*HGO173/2014 Versiunea originala ID intern unic: 369323 Версия на русском | Fişa actului juridic |
Republica Moldova | |
GUVERNUL | |
HOTĂRÎRE
Nr. 173
din 12.03.2014 | |
cu privire la Unitatea de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău | |
Publicat : 21.03.2014 în Monitorul Oficial Nr. 66-71 art Nr : 196 | |
În temeiul art.2 al Legii nr. 295 din 12 decembrie 2013 privind ratificarea Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru realizarea Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr. 315-319, art. 865), Guvernul HOTĂRĂŞTE: 1. Se instituie Unitatea de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău, cu un personal în număr de 8 unităţi, 7 din care vor fi finanţate din bugetul de stat şi/sau din donaţii, iar 1 – din contul grantului oferit conform Acordului-cadru de împrumut dintre Republica Moldova şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru realizarea Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău. 2. Se aprobă: 1) Regulamentul de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău, conform anexei nr.1; 2) structura Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău, conform anexei nr.2. 3. Ministerul Justiţiei: în termen de o lună, va organiza concursul de selectare a managerului de proiect din rîndul colaboratorilor sistemului penitenciar şi va lansa activitatea Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău; va asigura condiţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău şi va exercita controlul asupra executării prezentei hotărîri. PRIM-MINISTRU Iurie LEANCĂ Contrasemnează: Ministrul justiţiei Oleg Efrim Ministrul finanţelor Anatol Arapu Nr. 173. Chişinău, 12 martie 2014. Anexa nr.1
la Hotărîrea Guvernului nr. 173 din 12 martie 2014 REGULAMENTUL
de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău 1. Regulamentul de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău (în continuare – Regulament) stabileşte cadrul juridic, obiectivele, drepturile şi atribuţiile, precum şi modul de administrare a Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău (în continuare – Unitate).
I. DISPOZIŢII GENERALE
2. Unitatea este instituţie publică din sfera de competenţă a Departamentului Instituţiilor Penitenciare al Ministerului Justiţiei (în continuare – Departament) şi funcţionează în baza prezentului Regulament.3. Adresa juridică a Unităţii este: Republica Moldova, mun. Chişinău, str. Titulescu 35, MD-2032. 4. Unitatea îşi desfăşoară activitatea pe principiile autonomiei administrative şi financiare, dispune de conturi de decontare, inclusiv în valută străină, de ştampilă şi formulare cu Stema de Stat. II. ATRIBUŢIILE ŞI DREPTURILE
5. Scopul Unităţii este de a asigura organizarea şi coordonarea implementării eficiente a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău în conformitate cu Acordul-cadru de împrumut dintre Guvernul Republicii Moldova şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (în continuare – Acord-cadru). UNITĂŢII 6. În vederea realizării scopului prevăzut la pct. 5, Unitatea are următoarele atribuţii: 1) coordonarea tuturor activităţilor în cadrul Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău pînă la finalizarea acestuia; 2) evaluarea şi monitorizarea implementării Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău şi a cheltuielilor de implementare, prezentarea rapoartelor către Departament, Ministerul Justiţiei, Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei şi Comitetului de supraveghere al Unităţii; 3) colaborarea, în procesul de construcţie a penitenciarului din Chişinău, cu Departamentul, autorităţile administraţiei publice, compania de asistenţă tehnică pentru Unitate; 4) încheierea contractelor cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale în vederea construcţiei penitenciarului, coordonate cu Departamentul, în care se va reglementa prezentarea de către autorităţile administraţiei publice către Unitate a documentaţiei permisive şi a celei de proiect expertizate şi verificate, darea în exploatare şi asigurarea supravegherii tehnice a procesului de construcţie; 5) stabilirea şi menţinerea relaţiilor permanente cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei şi autorităţile publice respective; 6) organizarea licitaţiilor pentru selectarea antreprenorilor generali la construcţia penitenciarului în cadrul Proiectului, în condiţiile stipulate în Acordul-cadru; 7) gestionarea economică, financiară, tehnică a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău şi răspunderea deplină privind supravegherea acestuia; 8) ţinerea evidenţei contabile şi prezentarea rapoartelor lunare sau trimestriale privind utilizarea fondurilor destinate Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău, în conformitate cu legislaţia naţională şi recomandările Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei; 9) asigurarea plasării tuturor intrărilor din împrumutul Băncii pe un cont trezorerial deschis la Trezoreria Teritorială Chişinău – bugetul de stat; 10) gestionarea contului trezorerial, administrarea cheltuielilor în cadrul Proiectului şi efectuarea plăţilor contractuale; 11) autorizarea, înregistrarea şi raportarea tuturor tranzacţiilor; 12) prezentarea către Ministerul Finanţelor a setului de documente necesar pentru efectuarea transferurilor financiare; 13) efectuarea în termen a plăţilor direct către antreprenorii generali, cu respectarea graficului lucrărilor de construcţie; 14) păstrarea rapoartelor financiare ale cheltuielilor şi plăţilor în cadrul Proiectului în conformitate cu practicile contabile acceptate la nivel naţional şi cerinţele Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, stipulate în Acordul-cadru; 15) verificarea lucrărilor finalizate şi prezentate spre plată de către antreprenorii generali, cu confirmarea cererilor respective de plată; 16) organizarea recepţiei finale a utilităţii şi predarea acesteia către Departament; 17) acordarea asistenţei necesare misiunilor de supraveghere ale Băncii şi îndeplinirea recomandărilor stipulate în rapoartele de supraveghere; 18) desfăşurarea altor tipuri de activităţi necesare pentru implementarea Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău. 7. În vederea realizării atribuţiilor sale, Unitatea are dreptul: 1) să posede, să utilizeze şi să administreze bunurile şi mijloacele băneşti destinate asigurării activităţii sale; 2) să dispună de patrimoniu, inclusiv bunuri procurate şi mijloace financiare alocate de Bancă, alte instituţii; 3) să apară în calitate de reclamant şi pîrît în instanţele de judecată şi arbitraj. III. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA UNITĂŢII
8. Conducerea Unităţii este asigurată de Comitetul de supraveghere şi de manager.9. Organul suprem de conducere al Unităţii este Comitetul de supraveghere, împuternicit să adopte decizii în toate problemele de activitate a Unităţii care nu intră în atribuţiile managerului. 10. Componenţa nominală a Comitetului de supraveghere este stabilită în anexa la prezentul Regulament. 11. În caz de eliberare din funcţie a membrilor Comitetului de supraveghere, atribuţiile acestora în cadrul Comitetului vor fi exercitate de persoanele nou-desemnate în funcţiile respective, fără modificarea anexei la prezentul Regulament. 12. De competenţa exclusivă a Comitetului de supraveghere sînt: 1) coordonarea generală a implementării Proiectului; 2) soluţionarea problemelor majore de politică ale Proiectului; 3) asigurarea transparenţei în utilizarea fondurilor; 4) coordonarea deciziilor de politici şi activităţilor, conform Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău. 13. Comitetul de supraveghere se convoacă în şedinţe cel puţin o dată în trimestru sau ori de cîte ori este nevoie, la propunerea a cel puţin doi membri ai Comitetului sau a managerului Unităţii. Şedinţele Comitetului de supraveghere sînt deliberative dacă la ele sînt prezente 2/3 din membri. 14. Deciziile Comitetului de supraveghere se adoptă prin majoritatea simplă de voturi ale membrilor prezenţi. 15. La şedinţele Comitetului de supraveghere se întocmeşte lista membrilor prezenţi, în care se indică numele şi prenumele fiecărui membru sau supleantului acestuia. Această listă se anexează la procesul-verbal al şedinţei. 16. Lucrările de secretariat ale Comitetului sînt asigurate de Unitate. 17. Executarea deciziilor Comitetului de supraveghere şi conducerea operativă a activităţii Unităţii revin managerului acesteia. 18. Managerul Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău este selectat prin concurs de către ministrul justiţiei. 19. Managerul are următoarele atribuţii: 1) poartă răspundere personală pentru îndeplinirea atribuţiilor Unităţii; 2) organizează activitatea personalului Unităţii; 3) reprezintă Unitatea în relaţiile cu organele de stat, autorităţile administraţiei publice locale, organizaţiile internaţionale etc.; 4) angajează şi concediază personalul Unităţii de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în conformitate cu structura Unităţii, determină obligaţiile de serviciu şi programul de lucru; 5) elaborează schema de încadrare şi o prezintă pentru aprobare Ministerului Justiţiei şi Ministerului Finanţelor; 6) semnează contracte cu firmele de consultanţă şi furnizorii de lucrări, bunuri şi servicii; 7) suspendă alocarea de resurse în cazul în care se constată încălcări privind utilizarea lor conform destinaţiei şi informează despre aceasta Ministerul Justiţiei şi părţile donatoare; 8) exercită funcţiile prevăzute de prezentul Regulament, atît pe teritoriul Republicii Moldova, cît şi peste hotarele ei. 20. Personalul Unităţii este selectat prin concurs organizat de către Departament cu implicarea managerului Unităţii şi este angajat pe bază de contract semnat cu managerul Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău, pe o perioadă determinată, care nu poate depăşi perioada de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenele stabilite în Acordul-cadru. 21. Concursul de selectare a managerului, precum şi a personalului unităţii se desfăşoară în baza Regulamentului aprobat prin ordinul ministrului justiţiei. În Regulament sînt prevăzute expres cerinţele pe care trebuie să le întrunească managerul proiectului, precum şi cerinţele faţă de personalul unităţii care derivă din Acordul-cadru şi sînt coordonate cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. 22. Managerul proiectului şi personalul Unităţii, cu excepţia poziţiei de specialist în achiziţii, sînt selectaţi din rîndul colaboratorilor sistemului penitenciar. Pe perioada de implementare a Proiectului, în conformitate cu termenele stabilite în Acordul-cadru, contractul individual de muncă încheiat între colaboratorii sistemului penitenciar angajaţi în Unitate şi angajator se suspendă. 23. Întreţinerea a 7 unităţi de personal din Unitate se efectuează din mijloacele financiare ale bugetului de stat şi din alte surse neinterzise de lege, prevăzute pentru aceste scopuri, în baza unui deviz aprobat de Ministerul Justiţiei şi coordonat cu Ministerul Finanţelor, iar poziţia de specialist achiziţii va fi finanţată din grantul acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. IV. EVIDENŢA ŞI DĂRILE DE SEAMĂ
24. Unitatea prezintă Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei şi Ministerului Finanţelor rapoarte periodice, coordonate cu Departamentul, Comitetul de supraveghere al Unităţii, inclusiv rapoarte financiare, de activitate şi altă informaţie adiţională solicitată. 25. Controlul asupra activităţii financiare a Unităţii este exercitat de Ministerul Finanţelor şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei. Rezultatele controalelor se aduc la cunoştinţa Guvernului. 26. Activitatea Unităţii este supusă auditului anual extern de către un auditor selectat prin concurs şi acceptat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Justiţiei. V. ÎNCETAREA ACTIVITĂŢII UNITĂŢII
27. Activitatea Unităţii încetează pe baza unei hotărîri de Guvern, prin reorganizarea sau lichidarea ei, în conformitate cu legislaţia. 28. În cazul lichidării Unităţii, bunurile materiale rămase trec în posesia Departamentului. Anexă
la Regulamentul de activitate al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău COMPONENŢA
Comitetului de supraveghere al Unităţii de implementare a Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău CERBU Sabina - viceministru al justiţiei, preşedinte al
Comitetului CĂRĂUȘ Maria - viceministru al finanţelor ERMURACHI Adrian - consultant principal, Direcţia monitorizare şi evaluare a Direcţiei generale coordonarea politicilor, asistenţei externe şi reforma administraţiei publice centrale, Cancelaria de Stat DABIJA Ana - director al Departamentului Instituţiilor Penitenciare al Ministerului Justiţiei Anexa nr.2
la Hotărîrea Guvernului nr. 173 din 12 februarie 2014 Structura Unităţii de implementare a
Proiectului de construcţie a penitenciarului din Chişinău Managerul proiectului
Specialist în achiziţii Contabil Specialist în securitate penitenciară Mecanic/electrician şi specialist în instalaţii sanitare Inginer civil Specialist în resurse umane Traducător |