HGC916/2018
ID intern unic:  377534
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 916
din  24.09.2018
cu privire la organizarea și funcționarea Instituției publice
„Baza auto a Cancelariei de Stat”
Publicat : 12.10.2018 în Monitorul Oficial Nr. 384-395     art Nr : 1023     Data intrarii in vigoare : 12.10.2018
    În temeiul art.7 lit.b) și e) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), al art.32 din Legea nr.98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537) şi al art.69 și 73 din Codul civil al Republicii Moldova nr.1107/2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.82-86, art.661), Guvernul HOTĂRĂȘTE:
    1. Instituția publică „Baza auto a Cancelariei de Stat” se reorganizează prin fuziunea (absorbția) Instituției publice „Baza Auto a Asociației Curativ-Sanatoriale și de Recuperare a Cancelariei de Stat”.
    Drepturile şi obligaţiile persoanei juridice absorbite trec integral la persoana juridică absorbantă – Instituția publică „Baza auto a Cancelariei de Stat”.
    2. Patrimoniul Instituției publice „Baza Auto a Asociației Curativ-Sanatoriale și de Recuperare a Cancelariei de Stat” se va transmite Instituţiei publice „Baza auto a Cancelariei de Stat”, în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.901/2015.
    3. Disponibilizarea personalului în legătură cu reorganizarea Instituției publice „Baza Auto a Asociației Curativ-Sanatoriale și de Recuperare a Cancelariei de Stat” se va efectua în conformitate cu legislaţia muncii, în cazul imposibilităţii transferului acestuia.
    4. Se aprobă Statutul Instituţiei publice „Baza auto a Cancelariei de Stat” (se anexează).
    5. Se stabilește efectivul-limită al Instituţiei publice „Baza auto a Cancelariei de Stat” în număr de 155 de unități, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislației.
    6. Cancelaria de Stat:
    1) va întreprinde toate acţiunile necesare pentru desfăşurarea procesului de reorganizare în conformitate cu prevederile prezentei hotărîri;
    2) va institui comisia de transmitere a patrimoniului aflat în gestiunea persoanei juridice absorbite;
    3) va aproba, în termen de 2 luni, structura Instituției publice „Baza auto a Cancelariei de Stat”;
    4) va elabora şi va prezenta Guvernului, în termen de 3 luni, spre aprobare propuneri de modificare a actelor normative.
    7. Nomenclatorul serviciilor prestate de către Instituţia publică „Baza auto a Cancelariei de Stat” şi tarifele acestora se aprobă de către Guvern.
    8. Agenţia Servicii Publice va opera modificările necesare în registrele de stat, la cererea titularului de drepturi.
    9. Ministerul Finanţelor, conform propunerilor Cancelariei de Stat, ca urmare a reorganizării persoanelor juridice menționate, va prezenta Guvernului proiectul hotărîrii Guvernului privind redistribuirea alocaţiilor aprobate prin Legea bugetului de stat pentru anul 2018 nr.289/2017 între Cancelaria de Stat şi structurile organizaţionale din sfera sa de competenţă.
    10. Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.657/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea structurii şi efectivului-limită ale Cancelariei de Stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.162, art.724) se modifică după cum urmează:
    1) poziţia 2 va avea următorul cuprins:
    „2. Instituţia publică „Baza auto a Cancelariei de Stat”;
    2) la poziţia 10, litera c) se abrogă.
    11. Hotărîrea Guvernului nr.771/2003 cu privire la Baza Auto a Cancelariei de Stat a Republicii Moldova (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.132-133, art.803) se abrogă.
    12. Controlul asupra executării prevederilor prezentei hotărîri se pune în sarcina Cancelariei de Stat.
    13. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării.

    PRIM-MINISTRU                                                         Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                         Octavian Armaşu

    Nr. 916. Chişinău, 24 septembrie 2018.


Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr. 916/2018

STATUTUL
Instituţiei publice „Baza auto a Cancelariei de Stat”
I. PREVEDERI GENERALE
    1. Prezentul Statut reglementează misiunea, funcţiile şi drepturile Instituţiei publice „Baza auto a Cancelariei de Stat” (în continuare – Baza auto), precum şi organizarea activităţii, finanţarea şi patrimoniul Bazei Auto, evidenţa şi dările de seamă.
    2. Baza auto este o instituţie publică, în care Cancelaria de Stat exercită funcția de fondator, care dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, conturi trezoreriale şi denumire în limba de stat. Sediul Bazei auto este stabilit în municipiul Chişinău.
    3. Baza auto îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova, legile şi hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, alte acte normative, cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi cu prezentul Statut.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE ŞI DREPTURILE
BAZEI AUTO

    4. Baza auto are misiunea de a asigura cu transport auto de serviciu conducătorii autorităților publice și autorităților administrației publice, conform normelor de deservire stabilite, și de a întreține eficient parcul auto transmis în gestiune.
    5. În vederea realizării misiunii sale, Baza auto are următoarele funcţii:
    1) asigură transport auto de serviciu pentru conducătorii autorităților publice și autorităților administrației publice, conform normelor de deservire stabilite;
    2) întreține eficient și menține în stare optimă parcul auto transmis în gestiune;
    3) efectuează lucrări de reparație și deservire tehnică a autovehiculelor aflate în gestiune;
    4) prestează servicii de parcare a autovehiculelor aflate în gestiune;
    5) prestează servicii contra plată, în baza actelor normative;
    6) realizează alte funcții prevăzute de prezentul Statut sau alte acte normative.
    6. În vederea realizării funcţiilor sale, Baza auto are dreptul:
    1) să solicite, conform legislaţiei, şi să primească documente şi informaţii de la organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, de la autorităţile publice locale, de la întreprinderi, organizaţii şi instituţii;
    2) să colaboreze cu autorităţile publice, organele abilitate cu funcţii de control, organizaţiile necomerciale şi cu organizaţiile internaţionale;
    3) să acceseze resursele şi sistemele informaţionale de stat deţinute de alte autorităţi publice sau structuri organizaţionale din sfera lor de competenţă, în conformitate cu cadrul normativ;
    4) să posede, să utilizeze şi să administreze patrimoniul în conformitate cu scopurile sale de activitate şi prevederile actelor normative;
    5) să încheie acorduri sau, după caz, contracte cu persoane juridice de drept public ori de drept privat, cu furnizori şi beneficiari de bunuri şi servicii, precum şi contracte cu persoane fizice;
    6) să dispună de alte drepturi ce decurg din prevederile prezentului Statut şi ale actelor normative.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII BAZEI AUTO
    7. Baza auto este condusă, în baza principiului unipersonal, de către director, care este numit în funcție şi eliberat din funcţie de către fondator.
    8. Fondatorul exercită următoarele atribuții:
    1) adoptă decizii și supraveghează activitatea Bazei auto;
    2) aprobă planurile și rapoartele de activitate ale Bazei auto;
    3) aprobă structura Bazei auto;
    4) numește în funcție și eliberează din funcție directorul Bazei auto, precum și directorul adjunct, la propunerea directorului Bazei auto;
    5) decide asupra altor subiecte de importanță, înaintate de directorul Bazei auto.
    9. Directorul Bazei auto îndeplinește următoarele funcții:
    1) conduce activitatea Bazei auto;
    2) asigură executarea actelor normative și ordinelor fondatorului;
    3) este responsabil pentru îndeplinirea corespunzătoare a funcţiilor atribuite Bazei auto;
    4) reprezintă Baza auto în relaţiile cu autorităţile publice, organizaţiile şi instituţiile naţionale şi internaţionale, instituţiile donatoare care asigură suport acesteia, instanţele judecătoreşti, instituţiile financiare, cu alte persoane juridice şi cu persoanele fizice;
    5) prezintă fondatorului propuneri de buget, în conformitate cu legislația;
    6) elaborează şi prezintă fondatorului spre aprobare structura Bazei auto;
    7) elaborează strategia de dezvoltare și planul anual de activitate ale Bazei auto și le prezintă pentru examinare și aprobare fondatorului;
    8)  poartă răspundere pentru utilizarea raţională a mijloacelor financiare ale Bazei auto;
    9) aprobă schema de încadrare a Bazei auto, regulamentele subdiviziunilor din cadrul acesteia, precum şi fişele posturilor pentru personalul Bazei auto;
    10) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de muncă cu personalul Bazei auto, în condiţiile legislaţiei muncii;
    11) încheie contracte cu persoane fizice şi juridice de drept privat şi public, executorii de lucrări, furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii, pentru asigurarea realizării funcțiilor Bazei auto;
    12) asigură administrarea patrimoniului public în conformitate cu principiile bunei guvernări;
    13) exercită alte sarcini delegate de către fondator, legate de activitatea Bazei auto.
    10. În absenţa directorului, atribuţiile acestuia sînt exercitate de către directorul adjunct, conform ordinului emis de director.
    11. Directorul este asistat de un director adjunct, numit în funcție și eliberat din funcție de către fondator, la propunerea directorului Bazei auto.
IV. FINANŢAREA ŞI PATRIMONIUL BAZEI AUTO
    12. Finanţarea activităţii Bazei auto se efectuează din mijloacele bugetului de stat și din alte surse neinterzise de lege.
    13. Înstrăinarea şi casarea mijloacelor fixe ale Bazei auto se vor efectua cu acordul scris al fondatorului, conform prevederilor actelor normative.
V. EVIDENŢA ŞI DĂRILE DE SEAMĂ
    14. Baza auto ţine evidenţa contabilă şi prezintă rapoarte statistice, în conformitate cu prevederile actelor normative.
    15. Activitatea Bazei auto este supusă controlului financiar public intern şi auditului extern, în conformitate cu prevederile actelor normative.