OMFM162/2017
ID intern unic:  374015
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
MINISTERUL FINANŢELOR
ORDIN Nr. 162
din  28.12.2017
cu privire la aprobarea completărilor în Normele metodologice
privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului
public național prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanțelor
nr.215 din 28 decembrie 2015
Publicat : 26.01.2018 în Monitorul Oficial Nr. 27-32     art Nr : 92     Data intrarii in vigoare : 01.01.2018
    MODIFICAT
    RMO40 din 09.02.18, MO40-47/09.02.18 pag.209



    În legătură cu necesitatea reflectării unor operaţiuni specifice în executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public național prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanțelor,
ORDON:
    În Normele metodologice privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public național prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanțelor, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr.215 din 28 decembrie 2015, se operează următoarele modificări şi completări:
    1. În denumire, cât și pe tot parcursul textului și anexelor sintagma ”Normele metodologice privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public național prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanțelor” se substituie cu sintagma ”Normele metodologice privind executarea de casă a bugetelor componente ale bugetului public național și a mijloacelor extrabugetare prin sistemul trezorerial al Ministerului Finanțelor”.
    2. Pe tot parcursul textului și anexelor sintagma ”Trezoreria Teritorială” se substituie cu sintagma ”Trezoreria Regională”, sintagma „Direcția generală Trezoreria de Stat” se substituie cu sintagma „Direcția Trezoreria de Stat”, iar sintagma „Inspectoratul Fiscal Principal de Stat” se substituie cu sintagma „Serviciul Fiscal de Stat” cu declinarea la cazul respectiv.
    3. Pe tot parcursul textului sintagma ”Regulamentul privind suspendarea operaţiunilor, sechestrarea şi perceperea în mod incontestabil a mijloacelor băneşti din conturile bancare, aprobat prin Hotărârea Băncii Naţionale a Moldovei nr.375 din 15 decembrie 2005” se exclude.
    În punctul 4.2.6.16 să se excludă sintagma „respectând toate condițiile stipulate în Regulamentul privind suspendarea operaţiunilor, sechestrarea şi perceperea în mod incontestabil a mijloacelor băneşti din conturile bancare, aprobat prin Hotărârea Băncii Naţionale a Moldovei nr.375 din 15 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare”.
    [Pct.3 modificat prin RMO40 din 09.02.18, MO40-47/09.02.18 pag.209]
    4. La punctul 1.2.1, litera g) se exclude, iar litera h) se modifică în următoarea redacție:
    ”h) Hotărârea Guvernului Republicii Moldova cu privire la organizarea și funcționarea Ministerului Finanţelor nr.696 din 30 august 2017;”
    5. După punctul 1.5.8 se completează cu punctul 1.5.9  în următoarea redacție:
    ”1.5.9. În cazul reorganizării/fuziunii autorităților/instituțiilor bugetare, documentele de plată pentru transferul soldurilor rămase în conturile trezoreriale după reorganizare/fuziune se semnează de succesorii de drepturi ai autorităților/instituțiilor reorganizate.”
    6. După punctul 1.5.9 se completează cu subpunctul 1.6  în următoarea redacție:
    ”1.6 Contractarea serviciilor bancare
    1.6.1 Pentru efectuarea unor operațiuni ce țin de executarea de casă, Ministerul Finanțelor poate angaja prestatori de servicii de plată care activează pe teritoriul Republicii Moldova.
    1.6.2 Procedura de achiziție a serviciilor bancare se desfășoară în conformitate cu actele legislative și normative în vigoare privind achizițiile publice și se inițiază cu cel puțin 180 de zile înainte de expirarea termenului contractului în vigoare.
    1.6.3 Formarea grupului de lucru privind inițierea și desfășurarea procedurii de achiziție a serviciilor bancare se efectuează prin ordinul ministrului finanțelor.
    1.6.4 Grupul de lucru apreciază lista serviciilor ce țin de executarea de casă, care urmează a fi incluse în documentele de licitație.
    1.6.5 Instituțiile financiare participante la licitația publică urmează să dețină autorizarea Băncii Naționale a Moldovei în domeniul acceptării depozitelor de la Trezoreria de Stat și de la alte organe ale statului.
    1.6.6 La elaborarea caietului de sarcini se vor stabili condiții și cerințe de conformare a instituțiilor financiare la normele indicatorilor prudențiali stabiliți de Banca Națională a Moldovei.
    1.6.7 În cazul în care toate ofertele depuse răspund tuturor cerințelor stabilite în documentele de licitație și reprezintă avantaje economice egale, câștigătoare se va determina oferta instituției ce înregistrează rezultatul cel mai bun în raport cu normativul indicatorilor prudențiali stabiliți de Banca Națională a Moldovei.
    1.6.8 Contractul privind efectuarea unor operațiuni ce țin de executarea de casă se va încheia în condițiile prevăzute în documentele de licitație și pentru perioada de timp stabilită în Legea finanțelor publice și responsabilității bugetar-fiscale.”
    1.6.9 Pentru serviciile de recepționare a încasărilor în bugetul public național, precum și serviciile de distribuire a plăților sociale prevăzute în bugetul de stat, Ministerul Finanțelor contractează prestatorii de servicii de plată în condițiile stabilite prin Legea bugetului de stat pentru anul bugetar respectiv.
    7. După punctul 4.2.3.2 se completează cu punctul 4.2.3.21  în următoarea redacție:
    ”4.2.3.21 Prin derogare de la punctul 4.2.3.2, contractele de achiziții încheiate de către unitățile de implementare a proiectelor finanțate din surse externe, care nu aplică procedurile naționale de achiziții publice, nu se înregistrează în trezoreria regională deserventă.”
    8.  După punctul 4.2.4.7 se completează cu punctul 4.2.4.71 în următoarea redacție:
    ”4.2.4.71 Nu se efectuează controlul cameral al documentelor de plată de către persoana responsabilă din trezoreria regională pentru următoarele categorii de plăţi („coridorul verde”):
    a) complexul termoenergetic;
    b) cheltuieli de personal;
    c) burse;
    d) prestații sociale ale angajatorilor;
    e) cheltuieli pentru deplasări de serviciu;
    f) subsidii.
    9.  După punctul 4.2.4.9 se completează cu punctul 4.2.4.10 în următoarea redacție:
    ”4.2.4.10 În cazul cînd documentele de plată nu sunt acceptate spre plată, trezoreria regională remite documentele prezentate pe suport de hîrtie conform Formei FD – 009/2 Borderoul documentelor de plată remise autorității/instituției bugetare, iar cele transmise electronic se remit indicîndu-se mesajul neacceptării.”
   10. În punctul 4.3.16, după sintagma ”dar se admite operațiunea inversă.” se completează prin virgulă cu sintagma: “,cu excepția operațiunilor pentru achitarea împrumuturilor angajate de la instituțiile financiare și pentru transferarea mijloacelor bănești la conturile bancare de carduri corporative deschise în instituțiile financiare. Astfel, transferurile respective pot fi efectuate cu prezentarea la trezoreria regională deserventă a documentelor justificative (scrisoare, copie contract de împrumut, copie de contract de deschidere a unui card bancar corporativ etc.).”
    11. Punctul 4.3.163 se exclude.
    12.  În punctul 5.1.6 sintagma ”până în a 3-a zi a lunii ce urmează după perioada de gestiune”, se substituie cu sintagma ”trimestrial”.
    13. Se modifică, conform anexei la prezentul ordin, următoarele forme:
    - Forma FP – 007 ”Registrul privind executarea contractelor pe contul trezorerial şi ordinelor de plată”;
    - Forma FP – 009 ”Informaţie privind evidenţa soldului de alocaţii conform contractelor”
    - Forma FP – 010 ”Informaţie privind executarea plăţilor conform contractelor înregistrate în trezorerii”
    - Forma FP – 013 ”Informaţie privind achitarea datoriilor autorităţilor/instituţiilor bugetare faţă de furnizori”
    - Forma FD – 035 ”Extras din cont curent”
    -  Forma FE-022 – ”Bilanțul contabil”
    14. Prezentul ordin intră în vigoare din 1 ianuarie 2018.

    SECRETARUL DE STAT                                                          Tatiana IVANICICHINA

    Nr. 162. Chişinău, 28 decembrie 2017.

   
Forma FP-007

    Forma FP-009

    Forma FP-010

    Forma FP-013

    Forma FD-035

    Forma FE-22