*HCSMC142/4/2014 Versiunea originala ID intern unic: 353093 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII | |
HOTĂRÎRE
Nr. 142/4
din 04.02.2014 | |
cu privire la aprobarea Instrucţiunii referitor la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel | |
Publicat : 23.05.2014 în Monitorul Oficial Nr. 127-133 art Nr : 719 | |
Examinînd chestiunea cu privire la aprobarea Instrucţiunii referitor la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţi de apel, audiind informaţia domnului Teo Cârnaţ, Consiliul Superior al Magistraturii C O N S T A T Ă:
Organizarea corectă a lucrărilor de secretariat în instanţele judecătoreşti este una din condiţiile principale ale activităţii lor, menite să asigure înfăptuirea unei justiţii echitabile şi eficiente.În acest sens, prin Hotărîrea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 274/10 din 19 martie 2013, a fost aprobat grupul de lucru pentru modificare şi completarea Instrucţiunii cu privire la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel. Cu suportul acordat de către Programul de Consolidare a Instituţiilor Statului de Drept (ROLISP) a fost elaborată o nouă Instrucţiune cu privire la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel. Din instanţe au parvenit propuneri la proiectul Instrucţiunii care au fost luate în consideraţie la aprobarea variantei finale. Instrucţiunea menţionată stabileşte regulile generale de organizare a lucrărilor de secretariat în judecătorii şi curţile de apel ce ţin de: • Pregătirea, întocmirea, şi perfectarea actelor judiciare; • Înregistrarea, evidenţa, cursul dosarelor judiciare; • Citarea participanţilor la proces şi controlul executării; • Pregătirea materialelor documentare pentru păstrarea şi utilizarea lor ulterioară etc. Scopul adoptării prezentei Instrucţiuni este de a eficientiza activitatea instanţelor judecătoreşti prin implementarea procedurilor moderne în lucrările de secretariat. Prevederile Instrucţiunii se referă la organizarea manuală a lucrărilor de evidenţă şi documentare procesuală, precum şi la organizarea acestora prin intermediul tehnicilor de calcul şi a Programului Integrat de Gestionare a Dosarelor. Astfel, colaboratorii care vor efectua lucrări de evidenţă şi documentare procesuală vor fi obligaţi să cunoască principiile şi metodele contemporane ale lucrărilor de evidenţă şi documentare procesuală, structura instanţelor judecătoreşti, normele codurilor de procedură, alte acte normative ce reglementează activitatea de înfăptuire a justiţiei, precum şi Instrucţiunea respectivă. Instrucţiunea nominalizată conţine şi anexe ce ţin de înregistrarea corectă a lucrărilor de secretariat (registru de intrare şi ieşire a corespondenţei; condica dosarelor şi materialelor transmise prin expeditor, fişele de evidenţă etc.). În baza celor expuse, Consiliul Superior al Magistraturii conform prevederilor art. 4, 17 şi 24 din Legea cu privire la Consiliul Superior al Magistraturii, H O T Ă R Ă Ş T E:
1. A aproba Instrucţiunea cu privire la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel. Anexa este parte integrantă din prezenta hotărîre.2. Instrucţiunea cu privire la activitatea de evidenţă şi documentare procesuală în judecătorii şi curţile de apel intră în vigoare din momentul publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova. 3. Instrucţiuniea cu privire la ţinerea manuală a lucrărilor de secretariat în judecătorii şi curţile de apel, aprobată de Consiliul Superior al Magistraturii prin Hotărîrea nr. 473/21 din 18 decembrie 2008, se abrogă. 4. Hotărîrea se remite pentru executare tuturor instanţelor judecătoreşti. PREȘEDINTELE INTERIMAR AL CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII Dumitru VISTERNICEAN Nr. 142/4. Chişinău, 4 februarie 2014. anexa anexa nr.1 anexa nr.2 anexa nr.3 anexa nr.4 anexa nr.5 anexa nr.6 anexa nr.7 anexa nr.8 anexa nr.9 anexa nr.10 anexa nr.11 anexa nr.12 anexa nr.13 anexa nr.14 anexa nr.15 anexa nr.16 anexa nr.17 anexa nr.18 anexa nr.19 anexa nr.20 anexa nr.21 anexa nr.22 |