*OMFC110/2015 Versiunea originala
ID intern unic:  362004
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL FINANŢELOR
ORDIN Nr. 110
din  28.07.2015
cu privire la aprobarea Formularului-tip forma IVAO15
”Darea de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea
operațională”
Publicat : 11.08.2015 în Monitorul Oficial Nr. 211-212     art Nr : 1391     Data intrarii in vigoare : 01.01.2016
    În temeiul art.544 alin.(4) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, ediție specială), cu modificările şi completările ulterioare,
ORDON:
    1. A aproba Formularul-tip forma IVAO15 ”Darea de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea operațională”, conform anexei nr.1, și modul de completare a Dării de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea operațională, conform anexei nr.2.
    2. A abroga Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 101 din 03.07.2013 ”Privind modificarea Ordinului Ministerului Finanțelor nr. 16 din 11.02.2013” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr. 146-151, art. 1041).
    3. A abroga Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 16 din 11.02.2013 ”Privind aprobarea Dării de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea operațională” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr. 49-55, art. 252).
    4. Prezentul Ordin intră în vigoare de la 1 ianuarie 2016.

    MINISTRUL FINANȚELOR                                             Anatol ARAPU

    Nr. 110. Chişinău, 28 iulie 2015.

    anexa nr.1

Anexa nr. 2 la Ordinul Ministerului Finanţelor nr. 110 din 28.07.2015
Приложение № 2 к Приказу Министерства Финансов № 110 от 28.07.2015 г.

MODUL DE COMPLETARE
a Dării de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea operațională
    1. La poziţia “Codul fiscal” se indică Codul fiscal ce reprezintă numărul personal de identificare al contribuabilului, atribuit în modul stabilit de legislația în vigoare.
    2. În poziţia “Denumirea contribuabilului” se indică denumirea unității respective care completează Darea de seamă privind impozitul pe venitul din activitatea operațională (în continuare – Darea de seamă), care trebuie să corespundă cu cea indicată în documentele de constituire, eliberate de către organele abilitate, conform legislației în vigoare.
    3. În poziția “Inspectoratul Fiscal de Stat” se indică denumirea organului fiscal teritorial unde se depune declarația.
    4. În poziția “Perioada fiscală” se indică perioada fiscală pentru care se depune darea de seamă. Perioada fiscală se completează cu un cod, care are următoarea structură: P/AAAA, unde P – codul perioadei fiscale, care obţine valoarea A, iar AAAA – anul. De exemplu, pentru anul 2015, perioada fiscală se va indica A/2015;
    5. În poziţia “Codul localităţii (CUATM)” se indică codul conform Clasificatorului Unităţilor Administrativ-Teritoriale al Republicii Moldova (în continuare CUATM) şi care corespunde codului din patru cifre.
    6. În poziţia “Data prezentării” se indică data prezentării Dării de seamă.
    7. În poziţia “Genul principal de activitate” se indică denumirea genului principal de activitate determinat conform Clasificatorului activităților din economia Moldovei (CAEM) rev. 2 (în continuare CAEM) şi care corespunde codului din patru cifre.
    8. În poziția “Cod” se indică codul din patru cifre determinat conform CAEM şi care corespunde col.5 al acestuia.
    9. În rîndul 1 se indică suma veniturilor din vînzarea mărfurilor, produselor înregistrate în contul 611 “Venituri din vînzări”.
    10. În rîndul 2 se indică suma veniturilor din prestarea serviciilor, executarea lucrărilor înregistrate în contul 611 “Venituri din vînzări”.
    11. În rîndul 3 se indică suma veniturilor din modificarea metodelor de evaluare a activelor circulante constatate în contul 612 “Alte venituri din activitatea operațională”.
    12. În rîndul 4 se indică suma veniturilor din ieșirea altor active circulante (cu excepția produselor și mărfurilor).
    13. În rîndul 5 se indică suma veniturilor aferente plusurilor de active imobilizante și circulante constatate la inventariere.
    14. În rîndul 6 se indică suma veniturilor din sancțiuni.
    15. În rîndul 7 se indică suma veniturilor din decontarea datoriilor cu termenul de prescripție expirat.
    16. În rîndul 8 se indică suma veniturilor din depășirea valorii realizabile nete a stocurilor conform evaluării precedente.
    17. În rîndul 9 se indică suma altor venituri din activitatea operațională constatate în contul 612 “Alte venituri din activitatea operațională”.
    18. În rîndul 10 se indică suma totală a veniturilor din activitatea operațională.
    19. În rîndul 11 se indică mărimea cotei impozitului pe venit în vigoare în perioada de raportare, stabilită la art.543 din Codul fiscal.
    20. În rîndul 12 se indică suma impozitului pe venit care se determină prin aplicarea cotei impozitului asupra veniturilor din activitatea operațională (rînd. 10 x rînd. 11).
    21. În rîndul 13 se indică suma impozitului pe veniturile achitate în afara Republicii Moldova.
    22. În rîndul 14 se indică suma impozitului pe venit care se determină prin calculul: rînd. 14 = rînd. 12 – rînd.13.
    23. În rîndurile 14.1, 14.2, 14.3 şi 14.4 se indică suma impozitului pe veniturile din activitatea operaţională calculată pe trimestrele respective, suma totală a căruia trebuie să coincidă cu suma reflectată în rîndul 14. Sumele reflectate în rîndurile respective urmează a fi incluse în fişa personală a contribuabilului.
    24. În rubrica “Suma de control” se indică suma din rînd. 14.
    25. Contribuabilii care au filiale şi/sau subdiviziuni în afara unităţii administrativ-teritoriale în care se află sediul central achită impozitul calculat după sediul de bază al contribuabilului.
    26. Darea de seamă poate fi semnată de conducătorul contribuabilului ori de două persoane cu drept de semnătură: prima semnătură aparţine conducătorului sau altei persoane împuternicite, a doua – contabilului-şef sau altei persoane împuternicite. Semnăturile pe darea de seamă se confirmă prin aplicarea ştampilei contribuabilului respectiv.