HGM914/2014
ID intern unic:  355409
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 914
din  07.11.2014
cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, a
structurii şi a efectivului-limită ale Biroului migraţie şi azil din subordinea
Ministerului Afacerilor Interne
Publicat : 14.11.2014 în Monitorul Oficial Nr. 340-343     art Nr : 982
    MODIFICAT
   
HG1231 din 12.12.18, MO480-485/14.12.18 art.1310; în vigoare 14.12.18
    HG553 din 12.07.17, MO244-251/14.07.17 art.637
    HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535



    În temeiul art.15 alin.(1) al Legii nr. 98 din 4 mai 2012 privind administraţia publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr. 160-164, art. 537), Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Biroului migraţie şi azil din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr. 1;
    structura Biroului migraţie şi azil din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr. 2;
    lista subdiviziunilor teritoriale ale Biroului migraţie şi azil din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, conform anexei nr. 3.
    2. Se stabileşte efectivul-limită al Biroului migraţie şi azil din subordinea Ministerului Afacerilor Interne în număr de 197 de unităţi.
    3. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr. 1035 din 4 octombrie 2005 „Privind aprobarea Regulamentului Biroului Naţional Migraţiune” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr. 135-138, art. 1120).

    PRIM-MINISTRU                                                                  Iurie LEANCĂ

    Contrasemnează:
    Ministrul afacerilor interne                                                     Dorin Recean
    Ministrul finanţelor                                                                 Anatol Arapu

    Nr. 914. Chişinău, 7 noiembrie 2014.


Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 914
din 7 noiembrie 2014
REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Biroului migraţie şi azil
din subordinea Ministerului Afacerilor Interne
I. DISPOZIŢII GENERALE
    1. Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Biroului migraţie şi azil din subordinea Ministerului Afacerilor Interne (în continuare – Regulament) stabileşte statutul juridic, misiunea, funcţiile de bază, atribuţiile, drepturile, precum şi modul de organizare şi funcţionare a Biroului migraţie şi azil (în continuare – Birou).
    2. Biroul este o autoritate administrativă din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, creată în scopul de a asigura implementarea politicii în domeniul migraţiei, azilului, apatridiei şi integrării străinilor.
    3. Biroul este persoană juridică de drept public cu competenţă pe întreg teritoriul Republicii Moldova, dispune de ştampilă cu imaginea Stemei de Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa, de conturi trezoreriale, precum şi de alte atribute specifice autorităţilor publice, stabilite de legislaţie. Sediul Biroului se află în municipiul Chişinău.
    4. Biroul este organizat şi îşi desfăşoară activitatea în baza Constituţiei Republicii Moldova, Legii nr. 200 din 16 iulie 2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova, Legii nr. 270-XVI din 18 decembrie 2008 privind azilul în Republica Moldova, Legii nr. 274 din 27 decembrie 2011 privind integrarea străinilor în Republica Moldova, Legii nr. 320 din 27 decembrie 2012 cu privire la activitatea Poliţiei şi statutul poliţistului, Legii nr. 133 din 8 iulie 2011 privind protecţia datelor cu caracter personal, în conformitate cu decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele şi hotărîrile Guvernului, actele departamentale ale Ministerului Afacerilor Interne şi cele interdepartamentale, tratatele şi convenţiile internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi cu prevederile prezentului Regulament.
    5. Activitatea Biroului se bazează pe principiile legalităţii, respectării drepturilor şi libertăţilor omului, egalităţii, umanismului şi echităţii sociale, cooperării cu autorităţile publice, organizaţiile obşteşti, străinii şi cetăţenii, asigurării transparenţei, respectării secretului de stat şi profesional, îmbinării conducerii unipersonale şi colegiale.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE PRINCIPALE
ŞI
DREPTURILE GENERALE ALE BIROULUI
    6. Misiunea Biroului constă în realizarea prerogativelor ce ţin de implementarea politicii în domeniul migraţiei şi azilului, de gestionarea fenomenului migraţiei prin admisia şi documentarea străinilor cu acte de identitate, de recunoaşterea statutului de refugiat şi a statutului de apatrid, de acordarea protecţiei umanitare, de coordonarea procesului de integrare a străinilor în Republica Moldova, de controlul legalităţii şederii străinilor pe teritoriul Republicii Moldova, de custodia publică şi aplicarea corespunzătoare a măsurilor de îndepărtare şi a măsurilor restrictive.
    7. În vederea realizării misiunii sale, Biroul exercită următoarele funcţii de bază:
    1) participă la elaborarea politicii statului prin formularea de propuneri în domeniul migraţiei, azilului, apatridiei şi integrării străinilor;
    2) implementează şi supraveghează respectarea legislaţiei în domeniul migraţiei, azilului, integrării şi apatridiei, a altor acte legislative şi normative ce ţin de aceste probleme;
    3) asigură conducerea nemijlocită şi controlul activităţii subdiviziunilor din subordine;
    4) asigură gestionarea proceselor migraţionale;
    5) acordă asistenţă şi facilitează procesul de integrare a străinilor în Republica Moldova, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;
    6) asigură combaterea şederii ilegale a străinilor pe întreg teritoriul ţării şi monitorizarea fluxului de străini;
    7) asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor străinilor pe teritoriul Republicii Moldova.
    8. Pornind de la misiunea şi funcţiile care îi revin, Biroul are următoarele atribuţii principale:
    1) în domeniul participării la elaborarea politicii de stat în domeniul migraţiei şi azilului:
    a) participă, prin formularea de propuneri, la elaborarea cadrului legislativ şi normativ, a strategiilor şi a programelor naţionale necesare pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniile sale de activitate, în vederea asigurării compatibilităţii acestora cu standardele internaţionale, legislaţia Uniunii Europene şi tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte;
    b) participă, în limitele competenţelor, la elaborarea şi implementarea planurilor şi a programelor de integrare a Republicii Moldova în Uniunea Europeană;
    c) asigură realizarea acţiunilor prevăzute în programele, strategiile şi planurile naţionale aprobate de Guvern şi în actele departamentale aprobate de Ministerul Afacerilor Interne;
    d) înaintează conducerii Ministerului Afacerilor Interne soluţii de reformă pentru redresarea situaţiei migraţionale în Republica Moldova;
    e) participă la monitorizarea realizării acţiunilor prevăzute în documentele de politici în domeniul migraţiei, azilului, integrării străinilor şi apatridiei;
    2) în domeniul cooperării cu alte instituţii pe plan intern şi pe plan extern:
    a) asigură conlucrarea şi schimbul de informaţii cu aparatul central şi autorităţile administrative din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, autorităţile publice, organizaţiile internaţionale şi neguvernamentale pe domeniile sale de activitate;
    b) colaborează cu organizaţiile internaţionale cu atribuţii în domeniu, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale în vederea elaborării şi derulării unor programe şi proiecte  comune în domeniile de competenţă;
    c) implementează şi execută, în limitele competenţelor, prevederile actelor internaţionale în domeniul migraţiei, azilului, integrării şi apatridiei;
    d) reprezintă Ministerul Afacerilor Interne, în modul stabilit, în relaţiile cu organizaţiile internaţionale cu atribuţii în domeniul migraţiei şi azilului, iniţiază şi desfăşoară proiecte şi programe comune în domeniul migraţiei, azilului, integrării străinilor şi apatridiei;
    e) colaborează cu misiunile diplomatice şi reprezentanţele Republicii Moldova în străinătate şi cu cele acreditate în ţară, cu autorităţile cu funcţii similare din alte state în vederea soluţionării problemelor din domeniile gestionate;
    g) implementează proiecte de asistenţă finanţate de către organizaţiile şi reprezentanţele internaţionale din Republica Moldova;
    3) în domeniul gestionării proceselor migraţionale:
    a) organizează activităţi de colectare a datelor deţinute de autorităţile administraţiei publice centrale şi locale pentru utilizare în sistemul informaţional integrat automatizat, precum şi păstrează, prelucrează, furnizează şi face schimb de informaţii referitor la procesele migraţionale pe plan intern şi extern;
    b) asigură protejarea informaţiei deţinute împotriva accesului ilegal, a distrugerii,  copierii sau difuzării neautorizate a datelor cu caracter personal;
    c) elaborează anual raportul analitic al Profilului Migraţional Extins al Republicii Moldova, îl actualizează, precum şi examinează şi diseminează datele privind grupurile şi fluxurile migraţionale;
    d) realizează activităţi ce ţin de analiza riscurilor în domeniul migraţiei şi azilului, implementează metodologiile de activitate în domeniu;
    e) participă la edificarea societăţii informaţionale şi la implementarea prevederilor Strategiei naţionale de dezvoltare a societăţii informaţionale „Moldova Digitală 2020”, organizează şi participă la schimbul de documente electronice cu autorităţile administraţiei publice şi persoanele fizice în domeniul migraţiei şi azilului prin intermediul Sistemului informaţional integrat automatizat „Migraţie şi azil”;
    f) asigură, în limitele competenţelor, funcţionarea mecanismelor regionale şi internaţionale de schimb de date în domeniul migraţiei şi azilului; 
    g) utilizează, în conformitate cu cerinţele legislaţiei în vigoare, toate tipurile de resurse informaţionale de stat pentru a asigura funcţionarea eficientă a Biroului;
    h) studiază şi generalizează cauzele şi condiţiile care au determinat sau au favorizat şederea şi migraţia ilegală a străinilor, precum şi evoluţia şi dinamica acestui fenomen;
    4) în domeniul imigrării:
    a) asigură organizarea activităţii ghişeelor de docu-mentare a străinilor la nivel central şi regional;
    b) recepţionează şi examinează cererile privind acordarea/prelungirea dreptului de şedere provizorie şi permanentă şi a dreptului la repatriere, cererile privind eliberarea actelor de identitate pentru străini şi apatrizi, cererile privind prelungirea valabilităţii vizelor, cererile privind emigrarea cu traiul permanent a străinilor peste hotarele Republicii Moldova, cererile privind înregistrarea la reşedinţă sau domiciliu şi radierea din evidenţă a străinilor, recepţionează cererile solicitanţilor de azil şi cererile străinilor privind participarea la activităţi de integrare sau includere în programe de integrare la serviciile regionale de documentare a străinilor, solicitările de invitaţii pentru străini, consultă cererile de solicitare a vizei de intrare-ieşire, eliberate de misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Moldova peste hotare;
    c) înregistrează muncitorii detaşaţi la muncă pentru o perioadă de pînă la 90 de zile;
    d) exercită funcţia de asigurare a evidenţei străinilor;
    e) colectează, procesează şi prelucrează datele personale privitor la străinii care intră şi se stabilesc cu reşedinţa sau domiciliul în Republica Moldova;
    5) în domeniul azilului şi apatridiei:
    a) acordă, încetează şi anulează statutul de refugiat sau de protecţie umanitară;
    b) recunoaşte, refuză şi anulează statutul de apatrid, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    c) eliberează buletine de identitate şi documente de călătorie pentru refugiaţi, beneficiarii de protecţie umanitară şi apatrizi;
    d) iniţiază procedura prevăzută de legislaţia naţională în domeniu pentru numirea unui reprezentant legal în cazul solicitanţilor de azil minori neînsoţiţi şi al persoanelor fără discernămînt;
    e) administrează centrul de cazare a străinilor, soluţionează problemele ce ţin de activitatea lui;
    6) în domeniul integrării străinilor şi beneficiarilor unei forme de protecţie:
    a) elaborează mecanisme de interacţiune interinstituţională cu reprezentanţii autorităţilor publice centrale, locale şi ai societăţii civile, pentru asigurarea accesului străinilor la activităţile şi programele de integrare, conform Legii nr. 274 din 27 decembrie 2011 privind integrarea străinilor în Republica Moldova;
    b) desfăşoară, în limitele competenţelor, activităţi de consiliere şi informare pentru persoanele înregistrate la Biroul migraţie şi azil;
    c) promovează activităţi care contribuie la dezvoltarea unei societăţi incluzive şi tolerante în Republica Moldova, ca premisă-cheie pentru integrarea cu succes a străinilor, inclusiv a refugiaţilor şi beneficiarilor de protecţie umanitară, cu implicarea reprezentanţilor autorităţilor publice centrale şi locale, mass-media, ai organizaţiilor neguvernamentale şi ai organismelor internaţionale;
    d) recepţionează şi examinează cererile străinilor privind solicitarea activităţilor de integrare sau includerea în program de integrare;
    e) oferă cazare, la cerere, beneficiarilor programelor de integrare pentru o perioadă determinată, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    f) examinează cererile de acordare a ajutorului bănesc refugiaţilor şi beneficiarilor de protecţie umanitară, cu emiterea ordinului respectiv;
    g) prezintă anual autorităţilor implicate în realizarea programelor de integrare a străinilor numărul estimativ al străinilor potenţiali beneficiari ai programelor de integrare, pentru a prevedea mijloacele necesare în bugetul de cheltuieli al autorităţilor respective;
    h) prezintă anual Guvernului raportul integrat privind nivelul de acomodare a străinilor şi, după caz, propune soluţii şi măsuri necesare de intervenţie;
    7) în domeniul combaterii şederii ilegale a străinilor:
    a) verifică legalitatea şederii şi plasării în cîmpul muncii pe teritoriul Republicii Moldova a cetăţenilor străini şi apatrizilor, precum şi aplică, în caz de necesitate, sancţiuni contravenţionale în privinţa acestora, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    b) întreprinde măsuri de depistare a căsătoriilor fictive încheiate între cetăţeni străini şi cetăţeni ai Republicii Moldova, precum şi înaintează solicitări la autorităţile competente în vederea declarării nulităţii acestora;
    c) emite, în privinţa cetăţenilor străini şi apatrizilor, decizii de returnare, de returnare sub escortă, de revocare şi anulare a dreptului de şedere, de anulare a vizei, de declarare a străinului drept persoană indezirabilă, precum şi aplică/ridică interdicţiile de intrare şi ieşire în/din Republica Moldova;
    d) înaintează demersuri în instanţele de judecată privind luarea în custodie publică a cetăţenilor străini şi apatrizilor care nu pot fi îndepărtaţi în termen de 24 de ore, precum şi prelungirea duratei acesteia;
    e) pune în executare hotărîrile instanţelor de judecată privind expulzarea de pe teritoriul Republicii Moldova a cetăţenilor străini şi apatrizilor;
    f) efectuează îndepărtarea cetăţenilor străini şi apatrizilor de pe teritoriul Republicii Moldova;
    g) aplică regimul tolerării în Republica Moldova în privinţa cetăţenilor străini şi apatrizilor;
    h) efectuează verificările necesare în scopul avizării cererilor depuse de către cetăţeni străini şi apatrizi pentru dobîndirea/redobîndirea cetăţeniei, acordarea/prelungirea dreptului de şedere, eliberarea invitaţiei şi prelungirea vizei;
    i) realizează măsurile de evidenţă a cetăţenilor străini şi apatrizilor care îşi execută pedeapsa penală pe teritoriul Republicii Moldova;
    j) implementează acordurile de readmisie încheiate de către Guvernul Republicii Moldova cu guvernele altor state.
    9. Biroul are următoarele drepturi generale:
    1) să elaboreze şi să aprobe regulamente de organizare şi funcţionare a subdiviziunilor structurale şi teritoriale;
    2) să emită şi să expedieze spre executare decizii şi interpelări în domeniul de responsabilitate;
    3) să formuleze, în modul stabilit, propuneri de amendare a legislaţiei în domeniul de activitate, pe care le înaintează ministrului;
    4) să solicite, în conţiile legii, şi să primească gratuit de la autorităţile administrative centrale, autorităţile administraţiei publice locale, instituţii, persoane fizice şi juridice acte, date statistice şi informaţii necesare activităţii sale;
    5) să antreneze, sub diferite forme organizatorice, reprezentanţi ai autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, experţi din alte instituţii publice, din cadrul societăţii civile sau străini în procesul de examinare şi soluţionare a problemelor din domeniul său de activitate;
    6) să facă schimb de informaţii cu organizaţiile similare din alte ţări, în baza acordurilor;
    7) să beneficieze, în condiţiile legii, de acces la resursele informaţionale de stat, ale altor autorităţi publice şi/sau ale deţinătorilor privaţi de baze de date şi să utilizeze informaţiile din ele;
    8) să prelucreze date cu caracter personal care vizează străinii, precum şi să gestioneze şi să utilizeze sisteme de evidenţă, cu respectarea legislaţiei care reglementează domeniul protecţiei datelor cu caracter personal;
    9) să studieze, să generalizeze şi să propage experienţa avansată în domeniul migraţiei, azilului, apatridiei şi integrării, să organizeze, în modul stabilit, conferinţe, seminare etc.;
    10) să examineze legalitatea ordinelor şi deciziilor emise de subdiviziunile structurale şi teritoriale, cu luarea deciziilor conform competenţelor, în cazul în care acestea contravin legislaţiei în vigoare;
    11) să exercite controlul, asupra respectării de către persoanele fizice şi juridice a legislaţiei din domeniul ce ţine de competenţa sa, să solicite de la acestea prezentarea informaţiei şi a documentelor necesare pentru exercitarea controlului privind respectarea legislaţiei în domeniul migraţiei şi azilului, precum şi să solicite explicaţii în scris de la persoanele fizice şi juridice pentru fiecare caz de încălcare a legislaţiei în domeniul migraţiei şi azilului;
    12) să examineze cazurile de încălcare a legislaţiei cu privire la migraţie şi azil şi să ia decizii în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare;
    13) să asigure constatarea şi examinarea contravenţiilor atribuite în competenţă, uniformizarea şi evidenţa practicii contravenţionale, să ţină evidenţa sancţiunilor contravenţionale aplicate de Birou;
    14) să înainteze autorităţilor de resort cereri pentru aplicarea sancţiunilor contravenţionale persoanelor care au încălcat legislaţia cu privire la regimul străinilor;
    15) să sesizeze autorităţile şi instanţele competente în cazul constatării sau depistării încălcării drepturilor străinilor, solicitanţilor de azil, beneficiarilor unei forme de protecţie, precum şi să ia măsurile necesare, în limita competenţelor sale, pentru înlăturarea acestora;
    16) să presteze servicii contra plată, în modul stabilit de legislaţia în vigoare;
    17) să dispună de mijloacele financiare bugetare şi speciale, conform destinaţiei şi devizului de cheltuieli, coordonate cu Ministerul Finanţelor;
    18) să utilizeze mijloacele speciale pentru dezvoltarea potenţialului şi a bazei tehnico-materiale ale Biroului;
    19) să primească de la organizaţiile internaţionale asistenţă tehnică şi financiară pentru realizarea sarcinilor sale;
    20) să încheie acorduri de cooperare cu organizaţiile neguvernamentale.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII BIROULUI
    10. Biroul este condus de un director, numit în şi eliberat din funcţie, în condiţiile legii, de către ministrul afacerilor interne.
    11. Directorul Biroului este asistat de un director adjunct. Numirea în funcţie, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia se fac, în condiţiile legii, prin ordinul ministrului afacerilor interne la propunerea directorului Biroului.
    12. Directorul adjunct al Biroului exercită conducerea sectorului de activitate atribuit în competenţa sa de către director.
    13. În lipsa directorului Biroului, funcţiile acestuia sînt exercitate de către directorul adjunct.
    14. Directorul adjunct, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Biroului.
    15. Statul de personal şi schema de încadrare ale Biroului se aprobă sau, după caz, se modifică de către director în coordonare cu ministrul afacerilor interne, în limitele fondului de retribuire a muncii şi efectivului-limită stabilit de Guvern.
    16. Activitatea Biroului se desfăşoară în baza planului elaborat în conformitate cu documentele de politici în domeniu şi în concordanţă cu atribuţiile stabilite de actele normative în vigoare. Planul de activitate al Biroului se aprobă anual de către ministrul afacerilor interne.
    17. Direcţiile de bază ale activităţii subdiviziunilor structurale şi teritoriale ale Biroului sînt determinate de către director în conformitate cu funcţiile, atribuţiile şi drepturile prevăzute de prezentul Regulament şi actele normative în vigoare.
    18. Subdiviziunile structurale şi teritoriale ale Biroului au competenţe şi îşi exercită activitatea în conformitate cu atribuţiile stabilite prin regulamentele interne aprobate de către directorul Biroului.
    19. Sarcinile curente sînt repartizate spre executare de către directorul Biroului sau de către directorul adjunct, în funcţie de competenţele stabilite pentru subdiviziunile structurale respective.
    20. Directorul Biroului are următoarele atribuţii:
    1) reprezintă Biroul, în limitele competenţei, în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice, societatea civilă, persoanele fizice şi juridice, organizaţiile internaţionale, precum şi autorităţile similare din alte ţări;
    2) organizează şi conduce activitatea Biroului şi poartă răspundere personală pentru realizarea sarcinilor încredinţate, pentru utilizarea raţională a mijloacelor bugetare şi a resurselor umane, pentru integritatea mijloacelor financiare şi a valorilor materiale, pentru autenticitatea indicilor cuprinşi în evidenţa contabilă şi în dările de seamă;
    3) asigură executarea legilor şi hotărîrilor Parlamentului, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţelor, hotărîrilor Guvernului, actelor departamentale ale Ministerului Afacerilor Interne, îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor ce decurg din prevederile prezentului Regulament şi din alte acte normative;
    4) emite, în limitele competenţei, ordine, dispoziţii, instrucţiuni şi norme metodologice şi alte acte, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
    5) delimitează sarcinile, atribuţiile şi stabileşte responsabilităţile directorului adjunct, conducătorilor subdiviziunilor structurale şi teritoriale ale Biroului;
    6) organizează şi prezidează şedinţele din cadrul Biroului;
    7) numeşte în funcţie, modifică, suspendă şi încetează raporturile de serviciu/de muncă, în condiţiile legii, ale personalului, precum şi promovează personalul în cadrul Biroului;
    8) prezintă ministrului afacerilor interne propuneri pentru conferirea distincţiilor de stat şi titlurilor onorifice angajaţilor Biroului;
    9) aplică, în condiţiile legii, stimulări şi sancţiuni disciplinare personalului Biroului;
    10) emite ordine şi dispoziţii, verifică executarea lor;
    11) în limitele împuternicirilor sale, reprezintă Biroul, în temeiul unor misiuni încredinţate de Preşedintele Republicii Moldova, de Guvern, de ministrul afacerilor interne, de statul Republica Moldova în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din alte state;
    12) stabileşte priorităţile de finanţare şi utilizare a mijloacelor financiare şi a resurselor tehnico-materiale, aprobă planurile de finanţare şi devizele de cheltuieli pentru subdiviziunile Biroului;
    13) încheie contractele de achiziţii publice pentru asigurarea activităţii Biroului;
    14) aprobă normele de dotare cu mijloace tehnice de supraveghere şi control, mijloace de transmisiuni, mijloace de transport şi tehnică specială, carburanţi şi lubrifianţi, mijloace speciale şi inventar pentru Birou şi subdiviziunile Biroului;
    15) dispune exercitarea serviciului în regim de alarmă;
    16) stabileşte modalitatea de introducere în sistemele informaţionale a informaţiei şi procedurilor de punere în executare a interdicţiilor;
    17) stabileşte regulile de introducere, prelucrare, păstrare, radiere şi accesare, inclusiv de către alte autorităţi publice, a datelor incluse în Sistemul informaţional al Biroului;
    18) exercită alte împuterniciri atribuite prin lege.
    21. Personalul Biroului este constituit din funcţionari publici cu statut special, al căror statut este reglementat de Legea nr. 320 din 27 decembrie 2012 cu privire la activitatea Poliţiei şi statutul poliţistului, din funcţionari publici, al căror statut este reglementat de Legea nr. 158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public, şi din personal de deservire tehnică şi auxiliar, ale căror raporturi de muncă sînt reglementate de Codul muncii.
    22. Atribuţiile angajaţilor Biroului se stabilesc în regulamentele subdiviziunilor, precum şi în fişele de post, aprobate de către directorul Biroului.
    23. Condiţiile de remunerare a muncii efectivului Biroului sînt reglementate de legislația privind sistemul de salarizare în sectorul bugetar.
    [Pct.23 modificat prin HG1231 din 12.12.18, MO480-485/14.12.18 art.1310; în vigoare 14.12.18]
    24. Biroul dispune de următoarele subdiviziuni teritoriale: servicii regionale de documentare a străinilor şi secţii regionale de combatere a şederii ilegale a străinilor.
    25. Biroul colaborează cu aparatul central şi autorităţile administrative din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, organizaţii neguvernamentale, instituţii şi organizaţii internaţionale şi regionale, cu reprezentanţii societăţii civile, cu autorităţi similare din alte state în probleme ce ţin de domeniul său de activitate.
    26. Finanţarea şi asigurarea tehnico-materială a activităţii Biroului se efectuează din contul mijloacelor prevăzute în legea bugetului de stat pentru anul respectiv, precum şi din alte surse neinterzise de lege.
    27. Patrimoniul Biroului şi al subdiviziunilor acestuia face parte din domeniul public şi din domeniul privat al statului şi este gestionat în conformitate cu prevederile prezentului Regulament şi ale altor acte normative în vigoare.
    28. Lucrările de secretariat se efectuează în conformitate cu actele legislative şi normative în vigoare.
    29. Corespondenţa Biroului este semnată de director. Directorul adjunct al Biroului este abilitat cu acest drept prin ordinul directorului.
    30. Semnăturile pe actele oficiale ale Biroului sînt aplicate de director şi directorul adjunct sub forma semnăturii olografe sau, în conformitate cu legislaţia, poate avea alte forme (electronică). Semnăturile pot fi aplicate şi de alte persoane desemnate prin ordinul directorului.
    31. Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.
    32. În cadrul Biroului pot fi create comisii şi grupuri de lucru pentru examinarea şi soluţionarea unor probleme specifice. La lucrările comisiilor şi grupurilor de lucru pot fi antrenaţi şi specialişti din afara Biroului.

Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr. 914
din 7 noiembrie 2014
STRUCTURA
Biroului migratie şi azil din subordinea
Ministerului Afacerilor Interne

    Conducerea
    Direcţia legislaţie, coordonare şi gestionare date
    Direcţia imigrări
    Direcția azil și integrare
    Direcţia combaterea şederii ilegale a străinilor
    Direcţia evidenţă străini
    Serviciul finanţe
    Serviciul resurse umane
    Secretariat
    [Anexa nr.2 modificată prin HG451 din 19.06.17, MO201-213/23.06.17 art.535]

Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr. 914
din 7 noiembrie 2014
LISTA
subdiviziunilor teritoriale ale Biroului migraţie şi azil
din subordinea Ministerului Afacerilor Interne
    Serviciul regional Nord de documentare a străinilor
    Serviciul regional Sud de documentare a străinilor
    Secţia regională Nord de combatere a şederii ilegale a străinilor
    Secţia regională Centru de combatere a şederii ilegale a străinilor
    Secţia regională Sud de combatere a şederii ilegale a străinilor
    Serviciul evidenţă străini nr.1
    Serviciul evidenţă străini nr.2
    Serviciul evidenţă străini nr.3
    Serviciul evidenţă străini nr.4
    Serviciul evidenţă străini nr.5
    Serviciul evidenţă străini nr.6
    Centrul de integrare pentru străini Serviciul regional Nord
    Centrul de integrare pentru străini Centru (Chișinău)
    Centrul de integrare pentru străini Serviciul regional Sud
    [Anexa nr.3 modificată prin HG553 din 12.07.17, MO244-251/14.07.17 art.637]