1.
|
Integrarea profesională în funcţia publică
Organizarea şi funcţionarea administraţiei publice. Specificul activităţii în serviciul public. Reglementarea activităţii funcţionarului public. Prestarea serviciilor publice. Drepturile şi obligaţiile funcţionarului public debutant. Dezvoltarea abilităţilor de procesare a informaţiei, petiţiilor, de elaborare a notelor informative, rapoartelor, proiectelor de decizii, scrisorilor etc.; dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi prezentare. Integritatea şi respectarea normelor de conduită profesională. Guvernare electronică
(Curs de 5 zile/40 ore)
|
100/4/20
|
Funcționari publici debutanți
|
75/3
|
Funcționari publici debutanți
|
25/1
|
2.
|
Etica și integritatea funcționarului public
Integritatea funcționarului public. Integritatea instituțională. Conflictul de interese în serviciul public. Sistemul informațional e-Integritate
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
25/1/3
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie
|
25/1
|
|
|
3.
|
Dezvoltarea abilităţilor de exercitare a atribuţiilor de serviciu
Autogestiunea: planificarea activităţii, managementul timpului, autocontrolul, autoaprecierea. Dezvoltarea abilităţilor de lucru cu documentele: elaborarea notelor informative, rapoartelor, proiectelor de decizii, scrisorilor etc. Dezvoltarea abilităţilor de comunicare
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
75/3/9
|
Funcţionari publici de execuţie
|
50/2
|
Funcţionari publici de execuţie
|
25/1
|
4.
|
Dezvoltarea leadershipului în administraţia publică
Leadershipul personal: atitudine personală şi percepţia de sine, flexibilitatea şi gîndirea analitică în luarea deciziilor, eficienţa personală, inteligența emoțională. Leadershipul organizaţional: formarea echipelor, motivarea colegilor şi orientarea spre rezultat. Comunicarea internă
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
Funcţionari publici de conducere
|
25/1
|
Funcţionari publici de conducere
|
25/1
|
5.
|
Elaborarea şi coordonarea proiectelor de acte normative
Proiectele actelor normative: cerinţe, standarde, cadrul normativ. Proceduri preliminare la elaborarea proiectelor de acte normative. Etapele elaborării proiectelor de acte normative. Structura actelor normative. Procedurile tehnice aplicabile actelor normative. Interpretarea actelor normative. Procedura de examinare şi avizare a proiectelor de acte normative
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie cu atribuţii şi responsabilităţi în elaborarea actelor normative
|
50/2
|
|
|
6.
|
Elaborarea și evaluarea politicilor publice
Procesul de elaborare a politicilor publice. Analiza ex-ante. Abordări privind dimensiunea de gen în cadrul politicilor publice. Monitorizarea şi evaluarea. Managementul procesului de evaluare. Dificultăţile evaluării politicilor
(Curs de 5 zile/40 ore)
|
50/2/10
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie
|
50/2
|
|
|
7.
|
Diasporă, migrație și dezvoltare (DMD)
Aspecte conceptuale privind diaspora, migrația și dezvoltarea. Cadrul normativ privind gestionarea procesului migrațional (emigrare/imigrare) în Republica Moldova. Riscurile de migrație ilegală și traficul de ființe umane. Integrarea migrației în strategiile și planurile naționale/locale de dezvoltare. Migrația și piața muncii, dezvoltarea socială și egalitatea de gen. Politici de reîntoarcere și reintegrare la nivel național și local. Politica de stat în domeniul relațiilor cu diaspora
(Curs de 2 zile/16 ore)
|
50/2/4
|
Funcționari publici responsabili de domeniul diasporei, migrației și dezvoltării
|
25/1
|
Funcționari publici/persoane responsabile de domeniul diasporei, migrației și dezvoltării
|
25/1
|
8.
|
Managementul schimbării
Factorii ce generează schimbarea. Etapele schimbării. Diagnosticarea problemelor care implică schimbarea. Stabilirea metodelor de implementare a schimbării. Rezistenţa la schimbare. Modalităţi de diminuare. Implementarea şi evaluarea schimbărilor. Strategii de schimbare. Etica schimbării
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
Funcţionari publici de conducere
|
25/1
|
Funcţionari publici de conducere
|
25/1
|
9.
|
Managementul proprietăţii publice
Bunurile proprietate publică. Evaluarea şi înregistrarea proprietăţii publice. Reglementarea raporturilor patrimoniale dintre stat şi alţi subiecţi de drept. Instrumente de administrare a patrimoniului public
(Curs de 2 zile/16 ore)
|
25/1/2
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie cu atribuții în domeniu
|
25/1
|
|
|
10.
|
Achiziţii publice
Sistemul național de achiziții publice. Procedurile de achiziție publică. Documentația de atribuire a contractelor de achiziție publică. Gestionarea contestațiilor formulate în procesul de achiziție publică
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie cu atribuții în domeniu
|
25/1
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie cu atribuții în domeniu
|
25/1
|
11.
|
Control financiar public intern
Organizarea şi implementarea sistemului de management financiar și control intern în cadrul entității. Integrarea managementului riscurilor în planificarea operațională. Documentarea proceselor
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
Funcţionari publici de conducere, auditori interni
|
25/1
|
Funcţionari publici de conducere, auditori interni
|
25/1
|
12.
|
Dezvoltarea locală și regională
Conceptul, obiectivele şi principiile politicii de dezvoltare locală/regională. Analiza socioeconomică a unităților administrativ-teritoriale. Strategii de dezvoltare locală. Resursele şi instrumentele dezvoltării locale. Regionalizarea serviciilor. Cooperarea intercomunitară și transfrontalieră. Parteneriat public-privat la nivel local
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
|
|
Funcţionari publici de conducere/ execuţie
|
50/2
|
13.
|
Prestarea serviciilor publice
Organizarea serviciilor publice. Instrumente de prestare a serviciilor publice. Modernizarea serviciilor publice. e-Servicii. Asigurarea protecției datelor cu caracter personal în prestarea serviciilor publice
(Curs de 3 zile/24 ore)
|
50/2/6
|
|
|
Funcţionari publici de conducere/execuţie
|
50/2
|
14.
|
Managementul resurselor umane în autoritățile emitente ale actelor permisive
Asigurarea conformității structurilor organizaționale și a completării cu personal cu necesitățile și procesele de afaceri. Identificarea necesităților de instruire a funcționarilor care prestează servicii administrative guvernamentale supuse reingineriei. Elaborarea planului de instruire
(Curs de 2 zile/16 ore)
|
25/1/2
|
Funcţionari publici de conducere
|
25/1
|
|
|
TOTAL
|
700/28/92
|
|
425/17
|
|
275/11
|