.
    25. Decizia Comisiei se întocmeşte în scris şi include componenţa Comisiei, data şi locul adoptării, ordinea de zi. Decizia se adoptă şi se semnează de membrii Comisiei.
    26. Decizia Comisiei se aduce la cunoştinţă candidaţilor în scris, în termen de 5 zile de la adoptarea acesteia.
    27. Decizia Comisiei poate fi contestată în conformitate cu legislaţia în vigoare.
V. Întocmirea listelor avocaţilor
    28. Oficiul teritorial încheie cu persoanele care au fost selectate în bază de concurs contracte prevăzute la art. 29 alin. (4) al Legii cu privire la asistenţa juridică garantată de stat.
    29. Persoanele selectate sînt înscrise în lista avocaţilor publici şi lista avocaţilor care acordă asistenţă juridică la cerere conform razei de activitate a oficiului teritorial.
    Includerea în lista avocaţilor care acordă asistenţă juridică la cerere nu garantează un volum anumit de solicitări de acordare a asistenţei juridice calificate.  
    30. Dacă avocatul care acordă asistenţă juridică garantată de stat exprimă disponibilitatea de a fi numit în calitate de avocat de serviciu în orice timp în decursul a 24 de ore şi a dat acordul în acest sens cel puţin pentru o lună, el este înscris şi în lista avocaţilor de serviciu.
    31. Listele avocaţilor selectaţi şi decizia Comisiei se plasează pe pagina web a Consiliului Naţional şi se transmite în termen de 5 zile de la adoptarea acesteia Oficiului teritorial respectiv.