*HGC521/2017 Versiunea originala
ID intern unic:  379345
Версия на русском
Fişa actului juridic

Republica Moldova
GUVERNUL
HOTĂRÎRE Nr. 521
din  05.07.2017
cu privire la constituirea Instituției Publice
„Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură”
Publicat : 07.07.2017 în Monitorul Oficial Nr. 229-243     art Nr : 614
    În temeiul art. 15 alin. (3), art. 37 lit. a) din Legea nr. 276 din 16 decembrie 2016 cu privire la principiile de subvenționare a producătorilor agricoli (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2017, nr. 67-71, art. 93), art. 14 alin. (7) și art. 32 alin. (2) din Legea nr. 98 din 4 mai 2012 privind administrația publică centrală de specialitate (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr. 160-164, art. 537), cu modificările și completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
    1. Autoritatea administrativă „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură” se reorganizează, prin transformare, în Instituţia Publică „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură”.
    2. Funcția de fondator al Instituţiei Publice „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură” se exercită, în numele Guvernului, de către Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare.
    3. Instituția Publică „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură” este succesorul de drepturi şi obligaţii al autorității administrative „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură”.
    4. Transferul salariaților în legătură cu reorganizarea autorității administrative „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură” se va efectua în conformitate cu legislaţia muncii.
    5. Se aprobă:
    1) Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Instituției Publice „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură”, conform anexei nr. 1;
    2) structura Instituției Publice „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură”, conform anexei nr. 2;
    3) modificările şi completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr. 3.
    6. Se abrogă unele hotărîri ale Guvernului, conform anexei nr. 4.
    7. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare.

    PRIM-MINISTRU                                                   Pavel FILIP
    Contrasemnează:
    Ministrul finanţelor                                                  Octavian Armaşu

    Nr. 521. Chişinău, 5 iulie 2017.


Anexa nr. 1
la Hotărîrea Guvernului
nr. 521 din 5 iulie 2017

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea Instituției Publice
„Agenţia de Intervenţie şi Plăţi pentru Agricultură”
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
    1. Regulamentul privind organizarea și funcționarea Instituției Publice „Agenţia de Intervenţie şi Plăţi pentru Agricultură” (în continuare – Regulament) stabileşte statutul juridic, misiunea, funcțiile de bază, atribuţiile, drepturile și organizarea activității Instituției Publice „Agenţia de Intervenţie şi Plăţi pentru Agricultură” (în continuare – Agenţie).
    2. Agenţia este o instituție publică la autogestiune, constituită pe lîngă Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare (în continuare – Fondator), care dispune de buget autonom, conturi bancare, inclusiv valutare, ştampilă cu Stema de Stat a Republicii Moldova şi denumirea sa în limba de stat, de formulare cu antet.
    3. Agenţia îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu Constituţia Republicii Moldova, legile Republicii Moldova, decretele Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrile Parlamentului, ordonanţele, hotărîrile şi dispoziţiile Guvernului, ordinele ministrului agriculturii şi industriei alimentare, tratatele internaţionale în domeniu la care Republica Moldova este parte, cu alte acte normative şi cu prevederile prezentului Regulament.
    4. În activitatea sa Agenția se bazează pe respectarea următoarelor principii:
    1) legalitatea;
    2) transparenţa decizională;
    3) tratamentul egal.
    5. În scopul îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, Agenţia poate beneficia de servicii de consultanţă, de studii şi asistenţă de specialitate din ţară sau din străinătate, poate încheia acorduri de colaborare cu alte instituții, de asemenea poate beneficia de programe de formare şi perfecţionare profesională pentru personalul său.
Capitolul II
MISIUNEA, FUNCŢIILE DE BAZĂ, ATRIBUŢIILE
ȘI DREPTURILE AGENŢIEI
    6. Agenţia are misiunea de a gestiona resursele Fondului național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural și resursele partenerilor de dezvoltare alocate spre administrare și de a realiza măsurile de intervenție pentru agricultură, în condițiile legii.
    7. În vederea realizării misiunii sale, Agenția implementează politicile statului privind dezvoltarea agriculturii și mediului rural prin intermediul subvenționării și altor forme de susținere financiară a producătorilor agricoli.
    8. Agenția are următoarele atribuţii:
    1) asigură gestionarea legală şi corectă a Fondului național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural, precum și a altor fonduri destinate susținerii producătorilor agricoli și dezvoltării mediului rural;
    2) examinează cererile de acordare a subvențiilor, însoțite de documentele necesare, depuse de către solicitanţi, precum şi eligibilitatea acestora pentru a beneficia de sprijin financiar din partea statului, conform procedurilor şi regulamentelor aprobate, în limitele competenţelor;
    3) autorizează, execută și verifică subvențiile/plățile directe alocate din resursele Fondului național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural, precum și din alte surse de susținere financiară a producătorilor agricoli;
    4) efectuează verificări pe teren ale obiectelor investițiilor pentru a stabili eligibilitatea acestora;
    5) monitorizează respectarea criteriilor de eligibilitate şi a condiţiilor contractuale de acordare a subvenţiilor și altor forme de susținere financiară de către beneficiari după efectuarea plăţilor;
    6) publică lunar pe pagina web oficială a Agenției informaţia completă de interes public privind gestionarea mijloacelor alocate din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural;
    7) ține evidența contabilă a tuturor plăților efectuate în favoarea beneficiarilor, prin intermediul unui sistem informatizat, și, în caz de necesitate, elaborează rapoarte periodice ale cheltuielilor;
    8) organizează activități de informare a producătorilor agricoli despre procedurile de subvenționare, inclusiv prin acordarea consultărilor;
    9) promovează proiectele finanţate din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural;
    10) elaborează manuale de proceduri pentru fiecare măsură de sprijin;
    11) asigură administrarea Sistemului informațional integrat agricol și altor sisteme informaționale și baze de date necesare activității Agenției;
    12) gestionează Lista de interdicţie a producătorilor agricoli, conform procedurii stabilite de Guvern;
    13) participă la adaptarea cadrului juridic normativ în domeniul subvenţionării agricole la practicile Uniunii Europene;
    14) conlucrează cu instituțiile similare din cadrul altor state, negociază cu acestea acorduri bilaterale de colaborare, schimb de experienţă şi informaţii de specialitate.
    9. Agenția are următoarele drepturi:
    1) să întreprindă, în modul stabilit de lege, acţiuni în vederea realizării misiunii, funcțiilor și atribuțiilor sale de activitate;
    2) să solicite de la autorităţile administrației publice centrale şi locale, precum şi de la întreprinderi, instituţii şi organizaţii informaţiile necesare pentru buna desfăşurare a activităţii sale;
    3) să solicite autorităţilor administraţiei publice centrale şi locale, întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor delegarea reprezentanților lor în grupuri de lucru/comisii create în scopul examinării și soluționării problemelor ce țin de competența sa funcțională;
    4) să creeze comisii, consilii consultative sau grupuri de lucru permanente sau ad-hoc pentru examinarea şi soluţionarea unor probleme ce ţin de competenţa sa;
    5) să negocieze şi să încheie, în limitele competenţei şi în conformitate cu legislaţia, acorduri şi protocoale de colaborare internaţională în domeniile sale de activitate;
    6) să controleze activitatea oficiilor sale teritoriale şi să adopte măsurile ce se impun pentru lichidarea neajunsurilor depistate;
    7) să prezinte Fondatorului propuneri de perfecţionare a legislaţiei privind subiectele ce ţin de competenţa sa;
    8) să participe la elaborarea actelor normative din domeniul său de competență;
    9) să participe la lucrările organismelor internaţionale din domeniul său de activitate;
    10) să încheie contracte, conform competenţei, cu persoane juridice şi fizice atît pe teritoriul Republicii Moldova, cît şi peste hotarele ei;
    11) să antreneze experţi şi alţi specialişti din ţară şi din străinătate în vederea realizării sarcinilor şi funcţiilor ce decurg din legislaţie şi din prezentul Regulament;
    12) în limitele competenţei, să elaboreze, să emită şi să implementeze decizii, regulamente, instrucţiuni, proceduri, metodologii privind aplicarea sistemului de intervenţii în agricultură;
    13) să solicite beneficiarilor sau solicitanților de subvenții accesul liber la obiectele investițiilor și documentația necesară, pentru a stabili eligibilitatea acestora;
    14) să înainteze cereri în instanțe de judecată competente, precum și către alte organe de drept.
Capitolul III
ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII AGENŢIEI
    10. Agenţia este condusă de un director, asistat de doi directori adjuncţi. Directorul și directorii adjuncți sînt numiţi şi eliberaţi din funcţie, în condițiile legii, de către Fondator.
    11. Exercitarea funcțiilor de director și director adjunct este incompatibilă cu alte activități retribuite, cu excepția activităților didactice, științifice și de creație.
    12. Direcţiile, secţiile, serviciile și oficiile teritoriale sînt subdiviziuni ale Agenției, fără personalitate juridică. Ele activează în baza propriilor regulamente, vizate de director și directorii adjuncți şi aprobate de Consiliul de supraveghere (în continuare ­– Consiliu).
    13. Directorul, directorii adjuncți şi şefii de subdiviziuni, în limitele împuternicirilor atribuite, poartă răspundere pentru deciziile luate şi pentru activitatea Agenției.
    14. În activitatea sa, Agenţia este asistată de Consiliu, format din 7 membri, dintre care doi reprezentanţi ai Fondatorului, doi reprezentanți ai asociaţiilor de profil ale producătorilor agricoli și cîte un reprezentant din partea Agenţiei, Ministerului Finanţelor și Cancelariei de Stat. Fondatorul aprobă componenţa nominală şi regulamentul de activitate ale Consiliului.
    15. Relațiile dintre Fondator și director sînt reglementate de contractul individual de muncă încheiat între aceștia, care stabileşte drepturile şi obligaţiile părţilor, inclusiv restricţiile la drepturile de folosinţă şi de dispunere de patrimoniu, prevede modul şi condiţiile de remunerare a directorului şi răspunderea materială a părţilor, condiţiile de reziliere a contractului și alte clauze prevăzute de Codul muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28 martie 2003.
    16. Contractul individual de muncă cu directorul se încheie pe un termen de 5 ani.
    17. În condiţiile îndeplinirii de către director a atribuţiilor asumate prin contractul individual de muncă, la expirarea termenului părţile pot conveni, prin act adiţional, asupra prelungirii lui pentru o perioadă de 5 ani.
    18. Directorul Agenției are următoarele atribuții:
    1) organizează şi conduce activitatea Agenției şi poartă răspundere pentru realizarea sarcinilor şi funcţiilor atribuite acesteia, pentru utilizarea conformă a mijloacelor financiare şi a resurselor umane, integritatea valorilor materiale, autenticitatea indicilor cuprinşi în evidenţa contabilă şi în dările de seamă;
    2) asigură executarea legilor, decretelor Preşedintelui Republicii Moldova, hotărîrilor Parlamentului, ordonanţelor, hotărîrilor şi dispoziţiilor Guvernului, ordinelor Fondatorului, precum şi îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor stipulate de prezentul Regulament şi alte acte normative;
    3) acționează fără procură în numele Agenției și reprezintă interesele acesteia în relaţiile cu organele de stat, cu persoanele juridice şi fizice din republică şi din alte state, cu autorităţile şi organismele internaţionale, cu instituțiile similare din alte ţări;
    4) organizează sistemul de management financiar şi control, precum şi funcţia de audit intern în cadrul Agenției;
    5) emite ordine și controlează executarea lor;
    6) în cadrul Agenției, delimitează sarcinile, atribuţiile şi stabileşte responsabilităţile directorilor adjuncți și conducătorilor subdiviziunilor, aprobă fișele posturilor;
    7) acordă împuterniciri de reprezentare personalului Agenției;
    8) organizează şedinţele Consiliului;
    9) organizează reţeaua oficiilor teritoriale, elaborează organigrama, stabilește numărul de personal al Agenției și le propune spre aprobare Fondatorului;
    10) aprobă sau, după caz, modifică, în condiţiile legislaţiei, statele de personal ale Agenţiei, în limitele mijloacelor financiare disponibile și numărului de personal stabilit;
    11) angajează şi concediază din funcţie personalul Agenţiei, în conformitate cu prevederile legislaţiei;
    12) asigură dezvoltarea profesională continuă a personalului Agenţiei.
    19. Directorii adjuncți se subordonează nemijlocit directorului şi organizează activitatea în cadrul Agenţiei în limitele împuternicirilor ce le sînt atribuite prin contractul individual de muncă.
    20. În domeniile de activitate stabilite conform contractului individual de muncă, directorul adjunct are următoarele atribuții:
    1) participă la determinarea obiectivelor şi direcţiilor strategice de activitate ale Agenției în domeniile de care este responsabil;
    2) coordonează elaborarea programelor şi a planurilor de activitate ale Agenției, a rapoartelor despre realizarea lor referitor la domeniile de care este responsabil;
    3) propune directorului iniţierea proiectelor de acte administrative în domeniile de care este responsabil;
    4) exercită împuternicirile directorului Agenției în cazul lipsei acestuia sau al imposibilităţii exercitării de către director a împuternicirilor sale, fapt despre care se înştiinţează Fondatorul;
    5) în lipsa directorului, emite ordine ce ţin de atribuţiile Agenţiei doar dacă i-a fost delegat acest drept;
    6) participă la şedinţele de lucru ce vizează activitatea Agenției, cu drept de vot consultativ, în cazul în care este delegat de către director şi în alte cazuri stabilite de legislaţie;
    7) la indicaţia directorului, reprezintă Agenția în relaţiile cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale şi cu alte autorităţi publice, cu reprezentanţii societăţii civile şi cu persoanele fizice şi juridice din Republica Moldova şi din străinătate;
    8) poartă răspundere pentru realizarea sarcinilor şi funcţiilor stabilite de director și prezentul Regulament.
    21. Membrii Consiliului sînt numiți de către Fondator pe un termen de 3 ani și activează pe baze obşteşti, paralel cu munca de bază, fără remunerare materială suplimentară.
    22. Consiliul se întruneşte în şedinţe ordinare, care se convoacă trimestrial, și în ședințe extraordinare, care se convoacă în caz de necesitate, la propunerea directorului Agenției sau a cel puțin 3 membri ai Consiliului.
    23. Soluţiile identificate şi recomandările formulate în urma discuţiilor din cadrul Consiliului se aprobă cu simpla majoritate a voturilor membrilor prezenţi la şedinţă.
    24. Consiliul are următoarele atribuții:
    1) examinează, aprobă și revizuiește programul de dezvoltare strategică a Agenției;
    2) examinează și aprobă planul anual de activitate al Agenției, precum şi regulamentele interne ale acesteia;
    3) aprobă bugetul anual pentru întreținerea Agenției;
    4) examinează şi aprobă rapoartele Agenției privind evaluarea implementării proiectelor gestionate de Agenție;
    5) înaintează propuneri şi acordă asistenţă la elaborarea programelor de repartizare a mijloacelor Fondului național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural;
    6) monitorizează permanent utilizarea mijloacelor Fondului național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural și evaluează anual modul de gestionare a Fondului;
    7) coordonează manualele de proceduri elaborate de Agenție;
    8) organizează concursul pentru suplinirea funcțiilor vacante de director și directori adjuncți ai Agenției, în baza regulamentului aprobat de Fondator, și prezintă Fondatorului candidaturile acceptate spre numire în funcție.
    25. Corespondenţa Agenției este semnată de director, directorii adjuncți şi persoanele cu funcţii de răspundere abilitate cu acest drept prin ordinul directorului.
    26. Semnăturile pe actele oficiale ale Agenției sînt aplicate de director, directorii adjuncți sau persoanele abilitate, în următoarele forme: semnătură personală, facsimil, semnătură electronică.
Capitolul IV
ACTIVITATEA ECONOMICO-FINANCIARĂ A AGENŢIEI
    27. Patrimoniul Agenției este proprietate publică și se constituie din mijloacele fixe şi mijloacele financiare care îi aparţin cu drept de gestiune economică.
    28. Finanţarea Agenţiei se asigură din:
    1) mijloacele financiare, acordate prin intermediul Fondatorului, destinate pentru acoperirea cheltuielilor de administrare a Fondului naţional de dezvoltare a agriculturii şi mediului rural;
    2) mijloacele alocate din fondurile programelor de asistență externă, în cazul în care sînt prevăzute cheltuieli de gestiune;
    3) donaţii și sponsorizări;
    4) alte surse legale.
    29. În scopul acoperirii cheltuielilor de administrare a Agenției, se alocă anual, odată cu adoptarea legii bugetare anuale, mijloace financiare (în continuare – buget) în mărime de 2% din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural, care sînt administrate de Agenție pe un cont bancar, în contul unic trezorerial al Ministerului Finanţelor.
    30. Mijloacele financiare provenite din alte surse prevăzute pentru finanțarea Agenției vor fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor de administrare a Agenției.
    31. Bugetul se utilizează pentru următoarele direcții:
    1) salarizarea personalului angajat al Agenției;
    2) acoperirea cheltuielilor de deplasare;
    3) întreţinerea sistemului informaţional şi infrastructurii organizatorice;
    4) elaborarea software-ului pentru îndeplinirea funcțiilor și atribuțiilor Agenției;
    5) cheltuieli operaţionale;
    6) procurarea mijloacelor fixe, a utilajului necesar, cu efectuarea defalcărilor de amortizare;
    7) cheltuieli de gospodărie şi birotică;
    8) instruirea şi perfecţionarea cadrelor;
    9) organizarea evenimentelor solemne de promovare a proiectelor finanţate din Fondul național de dezvoltare a agriculturii și mediului rural;
    10) acoperirea cheltuielilor legate de dotarea angajaților implicați în activități de verificare pe teren cu echipament individual de protecție, în vederea protejării lor și a bunurilor acestora împotriva unuia sau mai multor riscuri ce ar putea afecta securitatea, sănătatea și integritatea fizică la locul de muncă;
    11) alte activităţi ce ţin de administrarea Agenției.
    32. Agenția va utiliza bugetul în mod transparent şi în conformitate cu legislaţia.
    33. Agenția elaborează anual bugetul, îl coordonează cu Fondatorul, iar Consiliul îl aprobă. Mijloacele neutilizate din devizul aprobat de către Consiliu în anul financiar curent se transferă în bugetul anului următor.
    34. Salarizarea personalului angajat al Agenției se stabilește în conformitate cu prevederile Codului muncii al Republicii Moldova nr. 154-XV din 28 martie 2003, Legii salarizării nr. 847-XV din 14 februarie 2002 și Hotărîrii Guvernului nr. 743 din 11 iunie 2002 „Cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară”.
Capitolul V
DISPOZIȚII FINALE
    35. Agenția se reorganizează de către Guvern prin fuziune (contopire şi absorbţie), dezmembrare (divizare şi separare) sau transformare, în condițiile Codului civil al Republicii Moldova nr. 1107-XV din 6 iunie 2002 și ale altor acte legislative/normative relevante.
    36. Activitatea Agenției încetează prin hotărîre de Guvern, la propunerea Fondatorului.

Anexa nr. 2
la Hotărîrea Guvernului
nr. 521 din  5 iulie 2017

STRUCTURA
Instituției Publice „Agenţia de Intervenţie şi Plăţi pentru Agricultură”
    Conducerea Agenţiei
    Oficiul directorului
    Direcția juridică
    Direcția relaţii externe, comunicare și raportare
    Direcţia administrarea şi aprobarea proiectelor
    Direcţia autorizare plăţi
    Direcţia verificare pe teren
    Direcţia finanțe și buget
    Secția contabilitate
    Serviciul executare plăți
    Direcția plăți directe
    Secția resurse umane
    Secția audit intern
    Secția monitorizare postinspecție
    Secția tehnologii informaționale
    Serviciul metodologie
    Serviciul antifraudă
    Serviciul gestionarea proiectelor de asistență externă
    Oficiile teritoriale

Anexa nr. 3
la Hotărîrea Guvernului
nr. 521 din 5 iulie 2017

MODIFICĂRILE ȘI COMPLETĂRILE
ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului
    1. Din anexa la Hotărîrea Guvernului nr. 384 din 31 martie 2003 „Cu privire la aprobarea efectivului-limită al personalului serviciilor publice create pe lîngă Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr. 62-66, art. 403), cu modificările şi completările ulterioare, poziţia „Agenţia de Intervenţe şi Plăţi pentru Agricultură” se exclude.
    2. Hotărîrea Guvernului nr. 793 din 2 decembrie 2009 „Cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 174-176, art. 875), cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
    1) la anexa nr. 22, poziția „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură” se exclude;
    2) la anexa nr. 3, după poziția „Universitatea Agrară de Stat din Moldova, Chișinău” se introduce poziția „Instituția Publică „Agenția de Intervenție și Plăți pentru Agricultură”.
    3. La capitolul II secţiunea a II-a litera f) din anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 1001 din 26 decembrie 2011 „Privind punerea în aplicare a unor acte legislative” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr. 238-242, art. 1100), cu modificările şi completările ulterioare, poziţia 4 se exclude.

Anexa nr. 4
la Hotărîrea Guvernului
nr. 521 din  5 iulie 2017

LISTA
hotărîrilor de Guvern care se abrogă
    1. Hotărîrea Guvernului nr. 60 din 4 februarie 2010 „Cu privire la crearea Agenției de Intervenție și Plăți pentru Agricultură” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 20-22, art. 98).
    2. Punctul 1 din modificările și completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 624 din 12 iulie 2010 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr. 121-123, art. 704).
    3. Hotărîrea Guvernului nr. 452 din 16 iunie 2011 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2011, nr. 103-106, art. 516).
    4. Hotărîrea Guvernului nr. 1032 din 29 decembrie 2011 „Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr. 1-6, art. 14).
    5. Punctul 2 din modificările și completările ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului, aprobate prin Hotărîrea Guvernului nr. 235 din 4 aprilie 2013 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr. 75-81, art. 289).
    6. Hotărîrea Guvernului nr. 748 din 27 octombrie 2015 „Cu privire la aprobarea modificărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2015, nr. 302-305, art. 860).
    7. Hotărîrea Guvernului nr. 181 din 25 februarie 2016 „Cu privire la aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în unele hotărîri ale Guvernului” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr. 49-54, art. 212).