*OMF114/2012 Versiunea originala ID intern unic: 349806 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
MINISTERUL FINANŢELOR | |
ORDIN
Nr. 114
din 12.10.2012 | |
privind aprobarea Regulamentului de funcţionare a
Consiliului controlului financiar public intern | |
Publicat : 16.11.2012 în Monitorul Oficial Nr. 237-241 art Nr : 1379 Data intrarii in vigoare : 16.11.2012 | |
În vederea realizării prevederilor art.30, alin.(3) din Legea privind controlul financiar public intern nr.229 din 23 septembrie 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 231-234, art. 730), ORDON:
1. Se aprobă Regulamentul de funcţionare a Consiliului controlului financiar public intern, conform anexei nr.1;2. Se aprobă Componenţa nominală a Consiliului controlului financiar public intern, conform anexei nr.2; 3. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării. MINISTRUL FINANŢELOR Veaceslav NEGRUŢA Nr. 114. Chişinău, 12 octombrie 2012. Anexa nr.1
la Ordinul ministrului finanţelor nr. 114 din 12 octombrie 2012 REGULAMENT
1. Regulamentul de funcţionare a Consiliului controlului financiar public intern reglementează criteriile de desemnare a membrilor Consiliului, atribuţiile, drepturile şi obligaţiile Consiliului, precum şi conducerea şi organizarea activităţii Consiliului.de funcţionare a Consiliului controlului financiar public intern I. Dispoziţii generale 2. Consiliul controlului financiar public intern (în continuare, Consiliu) este instituit cu rol consultativ pe lîngă Ministerul Finanţelor în scopul monitorizării dezvoltării sistemului de control financiar public intern. II. Componenţa şi criteriile de desemnare
3. Conform prevederilor Legii privind controlul financiar public intern nr.229 din 23 septembrie 2010, din Consiliu fac parte reprezentanţi ai Ministerului Finanţelor, ai unităţilor de audit intern ale entităţilor publice, cadre didactice cu titlu ştiinţific, specialişti din sectorul public.a membrilor Consiliului 4. Consiliul este constituit din nouă membri (inclusiv preşedintele şi vicepreşedintele Consiliului), numiţi de către ministrul finanţelor pe un termen de patru ani. 5. Membrii Consiliului sînt numiţi conform următoarelor criterii: a) studii superioare în domeniul economico-financiar şi/sau juridic; b) vechime în muncă de cel puţin cinci ani în sectorul public; c) posedarea limbii de stat; d) lipsa antecedentelor penale nestinse. III. Atribuţiile, drepturile şi obligaţiile Consiliului
6. Misiunea Consiliului este de a acorda suport Ministerului Finanţelor în vederea asigurării unui nivel optim de conştientizare a beneficiilor controlului financiar public intern de către managerii entităţilor publice, astfel încît fondurile publice să fie gestionate conform criteriilor bunei guvernări.7. Principiile de activitate a Consiliului sînt determinate de misiunea acestuia şi constau în: i. asigurarea independenţei şi imparţialităţii în luarea deciziilor; ii. obiectivitatea şi transparenţa activităţii. 8. Consiliul dispune de următoarele atribuţii: a) avizarea proiectelor de acte normative în domeniul controlului financiar public intern; b) avizarea raportului anual consolidat privind controlul financiar public intern; c) monitorizarea curentă şi examinarea funcţionalităţii sistemului de control financiar public intern, inclusiv a auditului intern, precum şi managementului financiar şi controlului; d) înaintarea propunerilor şi recomandărilor pentru dezvoltarea funcţiei de audit intern şi sistemelor existente de management financiar şi control; e) oferirea suportului Ministerului Finanţelor în luarea deciziilor referitor la dezvoltarea sistemului de control financiar public intern; f) monitorizarea realizării planurilor de activitate a Unităţii Centrale de Armonizare; g) monitorizarea procesului de certificare şi dezvoltare profesională continuă a auditorilor interni; h) examinarea contestaţiilor depuse la Comisia de certificare a auditorilor interni din sectorul public; i) examinarea altor subiecte generale / strategice legate de evoluţia sistemului de control financiar public intern. 9. Consiliul are următoarele drepturi: a) să prezinte propuneri privind perfecţionarea cadrului normativ în vigoare în domeniul controlului financiar public intern; b) să solicite de la entităţile publice documente şi informaţii necesare exercitării atribuţiilor sale. 10. Consiliul are următoarele obligaţii: a) să asigure independenţa şi imparţialitatea în luarea deciziilor, precum şi obiectivitatea şi transparenţa activităţii sale; b) să prezinte anual spre aprobare ministrului finanţelor planul de activitate şi devizul de cheltuieli, la necesitate; c) să prezinte ministrului finanţelor rapoarte anuale de activitate. IV. Organizarea activităţii Consiliului
11. Preşedintele Consiliului conduce activitatea Consiliului şi are următoarele atribuţii:a) prezidează şedinţele Consiliului; b) stabileşte locul şi data desfăşurării şedinţei şi aprobă agenda; c) asigură realizarea atribuţiilor Consiliului, precum şi monitorizează realizarea deciziilor Consiliului; d) semnează procesul-verbal al şedinţei Consiliului; e) prezintă anual ministrului finanţelor raportul activităţii Consiliului. 12. Consiliul dispune de un secretar, care este angajat al Direcţiei de armonizare a controlului financiar public intern din cadrul Ministerului Finanţelor. 13. Secretarul Consiliului are următoarele atribuţii: a) elaborează proiectul agendei, pregăteşte materialele aferente şi le remite membrilor Consiliului cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei; b) întocmeşte procesul-verbal pentru fiecare şedinţă şi asigură păstrarea acestora; c) elaborează proiectul raportului anual de activitate a Consiliului; d) alte funcţii de secretariat pentru buna desfăşurare a şedinţelor Consiliului. 14. Şedinţele Consiliului se convoacă de preşedinte şi se desfăşoară de cel puţin 4 ori pe an. 15. Membrii Consiliului pot solicita Preşedintelui convocarea şedinţei Consiliului şi sînt în drept de a propune subiecte pentru a fi incluse în agendă. 16. Şedinţa Consiliului este deliberativă dacă la ea participă majoritatea membrilor Consiliului. În cazul imposibilităţii participării la şedinţa Consiliului, membrul Consiliului desemnat prin ordinul ministrului finanţelor va delega o altă persoană competentă pentru participare la şedinţă. 17. Deciziile Consiliului se adoptă cu majoritatea voturilor membrilor. Fiecare membru al Consiliului are dreptul la un vot. 18. Fiecare şedinţă a Consiliului se consemnează într-un proces-verbal, care se întocmeşte de către secretarul Consiliului, ulterior se semnează de preşedintele şi secretarul Consiliului. 19. La şedinţele Consiliului pot fi invitaţi, cu acordul preşedintelui Consiliului, şi alţi specialişti, care nu sînt membri ai Consiliului. Anexa nr.2
la Ordinul ministrului finanţelor nr. 114 din 12 octombrie 2012 COMPONENŢA NOMINALĂ
1. BARBĂNEAGRĂ Victor – viceministru al finanţelor, preşedinte al a Consiliului controlului financiar public intern Consiliului; 2. GROSU-AXENTI Diana – director al Inspecţiei financiare pe lîngă Ministerul Finanţelor, vicepreşedinte al Consiliului; 3. CIOBANU Sergiu – viceministru al economiei; 4. TROCIN Gheorghe – membru al Curţii de Conturi a Republicii Moldova; 5. BORTA Maria – preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări Sociale; 6. SÎRBU Ion – şef al Direcţiei de armonizare a controlului financiar public intern, Ministerul Finanţelor; 7. JANDÎC Livia – şef al Direcţiei audit intern, Ministerul Finanţelor; 8. COTOROBAI Raisa – şef al Direcţiei audit intern, Primăria mun. Chişinău; 9. CASIAN Angela – doctor în ştiinţe economice, conferenţiar universitar, Academia de Studii Economice din Moldova; 10. BABUCI Petru – şef al Serviciului de armonizare a managementului financiar şi controlului în sectorul public, Ministerul Finanţelor, Secretar al Consiliului. |