*HGC962/2016 Versiunea originala
ID intern unic:  369234
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 962
din  08.08.2016
cu privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare, a
structurii și efectivului-limită ale Ministerului Tehnologiei Informaţiei
şi Comunicaţiilor
Publicat : 19.08.2016 în Monitorul Oficial Nr. 265-276     art Nr : 1046
    În temeiul art. 22 alin.(2) din Legea nr. 98 din 4 mai 2012 privind administrația publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), art. 20 pct. 2) și art. 24 din Legea nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern (republicată în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr. 131-133, art.1018), cu modificările și completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Se aprobă:
    Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, conform anexei nr.1;
    Structura aparatului central al Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, conform anexei nr.2;
    Lista instituţiilor publice în care Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor exercită funcția de fondator, conform anexei nr. 3;
    Lista întreprinderilor de stat în care Ministerul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor exercită calitatea de fondator, conform anexei nr.4;
    Modificările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr.5.
    2. Se stabileşte efectivul-limită al aparatului central al Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor în număr de 49 de unităţi, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislaţiei în vigoare.
    3. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr. 6.

    PRIM-MINISTRU                                            Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Ministrul tehnologiei informaţiei
    şi comunicaţiilor                                                Vasile Botnari
    Ministrul finanţelor                                           Octavian Armaşu

    Nr. 962. Chişinău, 8 august 2016.


Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 962
din 8 august 2016
 
REGULAMENT
de organizare și funcționare a Ministerului Tehnologiei
Informaţiei şi Comunicaţiilor
I. DISPOZIŢII GENERALE
    1. Domeniul de aplicare
    Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor (în continuare – Regulament) stabilește statutul juridic, misiunea, funcțiile și drepturile Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor (în continuare – Minister), precum și modul de organizare a activității acestuia.
    2. Statutul juridic al Ministerului în structura administrației publice centrale
    Ministerul este organul central de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, cu sediul în mun. Chişinău, bd Ştefan cel Mare şi Sfînt nr.134.
    Ministerul dispune de ștampilă cu Stema de Stat și denumirea sa în limba de stat, precum și de conturi trezoreriale, de mijloace financiare și materiale.
    3. Cadrul legal de activitate
    Ministerul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova şi cu alte legi, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile Parlamentului, ordonanţele și hotărîrile Guvernului, tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte şi cu prezentul Regulament.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE
ŞI DREPTURILE MINISTERULUI
    4. Misiunea Ministerului
    Ministerul are misiunea de a elabora și coordona implementarea politicilor în domeniile de competență: tehnologia informaţiei, evidenţa de stat şi resursele informaţionale de stat, comunicaţiile electronice şi poştale, administrarea serviciului național unic pentru apeluri de urgenţă 112.
    5. Funcţiile de bază ale Ministerului
    În vederea realizării misiunii sale, funcţiile de bază ale Ministerului sînt:
    1) elaborarea, asigurarea implementării, monitorizarea şi evaluarea politicilor naţionale şi sectoriale cu privire la punerea în aplicare a Programului de activitate al Guvernului în domeniile de competență;
    2) asigurarea elaborării cadrului normativ și instituţional, armonizarea legislaţiei naţionale cu legislaţia Uniunii Europene în domeniile de competență;
    3) crearea condiţiilor favorabile pentru dezvoltarea şi utilizarea largă a potenţialului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor de către autorităţile publice, mediul de afaceri şi cetăţeni, în scopul de a-şi atinge ţintele economice, sociale şi culturale, spre beneficiul tuturor;
    4) consolidarea şi dezvoltarea infrastructurii tehnologiei informației și comunicațiilor şi îmbunătăţirea accesului tuturor beneficiarilor la aceste servicii;
    5) crearea condiţiilor propice pentru elaborarea şi valorificarea conţinutului naţional digital şi digitizarea conţinutului naţional existent, precum şi implementarea şi utilizarea serviciilor electronice;
    6) crearea condiţiilor pentru sporirea gradului de securitate şi încredere în spaţiul digital;
    7) elaborarea, promovarea și monitorizarea implementării cadrului normativ în domeniul creării, funcţionării și dezvoltării Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 (în continuare – Serviciul 112).
    6. Atribuţiile principale ale Ministerului
    Pentru realizarea funcţiilor de bază ce îi revin, Ministerul exercită următoarele atribuţii principale:
    1) de ordin general:
    a) elaborează şi coordonează implementarea documentelor de politici privind dezvoltarea societăţii informaţionale şi sectorului tehnologiei informației și comunicațiilor în concordanţă cu tendinţele mondiale;
    b) elaborează, aprobă, aplică, modifică sau abrogă, în conformitate cu legislaţia în vigoare, ordinele, dispoziţiile, regulamentele, instrucţiunile, regulile, reglementările tehnice şi alte acte normative pentru toţi participanţii la activităţile din domeniile de competenţă;
    c) monitorizează şi evaluează implementarea şi impactul politicilor sectoriale elaborate de Minister;
    d) elaborează cadrul normativ în domeniile ce ţin de misiunea Ministerului;
    e) avizează proiectele actelor legislative și normative în domeniile de competență;
    f) promovează politicile statului în domeniile reglementării tehnice, standardizării, metrologiei, acreditării și evaluării conformităţii;
    g) coordonează şi acordă asistenţă autorităţilor publice privind dezvoltarea proiectelor în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor;
    h) reprezintă Guvernul, în modul stabilit, în organizaţiile internaţionale în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor, elaborează proiecte privind colaborarea şi coordonează relaţiile bilaterale şi multilaterale în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor cu alte state şi cu organizaţiile internaţionale și asigură respectarea prevederilor acestora;
    i) coordonează şi monitorizează proiectele de implementare în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor în activitatea autorităţilor publice;
    j) prezintă propuneri privind perfecționarea sistemului de pregătire a personalului în domeniul tehnologiei informației și comunicațiilor;
    k) coordonează şi monitorizează confecţionarea blanchetelor de strictă evidenţă cu elemente de protecţie (cu excepţia facturilor fiscale și a blanchetelor de constatare a contravențiilor) utilizate de autoritățile publice, a ştampilelor cu stema de stat, a legitimaţiilor de serviciu, a semnelor holografice speciale (ecusoane de testare tehnică) şi a semnelor de înregistrare a vehiculelor (plăci de înmatriculare);
    l) propune, în condițiile legii, norme cu privire la asigurarea protecției și securității informatice;
    2) în domeniul tehnologiei informaţiei, evidenţei de stat şi resurselor informaţionale:
    a) promovează politica şi strategia de administrare a domeniului de nivel superior “.md”;
    b) contribuie la dezvoltarea serviciilor publice electronice și a conținutului digital local;
    c) coordonează crearea (prin avizarea conceptelor tehnice de creare şi exploatare a resurselor şi sistemelor informaţionale de stat), exploatarea şi înregistrarea resurselor informaţionale de stat (inclusiv a obiectelor informaţionale care intră în componenţa resurselor informaţionale de stat), sistemelor informaţionale de stat (inclusiv a documentaţiei tehnice), documentelor şi blanchetelor de strictă evidenţă (a certificatelor de înregistrare domenii, certificatelor de conformitate a sistemelor informaţionale);
    d) asigură condiţiile juridice, organizatorice şi financiare pentru crearea şi ţinerea Registrului de stat al populaţiei, Registrului de stat al unităților de drept, Registrului de stat al transporturilor, Registrului de stat al conducătorilor de vehicule, Registrului de stat al resurselor şi sistemelor informaţionale, precum şi a Sistemului naţional informaţional geografic, organizează crearea sistemelor informaţionale automatizate destinate ţinerii registrelor menţionate, asigură înregistrarea obiectelor supuse înregistrării, asigură autenticitatea, plenitudinea, integritatea, securitatea şi protecţia datelor din registre, asigură destinatarilor acces la datele din registre în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulile de ţinere a registrelor;
    e) asigură securitatea sistemelor informaționale și protecția informației documentate ce se află în competența Ministerului;
    f) efectuează conducerea metodologică a centrelor informaţionale de stat sectoriale, elaborează cerinţele şi tehnologiile creării şi exploatării sistemelor informaţionale automatizate, care alcătuiesc resursele şi sistemele informaţionale de stat, efectuează controlul asupra respectării lor;
    g) aprobă cerinţele privind formarea, ţinerea, depozitarea, utilizarea şi administrarea resurselor şi sistemelor informaţionale de stat, inclusiv protecţia cibernetică a acestora;
    h) coordonează şi monitorizează activitățile ce țin de producerea și asigurarea protecției tehnice a actelor de identitate, înregistrarea la domiciliu și/sau la reședință și radierea din evidență, eliberarea actelor de identitate pentru cetățenii Republicii Moldova, precum și luarea în evidență a străinilor;
    i) coordonează şi monitorizează examinarea adresărilor cu privire la autorizarea emigrării și repatrierea cetățenilor Republicii Moldova, precum și cererile persoanelor care se referă la cetățenia Republicii Moldova;
    j) coordonează şi monitorizează identificarea şi înmatricularea vehiculelor şi a agregatelor cu numere de fabricare, procesul de confecţionare, restabilire, preschimbare şi eliberare a certificatelor şi numerelor de înmatriculare pentru vehicule, ecusonului de testare tehnică şi blanchetelor de rapoarte de verificare tehnică a vehiculelor, marcarea convenţională a vehiculelor depersonalizate şi agregatelor acestora;
    k) coordonează şi monitorizează procesul de primire a examenelor pentru obţinerea permisului de conducere, de confecţionare, restabilire, preschimbare şi eliberare a permisului de conducere, de confecţionare a blanchetelor certificatelor de absolvire a cursurilor pentru conducătorii de vehicule;
    l) asigură colaborarea cu organele de drept prin contribuirea la depistarea persoanelor și vehiculelor aflate în căutare, precum și a agregatelor şi documentelor acestora;
    m) coordonează şi monitorizează eliberarea adeverinţelor şi extraselor din Registrul de stat al populaţiei, Registrul de stat al transporturilor şi Registrul de stat al conducătorilor de vehicule;
    n) coordonează şi monitorizează acordarea informaţiei din Registrul de stat al populaţiei, Registrul de stat al unităţilor de drept, Registrul de stat al transporturilor şi Registrul de stat al conducătorilor de vehicule prin intermediul sistemelor informaţionale automatizate;
    o) elaborează şi coordonează implementarea documentelor de politici referitor la evidenţa şi documentarea populaţiei, înmatricularea şi evidenţa vehiculelor, evidenţa conducătorilor de vehicule;
    3) în domeniul comunicațiilor electronice:
    a) aprobă planul de numerotare şi elaborează strategia de utilizare în scopuri civile a benzilor de frecvenţe radio;
    b) promovează şi realizează documentele de politici privind distribuirea şi utilizarea eficientă a spectrului de frecvenţe radio cu utilizare neguvernamentală, precum și coordonează asigurarea compatibilităţii electromagnetice;
    c) administrează şi gestionează spectrul de frecvenţe radio cu utilizare neguvernamentală;
    d) defineşte modul şi condiţiile de utilizare a reţelelor de comunicaţii electronice pentru necesităţile apărării şi securităţii naţionale, în caz de forţă majoră şi de stare excepţională;
    e) asigură evidenţa staţiilor de radiocomunicaţii, canalelor şi frecvenţelor radio, selectarea, calcularea şi planificarea frecvenţelor şi/sau canalelor radio, coordonarea internaţională şi internă, notificarea benzilor de frecvenţe, canalelor sau frecvenţelor radio;
    f) asigură monitorizarea spectrului de frecvenţe radio, aprobă modul de creare şi menţinere a sistemului naţional de radiomonitoring;
    g) coordonează elaborarea Tabelului naţional al atribuirii benzilor de frecvenţe;
    h) efectuează controlul asupra mijloacelor radioelectronice ce emit unde electromagnetice şi sînt preconizate pentru scopuri civile, precum şi controlul conformităţii echipamentelor de comunicaţii electronice plasate pe piaţa internă și/sau puse în funcțiune cu cerințele esențiale stabilite în reglementările tehnice aplicabile;
    i) coordonează dezvoltarea comunicaţiilor electronice în alte sectoare ale economiei naţionale;
    j) contribuie la implementarea serviciilor noi de comunicaţii electronice;
    4) în domeniul comunicațiilor poștale:
    a) stabileşte politica tarifară în domeniul poştal;
    b) asigură elaborarea programelor anuale ale emisiunilor de mărci poştale, stabilind structura şi tematica lor, emite mărci şi efecte poştale;
    c) contribuie la implementarea serviciilor noi de comunicaţii poștale;
    d) supraveghează entitățile raportoare în legătură cu respectarea prevederilor legale ce țin de prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului;
    e) stabilește standarde de calitate în ceea ce priveşte serviciul poştal universal și caracteristicile reţelei poştale publice a furnizorului de serviciu poştal universal;
    f) asigură certificarea serviciilor poştale universale, produselor poştale,  echipamentelor şi instalaţiilor reţelei poştale publice;
    g) efectuează controalele privind calitatea serviciilor poștale, inclusiv a celor prestate de furnizorul de serviciu poștal universal, utilizarea mărcilor poştale ale Republicii Moldova şi altor mijloace de francare poștală, certificarea produselor şi serviciilor de comunicaţii poştale;
    h) stabilește modul şi condiţiile de folosire a reţelelor poştale pentru necesităţile apărării şi securităţii naţionale în caz de forţă majoră şi de stare excepţională;
    5) în domeniul creării şi administrării Serviciului național unic pentru apelurile de urgenţă 112:
    a) elaborează, promovează și monitorizează implementarea cadrului normativ în domeniul creării, funcţionării și dezvoltării Serviciului 112;
    b) asigură elaborarea Strategiei privind dezvoltarea Serviciului 112;
    c) stabileşte direcţiile principale de activitate ale Serviciului 112;
    d) numeşte şi eliberează din funcţie directorul Serviciului 112, în baza rezultatelor concursului;
    e) asigură colaborarea internaţională şi coordonarea activităţii privind implementarea proiectelor de dezvoltare continuă a Serviciului 112;
    f) aprobă componenţa nominală a Consiliului de administrare al Serviciului 112;
    g) promovează propunerile privind modificarea și completarea regulamentului Serviciului 112, reorganizarea sau dizolvarea acestuia;
    h) prezintă spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Finanțelor, proiectul de buget al Serviciului 112.
    6) Ministerul exercită şi alte atribuţii principale în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    7. Drepturile Ministerului
    Ministerul este învestit cu următoarele drepturi:
    1) să înainteze propuneri privind dezvoltarea sectorului tehnologiei informației și comunicațiilor, precum şi perfecţionarea legislaţiei în vigoare;
    2) să fondeze, în temeiul unei hotărîri de Guvern, să reorganizeze sau să dizolve întreprinderi de stat, instituții publice şi să exercite funcţiile de fondator (cofondator în administrarea acestora);
    3) să organizeze şi să asigure monitorizarea, supravegherea activităţii întreprinderilor de stat, instituţiilor publice, în condiţiile statutului acestora sau ale contractului încheiat între fondator şi conducătorul unităţii;
    4) să solicite şi să primească de la autorităţile publice, persoanele fizice şi persoanele juridice informaţia şi materialele necesare pentru realizarea funcţiilor Ministerului, în condițiile expres prevăzute de lege;
    5) să prezinte autorităţilor competente, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe şi Integrării Europene, propuneri privind ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea la tratatele internaţionale şi să elaboreze proiecte de acorduri bilaterale sau multilaterale în domeniile de competenţă;
    6) să posede şi să utilizeze proprietatea transmisă acestuia;
    7) să argumenteze necesitatea de mijloace financiare (inclusiv valutare), resurse materiale şi de muncă pentru realizarea programelor strategice interstatale şi naționale.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII MINISTERULUI
    8. Conducerea Ministerului
    1) Ministerul este condus de ministrul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (în continuare – ministru), care este numit în și eliberat din funcție conform prevederilor Constituției Republicii Moldova și ale Legii nr. 64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern și care exercită următoarele atribuții:
    a) determină obiectivele şi direcţiile strategice de activitate ale Ministerului, pornind de la Programul de activitate al Guvernului, decide asupra căilor de realizare a acestora;
    b) aprobă programele şi planurile de activitate ale Ministerului, precum şi rapoartele despre realizarea lor;
    c) organizează sistemul de management financiar şi control, precum şi funcţia de audit intern în Minister;
    d) participă, cu drept de vot deliberativ, la şedinţele Guvernului şi votează chestiunile de pe ordinea de zi a şedinţelor;
    e) decide asupra iniţierii şi prezintă Guvernului spre examinare proiecte de acte legislative şi normative ce ţin de domeniile de activitate încredinţate Ministerului;
    f) aprobă avize la proiectele de acte legislative şi normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, alte autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice, şi contrasemnează hotărîrile şi ordonanţele adoptate de Guvern, în cazurile stabilite de lege;
    g) negociază şi semnează tratate internaţionale ale Republicii Moldova în conformitate cu deplinele puteri acordate în modul stabilit prin Legea nr.595-XIV din 24 septembrie 1999 privind tratatele internaţionale ale Republicii Moldova;
    h) emite în mod unipersonal ordine, în limitele competenţei sale;
    i) aprobă regulamentele subdiviziunilor interne ale aparatului central al Ministerului;
    j) prezintă Guvernului spre examinare propuneri de constituire şi reorganizare a structurilor organizaţionale în sfera de competenţă a Ministerului, în limitele alocaţiilor prevăzute în bugetul de stat pentru întreţinerea Ministerului, precum şi propuneri de dizolvare a acestora;
    k) aprobă sau modifică statul de personal al aparatului central al Ministerului, în limitele fondului de retribuire a muncii şi ale efectivului-limită stabilit de Guvern;
    l) exercită şi alte competenţe care îi sînt atribuite în conformitate cu Legea nr. 98 din 4 mai 2012 privind administrația publică centrală de specialitate.
    2) În activitatea sa de conducere și reprezentare a Ministerului, ministrul este asistat de 3 viceminiştri, numiţi în şi eliberaţi din funcţie de Guvern, care coordonează domeniile de specialitate din cadrul Ministerului şi exercită alte atribuţii delegate prin ordinul ministrului.
    Viceminiștrii se subordonează nemijlocit ministrului și organizează activitatea în cadrul Ministerului, în limitele împuternicirilor ce le sînt atribuite.
    Conform ordinului ministrului privind stabilirea domeniilor de activitate, viceministrul:
    a) participă la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate a Ministerului în domeniile de care este responsabil;
    b) coordonează elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Ministerului, a rapoartelor despre realizarea lor referitor la domeniile de care este responsabil;
    c) propune ministrului iniţierea proiectelor de acte legislative şi normative în domeniile de care este responsabil;
    d) exercită împuternicirile ministrului de conducere a Ministerului în cazul lipsei acestuia sau al imposibilităţii exercitării de către ministru a împuternicirilor sale, fapt care se aduce la cunoștința Prim-ministrului;
    e) participă la şedinţele Guvernului, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către ministru şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;
    f) la indicaţia ministrului, reprezintă Ministerul în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
    g) exercită şi alte atribuţii delegate de către ministru.
    3) În cadrul Ministerului activează un secretar de stat, cu statut de funcţionar public de conducere de nivel superior, numit în funcţie pe criterii de profesionalism, în conformitate cu Legea nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public. Secretarul de stat asigură realizarea legăturilor funcţionale dintre conducerea Ministerului şi corpul de funcţionari publici, precum şi dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului, avînd următoarele atribuţii:
    a) asigură elaborarea calitativă a programelor şi planurilor Ministerului;
    b) elaborează şi propune căile de realizare a obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului;
    c) coordonează activitatea subdiviziunilor aparatului central al Ministerului în vederea realizării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate a Ministerului;
    d) coordonează activitatea instituţiilor publice din sfera de competenţă a Ministerului şi asigură conlucrarea operativă dintre ministru şi conducătorii acestora;
    e) realizează legătura funcţională dintre subdiviziunile interne ale aparatului central al Ministerului şi instituţiile publice din sfera de competenţă a Ministerului;
    f) asigură monitorizarea şi evaluarea executării obiectivelor şi a direcţiilor strategice de activitate ale Ministerului, precum şi raportarea privind implementarea acestora;
    g) urmăreşte executarea actelor legislative şi normative care au fost iniţiate de Minister;
    h) asigură elaborarea proiectelor de acte legislative şi normative, este responsabil de calitatea lor sub aspectul respectării cerinţelor legale privind elaborarea, fundamentarea, avizarea, consultarea publică, expertiza şi definitivarea acestora;
    i) asigură avizarea proiectelor de acte legislative şi normative care au tangenţă cu domeniile de activitate încredinţate Ministerului, elaborate de alte ministere, autorităţi administrative centrale şi autorităţi publice;
    j) exercită şi alte atribuţii de serviciu şi responsabilităţi încredinţate de ministru.
    4) Viceminiştrii, secretarul de stat şi şefii de subdiviziuni, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Ministerului.
    9. Structura Ministerului
    Aparatul central este constituit din subdiviziuni care contribuie la realizarea funcţiilor şi atribuţiilor Ministerului, precum şi din subdiviziuni care oferă suport tehnic. Subdiviziunile activează în baza propriilor regulamente aprobate de ministru.
Subdiviziunile Ministerului sînt: direcţii, secții şi servicii.
    Cheltuielile de întreţinere a aparatului Ministerului sînt suportate din contul mijloacelor bugetului de stat.
    Instituţiile publice în care Ministerul exercită calitatea de fondator funcţionează în baza prevederilor legale prin care au fost create, a ordinelor şi dispoziţiilor emise de ministru, precum şi a instrucţiunilor şi regulamentelor interne.
    10. Cabinetul ministrului
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, ministrul este asistat de un cabinet (cu statut de secție) din componenţa căruia fac parte: şeful de cabinet, consilierul, asistentul şi secretarul. Competențele cabinetului ministrului sînt atribuite în conformitate cu Legea nr. 80 din 7 mai 2010 cu privire la statutul personalului din cabinetul persoanelor cu funcții de demnitate publică.
    11. Colegiul Ministerului
    În cadrul Ministerului activează Colegiul Ministerului, compus din 15 membri. Din componenţa colegiului fac parte: ministrul, viceminiştrii şi secretarul de stat, şeful de cabinet şi consilierul, conducătorii subdiviziunilor interne ale aparatului central al Ministerului, conducătorii instituţiilor publice din sfera de competenţă a acestuia.
    În componenţa colegiului pot fi incluşi şi reprezentanţi ai altor autorităţi publice centrale, precum şi reprezentanţi ai mediului academic şi ai societăţii civile.
    La şedinţele Colegiului Ministerului pot fi invitate şi alte persoane, atunci cînd examinarea unor probleme prezintă interes pentru acestea.
    12. Corespondenţa
    Corespondenţa Ministerului este semnată de ministru, viceminiştri sau de persoane cu funcţii de răspundere învestite cu acest drept.
    Ministrul are dreptul de primă semnătură pe toate actele Ministerului. În lipsa ministrului, dreptul de primă semnătură revine unuia dintre viceminiştri.
    Viceminiştrii, precum şi alte persoane cu funcţii de răspundere au dreptul de a semna actele Ministerului în temeiul ordinului ministrului sau prin împuternicire specială.
    Semnătura pe actele Ministerului este în formă scrisă sau, în conformitate cu legislaţia în vigoare, poate avea alte forme.
    Persoanele învestite cu dreptul de semnătură poartă răspundere personală pentru legalitatea, veridicitatea şi corectitudinea documentului semnat.
    13. Colaborarea
    Ministerul colaborează cu alte autorităţi şi instituţii publice, cu societatea civilă şi structurile internaţionale.
    În cadrul Ministerului pot fi create comisii şi grupuri de lucru pentru examinarea şi soluţionarea unor probleme specifice. La lucrările comisiilor şi grupurilor de lucru pot fi antrenaţi specialişti din diferite domenii.

Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr.962
din 8 august 2016
 
STRUCTURA
aparatului central al Ministerului Tehnologiei
Informaţiei şi Comunicaţiilor
    Conducerea Ministerului
    Cabinetul ministrului (cu statut de secţie)
    Direcţia politici în domeniul tehnologiei informaţiei
    Direcţia politici în domeniul comunicaţiilor
    Direcţia juridică
    Direcţia relaţii externe şi integrare europeană
    Direcţia analiză, monitorizare şi evaluare a politicilor
    Serviciul reglementare tehnică şi standardizare
    Serviciul finanţe şi evidenţă contabilă
    Serviciul secretariat
    Serviciul resurse umane
    Serviciul audit intern
    Serviciul de informare şi comunicare cu mass-media
    Serviciul e-Transformare

Anexa nr.3
la Hotărîrea Guvernului nr.962
din 8 august 2016
 
LISTA
instituţiilor publice în care Ministerul Tehnologiei
Informaţiei şi Comunicaţiilor exercită funcţia de fondator
    Instituţia publică „Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112”

Anexa nr.4
la Hotărîrea Guvernului nr.962
din 8 august 2016
 
LISTA
întreprinderilor de stat în care Ministerul Tehnologiei Informației
și Comunicațiilor exercită calitatea de fondator
    Întreprinderea de Stat „Centrul Resurselor Informaţionale de Stat „Registru”
    Întreprinderea de Stat „Poşta Moldovei”
    Întreprinderea de Stat „MoldData”
    Întreprinderea de Stat „Radiocomunicaţii”
    Întreprinderea de Stat „Centrul Naţional pentru Frecvenţe Radio”
    Întreprinderea de Stat „Pentru exploatarea clădirilor”
    Întreprinderea de Stat „Detașamentul de Pază
    Paramilitară”

Anexa nr. 5
la Hotărîrea Guvernului nr.962
din 8 august 2016

MODIFICĂRILE
ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului
    1. La punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.272 din 6 martie 2002 „Despre măsurile privind crearea sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al unităţilor de drept” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.40-42, art.376), cu modificările şi completările ulterioare, și în tot textul anexelor, sintagma „Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    2. La punctele 1 și 3 din Hotărîrea Guvernului nr.1058 din 6 august 2002 „Cu privire la crearea sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al conducătorilor de vehicule” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.117-119, art.1178), cu modificările  ulterioare, sintagma „Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    3. La punctele 3 și 4 din Hotărîrea Guvernului  nr.1298 din 28 octombrie 2003 „Cu privire la crearea Sistemului Informaţional Geografic Naţional” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.223-225, art.1350), cu modificările și completările ulterioare, și în tot textul anexei, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    4. În anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr.1518 din 17 decembrie 2003 „Despre crearea Sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al unităţilor administrativ-teritoriale şi al străzilor din localităţile de pe teritoriul Moldovei” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.1-5, art.2), cu modificările şi completările ulterioare, sintagma „Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.
    5. La punctele 1, 2 şi 3 din Hotărîrea Guvernului nr.1392 din 16 decembrie 2004 „Cu privire la crearea sistemului informaţional automatizat „Registrul de stat al documentelor, mărcilor de acciz şi blanchetelor de strictă evidenţă” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.5-12, art.36), cu modificările ulterioare, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.
    6. La punctele 2, 3 şi 6 din Hotărîrea Guvernului nr.549 din 7 iunie 2005 „Cu privire la crearea sistemului informaţional automatizat „Nomenclatorul de stat al medicamentelor” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.83-85, art.605), cu modificările și completările ulterioare, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    7. La punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.626 din 28 iunie 2005 „Cu privire la actele de identitate ale refugiaţilor” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.95-97, art.715), cu modificările ulterioare, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei  şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    8. La punctele 3, 4 şi 6 din Hotărîrea Guvernului nr.733 din 28 iunie 2006 „Cu privire la Concepţia guvernării electronice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.106-111, art.799) și tot textul anexei, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.
    9. La punctul 17 din anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.765 din 5 iulie 2006 „Cu privire la Pagina Oficială a Republicii Moldova în reţeaua Internet” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.106-111, art.819), sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.
    10. La punctele 2, 3 și 4 din Hotărîrea Guvernului nr.1004 din 29 august 2006 „Pentru aprobarea Regulamentului cu privire la evidenţa de stat a organelor  centrale de specialitate ale administraţiei publice şi a autorităţilor administraţiei publice locale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.142-145, art.1087), cu modificările și completările ulterioare, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    11. La punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.916 din 6 august 2007 „Cu privire la Concepţia Portalului guvernamental” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.127-130, art.952), sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei  şi Comunicaţiilor”.
    12. La punctele 2 şi 3 din Hotărîrea Guvernului nr.562 din 6 mai 2008 „Cu privire la actele de identitate ale beneficiarilor de protecţie umanitară” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.86-87, art.554), cu modificările ulterioare, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei  şi Comunicaţiilor”.
    13. În titlul, clauza de emitere și punctele 1, 2 şi 3 din Hotărîrea Guvernului nr.625 din 22 mai 2008 „Cu privire la optimizarea structurii Ministerului Dezvoltării Informaţionale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.92-93, art.617), cu completările ulterioare, sintagma „Ministerul Dezvoltării Informaţionale”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    14. La punctul 2 din Hotărîrea Guvernului nr.317 din 28 aprilie 2010 „Cu privire la aprobarea Planului de acţiuni pentru asigurarea eliberării paşapoartelor biometrice” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.66-67, art.388), cu completările ulterioare, și în tot textul anexei, sintagma „Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor” se substituie cu sintagma “Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.
    15. În tot textul Regulamentului cu privire la aplicarea Acordului între Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul României privind micul trafic de frontieră, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 319 din 28 aprilie 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.66-67, art.390), cu modificările ulterioare, și în anexa nr. 2 la Regulament, sintagma „Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.
    16. La punctul 1 subpunctul 3) din anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.760 din 18 august 2010 „Cu privire la Instituţia publică Centrul de Guvernare Electronică (E-Government)” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.150-152, art.832), cu modificările şi completările ulterioare, sintagma „Ministerul Tehnologiilor  Informaţionale şi Comunicaţiilor” se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”.
    17. În tot textul Hotărîrii Guvernului nr. 944 din 11 octombrie 2010 „Cu privire la aprobarea Conceptului tehnic al Sistemului Informaţional Automatizat „Registrul de stat al frecvenţelor şi staţiilor de radiocomunicaţii” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.202-205, art.1038) și al Conceptului, sintagma „Ministerul Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor”, la orice caz gramatical, se substituie cu sintagma „Ministerul Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor”, la cazul gramatical corespunzător.

Anexa nr.6
la Hotărîrea Guvernului nr.962
din 8 august 2016

LISTA
hotărîrilor Guvernului care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr. 389 din 17 mai 2010 „Pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tehnologiei Informaţiei şi Comunicaţiilor, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 78-80, art. 460).
    2. Hotărîrea Guvernului nr. 721 din 22 septembrie 2011 „Cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului nr. 389 din 17 mai 2010” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr. 160-163, art. 793).
    3. Hotărîrea Guvernului nr. 856 din 14 noiembrie 2012 „Cu privire la modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Hotărîrea Guvernului nr. 389 din 17 mai 2010” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr. 237-241, art. 920).
    4. Punctul 13 din modificările şi completările ce se operează în unele Hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 155 din 28 februarie 2014 „Cu privire la secretarul de stat” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr. 53-59, art. 170).
    5. Anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului nr. 243 din 3 martie 2016 „Privind crearea Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr. 55-58, art. 275).