HGC950/2018
ID intern unic:  377537
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 950
din  03.10.2018
cu privire la organizarea și funcționarea Instituției publice
„Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului
Republicii Moldova”
Publicat : 12.10.2018 în Monitorul Oficial Nr. 384-395     art Nr : 1026     Data intrarii in vigoare : 12.10.2018
    În temeiul art.7 lit. b) și e) din Legea nr.136/2017 cu privire la Guvern (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.252, art.412), al art.32 din Legea nr.98/2012 privind administrația publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.160-164, art.537), al art.6 alin.(1) lit.e) din Legea nr.121/2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.90-93, art.401), al art.12 alin.(1) din Legea nr.246/ 2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr.441-450, art.750) și al art.69 și 73 din Codul civil al Republicii Moldova nr.1107/ 2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.82-86, art.661), Guvernul HOTĂRĂȘTE:
    1. Instituția publică  „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova” se reorganizează prin fuziune (absorbție) cu Întreprinderea de Stat Complexul  „Casa Presei”.
    Drepturile şi obligaţiile persoanei juridice absorbite trec integral la persoana juridică absorbantă – Instituția publică  „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova”.
    2. Patrimoniul Întreprinderii de Stat Complexul  „Casa Presei” se transmite Instituţiei publice „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova” în conformitate cu Regulamentul cu privire la modul de transmitere a bunurilor proprietate publică, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.901/2015.
    3. Disponibilizarea personalului în legătură cu reorganizarea Întreprinderii de Stat Complexul  „Casa Presei” se va efectua în conformitate cu legislaţia muncii, în cazul imposibilităţii transferului acestuia.
    4. Se aprobă Statutul Instituţiei publice  „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova” (se anexează).
    5. Se stabilește efectivul-limită al Instituţiei publice „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova” în număr de 617 unități, cu un fond anual de retribuire a muncii conform legislației.
    6. Cancelaria de Stat:
    1) va întreprinde toate acţiunile necesare pentru desfăşurarea procesului de reorganizare în conformitate cu prevederile prezentei hotărîri;
    2) va institui comisia de transmitere a patrimoniului aflat în gestiunea persoanei juridice absorbite;
    3) în termen de 2 luni, va aproba structura Instituţiei publice „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova”;
    4) în termen de 3 luni, va elabora și va prezenta Guvernului spre aprobare proiectele actelor normative necesare pentru punerea în aplicare a prezentei hotărîri.
    7. Nomenclatorul serviciilor prestate de către Instituţia publică „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova” şi tarifele acestora se aprobă de Guvern.
    8. Agenţia Servicii Publice va opera modificările necesare în registrele de stat, la cererea titularului de drepturi.
    9. Hotărîrea Guvernului nr.657/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea structurii şi efectivului-limită ale Cancelariei de Stat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.162, art.724) se modifică după cum urmează:
    1) în anexa nr.1, punctul 7 se completează cu litera k1) cu următorul cuprins:
    „k1) asigură prin intermediul instituțiilor medico-sanitare publice din sfera sa de competență, organizarea prestării serviciilor medicale în conformitate cu Programul ramural de servicii medicale pentru contingentul arondat, elaborat și aprobat anual de Cancelaria de Stat, precum și  finanțarea instituțiilor medico-sanitare publice pentru serviciile medicale acordate în cadrul Programului ramural de servicii medicale din contul mijloacelor bugetului de stat”;
    2) la anexa nr.3:
    poziţia 1 va avea următorul cuprins:
    „1. Instituţia publică „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova”;
    poziţia 9 se abrogă.
    10. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Cancelariei de Stat.
    11. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării.

    PRIM-MINISTRU                                                          Pavel FILIP

    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                         Octavian Armaşu

    Nr. 950. Chişinău, 3 octombrie 2018.


Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului nr. 950/2018

STATUTUL
Instituţiei publice „Direcția generală pentru administrarea clădirilor
Guvernului Republicii Moldova”
I. PREVEDERI GENERALE
    1. Prezentul Statut reglementează misiunea, funcţiile şi drepturile Instituţiei publice „Direcția generală pentru administrarea clădirilor Guvernului Republicii Moldova” (în continuare – Direcția generală), precum şi organizarea activităţii, finanţarea şi patrimoniul Direcției generale, evidenţa şi dările de seamă.
    2. Direcția generală este o instituţie publică, în care Cancelaria de Stat exercită funcția de fondator, care dispune de ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova, denumire în limba de stat şi conturi trezoreriale. Sediul Direcției generale este în municipiul Chişinău.
    3. Direcția generală îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituţiei Republicii Moldova, legile şi hotărîrile Parlamentului, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, alte acte normative, cu tratatele internaţionale la care Republica Moldova este parte, precum şi cu prezentul Statut.
II. MISIUNEA, FUNCŢIILE ŞI DREPTURILE
DIRECȚIEI GENERALE
    4. Direcția generală are misiunea de a administra eficient patrimoniul de stat transmis în gestiune în conformitate cu principiile bunei guvernări.
    5. În vederea realizării misiunii sale, Direcția generală are următoarele funcţii:
    1) asigură administrarea eficientă a patrimoniului transmis în gestiune;
    2) asigură menținerea în stare optimă a edificiilor, precum și a terenurilor aferente aflate în gestiune conform normelor sanitare, de securitate și sănătate în muncă;
    3) asigură funcționarea calitativă a sistemelor și rețelelor inginerești;
    4) supraveghează efectuarea lucrărilor de reparație, de punere în funcțiune a sistemelor și utilajelor;
    5) efectuează lucrări de reparație a obiectivelor aflate în gestiune și asigură supravegherea tehnică în procesul de reconstrucție și renovare capitală a acestora;
    6) asigură prestarea serviciilor contra plată, în baza actelor normative;
    7) realizează alte funcții prevăzute de prezentul Statut sau de actele normative.
    6. În vederea realizării funcţiilor sale, Direcția generală are dreptul:
    1) să solicite, conform legislaţiei, şi să primească documente şi informaţii de la organele centrale de specialitate ale administraţiei publice, de la autorităţile publice locale, de la întreprinderi, organizaţii şi instituţii;
    2) să colaboreze cu autorităţile publice, organele abilitate cu funcţii de control, organizaţiile necomerciale şi cu organizaţiile internaţionale;
    3) să acceseze resursele şi sistemele informaţionale de stat deţinute de alte autorităţi publice sau structuri organizaţionale din sfera lor de competenţă potrivit cadrului normativ;
    4) să posede, să utilizeze şi să administreze patrimoniul în conformitate cu scopurile sale de activitate şi prevederile actelor normative;
    5) să încheie acorduri sau, după caz, contracte cu persoane juridice de drept public ori de drept privat, cu furnizori şi beneficiari de bunuri şi servicii, precum şi contracte cu persoane fizice;
    6) să dispună de alte drepturi ce decurg din prevederile prezentului Statut şi ale actelor normative.
III. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII
DIRECȚIEI GENERALE
    7. Conducerea Direcției generale este înfăptuită în baza principiului unipersonal de către director, care este numit în funcție şi eliberat din funcţie de către fondator.
    8. Fondatorul exercită următoarele atribuții:
    1) adoptă decizii și supraveghează activitatea Direcției generale;
    2) aprobă planurile și rapoartele de activitate ale Direcției generale;
    3) aprobă structura Direcției generale;
    4) numește în funcție și eliberează din funcție directorul Direcției generale, precum și directorii adjuncți, la propunerea directorului Direcției generale;
    5) decide asupra altor subiecte de importanță pentru Direcţia generală, înaintate de directorul acesteia.
    9. Directorul Direcției generale:
    1) conduce activitatea Direcției generale;
    2) asigură executarea actelor normative și ordinelor fondatorului;
    3) este responsabil pentru îndeplinirea corespunzătoare a funcţiilor atribuite Direcției generale;
    4) reprezintă Direcția generală în relaţiile cu autorităţile publice, organizaţiile şi instituţiile naţionale şi internaţionale, instituţiile donatoare care asigură suport acesteia, instanţele judecătoreşti, instituţiile financiare, cu alte persoane juridice şi cu persoanele fizice;
    5) prezintă fondatorului propuneri de buget, în conformitate cu legislația;
    6) elaborează şi prezintă fondatorului spre aprobare structura Direcției generale;
    7) elaborează strategia de dezvoltare și planul anual de activitate ale Direcției generale și le prezintă pentru examinare și aprobare fondatorului;
    8)  poartă răspundere pentru utilizarea raţională a mijloacelor financiare ale Direcției generale;
    9) aprobă statul de personal al Direcției generale, regulamentele subdiviziunilor din cadrul acestuia, precum şi fişele posturilor pentru personalul Direcției generale;
    10) numeşte în funcţii, modifică, suspendă şi încetează raporturile de muncă cu personalul Direcției generale, în condiţiile legislaţiei muncii;
    11) încheie contracte cu persoane fizice şi juridice de drept privat şi public, executorii de lucrări, furnizorii de bunuri şi prestatorii de servicii, pentru asigurarea realizării funcțiilor Direcției generale;
    12) asigură administrarea patrimoniului public în conformitate cu principiile bunei guvernări;
    13) exercită alte sarcini delegate de către fondator, legate de activitatea Direcției generale.
    10. În absenţa directorului, atribuţiile acestuia sînt exercitate de către directorul adjunct, conform ordinului emis de director.
    11. Directorul este asistat de doi directori adjuncți, numiți în funcție și eliberați din funcție de către fondator, la propunerea directorului Direcției generale.
IV. FINANŢAREA ŞI PATRIMONIUL
DIRECȚIEI GENERALE
    12. Finanţarea activităţii Direcției generale se efectuează din mijloacele bugetului de stat  și din alte surse neinterzise de lege.
    13. Înstrăinarea şi casarea mijloacelor fixe ale Direcției generale se vor efectua cu acordul scris al fondatorului, conform prevederilor actelor normative.
V. EVIDENŢA ŞI DĂRILE DE SEAMĂ
    14. Direcția generală ţine evidenţa contabilă şi prezintă rapoarte statistice în conformitate cu prevederile actelor normative.
    15. Activitatea Direcției generale este supusă controlului financiar public intern şi auditului extern în conformitate cu prevederile actelor normative.