*HGO560/2011 Versiunea originala
ID intern unic:  350440
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 560
din  25.07.2011
pentru instituirea Consiliului Consultativ pentru
Adopţii Internaţionale şi aprobarea Regulamentului
 de activitate al acestuia
Publicat : 29.07.2011 în Monitorul Oficial Nr. 122-127     art Nr : 632
    În scopul realizării prevederilor articolului 5 alineatul (2) din Legea nr. 99 din 28 mai 2010 privind regimul juridic al adopţiei (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.131-134, art.441), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se instituie Consiliul Consultativ pentru Adopţii Internaţionale, ca organ consultativ pe lîngă  Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei.
    2. Se aprobă Regulamentul de activitate al Consiliului Consultativ pentru Adopţii Internaţionale (se anexează).

    PRIM-MINISTRU                                                       Vladimir FILAT

    Contrasemnează:
    Ministrul muncii, protecţiei
    sociale şi familiei                                                          Valentina Buliga

    Nr. 560. Chişinău, 25 iulie 2011.

Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr. 560
din 25 iulie 2011
REGULAMENTUL
de activitate al Consiliului Consultativ
pentru Adopţii Internaţionale

I. Dispoziţii generale
    1. Prezentul Regulament stabileşte statutul, componenţa, obiectivele, sarcinile şi criteriile de desemnare a membrilor Consiliului Consultativ pentru Adopţii Internaţionale (în continuare – Consiliul Consultativ).
    2. Consiliul Consultativ nu are personalitate juridică şi în activitatea sa se conduce de cadrul normativ naţional, prevederile tratatelor internaţionale relevante la care Republica Moldova este parte, precum şi de prezentul Regulament.
II. Obiectivele şi sarcinile Consiliului Consultativ
    3. Consiliul Consultativ are următoarele obiective de activitate:
    1) consolidarea parteneriatului între autorităţile cu competenţe în domeniul adopţiei internaţionale şi societatea civilă;
    2) evaluarea procedurii de selectare de către Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei a adoptatorului potrivit pentru copilul adoptabil.
    4. Consiliul Consultativ are următoarele sarcini:
    1) examinarea problemelor legale şi procedurale din domeniul adopţiilor internaţionale;
    2) înaintarea propunerilor pentru îmbunătăţirea cadrului legal şi instituţional în domeniul adopţiilor internaţionale;
    3) avizarea prealabilă a deciziilor Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei privind selectarea adoptatorului potrivit pentru copil, în baza criteriilor aprobate de Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei.
III. Componenţa şi criteriile de desemnare a
membrilor Consiliului Consultativ
    5. Din componenţa Consiliul Consultativ fac parte 10 membri: 2 reprezentanţi ai Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, cîte un reprezentant al Ministerului Sănătăţii, Ministerului Justiţiei, Ministerului Educaţiei, Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, Procuraturii Generale, Centrului pentru Informare şi Documentare privind Drepturile Copilului în Moldova, Asociaţiei Obşteşti „CCF Moldova – Copil, Comunitate, Familie”, precum şi avocatul parlamentar pentru drepturile copilului.
    6. În caz de eliberare a membrilor Consiliului Consultativ din funcţiile deţinute în cadrul autorităţilor, instituţiilor sau organizaţiilor, atribuţiile lor în cadrul acestuia vor fi exercitate de persoanele nou-confirmate în funcţiile respective.
    7. În conformitate cu domeniul de competenţă, autorităţile, organizaţiile şi instituţiile desemnează în calitate de membri ai Consiliului Consultativ persoane cu atribuţii în domeniul promovării drepturilor copilului sau drepturilor omului.
    8. Retragerea calităţii de membru al Consiliului Consultativ are loc în următoarele cazuri:
    1) cererea autorităţii, organizaţiei sau instituţiei care a propus candidatura;
    2) cererea personală a membrului Consiliului Consultativ privind retragerea benevolă;
    3) neparticiparea la 3 şedinţe consecutiv din motive neîntemeiate sau în lipsa motivelor;
    4) neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a atribuţiilor în cadrul Consiliului Consultativ.
IV. Organizarea activităţii Consiliului Consultativ
    9. Consiliul Consultativ este condus de preşedinte, care este ministrul muncii, protecţiei sociale şi familiei.
    10. În absenţa preşedintelui, funcţiile acestuia sînt exercitate de vicepreşedinte. Vicepreşedintele Consiliului Consultativ se alege la prima şedinţă din rîndul membrilor Consiliului Consultativ prin vot deschis.  
    11. În funcţia de secretar, preşedintele desemnează un angajat al Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei.
    12. Secretarul nu are calitatea de membru al Consiliului Consultativ şi nu are drept de vot.
    13. Secretarul are următoarele atribuţii:
    1) pregăteşte seturile de materiale necesare pentru desfăşurarea şedinţelor Consiliului Consultativ şi le prezintă membrilor Consiliului Consultativ cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de şedinţă, comunicînd data, locul şi ora desfăşurării şedinţelor, precum şi ordinea de zi;
    2) asigură întocmirea proceselor-verbale şi a altor documente privind activitatea Consiliului Consultativ;
    3) îndeplineşte alte sarcini pentru asigurarea bunei desfăşurări a activităţii Consiliului Consultativ.
    14. Consiliul Consultativ se convoacă în şedinţe ordinare şi extraordinare.
    15. Şedinţele ordinare ale Consiliului Consultativ se desfăşoară lunar, iar în caz de necesitate preşedintele Consiliului poate convoca şedinţe extraordinare, cu o notificare prealabilă a membrilor în termen de 3 zile calendaristice.
    16. Şedinţele Consiliului Consultativ nu sînt publice.
    17. Şedinţele Consiliului Consultativ sînt deliberative dacă la ele este prezentă majoritatea membrilor.
    18. Nu se admite delegarea votului, iar membrii Consiliului Consultativ nu pot numi alte persoane pentru a-i reprezenta în cadrul şedinţelor.
    19. Deciziile ce ţin de problemele examinate se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor membrilor Consiliului Consultativ.
    20. În cadrul şedinţelor Consiliului Consultativ, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei va asigura confidenţialitatea datelor privind numele, prenumele şi domiciliul adoptatorilor, copiilor adoptabili, precum şi ale părinţilor biologici  sau membrilor familiei extinse a acestora.
    21. În caz de necesitate, în contextul îndeplinirii sarcinilor prevăzute în punctul 4 subpunctele 1) şi 2), la şedinţele Consiliului Consultativ pot fi invitate şi alte persoane cu experienţă în domeniul problemelor examinate.
    22. În cazul examinării deciziilor Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei privind selectarea adoptatorului potrivit pentru copilul adoptabil, avizul prealabil al Consiliului Consultativ se semnează în cadrul şedinţei de către toţi membrii prezenţi, cu specificarea opţiunii fiecăruia.
    23. Secretarul, în termen de 5 zile lucrătoare de la data şedinţei, întocmeşte procesul-verbal al şedinţei, care se semnează de preşedintele şi secretarul Consiliului Consultativ.
    24. Secretarul înregistrează în ordine cronologică pentru un an calendaristic procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului Consultativ.
    25. Anual, secretarul întocmeşte un raport despre activitatea Consiliului Consultativ, care se aprobă de preşedinte şi se prezintă Guvernului.
    26. Raportul despre activitatea Consiliului Consultativ este publicat pe site-ul Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, cu respectarea confidenţialităţii datelor personale atît ale adoptatului, cît şi ale adoptatorilor.
    27. Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei asigură desfăşurarea corespunzătoare a şedinţelor Consiliului Consultativ.
    28. Activitatea membrilor Consiliului Consultativ se efectuează pe baze obşteşti.